M60 Mazda Range rgb hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

M60 Mazda Range rgb hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

Για πολλές δεκαετίες, ταcoupé αμαξώματα
αποτελούσαν την αγαπημένη σχεδιαστική συνταγή για παραγωγή ελκυστικών και
εμπνευσμένων μοντέλων. Οι κατασκευαστές αυτών των μοντέλων, τα οποία
παραδοσιακά ήταν δίπορτα, και είχαν πιο σπορ εμφάνιση σε σχέση με τα σεντάν,
εστίαζαν περισσότερο στο στυλ αλλά και σε χαρακτηριστικά επιδόσεων, όπως ήταν η
αυξημένη ακαμψία, η αεροδυναμική και ο περιορισμός του βάρους.

R360 Coupe 1960 hires hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

Η Mazda καθόριζε
από τα πρώτα της βήματα, τα πρότυπα κατασκευής ενόςcoupé. Το
πρώτο της επιβατικό αυτοκίνητο ήτανcoupé. Πρακτικό και προσιτό οικονομικά, το 2πορτοMazdaR360
των 2.96μ., ήταν ένα ιδιαίτερα κομψό, και σαν το ελαφρύτερο μοντέλο της
κατηγορίας του, ένα εξαιρετικά απολαυστικό στην οδήγηση, αυτοκίνητο. Ο
συνδυασμός αυτών των χαρακτηριστικών συνέβαλε ώστε το μοντέλο να γίνει άμεσαbestseller, κατακτώντας
το 65% των πωλήσεων της ραγδαία αναπτυσσόμενης κατηγορίας των (“kei”car) της
Ιαπωνικής αγοράς, και το 15% της τοπικής αγοράς το 1960, όπου και λανσαρίστηκε.
Αντίστοιχη επιτυχία σημείωσε το 1962 και τοMazdaCarolP360coupé, που
διέθετε μακρύτερο μεταξόνιο και τετρακύλινδρο κινητήρα.

Η εποχή των coupe, με περιστροφικό κινητήρα

Mazda Cosmo Sport 110S 1967 3 4front still hires hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

Το πρώτο αυτοκίνητο επιδόσεων της μάρκας, ήταν επίσης
έναcoupé. ΤοMazdaCosmoSport/110Sπου παρουσιάστηκε
στην διεθνή έκθεση του Τόκυο το 1964, θα έκανε το εμπορικό του ντεμπούτο το 1967
σαν το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής παγκοσμίως, με κινητήρα διπλού ρότορα – και
το δεύτερο μοντέλο στην αγορά με περιστροφικό κινητήραWankel. Με
τη διαστημική του εμφάνιση και τον χαρακτηριστικό ήχο της τουρμπίνας, αποτέλεσε
την απαρχή μίας λαμπρής εποχής των αντισυμβατικών σπορcoupé
μοντέλων τηςMazda. ΤοCosmoSportήταν επίσης και το μοντέλο που σηματοδότησε την εποχή
των αγωνιστικών θριάμβων της μάρκας.

Familia Rotary Coupe hires hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

Το μεγάλο άλμα στις πωλήσεις της Mazda
διεθνώς, θα ερχόταν με τη σειρά των
Familia/R100 και Capella/616/RX-2 – τους προγόνους ουσιαστικά των Mazda3 και Mazda6 – μαζί
με το
Grand Familia/818/RX-3. Η
παγκόσμια αναγνώριση της
Mazda σαν
ηγέτη των περιστροφικών κινητήρων, ξεκίνησε το 1968, όπου χάρη και στην Ιταλική
σχεδίαση των μοντέλων της, ενθουσίαζε τους αγοραστές της, εκτοξεύοντας τις
πωλήσεις της διεθνώς, σε 6ψήφια νούμερα.


Mazda R130 Luce Rotary Coupe 1969 1 hires hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda


Ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό μοντέλο, ήταν και το Mazda Luce R130 coupé που
παρουσιάστηκε το 1969. Σχεδιασμένο από τον οίκο
Bertone και τον Giorgetto Giugiaro (ο οποίος είχε σχεδιάσει και το πρώτο Familia), ήταν
το μοναδικό μπροστοκίνητο μοντέλο της
Mazda με
περιστροφικό κινητήρα, και αποτελεί σήμερα συλλεκτικό αντικείμενο. Τοποθετημένο
πάνω από το
RX-2 και
το
RX-3, το
Luce R130,
το 1972 θα δώσει τη θέση του στο
Mazda RX-4.


Mazda RX 4 Hardtop Coupe 1973 hires hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda


Πολυτελές και σπορ, το coupé με
τη σκληρή οροφή διέθετε έναν περιστροφικό κινητήρα τεχνολογίας “
AP” (antipollution) που επιτύγχανε
περιορισμό των εκπομπών ρύπων αλλά και βελτίωση της κατανάλωσης. Ο
συγκεκριμένος κινητήρας τοποθετήθηκε στη συνέχεια και στα μοντέλα
RX-3 και
Mazda Cosmo/RX-5 που
παρουσιάστηκαν το 1975 σε εκδόσεις
coupé και fastback. Τα συγκεκριμένα coupé RX, με
τον περιστροφικό κινητήρα των 110-135
hp, και με βάρος που δεν ξεπερνούσε τα 900-1.100κιλά,
επιτύγχαναν αξιοζήλευτες για την εποχή επιδόσεις.


Η υπεροχή του sport χαρακτήρα

Mazda RX 7 Savanna 1980 hires hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Χιροσίμα προχώρησε
ανεβάζοντας τη συγκεκριμένη τεχνολογία ένα επίπεδο παραπάνω, παρουσιάζοντας το 1978
τοMazdaRX-7, με
το μοναδικό σφηνοειδέςdesignπου
ξεχώριζε χάρη και στο κοίλο πίσω τζάμι του. Κάτω από το καπό αυτού του πρώτου
πραγματικά σπορ αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής τηςMazda,
φιλοξενούνταν ένας εντελώς ανασχεδιασμένος περιστροφικός κινητήρας.

Mazda RX 7 Turbo252C 2nd Gen252C 1986 hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

Ο κινητήρας αυτός σε συνδυασμό με την εξαιρετικά
ελαφριά κατασκευή του αμαξώματος και τη σχεδόν ιδανική κατανομή βάρους,
εξασφάλιζε στο αυτοκίνητο ένα πρωτόγνωρο αίσθημα οδηγικής απόλαυσης.
Εμβληματικό τόσο εντός όσο και εκτός πίστας, οι τρείς γενιές του
RX-7 με
τον κινητήρα διπλής υπερτροφοδότησης εξελίχθηκε σαν ένα μοντέλο υψηλών
επιδόσεων κοιτάζοντας στα μάτια τους καλύτερους ανταγωνιστές της αγοράς, εκείνη
την εποχή. Με τις 811.000 μονάδες που κύλησαν από τη γραμμή παραγωγής, το
RX-7 παραμένει
το πλέον δημοφιλές μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα όλων των εποχών.


Mazda RX 7252C 3rd Gen252C1992 hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda


Στην γκάμα της εταιρείας περιλαμβάνεται επίσης και το
λιγότερο γνωστό
Eunos Cosmo, μία αποκλειστικά για την Ιαπωνική αγορά έκδοση
πολυτελούς σπορ
coupé, που κυκλοφόρησε από το 1990 μέχρι το 1995. Ήταν το
μοναδικό μοντέλο παραγωγής με κινητήρα με τρείς ρότορες. Ο
twinturbo “20BREW” των 300hp, ήταν
επίσης και ο μεγαλύτερος περιστροφικός κινητήρας που
κατασκευάστηκε ποτέ.

Eunos Cosmo 1991 hires hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

Το Cosmo ενσωμάτωνε
διάφορες τεχνολογίες αιχμής, όπως το πρώτο μοντέλο στον κόσμο με ενσωματωμένο
σύστημα δορυφορικής πλοήγησης
GPS και οθόνη αφής.


AZ 1 0152s hires hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda


Ένα άλλο επίσης εντυπωσιακό μοντέλο της τοπικής αγοράς
ήταν και το
Autozam AZ-1. Με
βάρος που δεν ξεπερνούσε τα 720 κιλά, το εντυπωσιακό αυτό ‘κεντρομήχανο’ «Κ-
car» που
εξελίχθηκε από τον
Toshihiko Hira, μετέπειτα program manager του MX-5, διέθετε
πόρτες τύπου “
gullwing” (με
άνοιγμα προς τα πάνω) και ένα κινητήρα που ανέβαζε μέχρι τις 9.000σ.α.λ.– σε
μία κατηγορία που εκείνη την εποχή, κυριαρχούσαν τα «κουτιά με ρόδες».


Mazda 929 Coupe252C 1982 hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda


Αυτή ήταν και η χαρακτηριστική φιλοσοφία της Mazda, που
αναζητούσε πάντα νέους τρόπους ώστε να κάνει τα
coupé
μοντέλα της να φαίνονται εντελώς ξεχωριστά. Το
Mazda 929 coupé
(1982-86), με τα χαρακτηριστικά ανοιγόμενα τζάμια στη μεσαία κολώνα, είναι ένα
ακόμα παράδειγμα.


Mazda MX 6252C 1991 1 hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda


Το κομψό Mazda MX-6 (1987-97), ήταν ένα μοντέλο που διέθετε και
προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης και το μικρομεσαίο
Mazda MX-3
(1992-98) ήταν διαθέσιμο με κινητήρα Κ8 των 1.8λίτρων, που ήταν και ο
μικρότερος κινητήρας
V6 μαζικής παραγωγής στον κόσμο.


Mazda MX 3 1991 hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda



Εμπνευσμένα, coupe, cross-over

Mazda 323 F252C 1989 hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

Από εκείνα τα χρόνια, ηMazdaασχολήθηκε με το σχεδιασμό μοντέλωνcrossover, τα
οποία θεωρούνται πλέον το φαινόμενο του 21ου αιώνα. ΤοMazda323F(1989-98) ήταν ένα φιλικό 5θέσιο οικογενειακό μοντέλο με σφηνοειδές αμάξωμα και
αναδιπλούμενα εμπρός φώτα, ενώ τοMazdaXedos6 (1992-99) κατάφερε να συνδυάσει αριστοτεχνικά την
κατηγορία των πολυτελώνcoupé και των μεσαίων σεντάν.

june2003 rx 8 07 hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda

Στη συνέχεια το Mazda RX-8
(2003-12), ένα 4θυρο & “4θέσιο
coupé” με τις αντικρυστές πόρτες και την απουσία της
μεσαίας κολώνας, απέδειξε για ακόμα μία φορά την προσήλωση της μάρκας στον επαναπροσδιορισμό
του
design ενός coupé.


MX5 RCoupe still 16 hires 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda


Σήμερα η Mazda εξακολουθεί
να προκαλεί το σχεδιαστικό κατεστημένο, παρουσιάζοντας μοντέλα όπως
Mazda MX-5 RF (“Retractable Fastback”). Όπως και το προηγούμενης γενιάς MX-5 Roadster Coupé, το μοναδικό RF roadster με τη σκληρή
ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή, εξασφαλίζει στον ιδιοκτήτη του την αίσθηση και την
άνεση ενός μοντέλου με κλειστή καμπίνα.


Mazda MX 30252C 020 60 χρόνια εμβληματικών coupe απο τη Mazda


Φέτος, η μάρκα θα παρουσιάσει το Mazda MX– 301, ένα ηλεκτρικό crossover coupé που συνδυάζει το σπορτίβ design (με
τις αντικρυστά ανοιγόμενες πόρτες), με την πρακτικότητα ενός
SUV. Με
την κατάκτηση διεθνών βραβείων να έχει γίνει πλέον παράδοση για τη  
Mazda, το MX-30 έχει ήδη κερδίσει τον τίτλο Red Dot design award.