Με την τιμή των καυσίμων να “ανηφορίζει” για διάφορους λόγους (από την αύξηση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης, που έχουμε βιώσει, μέχρι τις διακυμάνσεις του πετραλαίου, διεθνώς) οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουμε έναν ακόμα πονοκέφαλο να… μεγαλώνει (διαρκώς):Πώς θα καταναλώσουμε λιγότερο καύσιμο;
Χαρές και γλέντια στο βενζινάδικο. Είναι δυνατόν; Είναι.
Προφανώς, όχι κάνοντας κόντρες από φανάρι σε φανάρι. Πέρα από αυτά που φαντάζεσαι, ή σου έχουν πει και πέρα από τα προφανή, όπως το να είσαι συνετός στο πόσο δυνατά πατάς το δεξί πεντάλ, υπάρχουν κάποια “μυστικά” που θα σε βοηθήσουν, εσένα και το τετράτροχο… καμάρι σου να μειώσετε το “βάρος” της βενζίνης, ή του πετρελαίου στην τσέπη σου. Το TopSpeed.gr σου παρουσιάζει κάποια από αυτά.
Στον ανεφοδιασμό:
1): Να ξέρεις από πού βάζεις καύσιμο. Είναι μάλλον το προφανές, αλλά, γνωρίζοντας τον πρατηριούχο της γειτονιάς σου, σημαίνει ότι έχεις λιγότερες πιθανότητες να βάζεις κακό καύσιμο, ή να σε κλέβει στην αντλία.
2)Γέμισε το ρεζερβουάρ νωρίς το πρωί
ή στη χαμηλότερη θερμοκρασία της μέρας, όταν το καύσιμο έχει μεγαλύτερη
πυκνότητα στη δεξαμενή. Δε γλιτώνεις ωστόσο, στην (σπάνια) περίπτωση που ο πρατηριούχος έχει
θερμάνει τη δεξαμενή, με σκοπό να διογκώσει τα καύσιμα, άρα να σε
κλέψει.
3)Είναι προτιμότερο να φουλάρεις και να μη βάζεις 10-20 ευρώ κάθε δύο μέρες, μιας και σε κάνει λιγότερο “ευάλωτο/η” στην κλοπή στην αντλία, ή στις απώλειες από αυτή (όχι την κλοπή, την αντλία). Θα εκπλαγείς αν μάθεις πόση βενζίνη εξατμίζεται και επιστρέφει στην αντλία, όταν γεμίζεις ένα άδειο τεπόζιτο.
4)Να επιλέγεις τις αντλίες που είναι πιο μακριά από την είσοδο του πρατηρίου. Στα
“κακά” μαγαζιά, το “σκάρτο” σε ποιότητα και ποσότητα, πάει μπροστά και
το “καλό” στις “πίσω” αντλίες. Στα “κακά” μαγαζιά, τα οποία όλο και λιγοστεύουν. Εφόσον εσύ ξέρεις από πού ανεφοδιάζεσαι, μη γίνεσαι σπασίκλας.
5)Αν βάζεις μόνος/η σου βενζίνη, μην πατάς τέρμα τη σκανδάλη της αντλίας.
6)Καλή λύση για εξοικονόμηση χρημάτων από τον ανεφοδιασμό, είναι και η χρήση
χρεωστικής και πιστωτικής που
κάνουν επιστροφή χρήματος. Αν σου δίνει 3% επιστροφή μετρητών, αν
υποθέσουμε ότι κάνεις 100 ευρώ ανά γέμισμα ρεζερβουάρ, στο 11ο γέμισμα
βάζεις 100, πληρώνεις 70. Παρότι δεν πεθαίνουμε για τα τραπεζικά προϊόντα…
7)Μην ξοδεύεις 5 ευρώ σε βενζίνη για να πας σε ένα μακρινό βενζινάδικο που την έχει φθηνότερη. Ό,τι θα εξοικονομήσεις, το κατανάλωσες.
8)Ανάλογα το αυτοκίνητο, σε
κάποια, με 100άρα βενζίνη επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία (προτιμάμε
φουλ τεπόζιτο για να φανεί η διαφορά). Έχε στο νου σου, βέβαια, ότι οι διαφορές είναι ελάχιστες και εξαρτώνται από τις προσμίξεις χημικών που κάνει η κάθε πετρελαϊκή στη χώρα μας.
Στο συνεργείο
Επιλέγουμε με προσοχή τον μηχανικό μας
9)Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου σου, ειναι κλειδί. Ένα αυτοκίνητο που έχεις να του αλλάξεις λάδια από τον καιρό του Νώε και να του κάνεις σέρβις από καταβολής του κόσμου, καίει παραπάνω. Λογικό είναι.
10)Η σωστή πίεση
των ελαστικών σου είναι ένα άλλο κλειδί για οικονομία. Να επιλέγεις ελαστικά κοντά στη διάσταση που δίνει ο
κατασκευαστής, ει δυνατόν eco με χαμηλότερη τριβή και να μην τα αφήνεις
ξεφούσκωτα, ούτε να τα παραφουσκώνεις. Εκτός της σπατάλης καυσίμου,
μπορεί να σκοτωθείς. Το τελευταίο, θα σου κοστίσει περισσότερο.
Είπαμε, επιλέγουμε με μεγάλη προσοχή τον μηχανικό μας
11)Να επιλέγεις αναλώσιμα που βοηθούν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Πχ Μπουζί ιριδίου, φίλτρο πιο ελεύθερης ροής, συνθετικά πιο λεπτά λάδια (αν τα προτείνει ο κατασκευαστής).
Στο δρόμο
Μη ενδεδειγμένος τρόπος εκκίνησης για οικονομία (στο τιμόνι μια παλιά γνωστή μας)
12)Εκμεταλλεύσου το fuel cutoff. Δηλαδή, κίνηση με τη φόρα του αυτοκινήτου, με την κατάλληλη ταχύτητα στο κιβώτιο και όχι με νεκρά.
13)Να αποφεύγεις τα νευρικά σταμάτα- ξεκίνα.
14)Απενεργοποίησε το air condition. Όμως, για ταχύτητες άνω των 50 χ.α.ω., είναι προτιμότερο να πας με το a/c παρά με ανοιχτά παράθυρα, μιας και τα ανοιχτά παράθυρα εκτοξεύουν τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης. Και είναι και ελαφρώς ενοχλητικό να ανοίξεις τον Ασκό του Αιόλου μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου σου.
15)Μείωσε το ρεύμα που καταναλώνεις. Κατανάλωση ρεύματος, σημαίνει ενεργοποίηση του δυναμό, άρα απώλεια ενέργειας και ισχύος (όπερ σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου) για παραγωγή ρεύματος. Θα εκπλαγείς (και πάλι, όλο εκπλήξεις είμαστε) αν διαπιστώσεις ότι με φώτα, προβολάκια, ράδιο αναμμένα, η στιγμιαία κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί και κατά 0,3 lt/100 km.
16)Να αποφεύγεις να καταστρέφεις την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Μπαγκαζιέρες οροφής, μπάρες οροφής και άλλα τέτοια αμαρτήματα, δυσκολεύουν τη μάχη που δίνει το αυτοκίνητό σου να σκίσει τον άνεμο και σου αυξάνουν την κατανάλωση. Εκτός αυτού, επηρρεάζεις την αστάθεια και την οδική συμπεριφορά του.
17)Να προτιμάς, ιδιαίτερα στα ντήζελ, να οδηγείς στο φάσμα της ροπής. Ούτε κόφτες, ούτε κρέμασμα σε χαμηλές στροφές, ούτε ανούσια ανεβοκατεβάσματα σχέσεων στο κιβώτιό σου. Όλα αυτά, σου κοστίζουν.
18)Αφαίρεσε το περιττό βάρος. Το παιδικό καθισματάκι, όταν δεν μεταφέρεις το παιδί, είναι βάρος. Άδειασε το χώρο αποσκευών με όλα τα περιττά πράγματα που νομίζεις ότι μπορεί να σου χρειαστούν. Μην το φορτώνεις σαν γαϊδούρι το αυτοκίνητό σου. Αν φεύγεις για ταξίδι, δεν χρειάζεται να κουβαλήσεις όλο το βιος σου μαζί, λες και μεταναστεύεις. Θα το πληρώσεις σε καύσιμο μόνο για να πας… βόλτα στο χωριό.
Ενίοτε, η οδήγηση σε μη ενδεδειγμένο οδόστρωμα δεν ευνοεί την οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου
19)Πειραματίσου: Πόσο καταναλώνει το αυτοκίνητό σου σε συγκεκριμένες στροφές ανά λεπτό και χιλιόμετρα ανά ώρα; Κάθε μοντέλο έχει τη δική του συμπεριφορά και τα δικά του δυνατά και αδύνατα “σημεία”. Θα βρεις μόνος σου τη χρυσή τομή. Επίσης, διάβασε και αυτό το ρημάδι το manual. Όλο και κάτι θα λέει.
20)Στις επιταχύνσεις, κράτα όσο το δυνατό χαμηλότερα τις στροφές του κινητήρα σου, χωρίς να κρεμάει.
21)Εμπιστεύσου το trip computer. Μπορεί να πέφτει κατά 5% περίπου έξω, όμως σε βοηθά να εντοπίσεις το φάσμα στροφών και ταχύτητας στο οποίο σε συμφέρει περισσότερο να κινείσαι.
22)Σκέψου πού θα παρκάρεις, αντί να κάνεις 700 γύρους ψάχνοντας θέση.
23)Στην ευθεία, στα ταξίδια, χρησιμοποίησε το cruise control. Γενικότερα, η διατήρηση μιας σταθερής ταχύτητας (σε… ανθρώπινο φάσμα τροχών) σε πορεία, ρίχνει την κατανάλωση.
24)Βλέπε την κίνηση μπροστά σου. Δεν είναι ανάγκη να πλακωθείς στα φρένα τελευταία στιγμή, κράτα απόσταση αρκετή για να επιβραδύνεις/επιταχύνεις ομαλά. Παρομοίως, είναι προτιμότερο να ξεκινήσεις νωρίς, για να μην πέσεις στην κίνηση…