Kosmocar

Volkswagen: Επιβεβαιώνει το σχέδιο αναδιάρθρωσης: Αυτές είναι οι αλλαγές

Η γερμανική εταιρεία επιθυμεί να έχει οικονομική ασφάλεια πριν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Η Volkswagen επιβεβαιώνει ένα μεγάλο μέρος των φημών του γερμανικού Τύπου σχετικά με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης. Το πρόγραμμα ονομάζεται “ACCELERATE FORWARD | Road to 6.5” και, προς το παρόν, αφορά μόνο την κύρια μάρκα του Wolfsburg. Ο στόχος, ο οποίος εξηγήθηκε στους συνδικαλιστές του συμβουλίου εργαζομένων σε ειδική συνεδρίαση, είναι πολύ σαφής: “Η βιώσιμη επίτευξη ενός λειτουργικού περιθωρίου κέρδους 6,5%, προκειμένου να διασφαλιστούν οι επενδύσεις σε μελλοντικές τεχνολογίες και θέσεις εργασίας”. Για το σκοπό αυτό, η μάρκα θα πρέπει να βελτιώσει τα κέρδη της κατά περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2026 (πέρυσι το λειτουργικό αποτέλεσμα σταμάτησε στα 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ).

Τα μέτρα

Το πρόγραμμα, το οποίο ο διευθύνων σύμβουλος Thomas Schäfer έχει αναθέσει στον Stephan Wöllenstein να υλοποιήσει, περιλαμβάνει διάφορα μέτρα: εξορθολογισμό και επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών, επίσης με μείωση των γραφειοκρατικών επιπέδων, αύξηση της αποτελεσματικότητας στην ανάπτυξη και την παραγωγή, εξορθολογισμό της γκάμας των μοντέλων και ταυτόχρονη μείωση του αριθμού των εκδόσεων εξοπλισμού, βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των συστημάτων πωλήσεων, βελτιστοποίηση των πλατφορμών MQB και MEB. Όσον αφορά τη γκάμα, ο Schäfer έδωσε τα πρώτα συγκεκριμένα στοιχεία. Η Volkswagen σκοπεύει να επικεντρωθεί περισσότερο σε μοντέλα μεγάλου όγκου. Ως εκ τούτου, αυτοκίνητα όπως το παλιό Arteon θα εγκαταλειφθούν. ‘Θα επικεντρωθούμε σε έναν μικρό αριθμό βασικών μοντέλων. Αυτό θα μειώσει την πολυπλοκότητα και θα παράγει περισσότερα κέρδη’, πρόσθεσε ο διευθυντής, δίνοντας το παράδειγμα του ID.7, το οποίο έχει 99% λιγότερες επιλογές διαμόρφωσης από ένα Golf 7.

Συνέργειες

Η Volkswagen σκοπεύει επίσης να “βελτιστοποιήσει τη χρησιμοποίηση της παραγωγικής ικανότητας του δικτύου παραγωγής προκειμένου να αυξήσει την κερδοφορία και να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται πιο ευέλικτα στις διακυμάνσεις της ζήτησης και της αγοράς”. Αυτό περιλαμβάνει πιθανές συνέργειες με τις μάρκες μαζικής αγοράς που βρίσκονται υπό την εποπτεία της ίδιας της Volkswagen. Το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων, τη Seat, τη Cupra και τη Skoda. Η εταιρεία του Βόλφσμπουργκ εξήγησε ότι στο μέλλον “η παραγωγή θα επικεντρωθεί ακόμη πιο συστηματικά σε εργοστάσια και πλατφόρμες πολλαπλών εμπορικών σημάτων”, αυτό ισχύει για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο entry-level με τιμή περίπου 25.000 ευρώ, το οποίο έχει ανατεθεί στην ισπανική Martorell, καθώς και για την ανάπτυξη και παραγωγή του Volkswagen Passat και του Skoda Superb. Επιπλέον, προβλέπεται “βελτιστοποίηση των δαπανών”, π.χ. μέσω κοινών δραστηριοτήτων μετά την πώληση.

Χρονοδιάγραμμα

Στο σχέδιο, η Volkswagen δεν κάνει λόγο για κλείσιμο εργοστασίων ή περικοπές εργατικού δυναμικού. Οι λεπτομέρειες θα πρέπει να επεξεργαστούν μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου με τους εκπροσώπους των εργαζομένων και το πρόγραμμα θα πρέπει να είναι λειτουργικό μέχρι τον Οκτώβριο για να ενσωματωθεί σε ειδική συμφωνία με τα συνδικάτα που θα διαμορφωθεί στο πλαίσιο του επόμενου κύκλου προγραμματισμού. Ο Schäfer μίλησε για στόχους “πολύ φιλόδοξους, αλλά εφικτούς να επιτευχθούν αν ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Αυτό θα μας επιτρέψει να διαφυλάξουμε τις θέσεις εργασίας, να χρηματοδοτήσουμε το μέλλον μας με δικούς μας πόρους και να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε νέα οχήματα και τεχνολογίες, στον εκσυγχρονισμό των εργοστασίων μας και στην εκπαίδευση του προσωπικού”. Εν ολίγοις, η Volkswagen πρόκειται να γίνει “πιο αποδοτική, ταχύτερη και αποτελεσματικότερη”.

Προτάσεις

Όπως αναφέρθηκε, η αναδιάρθρωση θα χρειαστεί το πράσινο φως από τα συνδικάτα και ειδικότερα από τον πρόεδρο του συμβουλίου εργαζομένων. Η μάχιμη Daniela Cavallo, ωστόσο, έχει ήδη κάνει τα πρώτα ανοίγματα: “Όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να επιτύχουμε την εξοικονόμηση πόρων χωρίς να μειώσουμε τους συλλογικά συμφωνημένους μισθούς ή να χάσουμε θέσεις εργασίας. Διότι οι αποφασιστικοί μοχλοί είναι άλλοι”. Για παράδειγμα, περισσότερη συνεργασία μεταξύ των εμπορικών σημάτων και μεγαλύτερη έμφαση στο λογισμικό και την ποιότητα των προϊόντων. “Αναμένω μια πειστική ενσωμάτωση των στρατηγικά καθοριστικών τομέων. Πρέπει επιτέλους να θέτουμε συνεχώς σε κίνηση αυτούς τους κεντρικούς μοχλούς, προκειμένου να αξιοποιήσουμε μακροπρόθεσμα τις ευκαιρίες βελτίωσης που ενυπάρχουν στην εταιρεία μας. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι επίσης σημαντικό να διατηρούμε το εργατικό δυναμικό καλά ενημερωμένο και εμπλεκόμενο καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας”, κατέληξε η Cavallo.