Toyota

Το πλάνο της Toyota για την προηγμένη τεχνολογία μπαταριών

Τρεις νέες τεχνολογίες μπαταριών υγρού ηλεκτρολύτη για μεγαλύτερη ισχύ, μεγαλύτερη εμβέλεια, ταχύτερη φόρτιση και χαμηλότερο κόστος

Toyota

Στα πρόσφατα εγκαίνια του εργοστασίου της BEV, η Toyota Motor Corporation ανακοίνωσε ότι η παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία επόμενης γενιάς (BEV) θα ξεκινήσει το 2026.

Η Toyota ετοιμάζεται να παρουσιάσει BEV υψηλών προδιαγραφών, τα οποία εκτιμώνται για την οδηγική τους εμπειρία. Τα οχήματα αυτά δεν θα έχουν μόνο ξεχωριστό σχεδιασμό και κατασκευή, αλλά θα τροφοδοτούνται επίσης από μια σειρά νεοαναπτυγμένων μπαταριών που θα είναι προσαρμοσμένες ώστε να ξεπερνούν τις ποικίλες απαιτήσεις και προσδοκίες της πελατείας της Toyota. Σε ένα πρόσφατο τεχνικό σεμινάριο με θέμα “Ας αλλάξουμε το μέλλον των αυτοκινήτων”, η Toyota έδωσε μια γεύση από τις επερχόμενες καινοτομίες BEV και τη μελλοντική στρατηγική της για την τεχνολογία μπαταριών.

Ο Takero Kato, επικεφαλής του εργοστασίου BEV της Toyota, μοιράστηκε ότι αυτά τα BEV επόμενης γενιάς θα κάνουν το ντεμπούτο τους το 2026. Από τα 3,5 εκατομμύρια BEV που στοχεύει να πουλήσει η Toyota μέχρι το 2030, τα 1,7 εκατομμύρια θα είναι αυτής της νέας γενιάς. Ο Kato υπογράμμισε τη σημασία των διαφορετικών τεχνολογιών μπαταριών για την εξυπηρέτηση μιας ευρύτερης πελατειακής βάσης και των ιδιαίτερων απαιτήσεών τους. Δήλωσε: “Όπως ακριβώς έχουμε πολλαπλές παραλλαγές κινητήρων, χρειαζόμαστε ένα φάσμα επιλογών μπαταριών. Είναι ζωτικής σημασίας να παρουσιάσουμε λύσεις μπαταριών που ευθυγραμμίζονται με διαφορετικά μοντέλα και προτιμήσεις πελατών”.

Η Toyota παρουσίασε τέσσερις μπαταρίες αιχμής, που περιλαμβάνουν τόσο υγρούς όσο και στερεούς ηλεκτρολύτες, και υπαινίχθηκε δύο ακόμη εξελίξεις στην τεχνολογία μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη.

 

Μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη: Ενίσχυση της Απόδοσης

Η Toyota, η οποία κατέχει σήμερα δεσπόζουσα θέση στον τομέα των BEV, βελτιώνει τις μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη για να ενισχύσει την ενεργειακή πυκνότητα, την αποδοτικότητα και τους ρυθμούς φόρτισης. Οι τρεις κύριες τεχνολογίες αυτής της κατηγορίας είναι οι εξής: “Απόδοση”, “Δημοφιλής” και “Υψηλή απόδοση”.

Επιδόσεις [ιόντων λιθίου]: Η μπαταρία αυτή, η οποία προβλέπεται να εισαχθεί το 2026, θα επεκτείνει την αυτονομία οδήγησης των BEV σε πάνω από 800 χιλιόμετρα, ιδίως όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μείωση του βάρους.
– Μείωση κόστους: 20% (σε σχέση με το σημερινό BEV bZ4X).
– Γρήγορη φόρτιση: (SOC = 10-80%)
– Αναμένεται το 2026

Διαδοση [Φωσφορικό σίδηρο λιθίου]: Η Toyota κατασκευάζει ανώτερες, οικονομικά αποδοτικές μπαταρίες για να διευρύνει την απήχηση των BEV. Αυτή η μπαταρία χρησιμοποιεί την πρωτοποριακή διπολική τεχνολογία της Toyota, σε συνδυασμό με το οικονομικά αποδοτικό φωσφορικό λίθιο σιδήρου.
– Αύξηση της εμβέλειας: 20% (σε σχέση με την τρέχουσα bZ4X)
– Μείωση του κόστους: 40% (σε σχέση με την τρέχουσα bZ4X)
– Γρήγορη φόρτιση: (SOC= 10-80%)
– Αναμένεται μεταξύ 2026-27

Υψηλής απόδοσης [ιόντων λιθίου]: Αυτή η μπαταρία συνδυάζει τη διπολική δομή με τη χημεία Li-Ion, με στόχο να επεκτείνει την αυτονομία οδήγησης σε πάνω από 1000km, ειδικά όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μείωση του βάρους.
– Μείωση του κόστους: Σε σύγκριση με την μπαταρία Performance.
– Γρήγορη φόρτιση: Κάτω από 20 λεπτά (SOC = 10-80%)
– Αναμένεται μεταξύ 2027-28

 

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης [ιόντων λιθίου]: Ιστορικά θεωρούμενη ως μια πιθανή καινοτομία, η Toyota πέτυχε ένα ορόσημο στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των μπαταριών Li-Ion στερεάς κατάστασης. Αυτές οι μπαταρίες, με τους στερεούς ηλεκτρολύτες τους, είναι κατάλληλες για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση, παρέχοντας μεγαλύτερη ισχύ με συμπαγή τρόπο. Οι εξελίξεις της Toyota αντιμετώπισαν την αναμενόμενη προηγουμένως μικρότερη διάρκεια ζωής των μπαταριών, μετατοπίζοντας την εστίασή τους στη μαζική παραγωγή. Στόχος είναι η εμπορική ετοιμότητα έως το 2027-28, κυρίως για τα BEV επόμενης γενιάς. Η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης προβλέπεται να προσφέρει αύξηση της εμβέλειας κατά 20% σε σύγκριση με τη μπαταρία Performance, με γρήγορο χρόνο φόρτισης κάτω από 10 λεπτά.

 

Περαιτέρω εξελίξεις στερεάς κατάστασης: Η Toyota εργάζεται επίσης σε μια προηγμένη μπαταρία Li-Ion στερεάς κατάστασης, με στόχο τη βελτίωση της εμβέλειας κατά 50% σε σύγκριση με την μπαταρία Performance.

 

Βελτιστοποίηση του ύψους της μπαταρίας για μεγαλύτερη εμβέλεια: Η αεροδυναμική είναι ζωτικής σημασίας για την εμβέλεια του οχήματος. Η προσέγγιση της Toyota δίνει έμφαση στον CdA (συντελεστής αντίστασης πολλαπλασιασμένος επί τη μετωπική επιφάνεια), ο οποίος επηρεάζει σημαντικά την εμβέλεια ενός οχήματος. Το ύψος της μπαταρίας, που συνήθως τοποθετείται κάτω από το δάπεδο του οχήματος, μπορεί να αυξήσει το συνολικό ύψος του οχήματος, επηρεάζοντας τον CdA και, κατά συνέπεια, την εμβέλεια. Αναπτύσσοντας τεχνολογία μπαταριών με πιο επίπεδη σχεδίαση, η Toyota στοχεύει στη μείωση του ύψους της μπαταρίας, βελτιώνοντας έτσι την αυτονομία, την οδηγική εμπειρία και τη συσκευασία του οχήματος. Το σημερινό ύψος της μπαταρίας bZ4X είναι περίπου 150 χιλιοστά, ενώ σχεδιάζεται η μείωσή του στα 120 χιλιοστά και ακόμη και στα 100 χιλιοστά για σπορ οχήματα υψηλών επιδόσεων.