Το BMW Group δημιουργεί ανακύκλωση για μπαταρίες στην Κίνα

Το BMW Group ενισχύει τη δέσμευσή του για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας και επεκτείνει σε μεγάλο βαθμό τη χρήση δευτερογενών υλικών σε κλειστούς βρόχους ανακύκλωσης. Για πρώτη φορά στην Κίνα, η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive (BBA) δημιούργησε ένα σύστημα κλειστού βρόχου για την επαναχρησιμοποίηση των πρώτων υλών νικελίου, λιθίου και κοβαλτίου από μπαταρίες υψηλής τάσης, που δεν είναι πλέον κατάλληλες για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα. Οι μπαταρίες προέρχονται από πλήρως ή μερικώς ηλεκτρικά οχήματα εξέλιξης, συστήματα δοκιμών, απορρίμματα από την παραγωγή και, μελλοντικά, από οχήματα που θα βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία θέτει τα θεμέλια για έναν πρωτοποριακό κύκλο υλικών που γίνεται όλο και σημαντικότερος, καθώς η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται. Για να πετύχει κάτι τέτοιο, η BBA συνεργάζεται με μία τοπική εταιρεία ανακύκλωσης που αποσυναρμολογεί τις αποσυρθείσες μπαταρίες και χρησιμοποιεί καινοτόμα τεχνολογία για την ανάκτηση ενός υψηλού ποσοστού των πρώτων υλών νικελίου, λιθίου και κοβαλτίου, από τις κυψέλες των μπαταριών. Οι πρώτες ύλες που ανακτώνται με αυτό τον τρόπο χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για την παραγωγή νέων κυψελών μπαταριών για το BMW Group. Ο κύκλος υλικών κλειστού βρόχου εξοικονομεί πόρους και, την ίδια στιγμή, μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 70%, συγκριτικά με τη χρήση πρωτογενών υλικών από νέα εξόρυξη.



Ο Jochen Goller, επικεφαλής του BMW Group στην περιοχή της Κίνας, δήλωσε: «Δεδομένης της αυξανόμενης σπανιότητας πεπερασμένων πόρων και των αυξημένων τιμών βασικών προϊόντων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να προωθήσουμε την κυκλική οικονομία, να αυξήσουμε το ποσοστό των επαναχρησιμοποιήσιμων υλικών και να μειώσουμε την εξάρτησή μας από τις πρώτες ύλες. Το BMW Group, θα επεκτείνει τη φιλοσοφία του για την ανακύκλωση στην Κίνα μελλοντικά – συμβάλλοντας όχι μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά επίσης θα υποστηρίξει αποτελεσματικά και τη μετάβαση της Κίνας σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών CO2».



Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά για ηλεκτρικά οχήματα σε ολόκληρο τον κόσμο. Με τη ραγδαία ανάπτυξη αυτής της αγοράς από το 2015, η βιομηχανία ανακύκλωσης μπαταριών αυτοκινήτων γνώρισε επίσης ταχεία άνοδο. Το Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογίας Αυτοκινήτων της Κίνας, αναμένει ότι η συνολική ποσότητα των μπαταριών που αποσύρονται στην Κίνα, θα φτάσει περίπου τους 780.000 τόνους μέχρι το 2025. Την ίδια στιγμή, οι τιμές των εγχώριων πρώτων υλών για μπαταρίες υψηλής τάσης έχουν αυξηθεί σημαντικά από πέρσι.



Παρά το δύσκολο περιβάλλον, το BMW Group κατάφερε να τριπλασιάσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων του στην Κίνα, μόνο στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς. Μαζί με τα μοντέλα BMW iX και BMW i4, η BMW iX3 συνέβαλε επίσης σε αυτή την αύξηση. Από τον Απρίλιο, μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της BMW Σειράς 3 που προσφέρεται αποκλειστικά στην Κίνα ενίσχυσε το χαρτοφυλάκιο, με την BMW i7 να ακολουθεί το δεύτερο μισό της τρέχουσας χρονιάς.

Η απρόσκοπτη ιχνηλασιμότητα των μπαταριών, επιτρέπει τη δεύτερη χρήση και ανακύκλωση.

Οι τρέχουσες πολιτικές της Κίνας απαιτούν τη δημιουργία ενός συστήματος ιχνηλασιμότητας μπαταριών υψηλής τάσης, που θα διασφαλίζει τον εντοπισμό και την ανακύκλωση των μπαταριών όταν αυτές αποσύρονται. Το BMW Group έχει αναπτύξει ένα σύστημα γι’ αυτό, με κωδικοποίηση που επιτρέπει την απρόσκοπτη ιχνηλασιμότητα των μπαταριών σε όλο τον κύκλο ζωής τους. Η κωδικοποίηση εξασφαλίζει ότι οι μπαταρίες από ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, από τα αρχικά οχήματα δοκιμών, μέχρι αυτά που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά, θα μπορούν να ανακυκλώνονται με επαγγελματικό τρόπο.

Όταν επιστρέφονται, οι μπαταρίες αξιολογούνται για πιθανή συνεχή χρήση. Το BMW Group, ξεκίνησε από το 2020 να χρησιμοποιεί μπαταρίες που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους με υψηλή υπολειπόμενη χωρητικότητα, σε περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα στα εργοστάσια της BBA στην Κίνα. Το σχέδιο γι’ αυτές τις “εφαρμογές δεύτερης ζωής” για μπαταρίες πρόκειται να επεκταθεί στο μέλλον, για να συμπεριλάβει παλετοφόρα ανυψωτικά και σταθερές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας με δυνατότητα φόρτισης.

Εάν οι μπαταρίες που βρίσκονται το τέλος του κύκλου ζωής τους δεν πληρούν τα κριτήρια για δεύτερη χρήση, ανακυκλώνονται. Οι πρώτες ύλες νικελίου, λιθίου και κοβαλτίου που αποκτώνται με αυτό τον τρόπο διοχετεύονται στην παραγωγή νέων κυψελών μπαταριών για το BMW Group. Μία μπαταρία με χωρητικότητα 100 kWh περιέχει, κατά μέσο όρο, σχεδόν 90 kg νικελίου, λιθίου και κοβαλτίου, με το νικέλιο να αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ποσότητας.

Η ακατάλληλη απόρριψη μπαταριών επιβαρύνει το περιβάλλον και σπαταλά πολύτιμους πόρους πρώτων υλών, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν περαιτέρω. Γι’ αυτό το λόγο, το BMW Group λειτουργεί σύμφωνα με τις τέσσερις αρχές “Re:think, Re:duce, Re:use and Re:cycle”, μαζί με τους προμηθευτές του, για να μεγιστοποιήσει το ποσοστό ανακύκλωσης των πρώτων υλών των μπαταριών και να χρησιμοποιήσει με υπευθυνότητα όλους τους πόρους.

Η κυκλική οικονομία, στοιχείο κλειδί της πρωτοβουλίας “ Race to Zero ”.

Το BMW Group έγινε ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσχώρησε στην καμπάνια Business Ambition for 1.5° C, η οποία λανσαρίστηκε από την SBTi (Science-Based Targets Initiative) και δεσμεύεται για το στόχο της πλήρους κλιματικής ουδετερότητας σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα, το αργότερο έως το 2050. Η εταιρεία συμμετέχει επίσης στη διεθνή πρωτοβουλία “Race to Zero”.



Ωστόσο, η αύξηση του ποσοστού ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους δεν είναι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί μία φιλική προς το κλίμα κινητικότητα. Ζωτικής σημασίας κρίνεται επίσης, το να ελαχιστοποιήσουμε τη χρήση πρωτογενών υλικών και τις βλαβερές για το περιβάλλον επιπτώσεις της εξόρυξης και επεξεργασίας πρώτων υλών που αυτό συνεπάγεται, το οποίο συχνά είναι ενεργοβόρο και ρυπογόνο.



Ειδικότερα, με ένα αυξανόμενο ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, θα αυξηθεί η ανάγκη για πολυάριθμες πρώτες ύλες, μεταξύ των οποίων το κοβάλτιο, το λίθιο και το αλουμίνιο για τις μπαταρίες υψηλής τάσης των οχημάτων. Την ίδια στιγμή, αυτό προσφέρει επίσης τεράστιες δυνατότητες για την επαναχρησιμοποίηση αυτών των υλικών στην κυκλική οικονομία. Ήδη σήμερα, το BMW Group χρησιμοποιεί δευτερογενές νικέλιο στις μπαταρίες υψηλής τάσης της BMW iX.

Φιλόδοξος οδικός χάρτης ηλεκτροκίνησης.

Το BMW Group, επιταχύνει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και σχεδιάζει να παραδώσει έναν αριθμό αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ήδη από φέτος, που θα κατέχουν τουλάχιστον το 10% επί των συνολικών του πωλήσεων. Μέχρι το 2030, το αργότερο, τουλάχιστον οι μισές από τις παγκόσμιες πωλήσεις μας θα πρέπει να προέρχονται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τα μοντέλα της MINI και της Rolls-Royce θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά από τις αρχές της δεκαετίας του 2030.