Πρώτη φορά ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Ποιές οι διαφορές από τα θερμικά

Με όπλο την σωστή διαχείριση της ενέργειας, το ηλεκτρικό Jeep Avenger δημιούργησε τις προϋποθέσεις και ενέπνευσε την εμπιστοσύνη, να πραγματοποιήσουμε το πρώτο ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Κατά την εβδομαδιαία συμβίωση, το αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Avenger, έγινε ο καλύτερος μεταφορικός μας σύντροφος. Η υποδειγματική διαχείριση της ενέργειας, αποτέλεσε το καλύτερο πλεονέκτημα του για την καθημερινότητα. Αυτό έγινε το εφαλτήριο να το εμπιστευτούμε και να πραγματοποιήσουμε το πρώτο μας ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Το ταξίδι

Τελικός προορισμός του ταξιδιού ήταν η Αράχωβα, με σημείο εκκίνησης την Αθήνα. Πρώτη στάση, ο Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών «Σείριος», για να συμπληρώσουμε ενέργεια. Αν και με γεμάτη τη μπαταρία κατά 85%, το φορτίσαμε για μισή ώρα και συνεχίσαμε το ταξίδι, με την φόρτιση να ανεβαίνει έως τα 97%.  Δεν επιλέξαμε την εύκολη απευθείας διαδρομή. Στον δρόμο προς Λειβαδιά, στρίψαμε προς Αγία Άννα και στη συνέχεια, ανεβαίνοντας τον Ελικώνα, φτάσαμε στο δάσος της Αρβανίτσας και κατόπιν στο Κυριάκι Βοιωτίας, με τη μπαταρία να αγγίζει πλέον τα 47%. Μετά από μία σύντομη στάση, πήραμε τον δρόμο προς Αράχωβα, διασχίζοντας τον Άγιο Λουκά και το Δίστομο. Οι μεγάλες κατηφόρες ευνόησαν την εξοικονόμηση ενέργειας, σε συνδυασμό με την ανάκτηση κατά το φρενάρισμα, με αποτέλεσμα το επίπεδο της μπαταρία να ανεβεί στα 51% μέχρι το Δίστομο. Ωστόσο, η ανηφόρα στον δρόμο για τον τελικό προορισμό είχε ως αποτέλεσμα η μπαταρία να πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο του ταξιδιού, στα 44%. Στην Αράχωβα αφήσαμε το αυτοκίνητο να φορτίσει στον δημοτικό φορτιστή και μέχρι να τελειώσουμε το γεύμα μας, είχε φορτίσει 100% μέσα σε λιγότερο από δύο ώρες.

Η επιστροφή ήταν πιο εύκολη, εξαιτίας του κατηφορικού δρόμου, το αυτοκίνητο είχε μηδενική κατανάλωση ενέργειας μέχρι την είσοδο της Λειβαδιάς και στην Ν.Ε.Ο μπήκαμε με φόρτιση 97%. Στον αυτοκινητόδρομο απώλεσε το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας, με αποτέλεσμα στην Αθήνα, η μπαταρία του αμιγώς ηλεκτρικού Avenger να δείχνει 48%.

Όσον αφορά την επιλογή προφίλ οδήγησης, στον αυτοκινητόδρομο επιλέξαμε Normal και Sport, σε υψηλές ταχύτητες, ανάλογες των θερμικών. Στο επαρχιακό δίκτυο και κυρίως στην κατηφόρα, επιλέξαμε το ECO σε συνδυασμό με τη θέση «Β», στον επιλογέα κίνησης. Το αυτοκίνητο δεν μας προβλημάτισε, ούτε μας άγχωσε μέχρι τις μεγάλες ανηφόρες στον Ελικώνα, στις οποίες η στάθμη της ενέργειας έπεφτε με ταχύτατο ρυθμό.

Ιδιαιτερότητες της οδήγησης

Η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι συναρπαστική, με άμεση απόκριση στο γκάζι και ταυτόχρονα πολύ νευρικό. Ωστόσο, οι καταστάσεις θα φέρουν περιορισμούς στην χρήση του. Τι εννοώ; Η ηλεκτρική ενέργεια είναι πολύτιμη, έχοντας ως δεδομένο τους λίγους σταθμούς φόρτισης και τον χρόνο που χρειάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτίσει. Ο οποιοσδήποτε οδηγός, βλέποντας τα επίπεδα της ενέργειας να πέφτουν αισθητά, θα αναγκαστεί να οδηγήσει πιο συντηρητικά, ακόμα και πιο οικονομικά.

Ενδεχομένως, η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, θα δημιουργήσει άγχος εάν τα επίπεδα ενέργειας επαρκούν, ώστε το όχημα να φτάσει στον προορισμό… ή εάν θα χρειαστεί η οδική βοήθεια… Αυτό το αίσθημα δεν υπήρξε με το Jeep Avenger, τουλάχιστον για το μικρό ταξίδι που πραγματοποιήσαμε. Αλλά για οποιονδήποτε θελήσει να κάνει ένα ταξίδι με ηλεκτρικό αυτόκινητο, θα χρειαστεί καλό προγραμματισμό της εξόρμησης, να γνωρίζει τα σημεία για να φορτίσει το αυτοκίνητο, πραγματοποιώντας τις απαραίτητες στάσεις.

Αναπόφευκτη η σύγκριση με τα θερμικά

Οι παραπάνω ιδιαιτερότητες, δημιουργούν μία αναπόφευκτη σύγκριση με τα θερμικά αυτοκίνητα. Αναμφίβολα, με το υγρό καύσιμο ο οδηγός χρειάζεται μόλις πέντε λεπτά για τον ανεφοδιασμό του. Είναι στην ευχέρεια του οδηγού εάν αποφασίσει να αλλάξει στιλ οδήγησης, κάνοντας οικονομία, δεδομένου πως υπάρχουν παντού βενζινάδικα. Δεν θα αναγκαστεί να προσαρμοστεί στις εκάστοτε συνθήκες. Ενώ, θα χρειαστεί πολύ λιγότερο χρόνο για ένα μακρινό ταξίδι, με λιγότερες και συντομότερες στάσεις, κυρίως για ανάπαυση.

Συμπέρασμα

Πρώτη φορά ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το Jeep Avenger, χάρη στην διαχείριση της ενέργειας και στην ονομαστική αυτονομία, που συγκλίνει με την πραγματική, κατάφερε να δημιουργήσει κλίμα εμπιστοσύνης, πείθοντας μας να τολμήσουμε την εξόρμηση αυτή. Η οδήγηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο ταξίδι, έχει ιδιαιτερότητες. Απαραίτητος είναι ο συμβιβασμός με την συντηρητική και οικονομική οδήγηση, όπως και ο σωστός προγραμματισμός.