Porsche Carrera GT : Ένα αγωνιστικό LeMans, για το δρόμο

 

TopSpeed Retro Car Sunday – The Porsche Hyper 3, Chapter : Carrera GT

  Η Carrera GT είναι ίσως η πλέον γνωστή απο τις 3 Hyper Porsche. Ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι ουσιαστικά το homologation μίας αγωνιστική Porsche που δεν έτρεξε ποτέ, αλλά δε πήγε και χαμένο.

Η ιστορία πίσω απο τη δημιουργία της Carrera GT

  Η ιστορία της εξέλιξης της CGT ξεκινά απο τις 911 GT1 & LMP1-98, οι οποίες αποσύρθηκαν απο τους αγώνες το 1998, καθώς είχαν αλλάξει κάποιοι κανονισμοί τις FIA και τις ACO. Ωστόσο, η Porsche σχεδίαζε ένα νέο πρωτότυπο για το LeMans, του 1999.

  Το αρχικό σχέδιο περιελάμβανε έναν twin-turbo flat-6 κινητήρα, ο οποίος εν’ τέλη αντικαταστάθηκε απο έναν V10 ατμοσφαιρικό, πηγαίνοντας το project ένα χρόνο πίσω, στο 2000. Ο V10 προέρχονταν απο ένα μυστικό project της Porsche, η οποία τον είχε εξελίξει για το μονοθέσιο της ομάδας Footprint στη Formula 1 (για τη σεζόν του 1992), αλλά εν’ τέλη έμεινε “στο ράφι”. Μέχρι που οι μηχανικοί αποφάσισαν να τον αξιοποιήσουν για το πρωτότυπο του LeMans.

  Ωστόσο, μετά τη 2η μέρα των δοκιμών εξέλιξης, το project ακυρώθηκε, καθώς η Porsche χρειαζόταν άτομα απο το motorsport τμήμα, για να συνδράμουν στην εξέλιξη της Cayenne, στα μέσα της χρονιάς του 1999. Επίσης, υπήρχαν έντονες εικασίες εκ’ των έσω, πως ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen-Audi, Ferdinand Piech, δεν ήθελε το LeMans Prototype της Audi (απο το οποίο προέκυψε το Audi R8), να έχει τόσο έντονο ανταγωνιστή.

  Απο τη μεριά της, η Porsche κράτησε στη ζωή το project, χρησιμοποιώντας τον 5.5 λίτρων V10 σε ένα πρωτότυπο το οποίο ονόμασε “Carrera GT”, ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κόσμου στο περίπτερο της, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το 2000. Αναπάντεχα ωστόσο, το ενδιαφέρον του κόσμου όσο και η επιθυμία των πελατών να αποκτήσουν το τελικό αυτοκίνητο ήταν τόσο μεγάλη, που η Porsche (μετά και την τεράστια εμπορική επιτυχία που έλαβε απο τη Cayenne) αποφάσισε να δημιουργήσει και το κανονικό αυτοκίνητο. Η παραγωγή, θα ήταν περιορισμένη, ξεκινώντας το 2004, στο ολοκαίνουργιο εργοστάσιο της εταιρείας στη Λειψία.

  Το αρχικό πλάνο της Porsche, περιελάμβανε 1500 αυτοκίνητα. Ωστόσο, τον Αύγουστο του 2005, η Porsche ανακοίνωσε πως δεν θα πουλήσει άλλα αυτοκίνητα μετά το τέλος του έτους, λόγω κάποιων νέων κανονισμών που προέκυψαν στις ΗΠΑ, για τους αερόσακους. Στις 6 Μαϊου 2006 (επίσημα), βγήκε απο το εργοστάσιο και η τελευταία Carrera GT, με το συνολικό αριθμό να ξεπερνά για λίγο τα 1270. Ανεπίσημα ωστόσο, γνωρίζουμε πως περίπου 50 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν ακόμη για πελάτες σε αγορές που δεν είχαν περιορισμούς και αλλαγές, με τη συναρμολόγηση τους να γίνεται σε ένα τμήμα του εργοστασίου της στη Στουτγάρδη.

Design & Κινητήρας

  Η Carrera GT είναι εφοδιασμένη με έναν ατμοσφαιρικό V10, χωρητικότητας 5.7 λίτρων (αντί 5.5 που ήταν στο πρωτότυπο) με απόδοση 612 ίππους και 590 Nm ροπή, με το κόφτη να βρίσκεται στις 8400 σ.α.λ. . Η μετάδοση γίνεται μέσα απο ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, εφοδιασμένο με ένα ξηρό carbon συμπλέκτη, ο οποίος έχει μείνει γνωστός για την “ιδιότροπη” συμπεριφορά του.

  Σύμφωνα με τη δοκιμή του “Car & Driver” τον Ιούνιο του 2004, η Carrera GT κάνει το sprint 0-100 σε 3.5 δευτερόλεπτα, το 0-160 σε 6.8 δευτερόλεπτα, το 0-200 σε 10.6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα της, ανέρχεται στα 337 χιλιόμετρα / ώρα.

  Η Carrera GT ήταν αρχικά διαθέσιμη μόνο σε 5 βασικά χρώματα : Guards Red, Fayance Yellow, Basalt Black, GT Silver & Seal Grey. Απο τα τέλη του 2004 και έπειτα, έγιναν διαθέσιμα και τα χρώματα απο τη παλέτα Paint-To-Sample, με τις συγκεκριμένες Carrera GT να είναι ακόμη πιο σπάνιες και περιζήτητες.

  Κοιτώντας εξωτερικά τη Carrera GT, διακρίνουμε αμέσως τους μεγάλους πλαϊνούς αεραγωγούς, του μεγάλους “θόλους” πάνω απο το κινητήρα που είναι μέρος του συστήματος εισαγωγής και την ενεργή πίσω αεροτομή. Οι ζάντες της είναι απο μαγνήσιο, 19″ εμπρός και 20″ πίσω.

  Το εσωτερικό της, είναι επενδυμένος με μαλακό δέρμα. Το ηχοσύστημα της BOSE, με το “ιδιότροπο” σύστημα πλοήγησης του head-unit της Becker, είναι μέρος του βασικού της εξοπλισμού. Στη κεντρική κονσόλα, ξεχωρίζει ο επιλογέας, πάνω απο τον οποίο είναι ο αριθμός της εκάστοτε Carrera GT. Ο επιλογέας φέρει επένδυση ξύλου στο πάνω μέρος του, homage στην 917, ωστόσο απο το 2004 και έπειτα, μπορούσε κανείς να το παραγγείλει και σε carbon.

Μερικές Αξιοσημείωτες Τεχνολογικές Εφαρμογές

 

  • Το πλαίσιο της Carrera GT είναι carbon monocoque, όπως είναι και το υποπλαίσιο της, κατασκευασμένα απο την Ιταλική, ATR Composite Group

 

  • Η ενεργή αεροτομή της, εκτείνεται στα 110 χιλιόμετρα / ώρα, ενώ ξανά κατεβαίνει στα 80

 

  • Το ψυγείο της είναι 5 φορές μεγαλύτερο απο της, τότε 996, Turbo

 

  • Η ανάρτηση της είναι ηλεκτροροϊκή, σχεδιασμού push-rod

 

  • Τα φρένα της είναι κεραμικά, με τους δίσκους να είναι κατασκευασμένοι απο silicon carbide, δίνοντας τους τεράστιες αντοχές στη καταπόνηση απο θερμικά φορτία

All in all

  Η Carrera GT είναι ένα αυτοκίνητο-σύμβολο του 21ου αιώνα, καθώς ανήκει στα Top 10 Supercars της δεκαετίας του. Ιδιότροπη, ωμή, απόλυτη. Ίσως αυτές οι 3 λέξεις να μπορούν να συνοψίσουν καλύτερα τον χαρακτήρα της. 

 

  Όπως και ο ίδιος ο Röhrl είχε πει “Για να οδηγήσεις απλά μία Carrera GT, δε χρειάζεται να μάθεις κάτι πέρα απο την ιδιοτροπία του συμπλέκτη της. Για να οδηγήσεις γρήγορα μία Carrera GT, δε χρειάζεται επίσης κάποια ιδιαίτερη εμπειρία. Για να τερματίσεις, ωστόσο, τις δυνατότητες μίας Carrera GT, έχεις πολύ δρόμο. Για αυτό και είναι εκπληκτικό αυτοκίνητο. Σε ανταμείβει για οτι κάνεις σωστά, αλλά δε συγχωρεί και πολλά λάθη.”.

 

  Νομίζω, δε χρειάζεται εμείς να συμπληρώσουμε κάτι.