Oliver Zipse: Η BMW αποφεύγει τον πόλεμο τιμών της Tesla στην Κίνα

Το κύρος πολυτελείας της BMW διευκολύνει την αυτοκινητοβιομηχανία να αποτρέψει την αυξανόμενη πίεση στις τιμές, επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse

Η BMW είναι πεπεισμένη ότι μπορεί να παραμείνει ισχυρή στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της, επειδή το premium στάτους της αμφισβητείται λιγότερο από τους τοπικούς ανταγωνιστές από ό,τι σε τμήματα όγκου, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse.

Οι μάρκες μαζικής αγοράς των παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν δεχθεί αυξημένη πίεση από τις εγχώριες μάρκες στην κινεζική αγορά τους τελευταίους μήνες. Οι μειώσεις τιμών που ξεκίνησε η Tesla τον Ιανουάριο έχουν επίσης ασκήσει πίεση στις πωλήσεις και τα κέρδη.

Ο Zipse δήλωσε ότι οι premium αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW, είναι καλύτερα προστατευμένες από αυτή την πίεση.

“Αρκετοί κατασκευαστές μειώνουν επί του παρόντος τις τιμές – σε ορισμένες περιπτώσεις σημαντικά – για να κερδίσουν μερίδιο αγοράς”, δήλωσε ο Zipse στην τηλεδιάσκεψη για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου της εταιρείας στις 4 Μαΐου. “Στο BMW Group, έχουμε μια ισχυρή θέση στην Κίνα”.

Η BMW ήταν η νούμερο 1 γερμανική premium μάρκα με βάση τις πωλήσεις ανά μονάδα το πρώτο τρίμηνο. Οι πωλήσεις της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 6,6% σε 195.100 οχήματα. Οι πωλήσεις της Mercedes-Benz αυξήθηκαν σε περίπου 190.000 από 186.000 το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. Οι κινεζικές παραδόσεις της Audi υποχώρησαν κατά 16 τοις εκατό σε 137.315 αυτοκίνητα.

Ο Zipse δήλωσε ότι η BMW πούλησε “σημαντικά περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα” από τους παραδοσιακούς της αντιπάλους και “επίσης περισσότερα από πολλούς νέους κατασκευαστές”. Δεν διευκρίνισε αναλυτικά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της BMW στην Κίνα.

Η Κίνα αντιπροσώπευε το 33% των παγκόσμιων πωλήσεων της BMW με 791.985 μονάδες το 2022, σημειώνοντας πτώση 6,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Στην αγορά της Κίνας, η BMW κατασκευάζει το ηλεκτρικό συμπαγές αυτοκίνητο i3, καθώς και το συμπαγές ηλεκτρικό SUV iX1 με μακρύ μεταξόνιο και το ηλεκτρικό μεσαίο SUV iX3. Η εταιρεία στοχεύει να έχει 11 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα προς πώληση στη χώρα μέχρι το τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένων των εισαγόμενων μοντέλων.

Ο Zipse δήλωσε ότι τα μοντέλα του πωλούνται κυρίως μεταξύ 350.000 γιουάν (51.000 δολάρια) και 1 εκατ. γιουάν (145.000 δολάρια), όπου η μάρκα έχει λιγότερους ανταγωνιστές.

“Η ταχύτερη ανάπτυξη στην κινεζική αγορά βρίσκεται στο βασικό στάδιο. Σε αντίθεση με εδώ στον δυτικό κόσμο, όπου συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο”, ανέφερε.

Οι κινεζικές μάρκες πιέζουν όλο και περισσότερο στην premium κατηγορία με EVs που διαθέτουν μεγάλη έμφαση στην υψηλή τεχνολογία. Μάρκες όπως οι Nio, Xpeng, Aion, HiPhi και Li Auto έχουν δημιουργήσει μια νέα αγορά για τα εγχώρια premium προϊόντα, με αυξανόμενη επιτυχία.

Οι ευρωπαϊκές premium μάρκες παραμένουν ισχυρές στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι εξακολουθούν να είναι δημοφιλείς παρά την αυξανόμενη ώθηση προς τα ηλεκτρικά.

Η αυτοκινητοβιομηχανία BMW εδραίωσε πέρυσι την κοινοπραξία Brilliance, αφού αύξησε το μερίδιό της στο 75 τοις εκατό. Η κοινοπραξία διαθέτει δύο εργοστάσια παραγωγής στη χώρα.

Η εταιρεία BMW δημιούργησε επίσης μια κοινοπραξία με την Great Wall με την ονομασία Spotlight Automotive με στόχο την ανάπτυξη ενός νέου ηλεκτρικού Mini hatchback. Το αυτοκίνητο αναμένεται να κατασκευαστεί στην Κίνα για την προγραμματισμένη ημερομηνία παγκόσμιας παρουσίασης το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.