Μετρώντας σχεδόν μισό αιώνα στην παραγωγή και διανύοντας ήδη την 6η του γενιά, το Volkswagen Polo παραμένει πάντα επίκαιρο συνεχίζοντας να πουλάει «σαν ζεστό ψωμί». Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση εξετάζουμε το «φαινόμενο Polo» έχοντας στα χέρια μας την πιο εμπορική έκδοση με τον χιλιάρι βενζινοκινητήρα των 95 ίππων, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο DSG.
49 χρόνια ιστορίας
Tο 1975 η Volkswagen μπαίνει στην ανερχόμενη τότε κατηγορία των B Segment, παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά του Polo. Ένα αυτοκίνητο με συμπαγείς διαστασεις και ευέλικτο για την πόλη, με επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες… και προσιτό! Από τότε έχουν περάσει 49 χρόνια και το γερμανικό μικρό διανύει ήδη την έκτη του γενιά που παρουσιάστηκε το 2017. Ενστερνίζεται τις ίδιες αξίες των προκατόχων του, μεταλαμπαδεύοντας τες στο «παρόν» και συνεχίζοντας την διαχρονική ιστορία του Polo
Ομάδα που κερδίζει
Η τρέχουσα γενιά του Polo υποβλήθηκε σε εκτεταμένο Facelift το 2021 με την Volkswagen να το ενημερώνει αισθητικά και τεχνολογικά, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικό.
Ειδικότερα ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος εντοπίζουμε τις πιο ουσιαστικές αλλαγές. Πλέον η μάσκα έχει αποκτήσει μίνιμαλ αισθητική, ο προφυλακτήρας δείχνει πιο σύγχρονος, με λεπτομέρειες που παραπέμπουν στο μεγαλύτερο Golf, ενώ νέας σχεδίασης είναι και οι προβολείς, οι οποίοι διαθέτουν πλέον γραφικά Led.
Το προφίλ παραμένει αναλλοίωτο και αποτυπώνει την σχεδιαστική συνέχεια και συγγένεια όλων των γενεών του Polo αρχίζοντας από το 1975. Μια εύκολα αναγνωρίσιμη σιλουέτα σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Με έντονες ακμές και γωνιές και δύο παράλληλα έντονα ανοδικά νεύρα που διασχίζουν τις πλαϊνές πόρτες, οι σχεδιαστές ζωντανεύουν έξυπνα τις επιφάνειες.
Το πίσω μέρος έχει και τις πιο εμφανείς αλλαγές, καθώς τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, τοποθετημένα σε οριζόντια θέση, εκτείνονται στην πέμπτη πόρτα, θυμίζοντας το Golf και σε συνδυασμό με τον επίσης ανανεωμένο προφυλακτήρα, δίνουν μια φρέσκια εικόνα.
Συνολικά η Volkswagen ακολουθεί το «μότο», ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει, ακολουθώντας την πεπατημένη και διατηρώντας το άμεσα αναγνωρίσιμο στυλ που υπογράφει το δημοφιλές μοντέλο!
Σταθερή αξία
Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι η καμπίνα του αυτοκινήτου. Έχουν επιλέγει ποιοτικά υλικά με καλή αίσθηση αφής, ενώ η συναρμογή βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ανεβάζοντας τον πήχη στην κατηγορία των Β Hatchback.
Οι σχεδιαστές έχουν επιλέξει απλές και λιτές γραμμές. Η εμφάνιση και η θέση των διακοπτών ακολουθούν τις προηγούμενες γενιές του Polo, ωστόσο έχει ψηφιοποιηθεί πλήρως.
Ειδικότερα στο ταμπλό το φινίρισμα δίνει ένα όμορφο αποτέλεσμα. Ένα γυαλιστερό πλαστικό κάλυμμα διασχίζει οριζόντια το ταμπλό και φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 6,5 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay και εκτείνεται πίσω από το όμορφο τιμόνι, όπου υπάρχει ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών .
Η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο καθώς όλες οι απαραίτητες λειτουργίες βρίσκονται σε γνώριμα σημεία
Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών, συμβαλλοντας στην άνεση, ενώ παράλληλα είναι όμορφα στο μάτι.
Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 351 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.125 λτ!
Χαμηλόροπο και νευρικό
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας του 1.0 λίτρου, απόδοσης 95 ίππων στις 5.500 σ.α.λ και 175 Nm ροπής στις 1.600-3.500 σ.α.λ και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Ήδη από τις χαμηλές στροφές έχει καλά και άμεσα ανοίγματα και νεύρο, δίνοντας την απαραίτητη ζωντάνια!
Με εφαλτήριο την τεχνογνωσία του Wolfsburg
Το κατά πόσο γερμανικό Best Seller πόλης, υιοθετεί τα οδηγικά χαρακτηριστικά της εταιρείας από το Wolfsburg, το εξετάζουμε αναλυτικά αφουγκραζόμενοι την εμπειρία μας μαζί του σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη αποκαλύπτει τους λόγους που εδώ και 50 χρόνια, το όνομα Polo είναι από τα πιο επιτυχημένα αστικά αυτοκίνητα. Οι συμπαγείς διαστάσεις, προσφέρουν ευελιξία και ταυτόχρονα η τεχνογνωσία της VW, του χαρίζει ένα εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο, δημιουργώντας την αίσθηση ασφαλείας. Ο νευρικός χιλιάρης TSI δίνει από χαμηλά την απαιτούμενη ροπή για κίνηση στον αστικό κύκλο, ο οποίος σε συνδυασμό με τον μικρό κύκλο στροφής επιτρέπει τους απαιτούμενους ελιγμούς όταν και όποτε επιτρέπονται! Η ορατότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Συνολικά το αυτοκίνητο είναι ένας πιστός και φιλικός σύντροφος στην δύσκολη καθημερινότητα των αστικών μετακινήσεων!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο μεταλλάσσεται σε ένα ευχάριστο αυτοκίνητο βόλτας. Όντας χαμηλόροπο και σε συνδυασμό με το αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο DSG, ο οδηγός δεν θα αντιληφθεί έλλειψη δύναμης. Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη, επιτυγχάνοντας εξαιρετικό κράτημα χωρίς να υπολείπεται σε άνεση. Ωστόσο, το σημείο που αξίζει να αναφέρουμε, είναι η χαμηλή θέση οδήγησης και το ακριβέστατο τιμόνι, δίνοντας την απόλυτη αίσθηση του δρόμου στον οδηγό, επιτρέποντας και οδήγηση κοντά στα όρια, με απόλυτη ασφάλεια. Όμως χωρίς να του προσάψουμε τον χαρακτηρισμό Sport!
Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται η κορυφαία ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες που θυμίζουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Η τεχνογνωσία της Volkswagen σε αυτό το πεδίο, έχει κάνει θαύμα, βγάζοντας το από το στενό αστικό προσδιορισμό και αποδίδοντας του τον απαραίτητο ταξιδιωτικό χαρακτήρα!
Γενικά το ανανεωμένο Polo θα εκπλήξει ευχάριστα, όντας ισορροπημένο με αποστολή να ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, με ευελιξία, νεύρο και ασφάλεια. Μόνο μελανό σημείο η μέση συνδυασμένη καταναλωση που άγγιξε τα 9.0 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Σύντροφος της καθημερινότητας
Αναμφίβολα το VW Polo απευθύνεται σε μια ευρύτερη κατηγορία καταναλωτών με αυξημένες ανάγκες εντός του αστικού ιστού. Ενδεχομένως για νέους οικογενειάρχες, που ωστόσο η απολαυστική οδήγηση είναι βασική προϋπόθεση στην επιλογή του αυτοκινήτου! Το Volkswagen Polo μετατρέπεται σε σύντροφο της καθημερινότητας!
Υψηλό τίμημα
Το τίμημα απόκτησης του ανανεωμένου Volkswagen Polo βρίσκεται στα υψηλά επίπεδα της κατηγορίας και ξεκινάει από τα 22.350€ στην εξοπλιστική έκδοση Life με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ με το αυτόματο DSG της δοκιμής, η αξία ανεβαίνει στα 24.950 €. Στην πλούσια έκδοση More η τιμή ανεβαίνει στα 22.850,00 € για το μηχανικό κιβώτιο, ενώ με το αυτόματο DSG αγγίζει τα 25.250 €.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Hatchback |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.5 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
125 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
11.3 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
187 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d-ISC-FCM |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
11.9 κιλά/Hp, 84.1 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
6.5 κιλά/Nm, 155 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
95 Hp @ 5000-5500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
95.1 Hp/l |
Ροπή |
175 Nm @ 1600-3500 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
DLAC |
Κυβισμός κινητήρα |
999 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
3 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
74.5 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
76.4 mm |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1129 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
521 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
351 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1125 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
40 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1000 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
50 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4074 mm |
Πλάτος |
1751 mm |
Ύψος |
1451 mm |
Μεταξόνιο |
2552 mm |
Εμπρός ίχνος |
1500-1526 mm |
Πίσω ίχνος |
1483-1509 mm |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Μπροστά |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Συστροφή |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
185/65 R15 ή 195/55 R16 |