Οδηγούμε το Honda Civic e:HEV: Υβριδικό DNA με Sport γονίδια 

Η Honda επιστρέφει δυναμικά στις σπορ ρίζες της με την 11η γενιά του Civic!

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;10 Ψήφοι
9.2
7.5

Η εβδομαδιαία συνύπαρξη με το νέο υβριδικό Honda Civic e:HEV καταρρίπτει τα στερεότυπα που θέλουν τα υβριδικά αυτοκίνητα να μην είναι συναρπαστικά!

Γνωριμία 

Οι συστάσεις για το Honda Civic περισσεύουν, αφού βρίσκεται στην παραγωγή από το 1972 και πλέον διανύει την 11η γενιά του. Έχοντας πουλήσει συνολικά 27 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το τέλος του 2021 είναι το πιο εμπορικό αυτοκίνητο παγκοσμίως και ένα διαχρονικό Best Seller στις ΗΠΑ και τον Καναδά! Η 11η γενιά του μοντέλου άρχισε την εμπορική του πορεία από τον Ιούνιο του 2021, αλλάζοντας στιλ, αλλά παραμένοντας εξίσου δυναμικό, υιοθετώντας μια πιο οικολογική φιλοσοφία, χάρη στην πλήρως υβριδική τεχνολογία e:HEV και το κυριότερο αλλάζει κατηγορία, εκπροσωπώντας πλέον την Honda στην κατηγορία D, αντί της C που διαχρονικά βρίσκονταν τα Civic! 

Εξωτερική σχεδίαση 

Σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, μεγαλύτερο σε διαστάσεις και με χαρακτηριστική σιλουέτα, κόβει κάθε αναφορά με το παρελθόν, υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda. 

Το πρώτο στοιχείο που παρατηρεί κανείς στο νέο Honda Civic e:HEV είναι το μπροστινό μέρος και ιδιαίτερα το οριζόντιο και μακρύ καπό. Η νέας σχεδίασης μάσκα, βρίσκεται ενσωματωμένη στον σπορ προφυλακτήρα που πλαισιώνεται από τους νέους λεπτούς ορθογώνιους Full Led προβολείς, δημιουργώντας μια κυματοειδή εικόνα και προσδίδοντας μια επιθετική εμφάνιση! 

Το προφίλ χαρακτηρίζεται από το liftback αμάξωμα, που θυμίζει τετράθυρο κουπέ, ενισχύοντας τον σπορ προσανατολισμό του μοντέλου! Οι απλές και καθαρές γραμμές, δίνουν την εντύπωση κίνησης, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, ενώ το μακρύ μεταξόνιο (2734 mm) κάνει το αυτοκίνητο να φαίνεται ακόμα πιο μακρύ! 

Το πίσω μέρος έχει το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον. Η πέμπτη πόρτα καταλήγει με μεγάλη κλίση στον προφυλακτήρα, σχηματίζοντας μια διακριτική και όμορφη αεροτομή κάτω από το παράθυρο. Τα μεγάλα πίσω φωτιστικά σώματα, αγκαλιάζουν το αμάξωμα και ενώνονται με μια λεπτή λωρίδα! 

Συνολικά, η υιοθέτηση Liftback  αμαξώματος προσδίδει στο νέο Honda Civic την αίσθηση ενός τετράθυρου Coupe, ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου!

Εσωτερικό 

Η Honda έχει επιμεληθεί με ιδιαίτερη φροντίδα την καμπίνα του Civic, η οποία διακρίνεται από λιτές και καθαρές γραμμές, που σχηματίζουν ένα μινιμαλιστικό και High Tech περιβάλλον με ρετρό στοιχεία!

Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι το οριζόντιο πλέγμα σε όλο το πλάτος του ταμπλό, που του χαρίζει μοναδικό στιλ. Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, 9 ιντσών, συμβατή με Android Auto και Apple AirPlay.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που ενσωματώνεται σε μια υψηλής ευκρίνειας ψηφιακή οθόνη 10,2 ιντσών, που προβάλει πολλές πληροφορίες!

Τα καθίσματα παρέχουν κορυφαία στήριξη του σώματος των επιβατών, με πολλές θέσεις ρύθμισης με την εργονομία να έχει επίκεντρο τις ανάγκες του οδηγού! 

Η Honda έχει επιλέξει κορυφαία ποιότητα μαλακών υλικών στη πλειονότητα τους, με τη συναρμογή τους να ανταγωνίζεται τα μοντέλα της Premium αγοράς! 

Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας με 410 λίτρα, έως 1220 με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, ενώ μας άρεσε η έξυπνη πτυσσόμενη εταζέρα που αποκαλύπτεται με το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας! 

 

Κινητήριο σύνολο 

Κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας άμεσου ψεκασμού με χωρητικότητα 2,0 λίτρων, με την ονομασία i-MMD, ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ο πρώτος, βασικός φροντίζει για την κίνηση του αυτοκινήτου ενώ ο δεύτερος παίζει το ρόλο της γεννήτριας. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται με ενέργεια από μια νέας γενιάς μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,05 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Η απόδοση του συστήματος συνολικά αγγίζει σε ισχύ τους 184 ίππους και 315 Nm ροπής!

Στο δρόμο 

Η παρακαταθήκη της Honda στη δυναμική και απολαυστική οδήγηση των Civic, αποτελεί ένα καλό οιωνό για μια συναρπαστική εμπειρία, ιδιαίτερα αν προσθέσουμε σε αυτό την οικονομία που προσφέρει η υβριδική τεχνολογία e:HEV. Ας το δούμε αναλυτικά! 

Η πόλη δεν ταιριάζει στο χαρακτήρα και το μέγεθος του Honda Civic. Ωστόσο χάρη στην υβριδική τεχνολογία e:HEV και ιδιαίτερα με την επιλογή προφίλ οδήγησης «ECO» πετυχαίνει σχεδόν μηδενικές καταναλώσεις στον αστικό ιστό, καθώς ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί κυρίως ως γεννήτρια, φορτίζοντας την μπαταρία μέσω της ανάκτησης ενέργειας τροφοδοτώντας τους δυο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι φροντίζουν για την κίνηση του αυτοκινήτου! Παράλληλα, στο πέρασμα του νέου Honda Civic, γυρίζουν τα κεφάλια των περαστικών, καρφώνοντας το με το βλέμμα τους! 

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο το Honda Civic e:HEV βρίσκει τον εαυτό του! Το στιβαρό πλαίσιο και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, φροντίζουν ώστε η οδήγηση σε ορεινούς δρόμους με στροφές να είναι απολαυστική! Σε αυτό συμβάλει επίσης το άμεσο και ακριβές τιμόνι. Ιδιαίτερα με την επιλογή οδήγησης Sport! Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες, με το αυτοκίνητο να «πατάει» πολύ καλά στο δρόμο, δίνοντας στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο, προκαλώντας για παιχνιδιάρικη οδήγηση με ασφάλεια! 

Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται για ακόμα μια φορά το στιβαρό πλαίσιο, ενώ τα επίπεδα ηχομόνωσης βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες! Το αυτοκίνητο είναι συνώνυμο της σταθερότητας, προβάλλοντας τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του!  

Γενικά το νέο Honda Civic διαθέτει 3+1 προφίλ οδήγησης, Eco, κανονικό και Sport καθώς το Individual, το οποίο διαμορφώνεται από τον οδηγό. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενo κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης που ονομάζεται eCVT (Constant Velocity Transmission), διαθέτει ενσωματωμένο έναν συμπλέκτη, ο οποίος εμπλέκει απευθείας τον βενζινοκινητήρα στους τροχούς, με σταθερή σχέση.

Παράλληλα η νέα Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (PCU) επιτρέπει ταχύτερη φόρτιση και εκφόρτιση της μπαταρίας, συμβάλλοντας σε αύξηση κατά 12%, στην απόδοση ισχύος σε σχέση με προηγούμενες εφαρμογές της τεχνολογίας e:HEV. Στην πράξη πετυχαίνει πολύ χαμηλές καταναλώσεις, οι οποίες κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασαν τα 5,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, νούμερο εντυπωσιακό, αν λάβουμε υπόψη μας την απόδοση του κινητήρα και την σπορ φύση του μοντέλου!  

Σε ποιους απευθύνεται 

Το νέο Honda Civic e:HEV απευθύνεται στους λάτρεις της συναρπαστικής οδήγησης, που επιζητούν ένα αυτοκίνητο που ανεβάζει την αδρεναλίνη. Σε νέους οικογενειάρχες, που δεν έχουν εγκαταλείψει τον δυναμισμό της νιότης τους. Όλα αυτά παρέχοντας την μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου!    

Τιμή 

Το νέο Honda Civic θα το βρείτε στους καταλόγους από 41.500 ευρώ, αγγίζοντας τις αντίστοιχες Premium προτάσεις της μεσαίας κατηγορίας! 

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ   
Τύπος Liftback
Καθίσματα 5
Πόρτες 5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) 4.7-5.0 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP) 108-114 g/km
Τύπος καυσίμου Βενζίνη
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα 7.8 δευτ
Μέγιστη ταχύτητα 180 km/h
Προδιαγραφές Καυσαερίων Euro 6d
Αναλογία βάρους/ισχύος 7.8 κιλά/Hp, 127.6 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή 4.6 κιλά/Nm, 218.4 Nm/τόνος
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ  
ΜΠΑΤΑΡΙΑ   
Τεχνολογία μπαταρίας Ιόντων λιθίου (Li-Ion)
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα 184 Hp
Ροπή ηλεκτροκινητήρα  315 Nm
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα Εμπρός, εγκάρσια
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ  
Ισχύς 143 Hp @ 6000 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού 71.8 Hp/l
Ονομαστική ροπή του κινητήρα 186 Nm @ 4500 σ.α.λ.
Διάταξη κινητήρα Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα LFC1
Κυβισμός κινητήρα 1993 cm3
Αριθμός κυλίνδρων 4
Διαμόρφωση κινητήρα Σε σειρά
Διάμετρος κυλίνδρου 81 mm
Διαδρομή εμβόλιου 96.7 mm
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου Άμεσος ψεκασμός
Αναρρόφηση κινητήρα Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας
Μηχανισμός διανομής αερίων DOHC, i-VTEC
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα 4.2 l
Συστήματα κινητήρα Start & Stop Σύστημα
Συνολική ισχύς συστήματος 184 Hp
Ροπή συστήματος 315 Nm
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ  
Βάρος 1442-1458 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 472-488 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών 404 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών 1220 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων 40 l
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) 750 κιλά
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ   
Μήκος 4551 mm
Πλάτος συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών 2082 mm
Ύψος 1408 mm
Μεταξόνιο 2734 mm
Εμπρός ίχνος 1537-1547 mm
Πίσω ίχνος 1576-1586 mm
Απόσταση από το έδαφος 128 mm
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) 11-11.6 m
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ   
Κίνηση Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT μίας σχέσης
Εμπρός ανάρτηση Ανεξάρτητη τύπου McPherson
Πίσω ανάρτηση Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα αεριζόμενοι δίσκοι , 293 mm
Πίσω φρένα Δίσκοι , 282 mm
Βοηθητικά συστήματα ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσης Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Σύστημα διεύθυνσης  Ηλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί  215/50 R17 ή 235/40 R18

Photo Gallery

 

Συμπέρασμα
Η Honda με το νέο Civic e:HEV, δημιούργησε ένα Gadget σε τέσσερις τροχούς με τεχνολογία αιχμής, ικανό να προκαλεί ρίγη συγκίνησης με την δυναμική του οδηγική συμπεριφορά σε συνδυασμό με πολύ μικρή κατανάλωση, αναλογικά με τη φύση και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου! Ένα μοντέλο που μπορεί να κοιτάξει κατάματα και με αξιώσεις τον Premium ανταγωνισμό της μεσαίας κατηγορίας, παρόλο που η ιαπωνική εταιρεία το τοποθετεί στο σπορ τμήμα της Mainstream αγοράς! Με μια φράση, η 11η γενιά του Civic διακρίνεται για το υβριδικό DNA της με τα Sport γονίδια! 
Εσωτερικό & πρακτικότητα
5.6
Τρεχούμενα έξοδα
8
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
8.1
Ασφάλεια
7.8
Παράγοντας απόλαυσης
8.5
Value for money
7.1
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;10 Ψήφοι
9.2
ΣΥΝ
Δυναμικός σχεδιασμός
Κατανάλωση
Απόδοση κινητήρα
Οδική συμπεριφορά
Τεχνολογία
ΠΛΗΝ
Χώρος πίσω επιβατών
Τιμή
7.5