Live η Κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150hp Sportline: Εστιάζει στις ανάγκες του οικογενειάρχη

Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας ταιριάζει απόλυτα στο D-SUV της Škoda

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;4 Ψήφοι
8.3
6.9

Η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποδείξει πως εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις πλατφόρμες του ομίλου VW, εξελίσσοντας τις δικές της προτάσεις με μεγαλύτερα μοντέλα σε μικρότερα πλαίσια, πετυχαίνοντας να διατηρήσει τις τιμές σε λογικά πλαίσια. Το Kodiaq η ναυαρχίδα των θερμικών SUV της Škoda είναι ένα από αυτά! Η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του και μάλιστα στην πιο δυναμική  έκδοση «Sportline», αποτέλεσε το αντικείμενο της καθιερωμένης εβδομαδιαίας συμβίωσης! 

Ο διαχρονικός προσανατολισμός της Škoda στην πρακτικότητα

Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB του Volkswagen Group, παρουσιάστηκε το 2016 και μπήκε στην παραγωγή το 2017. Το 2021 υπέστη το καθιερωμένο Facelift, ώστε να εκσυγχρονιστεί και να παραμείνει επίκαιρο στην αγορά. Το αυτοκίνητο αποτελεί τον φυσικό διάδοχο του Škoda 860 που κυκλοφόρησε το 1932 αποτυπώνοντας τον διαχρονικό προσανατολισμό της Škoda στην πρακτικότητα και την εργονομία.

Οπτικός περιορισμός του όγκου 

Οι σχεδιαστές της τσέχικης εταιρείας, εκμεταλλεύτηκαν με τον καλύτερο τρόπο το πλαίσιο, δημιουργώντας μια επιβλητική σιλουέτα που κρύβει έντεχνα τις πραγματικές της διαστάσεις, μέσα από σχεδιαστικά τρικ.

Το ανανεωμένο μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από ορθογώνιο σχήμα και φέρει νέα LED φωτιστικά σώματα δύο επιπέδων, μεγαλύτερη διπλή μάσκα στα πρότυπα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Škoda και ο σπορτίφ προφυλακτήρας του προσδίδει δυναμισμό. 

Οι έντονες ακμές και οι καθαρές γραμμές ζωντανεύουν τις μυώδεις επιφάνειες και αποτυπώνουν το εύκολα αναγνωρίσιμο προφίλ του αυτοκινήτου! Ενδιαφέρον έχουν οι σχεδόν τετράγωνοι θόλοι των τροχών, ενώ τα νεύρα κατά μήκος του αυτοκινήτου κάτω από το παράθυρο και πάνω από τα μαρσπιέ, τονίζουν τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου, σε μια προσπάθεια να περιορίσουν οπτικά τον όγκο, δίνοντας ζωή στην χαρακτηριστική σιλουέτα.  

Όσο αφορά το πίσω μέρος, οι σχεδιαστές ξεπέρασαν τα τετριμμένα, με την πέμπτη πόρτα να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον! Το κατώφλι φόρτωσης έχει τοποθετηθεί χαμηλά, αυξάνοντας τα επίπεδα πρακτικότητας. Το ελαφρά κεκλιμένο πίσω παράθυρο καταλήγει σε ένα έντονο νεύρο, κάτω από το οποίο σχηματίζεται ένα ελλειπτικό κυρτό προς το εσωτερικό πλαίσιο που φιλοξενεί τα αιχμηρά πολυγωνικά φωτιστικά σώματα, τα οποία εκτείνονται προς τις άκρες, αγκαλιάζοντας τα πίσω φτερά. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τις 2 επινικελωμένες τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του προφυλακτήρα. 

Επιπλέον η έκδοση Sportline έχει σπορτίφ πινελιές, όπως η μαύρη μάσκα, οι ζάντες 18 ιντσών με λάστιχα χαμηλού προφίλ και το μεγαλύτερο σπόιλερ οροφής. 

 Ευρύχωρο με έξυπνες λύσεις 

Οι πληθωρικές εξωτερικές διαστάσεις προδίδουν την χαοτική καμπίνα με άπλετους χώρους. Ωστόσο, η Škoda δεν παραμέλησε την ποιότητα, επιλέγοντας καλά υλικά με ικανοποιητική αίσθηση αφής και καλή συναρμογή. 

Ειδικότερα, η έκδοση Sportline της δοκιμής μας, αφήνει μια αίσθηση δυναμισμού με σπορ λεπτομέρειες. Το ταμπλό στο πάνω μέρος έχει επένδυση από alcantara με λευκές ραφές. Οπτικά, σχηματίζει ένα πλατύ Χ με έντονες ακμές και καθαρές επιφάνειες, στο κέντρο του οποίου ξεχωρίζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 9,2 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Το δερμάτινο τιμόνι αφήνει στοχευμένη σπορ αίσθηση, ενώ πίσω από αυτό βρίσκεται ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών. 

Τα μπάκετ καθίσματα, εκτός από όμορφα, πετυχαίνουν κορυφαία στήριξη του σώματος των επιβατών. Τα καθίσματα στην μεσαία σειρά είναι άνετα, παρέχοντας άπλετους χώρους, ενώ τα δύο καθίσματα στην τρίτη σειρά, θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε ως βοηθητικά, δεδομένου πως οι ενήλικες επιβάτες θα εισέλθουν δύσκολα και ο διαθέσιμος χώρος τους είναι περιορισμένος. 

Εργονομικά βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, διαθέτοντας όλους τους απαραίτητους διακόπτες στο ιδανικό σημείο ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Όσον αφορά την πρακτικότητα, οι σχεδιαστές της Škoda έχουν εφοδιάσει το Kodiaq με έξυπνες, όπως το ντουλαπάκι στο ταμπλό στην θέση του συνοδηγού και τις χαρακτηριστικές θήκες για ομπρέλα στις επενδύσεις των μπροστινών θυρών! 

Ο όγκος των αποσκευών αγγίζει τα 765 λίτρα στην 7θέσια έκδοση της δοκιμής με τις δυο επιλέξουν θέσεις αναδιπλωμένες ενώ στην πενταθέσια διάταξη είναι 835 λτ. στις 5θέσιες. Με όλα τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα η χωρητικότητα φτάνει τα 2065 λτ! 

Το κινητήριο σύνολο που του ταιριάζει 

Κάτω από το καπό φιλοξενεί τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα της οικογένειας TDI απόδοσης 150 ίππων και 320Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Ένα κινητήριο σύνολο που στην πράξη αποδεικνύεται ταιριαστό για το πληθωρικό αμάξωμα του Kodiaq! 

Ο εκδρομικός χαρακτήρας του Kodiaq 

Από τη θεωρία θα περάσουμε στην πράξη και θα δούμε ποσό φιλικό στην χρήση είναι ένα SUV με μήκος 4697 mm σε πραγματικές συνθήκες και καταστάσεις! Ας δούμε το Škoda Kodiaq στην πράξη. 

Στην πόλη το μεσαίο SUV της Škoda δυσκολεύεται. Ο οδηγός θα πρέπει να αποφύγει τα στενά και να επιλέξει κεντρικότερους δρόμους. Ωστόσο τις εντυπώσεις μετριάζει η υψηλή θέση οδήγησης και η εξαιρετική περιμετρική ορατότητα του Kodiaq. 

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και αναδεικνύεται ο «εκδρομικός» χαρακτήρας του αυτοκινήτου! Ο δίλιτρος TDI καταθέτει τα διαπιστευτήρια του, με την ροπή των 320Nm να κινεί με ευκολία το βαρύ αμάξωμα σε μεγάλες ανηφόρες, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Παράλληλα, «πατάει» πολύ καλά στον δρόμο. Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη προσφέροντας πολύ καλό κράτημα για τα δεδομένα της κατηγορίας και άνεση στους επιβάτες, απορροφώντας τις ανωμαλίες του ελληνικού επαρχιακού δικτύου. 

Στον αυτοκινητόδρομο θετικές εντυπώσεις αφήνει το στιβαρό πλαίσιο MQB του Volkswagen Group, επιτυγχάνοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.  

Γενικά η Škoda εφοδιάζοντας το Kodiaq με τον δίλιτρο ντίζελ των 150 ίππων, αναδεικνύει τον εκδρομικό του χαρακτήρα ακόμα περισσότερο. Με τρία προγράμματα οδήγησης, ECO, Normal και Sport. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής άγγιξε τα 9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, τιμή ικανοποιητική. Στο πρόγραμμα ECO, η κατανάλωση δείχνει περίπου 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο η απουσία ισχύος είναι ορατή στον οδηγό. Με το πρόγραμμα Normal ανεβαίνει στα 9 λίτρα, ενώ με το Sport αγγίζει τα 12 λίτρα, ιδίως στους απαιτητικούς ορεινούς δρόμους. Ωστόσο με την επιλογή αυτή, το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα, γίνεται πιο διασκεδαστικό, αποδίδοντας το σύνολο της ισχύος και των δυνατοτήτων του! 

Αυστηρά οικογενειακό 

Ο εμπορικός του προσανατολισμός είναι προδιαγεγραμμένος και αφορά αυστηρά οικογενειάρχες που έχουν ανάγκη για χώρους και διάθεση για αποδράσεις! 

Για κάθε γούστο και… πορτοφόλι 

Η Škoda προσφέρει το Kodiaq από 32.400€ , ενώ η έκδοση Sportline της δοκιμής μας με τον δίλιτρο ντίζελ των 150 ίππων κοστίζει 44.200€, ενώ για τους πιο ανήσυχους, υπάρχει η κορυφαία έκδοση RS με 57.200€.  

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ
 
Τύπος
SUV
Καθίσματα
7
Πόρτες
5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
 
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)
5.3 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP)
139 g/km
Τύπος καυσίμου
Πετρέλαιο
Μέγιστη ταχύτητα
204 km/h
Αναλογία βάρους/ισχύος
10.9 κιλά/Hp, 91.9 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή
4.5 κιλά/Nm, 220.5 Nm/τόνος
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
 
Ισχύς
150 Hp
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού
76.2 Hp/l
Ονομαστική ροπή του κινητήρα
360 Nm @ 1600-2750 σ.α.λ.
Διάταξη κινητήρα
Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα
EA288 / DFGA
Κυβισμός κινητήρα
1968 cm3
Αριθμός κυλίνδρων
4
Διαμόρφωση κινητήρα
Σε σειρά
Διάμετρος κυλίνδρου
81 mm
Διαδρομή εμβόλιου
95.5 mm
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο
4
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου
Σύστημα Ντίζελ κοινής γραμμής (common-rail)
Αναρρόφηση κινητήρα
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ
Μηχανισμός διανομής αερίων
DOHC
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα
4.7 l
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ 
 
Βάρος
1633 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο
717 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών
765 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών
2065 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων
58 l
Μέγιστο φορτίο
75 κιλά
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)
2000 κιλά
Μέγιστο φορτίο στήριξης
100 κιλά
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 
 
Μήκος
4697 mm
Πλάτος
1882 mm
Ύψος
1681 mm
Μεταξόνιο
2788 mm
Εμπρός ίχνος
1585 mm
Πίσω ίχνος
1575 mm
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)
12.2 m
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ 
 
Κίνηση
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG
Εμπρός ανάρτηση
Ανεξάρτητη τύπου McPherson , Εγκάρσιος σταθεροποιητής
Πίσω ανάρτηση
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Βοηθητικά συστήματα
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσης
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Σύστημα διεύθυνσης 
Ηλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί 
235/55 R18

Photo Gallery

 

Συμπέρασμα
Η Škoda επιλέγει να εστιάσει στις πραγματικές ανάγκες του σύγχρονου οικογενειάρχη, χωρίς να ανταγωνιστεί την μητρική Volkswagen. Το αποτέλεσμα είναι ένα επιβλητικό SUV με άπλετους διαθέσιμους χώρους, ικανοποιητική οδική συμπεριφορά, χωρίς να ενθουσιάσει. Συνδυάζει την ποιότητα, την άνεση και την οικονομία, όλα αυτά σε πολύ καλή τιμή
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7.6
Τρεχούμενα έξοδα
6.9
Οδική συμπεριφορά
6.7
Επιδόσεις
6.6
Παράγοντας απόλαυσης
5.7
Value for money
7.5
Άνεση
7.6
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;4 Ψήφοι
8.3
ΣΥΝ
Ποιότητα κύλισης
Χώροι
Σχέση τιμής / Αξίας
Πρακτικότητα / Λειτουργικότητα
Λειτουργία κινητήρα TDI
Ορατότητα
ΠΛΗΝ
Χώρος αποσκευών με την τρίτη σειρά καθισμάτων σε χρήση
Άνεση και χώροι στην τρίτη σειρά καθισμάτων
Χρηστικότητα στον αστικό κύκλο
6.9