Conduite du Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 ch Sportline : axé sur les besoins du père de famille

Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας ταιριάζει απόλυτα στο D-SUV της Škoda

Quelle note lui donnez-vous ?4 Notes
8.3
6.9

Η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποδείξει πως εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις πλατφόρμες του ομίλου VW, εξελίσσοντας τις δικές της προτάσεις με μεγαλύτερα μοντέλα σε μικρότερα πλαίσια, πετυχαίνοντας να διατηρήσει τις τιμές σε λογικά πλαίσια. Το Kodiaq η ναυαρχίδα των θερμικών SUV της Škoda είναι ένα από αυτά! Η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του και μάλιστα στην πιο δυναμική  έκδοση «Sportline», αποτέλεσε το αντικείμενο της καθιερωμένης εβδομαδιαίας συμβίωσης! 

Ο διαχρονικός προσανατολισμός της Škoda στην πρακτικότητα

Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB του Volkswagen Group, παρουσιάστηκε το 2016 και μπήκε στην παραγωγή το 2017. Το 2021 υπέστη το καθιερωμένο Facelift, ώστε να εκσυγχρονιστεί και να παραμείνει επίκαιρο στην αγορά. Το αυτοκίνητο αποτελεί τον φυσικό διάδοχο του Škoda 860 που κυκλοφόρησε το 1932 αποτυπώνοντας τον διαχρονικό προσανατολισμό της Škoda στην πρακτικότητα και την εργονομία.

Οπτικός περιορισμός του όγκου 

Οι σχεδιαστές της τσέχικης εταιρείας, εκμεταλλεύτηκαν με τον καλύτερο τρόπο το πλαίσιο, δημιουργώντας μια επιβλητική σιλουέτα που κρύβει έντεχνα τις πραγματικές της διαστάσεις, μέσα από σχεδιαστικά τρικ.

Το ανανεωμένο μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από ορθογώνιο σχήμα και φέρει νέα LED φωτιστικά σώματα δύο επιπέδων, μεγαλύτερη διπλή μάσκα στα πρότυπα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Škoda και ο σπορτίφ προφυλακτήρας του προσδίδει δυναμισμό. 

Οι έντονες ακμές και οι καθαρές γραμμές ζωντανεύουν τις μυώδεις επιφάνειες και αποτυπώνουν το εύκολα αναγνωρίσιμο προφίλ του αυτοκινήτου! Ενδιαφέρον έχουν οι σχεδόν τετράγωνοι θόλοι των τροχών, ενώ τα νεύρα κατά μήκος του αυτοκινήτου κάτω από το παράθυρο και πάνω από τα μαρσπιέ, τονίζουν τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου, σε μια προσπάθεια να περιορίσουν οπτικά τον όγκο, δίνοντας ζωή στην χαρακτηριστική σιλουέτα.  

Όσο αφορά το πίσω μέρος, οι σχεδιαστές ξεπέρασαν τα τετριμμένα, με την πέμπτη πόρτα να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον! Το κατώφλι φόρτωσης έχει τοποθετηθεί χαμηλά, αυξάνοντας τα επίπεδα πρακτικότητας. Το ελαφρά κεκλιμένο πίσω παράθυρο καταλήγει σε ένα έντονο νεύρο, κάτω από το οποίο σχηματίζεται ένα ελλειπτικό κυρτό προς το εσωτερικό πλαίσιο που φιλοξενεί τα αιχμηρά πολυγωνικά φωτιστικά σώματα, τα οποία εκτείνονται προς τις άκρες, αγκαλιάζοντας τα πίσω φτερά. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τις 2 επινικελωμένες τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του προφυλακτήρα. 

Επιπλέον η έκδοση Sportline έχει σπορτίφ πινελιές, όπως η μαύρη μάσκα, οι ζάντες 18 ιντσών με λάστιχα χαμηλού προφίλ και το μεγαλύτερο σπόιλερ οροφής. 

 Ευρύχωρο με έξυπνες λύσεις 

Οι πληθωρικές εξωτερικές διαστάσεις προδίδουν την χαοτική καμπίνα με άπλετους χώρους. Ωστόσο, η Škoda δεν παραμέλησε την ποιότητα, επιλέγοντας καλά υλικά με ικανοποιητική αίσθηση αφής και καλή συναρμογή. 

Ειδικότερα, η έκδοση Sportline της δοκιμής μας, αφήνει μια αίσθηση δυναμισμού με σπορ λεπτομέρειες. Το ταμπλό στο πάνω μέρος έχει επένδυση από alcantara με λευκές ραφές. Οπτικά, σχηματίζει ένα πλατύ Χ με έντονες ακμές και καθαρές επιφάνειες, στο κέντρο του οποίου ξεχωρίζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 9,2 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Το δερμάτινο τιμόνι αφήνει στοχευμένη σπορ αίσθηση, ενώ πίσω από αυτό βρίσκεται ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών. 

Τα μπάκετ καθίσματα, εκτός από όμορφα, πετυχαίνουν κορυφαία στήριξη του σώματος των επιβατών. Τα καθίσματα στην μεσαία σειρά είναι άνετα, παρέχοντας άπλετους χώρους, ενώ τα δύο καθίσματα στην τρίτη σειρά, θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε ως βοηθητικά, δεδομένου πως οι ενήλικες επιβάτες θα εισέλθουν δύσκολα και ο διαθέσιμος χώρος τους είναι περιορισμένος. 

Εργονομικά βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, διαθέτοντας όλους τους απαραίτητους διακόπτες στο ιδανικό σημείο ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Όσον αφορά την πρακτικότητα, οι σχεδιαστές της Škoda έχουν εφοδιάσει το Kodiaq με έξυπνες, όπως το ντουλαπάκι στο ταμπλό στην θέση του συνοδηγού και τις χαρακτηριστικές θήκες για ομπρέλα στις επενδύσεις των μπροστινών θυρών! 

Ο όγκος των αποσκευών αγγίζει τα 765 λίτρα στην 7θέσια έκδοση της δοκιμής με τις δυο επιλέξουν θέσεις αναδιπλωμένες ενώ στην πενταθέσια διάταξη είναι 835 λτ. στις 5θέσιες. Με όλα τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα η χωρητικότητα φτάνει τα 2065 λτ! 

Το κινητήριο σύνολο που του ταιριάζει 

Κάτω από το καπό φιλοξενεί τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα της οικογένειας TDI απόδοσης 150 ίππων και 320Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Ένα κινητήριο σύνολο που στην πράξη αποδεικνύεται ταιριαστό για το πληθωρικό αμάξωμα του Kodiaq! 

Ο εκδρομικός χαρακτήρας του Kodiaq 

Από τη θεωρία θα περάσουμε στην πράξη και θα δούμε ποσό φιλικό στην χρήση είναι ένα SUV με μήκος 4697 mm σε πραγματικές συνθήκες και καταστάσεις! Ας δούμε το Škoda Kodiaq στην πράξη. 

En ville το μεσαίο SUV της Škoda δυσκολεύεται. Ο οδηγός θα πρέπει να αποφύγει τα στενά και να επιλέξει κεντρικότερους δρόμους. Ωστόσο τις εντυπώσεις μετριάζει η υψηλή θέση οδήγησης και η εξαιρετική περιμετρική ορατότητα του Kodiaq. 

Dans le réseau de montagne et le réseau rural βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και αναδεικνύεται ο «εκδρομικός» χαρακτήρας του αυτοκινήτου! Ο δίλιτρος TDI καταθέτει τα διαπιστευτήρια του, με την ροπή των 320Nm να κινεί με ευκολία το βαρύ αμάξωμα σε μεγάλες ανηφόρες, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Παράλληλα, «πατάει» πολύ καλά στον δρόμο. Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη προσφέροντας πολύ καλό κράτημα για τα δεδομένα της κατηγορίας και άνεση στους επιβάτες, απορροφώντας τις ανωμαλίες του ελληνικού επαρχιακού δικτύου. 

Sur l'autoroute θετικές εντυπώσεις αφήνει το στιβαρό πλαίσιο MQB του Volkswagen Group, επιτυγχάνοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.  

Général η Škoda εφοδιάζοντας το Kodiaq με τον δίλιτρο ντίζελ των 150 ίππων, αναδεικνύει τον εκδρομικό του χαρακτήρα ακόμα περισσότερο. Με τρία προγράμματα οδήγησης, ECO, Normal και Sport. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής άγγιξε τα 9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, τιμή ικανοποιητική. Στο πρόγραμμα ECO, η κατανάλωση δείχνει περίπου 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο η απουσία ισχύος είναι ορατή στον οδηγό. Με το πρόγραμμα Normal ανεβαίνει στα 9 λίτρα, ενώ με το Sport αγγίζει τα 12 λίτρα, ιδίως στους απαιτητικούς ορεινούς δρόμους. Ωστόσο με την επιλογή αυτή, το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα, γίνεται πιο διασκεδαστικό, αποδίδοντας το σύνολο της ισχύος και των δυνατοτήτων του! 

Αυστηρά οικογενειακό 

Ο εμπορικός του προσανατολισμός είναι προδιαγεγραμμένος και αφορά αυστηρά οικογενειάρχες που έχουν ανάγκη για χώρους και διάθεση για αποδράσεις! 

Για κάθε γούστο και… πορτοφόλι 

Η Škoda προσφέρει το Kodiaq από 32.400€ , ενώ η έκδοση Sportline της δοκιμής μας με τον δίλιτρο ντίζελ των 150 ίππων κοστίζει 44.200€, ενώ για τους πιο ανήσυχους, υπάρχει η κορυφαία έκδοση RS με 57.200€.  

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

AMAXOMA  
Presse SUV
Sièges 7
Portes 5
CONSOMMATION - ÉMISSIONS - SUBVENTIONS   
Consommation moyenne combinée (WLTP) 5.3 l/100 km
Émissions de CO2 (WLTP) 139 g/km
Type de carburant Huile
Vitesse maximale 204 km/h
Rapport poids/puissance 10.9 κιλά/Hp, 91.9 Hp/τόνος
Rapport poids/couple 4.5 κιλά/Nm, 220.5 Nm/τόνος
MOTEUR  
Puissance 150 Hp
Puissance par litre de cylindrée 76.2 Hp/l
Couple nominal du moteur 360 Nm @ 1600-2750 σ.α.λ.
Disposition du moteur Εμπρός, εγκάρσια
Modèle/code du moteur EA288 / DFGA
Carcasse du moteur 1968 cm3
Nombre de cylindres 4
Configuration du moteur En série
Diamètre du cylindre 81 mm
Voie d'administration du vaccin 95.5 mm
Nombre de soupapes par cylindre 4
Système d'injection de carburant Σύστημα Ντίζελ κοινής γραμμής (common-rail)
Aspiration du moteur Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ
Mécanisme de distribution du gaz DACT
Capacité d'huile moteur 4.7 l
TAILLE ET POIDS   
Poids 1633 κιλά
Charge utile maximale 717 κιλά
Volume minimal d'espace pour les bagages 765 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών 2065 l
Capacité du réservoir de carburant 58 l
Μέγιστο φορτίο 75 κιλά
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) 2000 κιλά
Μέγιστο φορτίο στήριξης 100 κιλά
DIMENSIONS   
Longueur 4697 mm
Largeur 1882 mm
Hauteur 1681 mm
Empattement 2788 mm
Trace d'acheminement 1585 mm
Trace dorsale 1575 mm
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) 12.2 m
ARCHITECTURE   
Mouvement Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων 7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG
Suspension avant Ανεξάρτητη τύπου McPherson , Εγκάρσιος σταθεροποιητής
Suspension arrière Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής
Εμπρός φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα Δίσκοι
Systèmes auxiliaires ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Type d'adresse Gestion chukrania (avec dents)
Système de direction  Volant électrique
Roues  235/55 R18

galerie de photos

 

Conclusion
Η Škoda επιλέγει να εστιάσει στις πραγματικές ανάγκες του σύγχρονου οικογενειάρχη, χωρίς να ανταγωνιστεί την μητρική Volkswagen. Το αποτέλεσμα είναι ένα επιβλητικό SUV με άπλετους διαθέσιμους χώρους, ικανοποιητική οδική συμπεριφορά, χωρίς να ενθουσιάσει. Συνδυάζει την ποιότητα, την άνεση και την οικονομία, όλα αυτά σε πολύ καλή τιμή
Intérieur et aspects pratiques
7.6
Dépenses courantes
6.9
Comportement routier
6.7
Performance
6.6
Facteur de plaisir
5.7
un bon rapport qualité-prix
7.5
Confort
7.6
Quelle note lui donnez-vous ?4 Notes
8.3
SYN
Qualité du roulement
Χώροι
Σχέση τιμής / Αξίας
Πρακτικότητα / Λειτουργικότητα
Λειτουργία κινητήρα TDI
Visibilité
PLEEN
Χώρος αποσκευών με την τρίτη σειρά καθισμάτων σε χρήση
Άνεση και χώροι στην τρίτη σειρά καθισμάτων
Χρηστικότητα στον αστικό κύκλο
6.9