Αν υπάρχει κάτι που αξίζει να αναγνωρίσει κανείς στην κορεάτικη φίρμα Hyundai είναι το γεγονός ότι κάθε γενιά, κάθε μοντέλου της, είναι χαωδώς καλύτερη από την προηγούμενη και άκρως ανταγωνιστική για την κατηγορία του. Hyundai, άλλωστε, στα κορεάτικα σημαίνει «νεωτερισμός». Ομολογουμένως, λοιπόν, το i10 Blue Drive της σημερινής μας δοκιμής, είναι νεωτεριστικό με έναν… περίεργο τρόπο.
Σύγχρονο
Και εσωτερικά, η εικόνα είναι ίδια. Η σχεδίαση ακολουθεί τους «κανόνες» των σύγχρονων επιταγών, με άφθονες και καλοσχεδιασμένες θέσεις για μικροαντικείμενα (καλή ιδέα η «έξτρα» θέση στη μέση του ταμπλό, όπου άφηνα το κινητό, τα κλειδιά, το πορτοφόλι και τα τσιγάρα) και άριστη εργονομία. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, οι χώροι επαρκέστατοι για 4 επιβάτες (χωράνε και 5), ενώ ευχάριστο είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν γυμνά μεταλλικά πάνελ, αφού αυτά καλύπτονται από σκληρά πλαστικά.
Γενικότερα, η καμπίνα δεν είναι μόνο προσεγμένη ποιοτικά και εργονομικά αλλά και ευρύχωρη. Όπως είναι και το πορτμπαγκάζ του, ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας,. αφού φτάνει τα 252 λίτρα και η πόρτα του χαρίζει μεγάλο άνοιγμα που διευκολύνει τη φορτοεκφόρτωση αντικειμένων. Έτσι, οι επιβάτες του δεν θα ταλαιπωρηθούν στο ταξίδι.
Στο δρόμο
Το λογικό βέβαια, για ένα 1.000άρι αυτοκίνητο πόλης, θα ήταν να… ταλαιπωρηθεί το ίδιο στο ταξίδι. Κι όμως: Το i10 είναι ευχάριστη έκπληξη όπως κινείται στο δρόμο. Γιατί, αποδεικνύεται πως το ατού του δεν είναι μόνο η χαμηλή κατανάλωση (εύκολα τη ρίχνεις κάτω από 6 lt/100km) και το γεγονός ότι έχει ρύπους CO2 κάτω από 98 γρ/χλμ. Ο τρικύλινδρος, ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας με τους 66 ίππους και τα 95 Nm ροπής είναι ένα «διαμάντι». Αρκετά ζωηρός, ακόμα και στις χαμηλές στροφές αδικείται από τους αριθμούς. Οι οποίοι δίνουν για τα 0-100 15 δευτερόλεπτα και τελική 155 χαω. Κι όμως, στο δρόμο, το i10 δείχνει (και είναι!) πολύ πιο σπιρτόζο απ’ ότι λένε οι αριθμοί. Δεν σε αφήνει ποτέ χωρίς δύναμη, ενώ μέχρι το κοντέρ να δείξει «160» δεν «κρεμάει».
Με αυτό τον τρόπο, με τις μικρές διαστάσεις (μήκος 3,67 μ.) και τους μεγάλους χώρους, το σύστημα ISG (start/stop) και τα ελαστικά χαμηλής τριβής Hankook Kinergy Eco, η ζωή μαζί του, γίνεται «παιχνιδάκι».
Πώς είναι όμως στα όρια; Εδώ είναι η μεγάλη έκπληξη του i10. Περίμενα ότι με τις 13άρες ζάντες, όταν πιεστεί, θα γίνει απότομο, αλλά με διέψευσε. Οι αντιδράσεις του είναι ήπιες και προοδευτικές, προειδοποιώντας τον οδηγό ότι ετοιμάζεται να «ξεκολλήσει». Τα περιθώρια πρόσφυσης του i10, παρά τα ελαστικά χαμηλής τριβής είναι πολύ υψηλά και μάλλον χρειάζεται… προσπάθεια από τον μέσο οδηγό για να τα βρει. Ακόμα και τότε, το i10 έχει την τάση να βγάζει την ουρά του προοδευτικά και χωρίς να τρομάζει.
Εν κατακλείδι, το Hyundai i10 είναι φτηνό (στο όριο των 10.000 ευρώ), καίει λίγο, έχει μικρό κόστος συντήρησης, είναι καλοσχεδιασμένο, ασφαλές σε όλα τα επίπεδα, άνετο, με πλούσιο εξοπλισμό. Δεν είναι μόνο ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μίνι της αγοράς, είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο, που σου δίνει αυτό που ακριβώς θέλεις.
Η Jeep ήταν για το 2024 χρυσός χορηγός στο XTERRA Greece | Vouliagmeni που έλαβε…
Το BMW Group παρουσίασε τα τρέχοντα πεδία εφαρμογής του οικοσυστήματος δεδομένων Catena-X στην έκθεση του…
Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…
Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…