Φωτογραφίες: Άγγελος Λουκίσσας
Η Suzuki έφτιαξε ένα ομολογουμένως περίεργο, για τα δεδομένα της εποχής, χιλιαράκι, για να αντικαταστήσει δύο μοντέλα που κάλυπταν δύο υποκατηγορίες, τα Alto και Splash. Και, μολονότι το Celerio έχει δύσκολο έργο σε μια κατηγορία που έχει απέναντι τεράστιο ανταγωνισμό, αλλά και… βαριά ιστορία (το Alto έγινε κάτι σαν σύμβολο στα 1.000αράκια), φαίνεται πως τα καταφέρνει μια χαρά. Είναι ένα αυτοκίνητο δύο σε ένα.
Αυτό, γιατί συνδυάζει τις super compact διαστάσεις, τον μικρό υπεροικονομικό και αποδοτικό κινητήρα, με τους χώρους και τη διαρρύθμιση που παραπέμπουν σε μάλλον μεγαλύτερη κατηγορία. Με λίγα λόγια, το Celerio είναι… μικρομέγαλο σε μια μάλλον δελεαστική τιμή, στο ψυχολογικό όριο των 10 χιλιάδων ευρώ.
Χώροι- χώροι- χώροι
Το μικρό της Suzuki λοιπόν, είναι συμπαθητικό, διατηρώντας μια μάλλον συντηρητική σχεδίαση, η οποία παραπέμπει, στα δικά μου μάτια, στα χιλιάρια που έβγαζε διαχρονικά η εταιρία. Έτσι, χωρίς να δείχνει νεωτεριστικό, χωρίς ιδιαίτερα επιθετικά ή κραυγαλέα στοιχεία στη σχεδίασή του, είναι όμορφο, κατά κοινή ομολογία.
Δεν έχει touch screen, από τη μία (όπως έχει το Peugeot 108 στάνταρ) όμως έχει ένα συμπαθητικό ηχοσύστημα, έχει ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηλεκτρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα και στις τέσσερις πόρτες (το έχω συναντήσει ως τώρα μόνο στο Hyundai i10 και στο Opel Corsa που είναι μια κατηγορία πάνω). Και έχει, επίσης, καλά καθίσματα.
Γενικότερα, το Celerio είναι φιλικότατο στην καθημερινή χρήση. Και ευχάριστο. Μου άρεσαν, για παράδειγμα, οι ψηφιακές ενδείξεις στο καντράν, το οποίο –και πάλι κάτι σπάνιο για την κατηγορία- παρέχει στον οδηγό όλες τις ενδείξεις που –ήθελε δεν ήθελε- θα πρέπει να γνωρίζει για την κατάσταση του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο και φιλοξενεί άνετα πέντε επιβάτες. Στα συν και το διάπλατο άνοιγμα στις πίσω πόρτες.
Εκτός αυτό, είναι άνετο, τέρμα… ευρύχωρο, με πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα και έχει άριστη εργονομία. Η Suzuki δεν λέει αδίκως ότι είναι το πιο ευρύχωρο μικρό, αφού το Celerio είναι ένα από τα ελάχιστα της κατηγορίας που χωρά εύκολα και πέμπτο επιβάτη πίσω, καθώς το πάτωμα είναι σχεδόν επίπεδο και απουσιάζει το τούνελ στο κέντρο της καμπίνας. Στα συν, ότι οι πίσω πόρτες ανοίγουν διάπλατα, σχεδόν σε γωνία 90 μοιρών, κάνοντας την πρόσβαση στην καμπίνα πανεύκολη. Το δε πόρτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 254 λίτρα που γίνονται 1.053 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Πώς πάει;
Το μόλις 3,6 μέτρων Celerio φορά έναν τρικύλινδρο 12βάλβιδο κινητήρα 998 κυβικών εκατοστών με 68 ίππους και 90 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με τα 835 κιλά του αμαξώματος, αλλά και με την τρομερή ελαστικότητα που διαθέτει, του χαρίζει, στην πράξη, μια εικόνα ιδανική: Τα 14 sec των 0-100 χαω αδικούν την αίσθηση που δίνει και την –παράξενη για χιλιάρι– εκρηκτικότητα που διαθέτει ακόμα και με την πέμπτη σχέση στο κιβώτιο.
Και όλα αυτά, χωρίς πολύ βαβούρα (για την ακρίβεια, είναι πολύ ήσυχο το συγκεκριμένο μοτέρ και χωρίς κραδασμούς) με καταναλώσεις οι οποίες, ανεξάρτητα με τους ρυθμούς με τους οποίους κινείσαι, μένουν σε εξωπραγματικά επίπεδα. Κοντά στα 4,3 λίτρα /100 χιλιόμετρα που δίνει η Suzuki και, στην περίπτωσή μου, δεν ξεπέρασαν τα 5,5. Το start/stop λοιπόν λείπει, αφού είναι αχρείαστο, ενώ προσθέστε στα ατού και τα 99 g/km εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.
Γενικότερα, το Celerio είναι εστιασμένο στην άνεση με τις αναρτήσεις να απορροφούν την παραμικρή ανωμαλία στο έδαφος και, θα μίλαγα για το καλύτερο χιλιάρι της αγοράς αν προσέγγιζε τα δικά μου στάνταρ σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Όχι ότι δεν έχει καλή συμπεριφορά. Το αντίθετο. Όμως ίσως τρομάξει τον άπειρο. Παίρνει μεγάλες κλίσεις και υπερστρέφει. Όχι σε επικίνδυνο βαθμό, ποτέ, αφού είναι εκεί το esp να σε μαζέψει αν το παρακάνεις.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ (όπως και ο συμπλέκτης- πούπουλο) και δεν παρέχει την τέλεια πληροφόρηση στον οδηγό για τη θέση των τροχών στο οδόστρωμα (άρα είναι δυσκολότερο να δεις τα όριά του) όμως κάνει την κίνηση στην πόλη και το παρκάρισμα, κάτι παραπάνω από εύκολη και ξεκούραστη. Άλλωστε, το Celerio εκεί είναι εστιασμένο: Στην άνεση και την οικονομία. Και ομολογώ ότι σε αυτούς τους τομείς, οφείλω να του βάλω άριστα 10, παραδεχόμενος ότι δεν του βρήκα κακώς κείμενα…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…
Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…
Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…