H Hyundai αρνείται ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι “νεκροί”

Η Hyundai συνεργάζεται με την Aramco για την ανάπτυξη νέων ΜΕΚ

Με την Ευρώπη να θεωρεί ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν “πεθάνει” -λόγω ρύπων- και να ποντάρει αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση (καθώς μόνο τα EVs θα πωλούνται από το 2035 και έπειτα), υπάρχουν κάποιοι που αντιστέκονται. Ένας εξ αυτών, είναι η Hyundai. Ο κορεατικός κολοσσός συνεργάζεται με τον πετρελαϊκό γίγαντα Aramco και τεχνολογικούς φορείς, με σκοπό την εξέλιξη του… αυτονόητου (για σήμερα): Κινητήρες που θα είναι εξαιρετικά οικονομικοί και θα εκπέμπουν ελάχιστους ρύπους, καθώς και καύσιμα γι’ αυτούς.

Ο Όμιλος Hyundai Motor ανακοίνωσε τη συνεργασία του με την εταιρεία πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας (Aramco) και το King Abdullah University of Science and Technology (KAUST), με σκοπό να ερευνήσουν και να αναπτύξουν από κοινού ένα προηγμένο καύσιμο για κινητήρες εξαιρετικά λιτής καύσης στοχεύοντας στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ενός οχήματος.

Ο Όμιλος Hyundai Motor πραγματοποιεί πολλές και διαφορετικές ενέργειες έρευνας και ανάπτυξης (R & D) με στόχο την ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) κατά τη μετάβασή του σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV).

e-fuels

«Τα BEV και τα FCEV είναι τεχνολογίες του Ομίλου Hyundai Motor που στοχεύουν στην επίτευξη κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ η φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία ICE που συνδυάζει φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο και κινητήρα εξαιρετικά λιτής καύσης θα είναι το κλειδί για την αποτελεσματική μείωση των εκπομπών ρύπων κατά τη μετάβασή μας στην ηλεκτροκίνηση (EVs)», εξηγεί ο κ. Alain Raposo, Executive Vice President του Ομίλου Hyundai Motor, Επικεφαλής του Electrified Propulsion Technical Unit.

Σε αντίθεση με τα συμβατικά καύσιμα, τα e-fuels αποτελούνται από φιλικό προς το περιβάλλον υδρογόνο — παράγεται από ηλεκτρόλυση νερού με χρήση ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας— και διοξείδιο του άνθρακα, με αποτέλεσμα 80% χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Ο εξαιρετικά λιτής καύσης κινητήρας διαθέτει μια φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία που αυξάνει τη θερμική απόδοση και την οικονομία καυσίμου σε σύγκριση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οδηγώντας σε περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Τα επόμενα δύο χρόνια, το Hyundai Motor Group, η Aramco και η KAUST θα συνεργασθούν στην έρευνα και την ανάπτυξη προηγμένης σύνθεσης καυσίμου για χρήση σε ένα νέο σύστημα καύσης.

Το Hyundai Motor Group, κατέχοντας ηγετική θέση στην αυτοκινητοβιομηχανία και τις προηγμένες τεχνολογίες, θα κατασκευάσει έναν υπερσύγχρονο κινητήρα βενζίνης με εξαιρετικά λιτή καύση για χρήση από την ερευνητική ομάδα.

Η Aramco στοχεύει να αξιοποιήσει την προηγμένη τεχνολογία των καυσίμων της για να σχεδιάσει προσεκτικά ένα αποτελεσματικό καύσιμο ενώ η KAUST θα επιβλέπει τη μοντελοποίηση και την εφαρμογή των τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών του κινητήρα στο υπερσύγχρονο κέντρο έρευνας καύσης της εταιρείας.

Η συνεργασία στοχεύει να επαληθεύσει κατά πόσο μπορούν να μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα όταν το e-fuel χρησιμοποιείται σε υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα. Ο Όμιλος Hyundai Motor αναμένει να επιτύχει ουδετερότητα του άνθρακα μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τα συμβατικά καύσιμα μέσω κινητήρων νέας τεχνολογίας.

«Καθώς αυξάνεται η κυκλοφορία των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων, η πραγματική πρόκληση βρίσκεται τώρα στο να κάνουμε βήματα για καλύτερα καύσιμα και εξαιρετικά συστήματα καύσης. Η ομάδα της Aramco παρέχει τη σχεδίαση του καυσίμου και την τεχνογνωσία για τη βελτίωση της απόδοσης καύσης του κινητήρα της Hyundai Motor Group και το αποτέλεσμα θα μπορούσε να οδηγήσει στην εφαρμογή συνθετικών ηλεκτρονικών καυσίμων. Αυτός είναι ένας χώρος στον οποίο πιέζουμε τα όρια και είμαστε ενθουσιασμένοι που αποτελούμε μέρος του» δήλωσε ο κ. Ahmad O. Al-Khowaiter, Chief Technology Officer της Aramco.

Πού θα γίνουν οι δοκιμές

Οι δοκιμές θα διεξαχθούν από ερευνητές στο Κέντρο Έρευνας Καθαρής Καύσης (Clean Combustion Research Center – CCRC) της KAUST. Ο καθηγητής Donal Bradley, Vice President of Research της KAUST, δήλωσε : «Η δημιουργία πιο αποτελεσματικών και λιγότερο ρυπογόνων συστημάτων μεταφορών αποτελεί κρίσιμη συμβολή στην προσέγγιση της κυκλικής οικονομίας άνθρακα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Το Κέντρο Έρευνας Καθαρής Καύσης βρίσκεται σε ιδανική θέση για να υποστηρίξει αυτή τη σημαντική εξέλιξη με το αξιοσημείωτο ιστορικό του στην ανάπτυξη και βελτιστοποίηση καυσίμων χαμηλών εκπομπών ρύπων. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε στενά με τους συναδέλφους μας στην Aramco και τη Hyundai σε αυτό το συναρπαστικό έργο”.

Η Hyundai Motor Company έχει ανακοινώσει τον οδικό της χάρτη Carbon Neutrality 2045, δεσμευόμενη να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα στα προϊόντα της και τις δραστηριότητές της παγκοσμίως έως το 2045. Η εταιρεία θα προχωρήσει σε επενδύσεις για καθαρότερες μεταφορές και πιο πράσινες λύσεις ενέργειας επιτυγχάνοντας ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον.