Live η Κίνηση στους δρόμους
Αναβολή ΕΕ
Η φωτογραφία δημιουργήθηκε με την βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία: Αναβολή της τροπολογίας της ΕΕ για τα πρόστιμα CO2

Οι Βρυξέλλες επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί «δεσμευτική υποχρέωση» για το σχέδιο δράσης

Αναβολή ΕΕ

Αναβολή της τροπολογίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα πρόστιμα εκπομπών CO2, με τις Βρυξέλλες να αποποιούνται τις ευθύνες και να επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί «δεσμευτική υποχρέωση» για το σχέδιο δράσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Ειδικότερα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία επέκρινε το σχέδιο δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έλλειψη βασικών στοιχείων για την αναζωογόνηση του κλάδου, αν και χαιρέτισε το άνοιγμα των Βρυξελλών για μεγαλύτερη ευελιξία στο θέμα των κυρώσεων για την υπέρβαση των ορίων εκπομπών. Τώρα, θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε τι σκέφτονται στην Acea ή την Clepa σχετικά με τις καθυστερήσεις που εμποδίζουν ένα από τα λίγα θετικά μέτρα της δέσμης μέτρων που περιεγράφηκε στις 5 Μαρτίου. ‘

Σύμφωνα με μια αναδημοσίευση της Ansa, φαίνεται ότι η ίδια η Επιτροπή ανέβαλε την έγκριση μιας τροπολογίας για την εισαγωγή ενός πολυετούς μηχανισμού συμμόρφωσης στον κανονισμό της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων. Ωστόσο με τον κανόνα, οι κατασκευαστές θα μπορούν να υπολογίζουν σε τρία έτη (2025-2027) και όχι πλέον σε ένα τη συμμόρφωση με το μέσο όριο του στόλου των 93,6 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου του περασμένου έτους, αντισταθμίζοντας τυχόν υστέρηση σε ένα ή δύο έτη με τα καλύτερα αποτελέσματα των άλλων ετών.

Δεν έχει οριστεί ημερομηνία

Η έγκριση της αλλαγής, εξήγησε η Ansa, είχε προγραμματιστεί για σήμερα, 25 Μαρτίου, μέσω ειδικής γραπτής διαδικασίας. Ωστόσο, είχαν προκύψει εσωτερικές συζητήσεις εντός του ανώτατου εκτελεστικού οργάνου της ΕΕ, οι οποίες οδήγησαν στην αναβολή του μέτρου. Για το πότε δεν είναι γνωστό. Προς το παρόν, μάλιστα, δεν υπάρχουν νέες ημερομηνίες για την έγκριση της πρότασης, η οποία σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να πραγματοποιηθεί «εντός των ημερών». Μέχρι το τέλος Μαρτίου, λοιπόν, όπως υποσχέθηκε η πρόεδρος Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αν και οι Βρυξέλλες επισημαίνουν ότι αυτό δεν αποτελεί «δεσμευτική υποχρέωση». Τούτου λεχθέντος, είναι μάλλον παράδοξο το γεγονός ότι ένα από τα λίγα μέτρα του σχεδίου που θεωρούνται ικανοποιητικά από τη βιομηχανία έχει ήδη αμφισβητηθεί λιγότερο από ένα μήνα μετά την παρουσίασή του και παρά την έκκληση της ίδιας της von der Leyen για ταχεία έγκριση που απευθύνεται στα άλλα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, δηλαδή στο Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.