Live the Movement in the streets
Mirafiori

Stellantis: Ambitious industrial plan for Italy announced

Έρχονται υβριδικά σε κάθε εργοστάσιο

Mirafiori

Ανακοινώθηκε το φιλόδοξο βιομηχανικό σχέδιο της Stellantis για την Ιταλία, έπειτα από συμφωνία του ομίλου με την κυβέρνηση της Ιταλίας. Μεταξύ των οποίων η παραγωγή υβριδικών μοντέλων σε κάθε εργοστάσιο.

Ο Jean-Philippe Imparato βγήκε επιτέλους από το αδιέξοδο και παρουσίασε το πολυαναμενόμενο σχέδιο για την επανεκκίνηση της ιταλικής παραγωγής του ομίλου Stellantis κατά τη διάρκεια συζητήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας με το υπουργείο Επιχειρήσεων για το Made in Italy.

«Το τρένο της ιστορίας δεν σταματά δύο φορές», δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου αυτοκινήτων για τη διευρυμένη Ευρώπη. Ήρθε η ώρα για εμάς, τη Stellantis, να συμμαχήσουμε με την Ιταλία για να αντιμετωπίσουμε τις υπαρξιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε και τις οποίες κάποιοι στην Ευρώπη υποτιμούν. Θα το κάνω άμεσα και συγκεκριμένα. Σιχαίνομαι τις αθετημένες υποσχέσεις και δεν θέλω να διαψευστώ από τα γεγονότα. Γι’ αυτό θα βάλω το πρόσωπό μου πάνω σε αυτό».

Το σχέδιο, που χαρακτηρίζεται από την άφιξη πολυάριθμων υβριδικών μοντέλων στις γραμμές συναρμολόγησης όλων των εργοστασίων της επικράτειάς μας, παρουσιάστηκε στους υπουργούς Adolfo Urso (Επιχειρήσεις), Giancarlo Giorgetti (Οικονομία), Marina Calderone (Εργασία) και στους εκπροσώπους των συνδικάτων και των περιφερειών όπου βρίσκονται τα εργοστάσια.

Melfi και Pomigliano

«Όλα τα ιταλικά εργοστάσια θα παραμείνουν ενεργά και ήδη από το 2026 η παραγωγική ικανότητα θα αυξηθεί χάρη στα νέα μοντέλα», εξήγησε ο Imparato, τονίζοντας ότι »κάθε εργοστάσιο έχει ένα σχέδιο παραγωγής μοντέλων που καλύπτει τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 2032. Η Stellantis, για παράδειγμα, θα διαθέσει τα νέα υβριδικά στο εργοστάσιό της στη Basilicata: «Στο Melfi έχουμε εγκαταστήσει την πλατφόρμα Stla-Medium, πάνω στην οποία θα παράγουμε το νέο Jeep Compass (ηλεκτρικό και υβριδικό), τη νέα Lancia Gamma, τη νέα DS No. 8 και τη νέα DS7 από το 2025. Θέλω να σας πω ότι όλα αυτά τα μοντέλα (εκτός από το DS No. 8) θα είναι επίσης υβριδικά, όχι μόνο ηλεκτρικά, δημιουργώντας τριπλάσιους όγκους από τους αναμενόμενους μόνο από τις εκδόσεις με μπαταρία. Στη συνέχεια, ο Imparato επιβεβαίωσε τις φήμες σχετικά με την κατανομή της πλατφόρμας των μικρών αυτοκινήτων στο Pomigliano. Το εργοστάσιο της Καμπανίας θα φιλοξενήσει «τη νέα Stla Small, από το 2028, πάνω στην οποία σχεδιάζεται η παραγωγή τουλάχιστον δύο νέων μικρομεσαίων μοντέλων». Επιπλέον, επιβεβαιώνεται η άφιξη της «νέας γενιάς Pandina» στο Pomigliano και η παραγωγή της σημερινής «Pandina μέχρι το 2030».

Cassino και Atessa

Νέα επίσης για την Cassino και την Alfa Romeo. Στο εργοστάσιο του Λάτσιο θα αναπτυχθούν οι ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές Stla-Brain και Stla-Smart Cockpit ως ‘παγκόσμια πρεμιέρα’ και θα παραχθούν τρία νέα μοντέλα με βάση την πλατφόρμα Stla-Large. Συγκεκριμένα, από το 2025 θα συναρμολογείται η νέα Alfa Romeo Stelvio, από το 2026 η νέα Giulia, και -που θα ακολουθήσει- ένα νέο κορυφαίο αυτοκίνητο, που δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη. Επιπλέον, βρίσκονται σε εξέλιξη αξιολογήσεις για την παραγωγή των Stelvio και Giulia και σε υβριδικές εκδόσεις, όχι μόνο ηλεκτρικές. Επιβεβαιώνεται επίσης η σημασία του εργοστασίου της Atessa στις στρατηγικές για τα επαγγελματικά οχήματα: «Από το 2027 θα παράγεται μια νέα έκδοση του Large Van ειδικά σχεδιασμένη για μέγιστη ανταγωνιστικότητα έναντι του ασιατικού ανταγωνισμού», δήλωσε ο Imparato.

Mirafiori και Modena

Όσον αφορά το Mirafiori, ο διευθυντής θέλησε να τονίσει τον «κεντρικό ρόλο του Τορίνο» για ολόκληρο τον όμιλο, επαναλαμβάνοντας την έναρξη της παραγωγής του υβριδικού 500 στα τέλη του 2025 και της νέας γενιάς του ηλεκτρικού 500 μέχρι το 2032-33, καθώς και τη συνέχιση της συναρμολόγησης των κιβωτίων ταχυτήτων eDCT με στόχο την παραγωγή 600.000 μονάδων ετησίως και την υπόθεση της αύξησης στις 900.000. Από την 1η Ιανουαρίου 2025, το Τορίνο θα είναι η έδρα της Περιφέρειας Ευρώπης της Stellantis, του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων και των δραστηριοτήτων κυκλικής οικονομίας SUSTAINera. Τέλος, θα ενισχυθεί το Κέντρο Τεχνολογίας Μπαταριών για δοκιμές και ανάπτυξη μπαταριών. «Η Μόντενα θα γίνει ο πόλος υψηλών προδιαγραφών, το καμάρι του Made in Italy, εμπλέκοντας το παραγωγικό οικοσύστημα της Motor Valley σε αυτή την αποστολή, προκειμένου να αναπτυχθεί το σχέδιο μαζί με όλους τους φορείς της εφοδιαστικής αλυσίδας, από τον σχεδιασμό έως την προ-βιομηχανοποίηση, με τα καλύτερα εθνικά στοιχεία από πλευράς καινοτομίας και κυκλικότητας», συνέχισε ο Imparato, τονίζοντας ότι το σχέδιο για την Ιταλία, που χαρακτηρίζεται από οικονομικές δεσμεύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ μόνο για το 2025 και αγορές από την εφοδιαστική αλυσίδα για άλλα 6 δισ. ευρώ, »δεν προβλέπει δημόσια ενίσχυση: όλες οι επενδύσεις χρηματοδοτούνται με ίδιους πόρους. Η Stellantis, υπενθύμισε ο κορυφαίος διευθυντής, είναι ο βιομηχανικός όμιλος που έχει επενδύσει τα περισσότερα στην Ιταλία: 10 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο 2021-2025, τα οποία αυξάνονται σε 40 δισεκατομμύρια ευρώ όταν ληφθούν υπόψη και οι αγορές από τους προμηθευτές που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Ικανοποίηση της Κυβέρνησης

Το σχόλιο του υπουργού Urso ήταν θετικό, σύμφωνα με το οποίο το σχέδιο αποτελεί «απάντηση» στα αιτήματα της κυβέρνησης και του συστήματος της χώρας και θέτει «στο επίκεντρο της στρατηγικής της Stellantis την παραγωγή και την απασχόληση στην Ιταλία, με τη διατήρηση όλων των εργοστασίων, σημαντικές επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη, νέα μοντέλα και πλατφόρμες παραγωγής, με την ενίσχυση του Made in Italy και την προστασία των θέσεων εργασίας, την επανεκπαίδευση των δεξιοτήτων και την εναλλαγή γενεών».Ο υπουργός θέλησε επίσης να «ευχαριστήσει όλους τους παράγοντες σε αυτό το τραπέζι που, μετά από δύο χρόνια εντατικής κοινής εργασίας, μας επιτρέπουν τελικά να σηματοδοτήσουμε ένα σημείο καμπής, στην Ιταλία και στην Ευρώπη.Τώρα μπορούμε να επαναφέρουμε την ιταλική και την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στο σωστό δρόμο, μπορούμε να το κάνουμε από σήμερα στην Ιταλία, πρέπει να το κάνουμε μαζί στην Ευρώπη».Ο Urso ανακοίνωσε επίσης νέους πόρους ύψους 1,6 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση της ιταλικής αλυσίδας εφοδιασμού μεταξύ 2025 και 2027.Συγκεκριμένα, για το 2025 το ταμείο για την αυτοκινητοβιομηχανία ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ, συν 100 εκατ. ευρώ στο υπόλοιπο του 2024 από το ίδιο ταμείο και 500 εκατ. ευρώ από τα ταμεία Pnrr για τις στρατηγικές αλυσίδες εφοδιασμού.Για το 2026 και το 2027, το υπουργείο υπολογίζει 400 εκατ. αντίστοιχα για το ταμείο αυτοκινητοβιομηχανίας. Επιπλέον, ο υπουργός Urso δήλωσε ότι το 2025 θα υπάρχει επίσης άλλο 1,1 δισ. ευρώ δυνητικά διαθέσιμο για τις εταιρείες του τομέα μέσω αναπτυξιακών συμβάσεων (600 εκατ. ευρώ), συμβάσεων μίνι ανάπτυξης (200 εκατ. ευρώ) και συμφωνιών καινοτομίας (300 εκατ. ευρώ).Τέλος, θα υπάρξουν άλλα 500 εκατ. ευρώ σε πόρους που θα είναι διαθέσιμοι για περαιτέρω παρεμβάσεις.Με την ευκαιρία αυτή, ο υπουργός έκανε επίσης απολογισμό των οικολογικών πριμοδοτήσεων: το 2023 έχουν διατεθεί 630 εκατομμύρια και έχουν δεσμευτεί 293 εκατομμύρια, με υπόλοιπο 337 εκατομμύρια.Για το 2024, έχουν διατεθεί 982 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του υπολοίπου 333 εκατ. ευρώ του 2033), εκ των οποίων έχουν χρησιμοποιηθεί 801 εκατ. ευρώ και ένα υπόλοιπο 100 εκατ. ευρώ που θα διατεθεί το 2025 για τη στήριξη του τομέα.