Μετρώντας σχεδόν μισό αιώνα στην παραγωγή και διανύοντας ήδη την 6η του γενιά, το Volkswagen Polo παραμένει πάντα επίκαιρο συνεχίζοντας να πουλάει «σαν ζεστό ψωμί». Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση εξετάζουμε το «φαινόμενο Polo» έχοντας στα χέρια μας την πιο εμπορική έκδοση με τον χιλιάρι βενζινοκινητήρα των 95 ίππων, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο DSG.
49 χρόνια ιστορίας
Tο 1975 η Volkswagen μπαίνει στην ανερχόμενη τότε κατηγορία των B Segment, παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά του Polo. Ένα αυτοκίνητο με συμπαγείς διαστασεις και ευέλικτο για την πόλη, με επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες… και προσιτό! Από τότε έχουν περάσει 49 χρόνια και το γερμανικό μικρό διανύει ήδη την έκτη του γενιά που παρουσιάστηκε το 2017. Ενστερνίζεται τις ίδιες αξίες των προκατόχων του, μεταλαμπαδεύοντας τες στο «παρόν» και συνεχίζοντας την διαχρονική ιστορία του Polo
Ομάδα που κερδίζει
Η τρέχουσα γενιά του Polo υποβλήθηκε σε εκτεταμένο Facelift το 2021 με την Volkswagen να το ενημερώνει αισθητικά και τεχνολογικά, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικό.
Ειδικότερα ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος εντοπίζουμε τις πιο ουσιαστικές αλλαγές. Πλέον η μάσκα έχει αποκτήσει μίνιμαλ αισθητική, ο προφυλακτήρας δείχνει πιο σύγχρονος, με λεπτομέρειες που παραπέμπουν στο μεγαλύτερο Golf, ενώ νέας σχεδίασης είναι και οι προβολείς, οι οποίοι διαθέτουν πλέον γραφικά Led.
Το προφίλ παραμένει αναλλοίωτο και αποτυπώνει την σχεδιαστική συνέχεια και συγγένεια όλων των γενεών του Polo αρχίζοντας από το 1975. Μια εύκολα αναγνωρίσιμη σιλουέτα σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Με έντονες ακμές και γωνιές και δύο παράλληλα έντονα ανοδικά νεύρα που διασχίζουν τις πλαϊνές πόρτες, οι σχεδιαστές ζωντανεύουν έξυπνα τις επιφάνειες.
Το πίσω μέρος έχει και τις πιο εμφανείς αλλαγές, καθώς τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, τοποθετημένα σε οριζόντια θέση, εκτείνονται στην πέμπτη πόρτα, θυμίζοντας το Golf και σε συνδυασμό με τον επίσης ανανεωμένο προφυλακτήρα, δίνουν μια φρέσκια εικόνα.
Συνολικά η Volkswagen ακολουθεί το «μότο», ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει, ακολουθώντας την πεπατημένη και διατηρώντας το άμεσα αναγνωρίσιμο στυλ που υπογράφει το δημοφιλές μοντέλο!
Fixed value
Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι η καμπίνα του αυτοκινήτου. Έχουν επιλέγει ποιοτικά υλικά με καλή αίσθηση αφής, ενώ η συναρμογή βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ανεβάζοντας τον πήχη στην κατηγορία των Β Hatchback.
Οι σχεδιαστές έχουν επιλέξει απλές και λιτές γραμμές. Η εμφάνιση και η θέση των διακοπτών ακολουθούν τις προηγούμενες γενιές του Polo, ωστόσο έχει ψηφιοποιηθεί πλήρως.
Ειδικότερα στο ταμπλό το φινίρισμα δίνει ένα όμορφο αποτέλεσμα. Ένα γυαλιστερό πλαστικό κάλυμμα διασχίζει οριζόντια το ταμπλό και φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 6,5 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay και εκτείνεται πίσω από το όμορφο τιμόνι, όπου υπάρχει ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών .
Η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο καθώς όλες οι απαραίτητες λειτουργίες βρίσκονται σε γνώριμα σημεία
Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών, συμβαλλοντας στην άνεση, ενώ παράλληλα είναι όμορφα στο μάτι.
Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 351 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.125 λτ!
Χαμηλόροπο και νευρικό
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας του 1.0 λίτρου, απόδοσης 95 ίππων στις 5.500 σ.α.λ και 175 Nm ροπής στις 1.600-3.500 σ.α.λ και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Ήδη από τις χαμηλές στροφές έχει καλά και άμεσα ανοίγματα και νεύρο, δίνοντας την απαραίτητη ζωντάνια!
Με εφαλτήριο την τεχνογνωσία του Wolfsburg
Το κατά πόσο γερμανικό Best Seller πόλης, υιοθετεί τα οδηγικά χαρακτηριστικά της εταιρείας από το Wolfsburg, το εξετάζουμε αναλυτικά αφουγκραζόμενοι την εμπειρία μας μαζί του σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
In the city αποκαλύπτει τους λόγους που εδώ και 50 χρόνια, το όνομα Polo είναι από τα πιο επιτυχημένα αστικά αυτοκίνητα. Οι συμπαγείς διαστάσεις, προσφέρουν ευελιξία και ταυτόχρονα η τεχνογνωσία της VW, του χαρίζει ένα εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο, δημιουργώντας την αίσθηση ασφαλείας. Ο νευρικός χιλιάρης TSI δίνει από χαμηλά την απαιτούμενη ροπή για κίνηση στον αστικό κύκλο, ο οποίος σε συνδυασμό με τον μικρό κύκλο στροφής επιτρέπει τους απαιτούμενους ελιγμούς όταν και όποτε επιτρέπονται! Η ορατότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Συνολικά το αυτοκίνητο είναι ένας πιστός και φιλικός σύντροφος στην δύσκολη καθημερινότητα των αστικών μετακινήσεων!
In the mountain and rural network μεταλλάσσεται σε ένα ευχάριστο αυτοκίνητο βόλτας. Όντας χαμηλόροπο και σε συνδυασμό με το αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο DSG, ο οδηγός δεν θα αντιληφθεί έλλειψη δύναμης. Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη, επιτυγχάνοντας εξαιρετικό κράτημα χωρίς να υπολείπεται σε άνεση. Ωστόσο, το σημείο που αξίζει να αναφέρουμε, είναι η χαμηλή θέση οδήγησης και το ακριβέστατο τιμόνι, δίνοντας την απόλυτη αίσθηση του δρόμου στον οδηγό, επιτρέποντας και οδήγηση κοντά στα όρια, με απόλυτη ασφάλεια. Όμως χωρίς να του προσάψουμε τον χαρακτηρισμό Sport!
On the motorway αναδεικνύεται η κορυφαία ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες που θυμίζουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Η τεχνογνωσία της Volkswagen σε αυτό το πεδίο, έχει κάνει θαύμα, βγάζοντας το από το στενό αστικό προσδιορισμό και αποδίδοντας του τον απαραίτητο ταξιδιωτικό χαρακτήρα!
General το ανανεωμένο Polo θα εκπλήξει ευχάριστα, όντας ισορροπημένο με αποστολή να ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, με ευελιξία, νεύρο και ασφάλεια. Μόνο μελανό σημείο η μέση συνδυασμένη καταναλωση που άγγιξε τα 9.0 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Σύντροφος της καθημερινότητας
Αναμφίβολα το VW Polo απευθύνεται σε μια ευρύτερη κατηγορία καταναλωτών με αυξημένες ανάγκες εντός του αστικού ιστού. Ενδεχομένως για νέους οικογενειάρχες, που ωστόσο η απολαυστική οδήγηση είναι βασική προϋπόθεση στην επιλογή του αυτοκινήτου! Το Volkswagen Polo μετατρέπεται σε σύντροφο της καθημερινότητας!
Υψηλό τίμημα
Το τίμημα απόκτησης του ανανεωμένου Volkswagen Polo βρίσκεται στα υψηλά επίπεδα της κατηγορίας και ξεκινάει από τα 22.350€ στην εξοπλιστική έκδοση Life με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ με το αυτόματο DSG της δοκιμής, η αξία ανεβαίνει στα 24.950 €. Στην πλούσια έκδοση More η τιμή ανεβαίνει στα 22.850,00 € για το μηχανικό κιβώτιο, ενώ με το αυτόματο DSG αγγίζει τα 25.250 €.
Technical Characteristics
AMAXOMA |
|
Press |
Hatchback |
Seats |
5 |
Doors |
5 |
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES |
|
Average combined fuel consumption (WLTP) |
5.5 l/100 km |
CO2 emissions (WLTP) |
125 g/km |
Fuel type |
Petrol |
Acceleration 0 - 100 km/h |
11.3 δευτ |
Maximum speed |
187 km/h |
Exhaust Gas Specifications |
Euro 6d-ISC-FCM |
Weight/power ratio |
11.9 κιλά/Hp, 84.1 Hp/τόνος |
Weight/torque ratio |
6.5 κιλά/Nm, 155 Nm/τόνος |
ENGINE |
|
Power |
95 Hp @ 5000-5500 σ.α.λ. |
Power per litre of displacement |
95.1 Hp/l |
Torque |
175 Nm @ 1600-3500 σ.α.λ. |
Engine layout |
Forward, transverse |
Engine model/code |
DLAC |
Engine casing |
999 cm3 |
Number of cylinders |
3 |
Engine configuration |
In series |
Cylinder diameter |
74.5 mm |
Vaccine route |
76.4 mm |
Number of valves per cylinder |
4 |
Fuel injection system |
Direct spraying |
Engine suction |
Turbocharger , Intercooler |
Gas distribution mechanism |
DOHC |
Engine oil capacity |
4 l |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Weight |
1129 κιλά |
Maximum payload |
521 κιλά |
Minimum volume of luggage space |
351 l |
Maximum volume of luggage space |
1125 l |
Fuel tank capacity |
40 l |
Permissible towing capacity with brakes (12%) |
1000 κιλά |
Maximum support load |
50 kg |
DIMENSIONS |
|
Length |
4074 mm |
Width |
1751 mm |
Height |
1451 mm |
Wheelbase |
2552 mm |
Front track |
1500-1526 mm |
Back trace |
1483-1509 mm |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
Front page |
Number of ratios and type of gearbox |
7 speeds, DSG automatic gearbox |
Front suspension |
Independent McPherson type |
Rear suspension |
Feed |
Front brakes |
Ventilated trays |
Rear brakes |
Discs |
Auxiliary systems |
ABS (Anti-lock Braking System) |
Type of address |
Management chukrania (with teeth) |
Steering system |
Electric Steering Wheel |
Wheels |
185/65 R15 or 195/55 R16 |