«Το πιο όμορφο αυτοκίνητο που έχω σχεδιάσει ποτέ». Ο Marc Lichte, επικεφαλής της Audi Design, δεν έκρυβε τα λόγια του το φθινόπωρο του 2018, όταν η
μάρκα παρουσίασε το Audi e–tron GT as concept, στο Λος Άντζελες. Δύο χρόνια αργότερα, το πρώτο πλήρως
electric Gran Turismo from the Audi, είναι έτοιμο για την πρεμιέρα του ως μοντέλο παραγωγής.
Αυτή είναι η ιδανική στιγμή ο Marc Lichte να μιλήσει για το Audi e–tron GT.
Κύριε Lichte, η
αναμονή θα τελειώσει σύντομα, στις 9 Φεβρουαρίου. Η παρουσίαση ενός τέτοιου
μοντέλου, εξακολουθεί να είναι συναρπαστική ακόμα και μετά από επτά χρόνια ως
επικεφαλής του σχεδιασμού της μάρκας;
Marc Lichte: Η παγκόσμια πρεμιέρα είναι πάντα μια μαγική στιγμή. Αυτό
ισχύει για ολόκληρη την ομάδα της Audi Design καθώς και για μένα προσωπικά. Η παρουσίαση ενός νέου
αυτοκινήτου είναι το αποκορύφωμα μιας διαδικασίας ανάπτυξης που συνήθως διαρκεί
τέσσερα χρόνια. Είναι ένας μακρύς δρόμος που απαιτεί πολλή δουλειά, πολλές
συζητήσεις και δύσκολες αποφάσεις κατά καιρούς. Ωστόσο, στο τέλος, είμαστε όλοι
περήφανοι που παρουσιάζουμε το αποτέλεσμα των κοινών μας προσπαθειών.
Υπερηφάνεια είναι η λέξη-κλειδί εδώ. Με την εκτίμησή σας
for the show car, βάλατε
πραγματικά τον πήχη πολύ ψηλά για το e–tron GT. Τι το
κάνει να ξεχωρίζει;
Lichte: Ο καλός σχεδιασμός επιτυγχάνεται όταν ένα προϊόν είναι
αισθητικό και ταυτόχρονα λειτουργικό και όταν γίνεται μέρος μιας απρόσκοπτης
συνολικής εμπειρίας. Το θεμέλιο της αισθητικής βρίσκεται στις αναλογίες: κοντοί
πρόβολοι και μακρύ μεταξόνιο, σε συνδυασμό με μια κομψή καμπίνα σε ένα δυναμικό
αμάξωμα. Το e–tron GT διαθέτει όλα τα παραπάνω.
Θα ήταν αλαζονικό να αναφέρουμε αυτό το αυτοκίνητο ως το
new icon
σχεδιασμού της Audi;
Lichte: Με κάθε ειλικρίνεια, ναι, θα ήταν. Σε τελική ανάλυση, ένα
σχεδιαστικό icon δεν δημιουργείται στον πίνακα σχεδίασης. Ένα αυτοκίνητο πρέπει
να αποκτήσει αυτήν τη φήμη στο δρόμο – σε ένα περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα στο
οποίο το μοντέλο καλείται να ανταγωνιστεί ή μάλλον να πρωταγωνιστεί. Τα icons του
design έχουν κάτι που είναι ξεκάθαρα σαφές. Για παράδειγμα, χρειάζονται μόνο
τρεις γραμμές για να χαρακτηρίσουν ένα Volkswagen Beetle ή μία Porsche 911. Υποστηρίζουν μια σαφή σχεδιαστική στάση.
Και ποια στάση θέλει να μεταδώσει η Audi with the e–tron GT;
Lichte: Αυτό είναι σίγουρα το “Head start by Technology” – ή να αναφέρω τη νέα στρατηγική της μάρκας: “Living Progress”. Κατά τη διάρκεια της ιστορίας μας, ορισμένα μοντέλα
διαμόρφωσαν αυτόν τον ισχυρισμό με έναν ειδικό τρόπο. Το A2 αντιπροσώπευε την ανελέητη αποδοτικότητα, το TT σημαίνει φορμαλιστικό σχεδιασμό και το R8 ταυτίζεται με την ασυμβίβαστη απόδοση. Επομένως, το ερώτημα
σχετικά με το e–tron GT δεν είναι αν είναι ένα icon σχεδιασμού αλλά πώς ακριβώς εκφράζει τη στάση μας. Με
άλλα λόγια, το ερώτημα είναι πώς ερμηνεύει ξανά το Head start by Technology.
Ποια τάση προετοιμάζετε τώρα;
Lichte: The e–tron GT is a Gran Turismo. Αυτός ο όρος αρχικά αντιστοιχούσε σε σπορ
αυτοκίνητα που ήταν κατάλληλα για αγώνες μεγάλων αποστάσεων. Τα μοντέλα GT διαφέρουν επομένως από τα γνήσια σπορ αυτοκίνητα, καθώς
προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση και μεγαλύτερο εσωτερικό. Ως ένα πλήρως ηλεκτρικό Gran Turismo, το e–tron GT ερμηνεύει αυτήν την πράξη εξισορρόπησης όχι μειώνοντας
την απόδοση αλλά προσθέτοντας μια ιδιαίτερη δημιουργική παράμετρο, την
αποδοτικότητα ή – καλύτερα – τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης.
Ο βαθμός ενεργειακής απόδοσης ως βασική ιδέα για το
σχεδιασμό. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;
Lichte: Η χαμηλότερη αντίσταση του αέρα μεταφράζεται σε
μεγαλύτερη αυτονομία. Έχουμε μετατρέψει αυτόν τον βασικό νόμο της κινητικής
στην αρχή σχεδιασμού του e–tron GT. Η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία, η αισθητική προκύπτει
από τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα δημιουργεί μια
καλύτερη ροή αέρα και έτσι δημιουργεί εκλεπτυσμένη αεροδυναμική. Ο σχεδιασμός
of e–tron GT αποτελεί έτσι τη βάση για το σχεδιασμό μελλοντικών
ηλεκτρικών μοντέλων.
Αυτό είναι όλο για το εξωτερικό. Αλλά πώς μπορείτε να
εκφράσετε την ενεργειακή αποδοτικότητα στο σχεδιασμό του εσωτερικού;
Lichte: Η ηλεκτρική κινητικότητα αυξάνει τη φωτεινότητα και τη
λειτουργικότητα του εσωτερικού – με τόσο χώρο όσο και στην αμέσως επόμενη
υψηλότερη κατηγορία. Συμπαγές στο εξωτερικό, πολύ ευρύχωρο στο εσωτερικό.
Δώσαμε λοιπόν στο e–tron GT μια γλυπτική αρχιτεκτονική που δίνει έμφαση όχι μόνο
στην τυπική σπορ εμφάνιση ενός GT, με τη σαφή εστίαση στον οδηγό, αλλά και την αειφορία. Το
show car από το 2018 χρησίμευσε ως πρωτότυπο για το μοντέλο παραγωγής. Διαθέτει τη
δική του σειρά εξοπλισμού που δεν χρησιμοποιεί καθόλου δέρμα αλλά αντίθετα,
θέλει να βασιστεί σε ανακυκλωμένα υλικά.
Ένα σπορ Gran Turismo που βασίζεται στην ενεργειακή αποδοτικότητα και
την αειφορία. Αυτή είναι η νέα τάση που αναφέρατε νωρίτερα;
Lichte: Με λίγα λόγια, ναι. Η αειφορία ξεκινά με την αρχική ιδέα
και εκφράζεται μέσω του σχεδιασμού. Το e–tron GT προωθεί έτσι μια ιδέα που θα χαρακτηρίσει την πολυτέλεια
σε μεγάλο βαθμό, στην κατανόηση και έκφρασή της στη νέα εποχή της ηλεκτρικής
mobility.