Marc Lichte : Die Ästhetik des e-tron GT ergibt sich aus seiner Energieeffizienz

 

  «Το πιο όμορφο αυτοκίνητο που έχω σχεδιάσει ποτέ». Ο Marc Lichte, επικεφαλής της Audi Gestaltung, δεν έκρυβε τα λόγια του το φθινόπωρο του 2018, όταν η
μάρκα παρουσίασε το
Audi etron GT als Konzept, στο Λος Άντζελες. Δύο χρόνια αργότερα, το πρώτο πλήρως
elektrisch
Gran Turismo von der Audi, είναι έτοιμο για την πρεμιέρα του ως μοντέλο παραγωγής.
Αυτή είναι η ιδανική στιγμή ο
Marc Lichte να μιλήσει για το Audi etron GT.

 

 

Herr Lichte, η
αναμονή θα τελειώσει σύντομα, στις 9 Φεβρουαρίου. Η παρουσίαση ενός τέτοιου
μοντέλου, εξακολουθεί να είναι συναρπαστική ακόμα και μετά από επτά χρόνια ως
επικεφαλής του σχεδιασμού της μάρκας;

 

Marc Lichte: Η παγκόσμια πρεμιέρα είναι πάντα μια μαγική στιγμή. Αυτό
ισχύει για ολόκληρη την ομάδα της
Audi Gestaltung καθώς και για μένα προσωπικά. Η παρουσίαση ενός νέου
αυτοκινήτου είναι το αποκορύφωμα μιας διαδικασίας ανάπτυξης που συνήθως διαρκεί
τέσσερα χρόνια. Είναι ένας μακρύς δρόμος που απαιτεί πολλή δουλειά, πολλές
συζητήσεις και δύσκολες αποφάσεις κατά καιρούς. Ωστόσο, στο τέλος, είμαστε όλοι
περήφανοι που παρουσιάζουμε το αποτέλεσμα των κοινών μας προσπαθειών.

 

 

Υπερηφάνεια είναι η λέξη-κλειδί εδώ. Με την εκτίμησή σας
für die
show Auto, βάλατε
πραγματικά τον πήχη πολύ ψηλά για το
etron GT. Τι το
κάνει να ξεχωρίζει;

 

Lichte: Ο καλός σχεδιασμός επιτυγχάνεται όταν ένα προϊόν είναι
αισθητικό και ταυτόχρονα λειτουργικό και όταν γίνεται μέρος μιας απρόσκοπτης
συνολικής εμπειρίας. Το θεμέλιο της αισθητικής βρίσκεται στις αναλογίες: κοντοί
πρόβολοι και μακρύ μεταξόνιο, σε συνδυασμό με μια κομψή καμπίνα σε ένα δυναμικό
αμάξωμα. Το
etron GT διαθέτει όλα τα παραπάνω.

 

 

Θα ήταν αλαζονικό να αναφέρουμε αυτό το αυτοκίνητο ως το
neu
icon
σχεδιασμού της
Audi;

 

Lichte: Με κάθε ειλικρίνεια, ναι, θα ήταν. Σε τελική ανάλυση, ένα
σχεδιαστικό icon δεν δημιουργείται στον πίνακα σχεδίασης. Ένα αυτοκίνητο πρέπει
να αποκτήσει αυτήν τη φήμη στο δρόμο – σε ένα περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα στο
οποίο το μοντέλο καλείται να ανταγωνιστεί ή μάλλον να πρωταγωνιστεί. Τα icons του
design έχουν κάτι που είναι ξεκάθαρα σαφές. Για παράδειγμα, χρειάζονται μόνο
τρεις γραμμές για να χαρακτηρίσουν ένα Volkswagen
Beetle ή μία Porsche 911. Υποστηρίζουν μια σαφή σχεδιαστική στάση.

 

 

Και ποια στάση θέλει να μεταδώσει η Audi mit dem etron GT;

 

Lichte: Αυτό είναι σίγουρα το “Vorsprung durch Technik” – ή να αναφέρω τη νέα στρατηγική της μάρκας: “Living Progress”. Κατά τη διάρκεια της ιστορίας μας, ορισμένα μοντέλα
διαμόρφωσαν αυτόν τον ισχυρισμό με έναν ειδικό τρόπο. Το
A2 αντιπροσώπευε την ανελέητη αποδοτικότητα, το TT σημαίνει φορμαλιστικό σχεδιασμό και το R8 ταυτίζεται με την ασυμβίβαστη απόδοση. Επομένως, το ερώτημα
σχετικά με το
etron GT δεν είναι αν είναι ένα icon σχεδιασμού αλλά πώς ακριβώς εκφράζει τη στάση μας. Με
άλλα λόγια, το ερώτημα είναι πώς ερμηνεύει ξανά το
Vorsprung durch Technik.

 

 

Ποια τάση προετοιμάζετε τώρα;

 

Lichte: Die etron GT ist eine Gran Turismo. Αυτός ο όρος αρχικά αντιστοιχούσε σε σπορ
αυτοκίνητα που ήταν κατάλληλα για αγώνες μεγάλων αποστάσεων. Τα μοντέλα
GT διαφέρουν επομένως από τα γνήσια σπορ αυτοκίνητα, καθώς
προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση και μεγαλύτερο εσωτερικό. Ως ένα πλήρως ηλεκτρικό
Gran Turismo, το etron GT ερμηνεύει αυτήν την πράξη εξισορρόπησης όχι μειώνοντας
την απόδοση αλλά προσθέτοντας μια ιδιαίτερη δημιουργική παράμετρο, την
αποδοτικότητα ή – καλύτερα – τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης.

 

  

Ο βαθμός ενεργειακής απόδοσης ως βασική ιδέα για το
σχεδιασμό. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;

 

Lichte: Η χαμηλότερη αντίσταση του αέρα μεταφράζεται σε
μεγαλύτερη αυτονομία. Έχουμε μετατρέψει αυτόν τον βασικό νόμο της κινητικής
στην αρχή σχεδιασμού του
etron GT. Η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία, η αισθητική προκύπτει
από τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα δημιουργεί μια
καλύτερη ροή αέρα και έτσι δημιουργεί εκλεπτυσμένη αεροδυναμική. Ο σχεδιασμός
von
etron GT αποτελεί έτσι τη βάση για το σχεδιασμό μελλοντικών
ηλεκτρικών μοντέλων.

 

 

Αυτό είναι όλο για το εξωτερικό. Αλλά πώς μπορείτε να
εκφράσετε την ενεργειακή αποδοτικότητα στο σχεδιασμό του εσωτερικού;

 

Lichte: Η ηλεκτρική κινητικότητα αυξάνει τη φωτεινότητα και τη
λειτουργικότητα του εσωτερικού – με τόσο χώρο όσο και στην αμέσως επόμενη
υψηλότερη κατηγορία. Συμπαγές στο εξωτερικό, πολύ ευρύχωρο στο εσωτερικό.
Δώσαμε λοιπόν στο
etron GT μια γλυπτική αρχιτεκτονική που δίνει έμφαση όχι μόνο
στην τυπική σπορ εμφάνιση ενός
GT, με τη σαφή εστίαση στον οδηγό, αλλά και την αειφορία. Το
show Auto από το 2018 χρησίμευσε ως πρωτότυπο για το μοντέλο παραγωγής. Διαθέτει τη
δική του σειρά εξοπλισμού που δεν χρησιμοποιεί καθόλου δέρμα αλλά αντίθετα,
θέλει να βασιστεί σε ανακυκλωμένα υλικά.

 

 

Ένα σπορ Gran Turismo που βασίζεται στην ενεργειακή αποδοτικότητα και
την αειφορία. Αυτή είναι η νέα τάση που αναφέρατε νωρίτερα;

 

Lichte: Με λίγα λόγια, ναι. Η αειφορία ξεκινά με την αρχική ιδέα
και εκφράζεται μέσω του σχεδιασμού. Το
etron GT προωθεί έτσι μια ιδέα που θα χαρακτηρίσει την πολυτέλεια
σε μεγάλο βαθμό, στην κατανόηση και έκφρασή της στη νέα εποχή της ηλεκτρικής
κινητικότητας.