Live the Movement in the streets

Fiat 600: The new B-SUV in the final stage of testing

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που μοιράζεται το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη με το Jeep Avenger

 

Λίγες μόλις μέρες αφότου ο Κάρλος Ταβάρες ανακοίνωσε ότι δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα με την επωνυμία Fiat είναι στα σκαριά, το πρωτότυπο παραγωγής του νέου B-SUV του κατασκευαστή με έδρα το Τορίνο εντοπίστηκε και επίσημα στη βόρεια Ευρώπη να πραγματοποιεί νέες χειμερινές δοκιμές. Το μικρό SUV, το οποίο θα αντικαταστήσει το Fiat 500X (το οποίο επομένως δεν θα αποκτήσει νέα γενιά αντικατάστασης) θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Jeep Avenger και, όπως και στην περίπτωσή του, θα διαθέτει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που θα πλαισιώνεται από τους ίδιους ηλεκτροκινητήρες.

Ενώ κάποιες εικόνες από πρωτότυπα παραγωγής του Fiat 600 είχαν εμφανιστεί στο διαδίκτυο το φθινόπωρο, τώρα μπορούμε να αντιληφθούμε περισσότερες λεπτομέρειες χάρη σε αυτές τις πρώτες εικόνες που τραβήχτηκαν ενώ το B-SUV βρισκόταν εν κινήσει. Το Fiat 600, που βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (και e-CMP) που προέρχεται από την PSA, θα είναι η πρώτη μεγάλη νέα πρόταση του κατασκευαστή της Stellantis με έδρα το Τορίνο. Με μια πρώτη ματιά, σίγουρα φαίνεται στιβαρό στη διάταξη, αν και οι διαστάσεις του είναι μικρότερες από εκείνες του 500X που θα αντικαταστήσει.

Αρκετά στιλιστικά στοιχεία από το νέο ηλεκτρικό 500 στο νέο Fiat 600.

Στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνονται αρκετές λεπτομέρειες που κάνουν το νέο Fiat 600 να θυμίζει τα στιλιστικά στοιχεία που εισήχθησαν με το New 500 Electric. Παρόλο που η Fiat προσπαθεί να επαναφέρει ένα αναμφίβολα εμβληματικό όνομα, το στυλ θα παραπέμπει σε αυτό που ήδη είδαμε στο πρώτο ηλεκτρικό της μάρκας. Όπως αναφέρθηκε, μπροστά συναντάμε τα κλασικά στρογγυλά φωτιστικά σώματα με περιμετρικά LED, αν και δεν είναι ξεκάθαρο αν αυτό θα συμπληρώνει την “περιφέρεια” και στο τμήμα που ανοίγει το καπό ή θα διακόπτεται όπως στην περίπτωση του νέου Abarth 500e.

Στη συνέχεια, μπορείτε να διακρίνετε τα κυκλικά φώτα, πιο κάτω, που προορίζονται για φώτα ημέρας με φλας κατεύθυνσης- και πάλι, όπως στο νέο 500. Πιο κάτω, ωστόσο, μπορούμε επίσης να δούμε πρόσθετα στοιχεία φωτισμού που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως προβολείς ομίχλης ίσως στις φθηνότερες εκδόσεις. Ολοκληρώνοντας το μπροστινό μέρος, το οποίο θα χρησιμοποιεί το πρωτόγνωρο λογότυπο 600, υπάρχει ένα λεπτό άνοιγμα (τοποθετημένο κάτω από την κλειστή μάσκα που θα φιλοξενεί το λογότυπο), κάτω από το οποίο συναντάμε μια ευρύτερη εισαγωγή αέρα με ένα κεντρικό τραπεζοειδές στοιχείο που φιλοξενεί τους αισθητήρες ADAS, το οποίο είναι ίσως υπερβολικά εμφανές.

Αν και η συγγένεια με το Jeep Avenger είναι γνωστή, δεν γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή παρά μόνο στην περιοχή της κολόνας Α για προφανείς κατασκευαστικούς λόγους. Παρά τις μικρότερες διαστάσεις του, σε σύγκριση με αυτές του σημερινού 500X, το πλάι παίρνει το στυλ που προτείνεται στον πρόγονό του με το ευχάριστα κεκλιμένο πίσω παράθυρο και την αεροτομή, η οποία φιλοξενεί το τρίτο φως του φρένου. Προερχόμενα από το νέο 500 εμφανίζονται τα πίσω φώτα με το χαρακτηριστικό σχήμα C. Η θέση των πίσω προβολέων ομίχλης και των αντανακλαστικών θα είναι διαφορετική από την αντίστοιχη κεντρική λύση που εφαρμόζεται στο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Το εσωτερικό είναι επίσης εμπνευσμένο από το νέο 500 .

Οι εικόνες του Fiat 600 μας επιτρέπουν επίσης να εκτιμήσουμε ορισμένες λεπτομέρειες από το εσωτερικό. Από τα λίγα που προκύπτουν, φαίνεται να έχει υιοθετηθεί μια παρόμοια διάταξη με αυτή που έχει ήδη υιοθετηθεί για το ταμπλό του ηλεκτρικού 500 . Πρόκειται για το ίδιο τιμόνι με δύο ακτίνες, διακοσμημένο στο κάτω μέρος, και η οθόνη αφής 10,25 ιντσών με δυνατότητα προβολής για τη διαχείριση του infotainment είναι η ίδια. Πίσω από το τιμόνι, από την άλλη πλευρά, βρίσκουμε τον μικρό κυκλικό πίνακα οργάνων που βλέπουμε πάντα στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Fiat, υιοθετώντας έτσι μια εντελώς ψηφιακή λύση- το υπόλοιπο ταμπλό φαίνεται να καλύπτεται από ένα ύφασμα χρήσιμο για την απόκρυψη περαιτέρω λεπτομερειών.

Από πλευράς διαστάσεων θα πρέπει να έχει διαστάσεις παρόμοιες με αυτές του Jeep Avenger, το οποίο σε μήκος φτάνει τα 408 εκατοστά με μεταξόνιο πανομοιότυπο, στα 256 εκατοστά. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες που θα υιοθετηθούν, το Fiat 600 αναμένεται να διαθέτει εκτός από την ηλεκτρική έκδοση και μια θερμική μονάδα. Όσον αφορά την ηλεκτρική εκδοχή (στην πλατφόρμα e-CMP), θα μοιράζεται την ίδια μονάδα με εκείνη του Avenger. Επομένως, θα πρόκειται για έναν ηλεκτροκινητήρα με 115 kW ή 156 ίππους και μέγιστη ροπή 260 Nm, ικανό να παρέχει αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων με τελική ταχύτητα 150 km/h και μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 54 kWh. Η θερμική επιλογή αρχικά θα διαθέτει τον 1.2 GSE T3, υπερτροφοδοτούμενο, με 100 ίππους που διατίθεται σήμερα αποκλειστικά για τις αγορές της Ιταλίας και της Ισπανίας στο Jeep Avenger.

Επομένως, μια παρόμοια στρατηγική θα πρέπει να προβλεφθεί και για το Fiat 600, ευνοώντας την έκδοση με μηδενικές εκπομπές ρύπων στις περισσότερες αγορές. Ωστόσο, η Fiat θα μπορούσε επίσης να εξετάσει το πρόσφατα ανακοινωμένο σύστημα κίνησης 1.2 Puretech 48V Mild-Hybrid, καθιστώντας το ένα όχημα που ανταποκρίνεται περισσότερο στη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση και μειώνοντας τη βασική τιμή του σε σύγκριση με εκείνη της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης.

Υπενθυμίζεται ότι το νέο Fiat 600 θα παράγεται στο εργοστάσιο Stellantis στο Tychy της Πολωνίας, στις ίδιες γραμμές που χρησιμοποιούνται ήδη από το Jeep Avenger και, στο μέλλον, από το νέο B-SUV της Alfa Romeo. Το επίσημο ντεμπούτο θα πρέπει να προγραμματιστεί για τα τέλη του 2023, κάτι που φαίνεται εύλογο αν κρίνουμε από την τρέχουσα κατάσταση και το καμουφλάζ που χρησιμοποιείται σε αυτό το πρωτότυπο που εντοπίστηκε στη βόρεια Ευρώπη.