When the Renault presented the crossover που ονόμασε Kadjar, πολλοί σκέφτηκαν ότι πρόκειται για “κλώνο” του Qashqai. Η πορεία, όπως και η επαφή μαζί του, έδειξε πως οι Γάλλοι ναι μεν χρησιμοποίησαν την “συνταγή” του best seller της Nissan, “δανειζόμενοι” τα μηχανικά μέρη και την πλατφόρμα CMF C/D, αλλά “έχτισαν” επάνω της, αφήνοντας τη σφραγίδα τους.
Αυτή την εβδομάδα, οδηγούμε το Kadjar 1,5 Energy dCi 110hp Dynamic. Το μοντέλο, από την πρώτη ματιά και την πρώτη επαφή, κάνει σαφές πως δεν θέλει να είναι ένα ακόμα συντηρητικό crossover, αλλά απευθύνεται και σε πιο νεανικά -στην καρδιά- κοινά. Γιατί, οι Γάλλοι σκέφτηκαν πως και οι αγοραστές αυτής της κατηγορίας δικαιούνται να έχουν μια “γεύση” από Renault.
Τούτο το αποδεικνύει περίτρανα και η σχεδίαση του Kadjar. Μυώδη φτερά, τα οποία ενώνονται με αρμονικές καμπύλες με το υπόλοιπο αμάξωμα, επιθετική μάσκα στην οποία δεσπόζει το τεράστιο σήμα της Renault, “φουσκωμένοι” προφυλακτήρες, ευμεγέθη, καλοσχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Αν κάτι δεν λείπει από το Kadjar, σίγουρα αυτό είναι η (γαλλική) φινέτσα!
At inside, η εικόνα αλλάζει. Η Renault έχει αποφύγει τις ακρότητες και έχει προτιμήσει την αισθητική λιτότητα. Ο οδηγός, που μπαίνει στο μοντέλο χρησιμοποιώντας την κλασική “κάρτα” της Renault, (αντί για κλειδί) κάθεται μπροστά από το three-wheel steering wheel με το σήμα της μάρκας, αντικρύζει τον πλήρη πίνακα οργάνων that αλλάζει αποχρώσεις και ενδείξεις, δίνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ στη μέση του ταμπλό υπάρχει μια 7-inch touch screen που έχει συγκεντρωμένες όλες τις απαραίτητες λειτουργίες και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου και, κάτω από αυτή, τα χειριστήρια του κλιματισμού.
Οι Γάλλοι φαίνεται καλά πως η συνταγή που είχαν στο νού τους ήταν “λιτό και πρακτικότερο”. Το Kadjar είναι ευρύχωρο και μπορεί να φιλοξενήσει εύκολα πέντε επιβάτες για μακρύ Trip χωρίς… αγκαλιές και παράπονα, ενώ… τσακωμοί δεν θα υπάρχουν και για τα μικροαντικείμενά their. Παντού υπάρχουν θήκες and βολικοί αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό, ικανοί να χωρέσουν 30 λίτρα από πράγματα, ενώ πρόβλεψη υπάρχει και για τα ψιλά, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα και να μη χτυπούν (because διόδια).
Ο δε luggage compartment έχει μέγεθος 472 λίτρων και, περιττό να πούμε πως κάνει για… μετακόμιση, αν και θα μπορούσε να έχει λίγο χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης. Παρεμπιπτόντως, αυτό με τη μετακόμιση δεν είναι τυχαίο. Ρίχνοντας τα πίσω καθίσματα (απλά τραβώντας δύο χειρολαβές στον χώρο αποσκευών) το πορτ μπαγκάζ μπορεί να πάρει αντικείμενα μήκους ως και 2,5 μέτρων, ενώ η συνολική του χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1478 λίτρα.
Επειδή μιλάμε για γαλλικό μοντέλο, θα ήταν… ιεροσυλία το Kadjar να μην έχει άνετα καθίσματα και να μην έχει βολική θέση οδήγησης. Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για όλους τους επιβάτες.
How's it going?
Το μοντέλο της δοκιμής μας, φοράει τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα Energy dCi of 110 ίππων (στις 4.000 σ.α.λ.) και 26,5 kgm/1.750 σ.α.λ. Μεταδίδει την κίνηση εμπρός, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα αποδοτικός και πρόθυμος από πολύ χαμηλά και δεν δυσκολεύεται σε καμία περίπτωση να κινήσει το αμάξωμα των 1430 κιλών.
Το κιβώτιο με το σχετικά μακρύ αλλά σαφές κούμπωμα, has σωστή κλιμάκωση για σβέλτη και οικονομική κίνηση εντός και εκτός πόλης, ώστε να εκμεταλλεύεται τη torque του άμεσου μοτέρ.
Από τα πρώτα μέτρα, διαπιστώνεις την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που έχει το Kadjar, το oποίο με “όπλα” την καλή ηχομόνωση, την απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος and the διαδρομή των αναρτήσεων, απορροφά ικανοποιητικά τις πάμπολλες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, χωρίς να μεταφέρουν στην καμπίνα τους noises και το… μαρτύριο που τραβούν οι 17άρηδες τροχοί του, όπως και οι τροχοί κάθε αυτοκινήτου σε αυτή τη χώρα.
The first 100 χ.α.ω. από στάση έρχονται σε λιγότερα από 12 δευτερόλεπτα (11,9, για την ακρίβεια) και στην πορεία το Renault Kadjar δεν “ξεμένει” από δύναμη μέχρι τα 181 H.A.O. που είναι η Final του ταχύτητα (0-1000 m σε 33,5 δευτερόλεπτα).
Όταν το πιέσεις, θα πάρει λογικές για crossover κλίσεις, οι οποίες ωστόσο δεν θα τρομάξουν, θα προειδοποιήσουν εγκαίρως ότι πλησιάζει το όριο (εκεί που θα σε μαζέψουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας). Άλλωστε, το Kadjar δεν αντιδρά νευρικά και απότομα ακόμα και όταν πιεστεί πολύ. Το ελαφρύ και άνετο για την πόλη steering wheel κατευθύνει άμεσα το εμπρός μέρος και το πίσω ακολουθεί χωρίς… δράματα. Τα δε brakes του, επιβραδύνουν επαρκέστατα το αμάξωμα και δεν εμφανίζουν σημάδια κόπωσης υπό όλες τις συνθήκες.
Το μοντέλο μπορεί να προσφέρει άνετο και γρήγορο ταξίδι, but also αστικές διαδρομές με τα ίδια χαρακτηριστικά, καθώς οι posts του έχουν βρει τη golden mean μεταξύ της comfort and the κρατήματος.
Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, το Kadjar τα πάει όπως θα περίμενες, δηλαδή πάρα πολύ καλά. Σε μια διαδρομή που συνδύαζε αστικές διαδρομές και συνθήκες έντονης πίεσης, η κατανάλωσή του δεν ξεπέρασε τα 6,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα (η Renault δίνει 4,1 για κύκλο πόλης and 3,8 για μικτό, νούμερα που δεν είναι άπιαστα για κάποιον που δεν έχει το… βαρύ δεξί πόδι του γράφοντα). Σε συνδυασμό με το start/stop -το οποίο ωστόσο ίσως να έπρεπε να είναι πιο σβέλτο στην επανεκκίνηση- η οικονομία που επιτυγχάνεται στο καύσιμο θα ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό.
In conclusion, το Kadjar, δεν είναι απλά άλλη μια πρόταση στην κατηγορία των crossover, αλλά ένα γαλλικό μοντέλο με ό,τι καλό συνεπάγεται το… DNA του, που έχει να περηφανεύεται την πληθώρα χώρων και λύσεων που παρέχει, το financial and δυνατό μοτέρ, the flexibility and the comfort καθώς και την άριστη ποιότητα κύλισής του. Όλα αυτά, με ένα πακέτο πλήρους εξοπλισμού (η έκδοση Dynamic της δοκιμής μας είχε το σύστημα πολυμέσων R-Link 2, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με αισθητήρα ποιότητας αέρα, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.ά), στα 27.090 ευρώ, is a πολύ καλή πρόταση.