Τι κάνει το Citroen Cactus ξεχωριστό;

Τι ήταν αυτό που έκανε το 2CV διάσημο; Τι ήταν αυτό που μετέτρεψε το DS σε θρύλο; Ήταν το different, the innovative. Η Citroen, ξέρει καλά τι σημαίνει να τολμάς να παρουσιάζεις κάτι ριζοσπαστικό. Και, όπως το χει κάνει στο παρελθόν, το ξανάκανε και τώρα, με το Cactus. Το οποίο δεν έχει «απλά» πολλές καινοτομίες. Ήταν ένα concept το οποίο γνώρισε θριαμβευτική υποδοχή από το κοινό και οι Γάλλοι το έβγαλαν στην παραγωγή έτσι όπως το αγαπήσαμε. Μόνο και μόνο γι’ αυτή τους την κίνηση, όποια ψεγάδια βρεις, του τα συγχωρείς.

Photos: Angelos Loukissas

Πάντως για το Cactus, εγγυώμαι ότι είναι ένα πλήρως ερωτεύσιμο αυτοκίνητο. Είναι τόσο διαφορετικό, τόσο ριζοσπαστικό, τόσο ξεχωριστό, που ήδη έχει πάρει μια θέση στο «πάνθεον των ηρώων» της Citroen. Όχι (μόνο) λόγω των airbumps…

                Καινοτομία

Το Cactus λοιπόν, είναι διαφορετικό και καινοτόμο. Και, το ωραίο είναι ότι αυτές οι καινοτομίες δεν κοστίζουν όσο ένα… φουτουριστικό supercar. Και οι τελευταίες λέξεις, μου δίνουν «πάσα» να μιλήσω για τη σχεδίαση. Δεν υπήρχε αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο που δεν έκανε δεξιά όταν ο οδηγός του έβλεπε το Cactus στον καθρέφτη του. Αυτά τα στενόμακρα Led και οι «πρησμένοι» προφυλακτήρες κάνουν το Cactus να φαίνεται… θυμωμένο. Αλλά ας μη μείνουμε σε αυτό.

Όλη του η σχεδίαση είναι ιδιαίτερη. Όπως ιδιαίτερες είναι οι ράγες οροφής, το ρύγχος, το πίσω μέρος, οι μεγάλες μαύρες επιφάνειες που διατρέχουν ολόκληρο το αυτοκίνητο, οι όμορφες ανθρακί ζάντες. Στο οποίο φυσικά δεσπόζει η μεγάλη innovation: Τα Airbumps, πλαστικοί θύλακες που έχουν εγκλωβισμένο αέρα ώστε να απορροφούν τις μικροσυγκρούσεις. Και, μιας και στην Ελλάδα –και δη στην Αθήνα- δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να μην έχει σημάδια στους προφυλακτήρες από τα… αστροπελέκια που ξεπαρκάρουν, ή ξεπαρκάρουν, ή στις πόρτες από (άλλα) αστροπελέκια που ανοίγουν τις πόρτες τους όπως να ναι, μπορώ να πω ότι είναι πολύ χρήσιμο.

Αλλά αρκετά με το έξω, το οποίο παρεμπιπτόντως έχει μήκος 4,157 μ.. Γιατί, ακόμα πιο ενδιαφέρων, είναι ο εσωτερικός κόσμος του Cactus. Πώς σου φαίνεται η ιδέα ένα αυτοκίνητο να μην έχει σχεδόν καθόλου διακόπτες; Ε, λοιπόν, σε πληροφορώ ότι είναι τρομερά καλή! Η Citroen έχει ουσιαστικά απογυμνώσει το ταμπλό και έχει αφήσει, αντί πίνακα οργάνων μια ηλεκτρονική οθόνη μπροστά από το τιμόνι και, στη μέση του ταμπλό, μια εντυπωσιακή, έγχρωμη 7-inch touch screen. Σε αυτή την οθόνη (την οποία έχουμε πρωτοσυναντήσει στο Peugeot 308) υπάρχει το μενού χειρισμού του air condition, του in car audio, οι πληροφορίες του οχήματος (καταναλώσεις κλπ), ο τηλεφωνικός κατάλογος, η σύνδεση με το Ίντερνετ κ.α. Γενικώς, όλα είναι μαζεμένα εκεί. Είχα μια ένσταση ότι η υπερσυγκέντρωση σε υπομενού σε μια οθόνη θα προκαλούσε θέματα… distraction of the driver, but I am proven wrong. At no point did the screen distract me from the road.

The other innovation is the transfer of the passenger airbag on the roof. In the remaining space, on the dashboard with the hard materials and the very good assembly, there is a... upside down locker. Which when opened, reveals the huge space he has. How practical it is, can be described by the fact that there... I deposit sweets, bags from fast food restaurants and other things that, otherwise, I could not put in the "conventional" cupboard. Bonus, that in place of the "conventional" cupboard, there is extra storage space!

"Different" are also the door handles that resemble suitcase handles. Right vent there is no and the "work" is done by the properly oriented central, while the other surprise is that the Cactus has incorporated the splashes on the wipers.

The latter was done for weight saving reasons, says Citroen. absence of jacks on the rear seats, the lightening of the floor, the removal of the backrest in the rear seat. Granted, but the fact that the rear windows of a five-door car open. with hinge...it's gonna be a turn-off.

On the road

The driver, despite the absence of telescopic steering adjustment, will easily find its place in the comfortable seat and find the... panoramic driving position offered by the Cactus. What's hard to swallow, however, is the lack of a strometer, which does not do justice to the overall image of the Cactus.

On the road, it's clear that Citroen's quirky- prototype crossover gives its emphasis to the comfort. Few noises and soft suspension give the first clue. But what happens when pressed?

It takes a slope, it doesn't scare, but it just warns. Overall, the Cactus, with good steering and neutral handling, won't give you away. In this, it's not just the top brakes that play a part, nor the... dynamic ESP which is switched off with a button and reactivates itself after 50 ha. The general setup plays a role, which is such that the Cactus will only lose traction if you try (again, no guarantees). This is not a surprise for a Citroen, however.

If the Cactus has good brakes and good handling, what can you say about its engine? The 8-valve 1.6 turbodiesel with 100 hp and 254 Nm of torque at 1,750 rpm. is a motor poem. Civilized in its operation and without vibrations, with a nice sound, elastic, combined with the light weight of the car, it gives satisfactory performance. It combines well with the 5-speed (I would prefer 6-speed) box with long relationships.

Its trump card, however, is economy. Citroen prides itself on being the economical crossover the market with consumption 3.4 l/100 km. In practice, with my own (God-given) right foot, the consumption did not go above the 5.5 litres/100 km and found that with economical driving the number promised by Citroen can be "caught".

To sum up: I didn't like it that the pedals have a short distance between them (I have the feeling that there is an issue with the pedals, in general) , missing the passenger's mirror (but not the driver's) and the lack of a tachometer. But I madly loved driving it, fiddling with the touchscreen menu, watching it park. It's economical, serviceable, with adequate space for all passengers and in the luggage area, the right height for travel and out-of-town excursions, it has brakes, it's safe to turn, it's different, it's innovative. And, handing it back to Citroen, I wondered: Who wouldn't want to be able to buy a concept car?