Η Alfa Romeo έχει έναν ξεκάθαρο στόχο να επιτύχει. Να γίνει η κορυφαία premium μάρκα του ομίλου Stellantis. Στο ίδιο επίπεδο με την DS και τη Lancia, η μιλανέζικη μάρκα καλλιεργεί τη φιλοδοξία να καταλάβει όχι μόνο την Ευρώπη, αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών.
Για να γίνει αυτό, ο Carlos Tavares έβαλε επικεφαλής τον Jean-Philippe Imparato, τον πρώην ηγέτη της Peugeot. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa, δύο χρόνια μετά την άφιξή του στην ιταλική εταιρεία, έβγαλε τα πρώτα αποτελέσματα και έφερε στην κορυφή την Alfa, για να θέσει στη συνέχεια το ηλεκτρικό και συνδεδεμένο μέλλον της εταιρείας.
Συμπεριφορά αντάξια μιας αληθινής Alfa Romeo στο δρόμο
Αφού ανέλαβε τη σημαντική θέση στις αρχές του 2021, μετά από τέσσερα χρόνια παραμονής στην κορυφή της Peugeot, ο κορυφαίος μάνατζερ αποδέχθηκε το στοίχημα της Alfa Romeo. Σε συνέντευξη του στο γαλλικό περιοδικό L’Argus, περιέγραψε τον οδικό χάρτη για να οδηγήσει την θρυλική εταιρεία που του εμπιστεύτηκαν στην εποχή των μηδενικών εκπομπών. Η πρώτη αναφορά ανήκει στη Tonal, ένα εμπορικό φαινόμενο, με 35.000 παραγγελίες μόνο στην Ιταλία το 2022.
Το SUV είναι το πρώτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία του κατασκευαστή, με το οποίο ο Imparato έκανε το ντεμπούτο του στο τιμόνι της Alfa. Ο φιλόδοξος στόχος να μεταβούν από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα από το 2022 σε ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων μηδενικών εκπομπών το 2027. Η διαδικασία μετάβασης γίνεται γρήγορα, αλλά δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Γιατί το προστάζει η ίδια η επιβίωση της εταιρείας.
Τούτου λεχθέντος, ο Imparato δεν θέλει να επιτρέψει στην πράσινη δέσμευση να παρέμβει στην ικανότητα των οχημάτων να προσφέρουν το καλύτερο τους εαυτό. Δύσκολη αποστολή, για την οποία όμως ο ανώτατος εκπρόσωπος της Alfa Romeo δηλώνει έτοιμος. Το δρομολόγιο που πρέπει να ακολουθηθεί έχει σχεδιαστεί και τώρα είναι απαραίτητο να μπει σε εφαρμογή. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι, είναι απαραίτητο να βελτιστοποιηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο κάθε στοιχείο που σχετίζεται με την μπαταρία. Η οδική συμπεριφορά μιας πραγματικής Alfa Romeo εξαρτάται από αυτό. Αυτή είναι η αποστολή που έχει ανατεθεί στην ομάδα ανάπτυξης στο Balocco.
Μέχρι σήμερα εργάζονται για τα σασί των αυτοκινήτων που προορίζονται να βγουν στην παραγωγή μέχρι το 2025. Ο μεγαλύτερος συμβιβασμός που πρέπει να αποδεχτούμε είναι ο θόρυβος. Δεν έχουν στο μυαλό τους να δημιουργήσουν κάτι που είναι, θεαματικό. Η λειτουργικότητα είναι βασική απαίτηση. Είναι όμως παράλληλα και ένα θέμα μεγάλης σημασίας, για το οποίο αναμένει να δεχθεί κριτική. Η οριστική απόφαση θα ληφθεί τον Ιούνιο του 2023. Ωστόσο για το θέμα, πιθανότατα να προσφύγουν στην κοινότητα των Alfisti.
Ένα αυτοκίνητο ετησίως μέχρι το 2030
Για τα επόμενα χρόνια σκοπεύουν να λανσάρουν ένα αυτοκίνητο το χρόνο, μέχρι το 2030. Έτσι, τώρα υπάρχει η Tonale, μετά, το 2024 θα δούμε το επόμενο, το οποίο θα ικανοποιήσει τις προσδοκίες των κατόχων ενός Mito ή μιας Τζουλιέτα . Θα παρουσιαστεί τόσο ήπια υβριδική όσο και πλήρη ηλεκτρική έκδοση. Επομένως, θα είναι το πρώτο BEV που θα κατασκευάσει η Alfa Romeo. Δεν θα είναι ακριβώς SUV και το όνομα θα ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο.
Το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο Alfa Romeo θα κυκλοφορήσει το 2025, συνέχισε ο Imparato. Θα είναι ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων, ικανό να παράγει ισχύ μεταξύ 350 και 800 HP, με μέγιστη αυτονομία 700 km και δυνατότητα επαναφόρτισης σε 15 λεπτά. Σκοπεύουν να δώσουν ζωή σε ένα όχημα που γεννήθηκε για να είναι ηλεκτρικό, χωρίς καμία εξάρτηση από κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μετά από αυτό, μια νέα παρουσίαση θα υπάρξει τον Σεπτέμβριο του 2026 και ένα ακόμη μεγαλύτερο μοντέλο στη γκάμα θα έρθει το 2027. Κάθε μοντέλο θα έχει τη δική του έκδοση Quadrifoglio.
Από σχεδιαστική σκοπιά, ο Jean-Philippe Imparato εξήγησε ότι θέλει να σέβεται την προέλευση και το ανήκειν στη Μιλανέζικη παρακαταθήκη της μάρκας. Η δυσκολία μπορεί να εντοπιστεί στην οικοδόμηση μιας γέφυρας μεταξύ του ιστορικού DNA της Alfa Romeo και του μέλλοντος, που χαρακτηρίζεται από έναν κόσμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα και συνδεδεμένο. Η πελατεία πρέπει να αναγνωρίσει το αισθητικό ύφος του Οίκου αλλά δεν πρέπει καν να κάνουμε το λάθος να εστιάσουμε στο vintage, αφού δεν μας ενδιαφέρει.
Ως αποτέλεσμα, το βλέμμα θα εξελιχθεί σταδιακά. Θα κρατήσουν τα στιλιστικά χαρακτηριστικά, τη θέση οδήγησης με επίκεντρο τον οδηγό και την ασπίδα, που ίσως, όμως, θα ενημερώνεται. Οι εξελίξεις θα σχετίζονται και με την καμπίνα επιβατών, καθώς τα πλήρως ηλεκτρικά θα προσφέρουν ευκαιρίες που δεν έχουν ξαναφανεί από άποψη σχεδιασμού του χώρου, δεδομένου του επίπεδου δαπέδου. Μάλλον φέτος θα δώσουν μια γεύση από τη μετάβαση μεταξύ του χθεσινού DNA και των αυριανών ιδεών.
Το μοντέλο έκπληξη
Υπάρχουν φήμες για «έκπληξη» εδώ και αρκετό καιρό, ωστόσο ο Jean-Philippe Imparato τις επιβεβαίωσε, δίνοντας περισσότερα στοιχεία: Το δουλεύουν. Θα κάνουν μια επιλογή για το μέλλον του έργου στις αρχές Απριλίου. Προς το παρόν, το μόνο που πρέπει να πούμε είναι ότι, αν πάρει το πράσινο φως, θα είναι ένα προϊόν που καλείται να ενώσει το παρελθόν και το μέλλον. Δεν θα είναι αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά θα είναι εξαιρετικά περιορισμένης έκδοσης. Επίσης, οι μονάδες θα εξαντληθούν πριν καν γίνει η ανακοίνωση.
Στον τομέα της τεχνολογίας, θα κάνουν χρήση κάθε πόρου που διατίθεται από τον όμιλο Stellantis για να βελτιώσουν την ταυτότητα της Alfa Romeo. Ένας αλφίστι δεν ενδιαφέρεται για τον καιρό. Από την άλλη, θα μπορούσε να ενδιαφέρεται για μια τεχνητή νοημοσύνη ικανή να αυξήσει την απόδοσή του πίσω από το τιμόνι. Ένα είδος αυτοκινήτου φάντασμα ορατό στο head-up display για βελτίωση στην πίστα με μια Giulia 1.000 HP…. Το φροντίζουν.
Επιπλέον, το μοντέλο που σχεδιάστηκε για το 2025 θα είναι το πρώτο από τα premium μοντέλα της μάρκας που προορίζεται να ενσωματώσει την ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Σε πέντε χρόνια, η Alfa Romeo θα μεταβεί από το μηδέν σε κορυφαία μάρκα στον τομέα. Και η συλλογή δεδομένων θα προσφέρει την ευκαιρία να κάνουμε πολλά περισσότερα, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας.
Όταν ρωτήθηκε για την αυτόνομη οδήγηση, ο νούμερο ένα της Alfa Romeo υπογράμμισε πόσο ανοιχτός είναι στις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις. Θα επιβληθεί επίσης σε ορισμένες χώρες στο μέλλον. Στο τέλος, θα έχει σημασία ότι ο οδηγός θα έχει την ευκαιρία να αποφασίσει για το θέμα. Αυτό πρέπει να είναι το θεμέλιο για την ικανοποίηση της ζήτησης. Επομένως, είναι απαραίτητο να του δοθεί η ικανότητα να οδηγεί ή να μην οδηγεί σε σχέση με τη θέλησή του. Και υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν θέλετε να οδηγείτε, για παράδειγμα κολλημένοι στην κίνηση.
Ο ρόλος της Alfa Romeo στην Stellantis
Η εκτίμηση του Imparato για τα δύο πρώτα χρόνια στο τιμόνι της Alfa Romeo είναι πολύ θετική. Η μάρκα παίζει βασικό ρόλο για τον όμιλο Stellantis. Έχουν σχέδιο προϊόντων μέχρι το 2030 και έχουν ξεκινήσει την κίνηση προς μηδενικές εκπομπές ρύπων και την πλήρη συνδεσιμότητα.
Στο παρελθόν, ορισμένα σχέδια του κατασκευαστή έμειναν στα χαρτιά. Η διαφορά – εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος – έγκειται στην υποστήριξη του Tavares. Τους έδωσε τη δυνατότητα να καθορίσουν στρατηγική με όραμα 10 ετών και να αναπτύξουν ένα βιομηχανικό σχέδιο προϊόντων. Με δύο προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται. Να είναι η ποιότητα στα υψηλότερα επίπεδα και να κερδίζει η μάρκα. Τώρα σχεδιάζουν να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους. Αυτό που υποσχέθηκαν δεν είναι επιστημονική φαντασία και θα το αποδείξουν.
Τέλος, γίνεται λόγος για το τέλος της συνεργασίας με τη Sauber στη Formula 1. Για τη μονιμότητα ή μη του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Διευθύνων Σύμβουλος εξήγησε ότι θα το αποφασίσουν στα τέλη Ιουνίου. Κανένα σενάριο δεν αποκλείεται a priori. Σίγουρα, στοχεύουν να είναι ακόμα εκεί, είτε πρόκειται για F1 είτε για κάτι άλλο. Πόσο μάλλον που το 2030 γιορτάζουν τα 100 χρόνια του Quadrifoglio.