9,617 traffic fatalities is that a lot?

Five Children, high school students, returning from fun, at twenty to four dawn. In a car driven by one of them. On the ring road of Thessaloniki, it becomes the fatal. The four 17-year-olds are killed and the fifth their passenger, χαροπαλεύει in intensive care. The rest of Greece is doing the usual now: He mourns.
Why "Usual"; As harsh as it may seem, the truth is that the shocking account of the latest traffic accident in Evosmos "simply" confirms the statistic who wants 5 Greeks To lose their lives every day in traffic accidents on average.

Greece, is full of candles. Almost every street, on every corner. Almost every house has someone who has grieved. Or who will grieve. As usual. numbers demonstrate the hard truth. A cursory study of the evidence Traffic and the Greek Statistical Service from the TopSpeed.gr, concludes that from the 1991 to 2016, have Engaged in road accidents and crashes on the roads of Greece 126.393 people. For the same period, they lost the Life their 9.617 people. Obviously, the dead were not enough to "shake us".
Source: Hellenic Statistical Service

Take a moment to think about it: It's like, in 15 years, if Zakynthos disappeared from the map. Or the Kalambaka, η Sitia, the Porto Rafti, η Naxos. Δεν θα μίλαγες για “γενοκτονία“;  Πάρε ένα άλλο στοιχείο. Στην χώρα που κατέχει την third place στα θανατηφόρα τροχαία στην Ευρώπη των 28 (μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία, σύμφωνα με τη Eurostat), τον τελευταίο μισό αιώνα έχουν σκοτωθεί 120.000 άνθρωποι and έχουν τραυματιστεί 2 εκατομμύρια. Στην ίδια χώρα, η πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους, ηλικίας 15 ως 29 ετών, είναι τα τροχαία. Άρα, η πραγματική μάστιγα, δεν είναι το AIDS, τα ναρκωτικά, ή ό,τι άλλο σκεφτείς. Είναι τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια. Και μετά θα πεις ότι φταίνε μόνο τα μνημόνια που μειώθηκε ο πληθυσμός της χώρας κατά 6% το 2015 (ΕΛΣΤΑΤ);
Που συμβαίνουν τα περισσότερα τροχαία;

Κι όμως. Σε αυτή τη χώρα, το να μιλάς για ασφαλείς μετακινήσεις, είναι σαν να χτυπάς στου κουφού την πόρτα. Όσο συγκλονιστικό είναι το γεγονός ότι τα πέντε αθώα παιδιά που σκοτώθηκαν τόσο άδικα χθες, (πιθανότατα) δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας, άλλο τόσο είναι και το ότι οι Έλληνες -όλων των ηλικιών- δείχνουν αδιαφορία for the τριτοκοσμικό τρόπο με τον οποίο (οι ίδιοι) αντιμετωπίζουν την κίνησή τους στους δρόμους και, φυσικά, απροθυμία να τον αλλάξουν.
Ποσοστιαία κατανομή των νεκρών σε κάθε περιφέρεια της χώρας, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ

Πρόσεξε: Σε διάστημα ενός έτους, 19.486 συνελήφθησαν από την Τροχαία να οδηγούν δίκυκλο χωρίς κράνος. Άλλοι 13.342, να οδηγούν αυτοκίνητο χωρίς να φορούν ζώνη ασφαλείας. Και, 210 τραγικοί, μετέφεραν το μωρό τους στο αυτοκίνητο, χωρίς το ειδικό καθισματάκι. Στο ίδιο διάστημα, η Τροχαία σταμάτησε 12.693 μεθυσμένους οδηγούς. Άλλοι 5.708, πιάστηκαν να παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, while 5.057 συνελήφθησαν να οδηγούν στο αντίθετο ρεύμα! Απλά τα πράγματα: Όσο ασφαλή αυτοκίνητα και να φτιάξουν οι κατασκευαστές, θα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι πάντα θα υπάρχουν idiots, willing to kill their fellow human beings.
And, just like that, the State seems to indicate rightly indifferent to build human roads for a people who don't care himself primarily for the safety of his children. Which he has failed to instill in the new generation that driving without wearing a seatbelt, helmet, or drunk is the supreme stupidity. That you have a huge chance to die, or be paraplegicjust moving along the road.

And, since solution with education cannot (we do not want) to be found, there is an interesting factor that could potentially save us. The latest crash was with Volvo, a pioneer in road safety (the XC90 became the first car in the world to score an absolute 100% in EuroNCAP crash tests) that has set a target by 2020 have developed all the necessary security technologies to there is not a single loss of life or a serious injury in a new Volvo (see here the related report). Perhaps one of them, the most important one, is the autonomous driving. Perhaps the machinesto have finally greater intelligence than ours and be better able to protect us... 

Volvo already has autonomous vehicles ready that drive themselves without human intervention

Tip: One can only feel anger when one considers that four children died in this way. Let's let their families grieve and see how we can save the ones left behind.