Με ένα βίντεο βίντεο κινηματογραφικών προδιαγραφών, η Dodge παρουσίασε τη νέα γενιά του Charger, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού Muscle στον κόσμο, με εμφάνιση από το εμβληματικό Charger του 1969, συνδέοντας το παρελθόν με το μέλλον. Διατίθεται σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, ενώ στο κοντινό μέλλον θα το δούμε και με ισχυρούς βενζινοκινητήρες.
Στην αρχή του βίντεο, ο διευθύνων σύμβουλος της Dodge Tim Kuniskis μπαίνει στο νέο μοντέλο και ταξιδεύει πίσω στο χρόνο, στο 1910, όπου θα συναντήσει τους αδελφούς Dodge και θα τους συστήσει το νέο αμιγώς Muscle Car, Dodge Charger Daytona.
Πέρασε η εποχή των βενζινοκίνητων muscle cars και των βροντερών V8 τους; Σχεδόν, αλλά όχι ακόμα. Στην πραγματικότητα, ένα νέο κεφάλαιο ξεκινά σήμερα για ένα από τα σύμβολα της αμερικανικής αυτοκίνησης: η Dodge παρουσίασε το πρώτο 100% ηλεκτρικό Charger Daytona, διαθέσιμο στην έκδοση R/T με 496 ίππους και στην ισχυρότερη Scat Pack με 670 ίππους. Κατόπιν παραγγελίας, ένα πακέτο ειδικά για πίστα με τηλεμετρία σε πραγματικό χρόνο και εξελιγμένο μηχανολογικό εξοπλισμό. Στο μέλλον, η γκάμα θα επεκταθεί με βενζινοκινητήρες 420 και 550 ίππων.
Η Dodge εγκαινιάζει μια νέα εποχή στα muscle cars της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρουσιάζοντας σήμερα το παγκόσμιο ντεμπούτο της τελευταίας της δημιουργίας: το νέο Dodge Charger, το πρώτο και μοναδικό ηλεκτρικό muscle car στον κόσμο και το πρώτο multi-energy muscle car της μάρκας. Το θρυλικό Dodge Charger εισέρχεται σε μια νέα εποχή με ηλεκτρική ώθηση.
Το ισχυρότερο Muscle Car στον κόσμο
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Dodge Charger Daytona Scat Pack 2024 διατηρεί τον τίτλο του ταχύτερου και ισχυρότερου muscle car στον κόσμο, αποδίδοντας 670 ίππους. Αναμένεται να επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα και να ολοκληρώσει το τέταρτο μίλι σε περίπου 11,5 δευτερόλεπτα. Το Dodge Charger Daytona R/T 2024 με τους 496 ίππους εντάσσεται επίσης στη γκάμα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Η επόμενη γενιά του Dodge Charger διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση σε όλα τα μοντέλα και διαθέτει μια σειρά από επιλογές πολλαπλών ενεργειακών συστημάτων κίνησης για προσαρμοσμένες επιδόσεις. Αυτές οι επιλογές περιλαμβάνουν το Dodge Charger SIXPACK HO, που προσφέρει 550 ίππους από τον κινητήρα 3.0 Twin Turbo Hurricane High Output και το Dodge Charger SIXPACK SO, με 420 ίππους που τροφοδοτείται από τον κινητήρα 3.0L Twin Turbo Hurricane Standard Output.
Η παραγωγή των δίθυρων coupe εκδόσεων του νέου Dodge Charger Daytona Scat Pack 2024 και του αμιγώς ηλεκτρικού Dodge Charger Daytona R/T 2024 θα ξεκινήσει στα μέσα του 2024. Όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Daytona Scat Pack και τετράθυρο R/T, η παραγωγή θα ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2025. Κατά την ίδια περίοδο, αναμένουμε να ξεκινήσει η παραγωγή των δίθυρων μοντέλων Dodge Charger SIXPACK HO και των τετράθυρων μοντέλων Dodge Charger SIXPACK SO με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όλα αυτά τα μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο συναρμολόγησης στο Windsor του Οντάριο.
Και βενζινοκίνητα
Η ανακοίνωση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Charger Daytona και των παραλλαγών Charger SIXPACK που κινούνται με τον κινητήρα Hurricane είναι ένα σημαντικό βήμα που ευθυγραμμίζεται με το στρατηγικό σχέδιο Dare Forward 2030 της Stellantis. Το σχέδιο αυτό απαιτεί την υιοθέτηση ηλεκτροκίνητων και πιο αποδοτικών συστημάτων πρόωσης για τη μείωση του παγκόσμιου αποτυπώματος άνθρακα του ομίλου κατά 50% έως το 2030. Επιπλέον, η Stellantis στοχεύει να οδηγήσει τον τομέα των μεταφορών προς μηδενικές καθαρές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2038. Αυτά τα νέα μοντέλα Dodge ενσωματώνουν τη δέσμευση της μάρκας για ένα πιο βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον μέλλον.
Το νέο Dodge Charger σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη στην αδελφότητα των Muscle της Dodge, παρουσιάζοντας το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο muscle car. Αυτά τα μοντέλα επόμενης γενιάς είναι πρωτοπόρα στην υιοθέτηση της πλατφόρμας STLA Large, μιας εξαιρετικά ευέλικτης εγγενούς πλατφόρμας BEV που προσφέρει τεράστιες δυνατότητες ισχύος. Χάρη σε μια ευρεία γκάμα μονάδων ανάρτησης και βάσεων του συστήματος μετάδοσης κίνησης, οι επιδόσεις του οχήματος μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τους ειδικούς στόχους κάθε μοντέλου.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά, τετρακίνητα μοντέλα Dodge Charger Daytona τροφοδοτούνται από ένα σύστημα κίνησης 400V που παρέχει επιδόσεις υπερτροφοδοτούμενου V-8 με μηδενικές εκπομπές ρύπων και άμεση απόκριση ροπής. Αυτό το σύστημα περιλαμβάνει μια μπαταρία υψηλής τάσης, μια ενσωματωμένη διπλή μονάδα φόρτισης και μια μονάδα ηλεκτρικής κίνησης (EDM) τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Η μπροστινή EDM χρησιμοποιεί αποσύνδεση του μπροστινού άκρου του τροχού για να βελτιώσει την εμβέλεια και την απόδοση, ενώ η πίσω EDM περιλαμβάνει ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για να αυξήσει την πρόσφυση και την απόδοση. Και οι δύο EDM διαθέτουν αρχιτεκτονική 3-σε-1.
Το πακέτο μπαταριών έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει εγκατεστημένη χωρητικότητα 100,5 kW και μέγιστο ρυθμό εκφόρτισης 550 kW, βελτιστοποιώντας την επιτάχυνση ώστε να αξιοποιείται στο έπακρο η ισχύς της μπαταρίας κατά τη διάρκεια έντονης επιτάχυνσης, όπως σε ένα τέταρτο του μιλίου. Η πρισματική δομή των κυττάρων της παρέχει μεγαλύτερη δομική σταθερότητα και ανώτερη θερμική απόδοση λόγω του άκαμπτου περιβλήματός της, μειώνοντας έτσι τη θερμοκρασία της μπαταρίας κατά τη διάρκεια επιδόσεων υψηλής ταχύτητας. Η χημεία αλουμινίου-νικελίου-κοβαλτίου των κυψελών προσφέρει υψηλότερη ισχύ ανά γραμμάριο, συγκρίσιμη με την απόδοση καυσίμου υψηλού οκτανίου σε ηλεκτρικές εκδόσεις μπαταρίας.
Το σύστημα πρόωσης 400V ενσωματώνει έξι επίπεδα απόδοσης σε ένα ενιαίο σύστημα κίνησης. Το Charger Daytona R/T 2024 διατίθεται στάνταρ με το βασικό κιτ αναβάθμισης Direct Connection Stage 1, το οποίο αυξάνει την απόδοση κατά 40 ίππους σε συνολικά 496 ίππους. Το μοντέλο Daytona Scat Pack, από την άλλη πλευρά, περιλαμβάνει το κιτ Stage 2, το οποίο προσθέτει επιπλέον 80 ίππους για συνολική ισχύ 670 ίππων.
Το νέο Dodge Charger διαπνέεται από το καθαρό DNA ενός muscle car, τόσο στην εξωτερική του σχεδίαση όσο και στο εσωτερικό του. Το Charger διαθέτει πλήθος χαρακτηριστικών επιδόσεων, όπως λειτουργία PowerShot που προσφέρει αύξηση 40 ίππων για τα μοντέλα Charger Daytona, λειτουργίες Drag, Track, Drift και Donut, ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά 305 εμπρός και 325 πίσω, το μεγαλύτερο πακέτο φρένων που έχει προσφερθεί ποτέ σε όχημα Dodge, ημιενεργή ανάρτηση διπλών βαλβίδων, χαρακτηριστικά έτοιμα για αγώνες, Line Lock, Launch Control και πολλά άλλα, ενώ η τετρακίνηση είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα Charger.
“Με το ηλεκτροκίνητο Dodge Charger Daytona Scat Pack 2024, προσφέρουμε επιδόσεις συγκρίσιμες με το Charger Hellcat Redeye και παρουσιάζουμε την πρώτη στον κόσμο εξάτμιση με θάλαμο Fratzonic”, δήλωσε ο Tim Kuniskis, CEO της μάρκας Dodge – Stellantis. “Επιπλέον, τα μοντέλα Dodge Charger SIXPACK, με κινητήρα Hurricane, θα προσφέρουν στην Αδελφότητα των Μυών μια επιλογή αερίου με περισσότερη ισχύ και ροπή από τους προηγούμενους κινητήρες HEMI των 5,7 και 6,4 λίτρων. Η επόμενη γενιά της Dodge Muscle έφτασε”.