Der futuristische Innenraum des neuen Audi Q4 e-tron

 

  Η Audi ξεκίνησε τη σταδιακή
αποκάλυψη ενός ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού μοντέλου στη γκάμα της, του
Q4 etron, δίνοντας στη δημοσιότητα φωτογραφίες και λεπτομέρειες
του εσωτερικού. Ήδη από τις πρώτες εικόνες, αντιλαμβάνεται κάποιος ότι η μάρκα
από το Ίνγκολσταντ έχει εξοπλίσει το νέο ηλεκτρικό
kompakt SUV με τεχνολογίες χειρισμού και στοιχεία από το μέλλον, ενώ
την ίδια στιγμή οδηγός και επιβάτες νιώθουν άνετα και οικεία, απολαμβάνοντας
χώρους και άνεση από μεγαλύτερες κατηγορίες.



  Κορυφαίο ίσως
χαρακτηριστικό του εσωτερικού εξοπλισμού του νέου μοντέλου, η καινοτόμα
Kopfauf οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, που συνταιριάζει τον
πραγματικό με τον εικονικό κόσμο, με τις οδηγίες πλοήγησης να εκτείνονται στο
οπτικό βάθος πεδίου του οδηγού. Αν σε αυτή προστεθεί το πρωτοποριακό
Konzept τιμονιού με λειτουργία αφής με το οποίο είναι εξοπλισμένο
die neue
Q4 etron, αντιλαμβάνεται εύκολα κάποιος ότι το νέο μοντέλο
αποτελεί μία πρόγευση ενός συναρπαστικού ηλεκτρικού μέλλοντος.



  Η αρχιτεκτονική
της αρθρωτής πλατφόρμας για την ηλεκτροκίνηση (
MEB) στην οποία βασίζεται το Q4 etron, εγγυάται μεγάλη ευρυχωρία και οι αριθμοί το
επιβεβαιώνουν: με μήκος 4.590 χιλιοστά, πλάτος 1.865 χιλιοστά και ύψος 1.613
χιλιοστά, το
Q4 etron είναι μεν από τα μεγαλύτερα kompakt SUV, όμως οι εσωτερικοί χώροι, το τοποθετούν σε μεγαλύτερη
κατηγορία. Με μπροστινό πρόβολο μόλις 86 εκατοστά, το 2,76 μέτρων μεταξόνιο
εξασφαλίζει εσωτερικό μήκους 1,83 μέτρων, αντίστοιχο με ένα μεγάλο
SUV. Οι πόρτες που ανοίγουν διάπλατα, η δεύτερη σειρά καθισμάτων
τοποθετημένη σχεδόν επτά εκατοστά ψηλότερα από την μπροστινή και η απουσία
κεντρικής σήραγγας, εξασφαλίζουν ότι το
Q4 etron θέτει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Παράλληλα, το
νέο μοντέλο ως γνήσιο
SUV διαθέτει πλούσιους
εσωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους, με όγκο έως 24,8 λίτρα. Για πρώτη φορά
μπουκάλια ενός λίτρου μπορούν να αποθηκευτούν σε υποδοχές τοποθετημένες ψηλά
στις πόρτες, αυξάνοντας την άνεση και την εργονομία.



  Die neue Q4 etron βασίζεται στο γνωστό ψηφιακό Konzept λειτουργίας και χειρισμού της Audi, σε τέσσερα
επίπεδα: το σύμπλεγμα ψηφιακών οργάνων ή το
Audi virtuell Cockpit για τον οδηγό, την
κεντρική οθόνη αφής
MMI, ihn
φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας και την προαιρετική
Kopfauf οθόνη. Η τελευταία,
προβάλλει σημαντικές πληροφορίες σε δύο επίπεδα, ένα ρεαλιστικό και ένα
επαυξημένης πραγματικότητας, σε μία μοναδική τρισδιάστατη εμπειρία. Οι οδηγίες
πλοήγησης παρουσιάζονται σε φυσική απόσταση περίπου δέκα μέτρων από το παρμπρίζ,
σε μια διαγώνιο περίπου 70 ιντσών, με αιωρούμενα βέλη που δυναμικά επισημαίνουν
το επόμενο σημείο δράσης στη διαδρομή. Πιο κοντά στον οδηγό εμφανίζονται η
ταχύτητα, οι πινακίδες κυκλοφορίας, τα συστήματα υποβοήθησης.



  Das System
βασίζεται σε μία ιδιαίτερα φωτεινή οθόνη
LCD που μέσω ειδικών κατόπτρων κατευθύνει τις παραγόμενες
φωτεινές ακτίνες σε δύο επίπεδα και μέσω αντανακλάσεων, ευκρινέστατα, στα μάτια
του οδηγού. Τα διάφορα σύμβολα προβάλλονται με ρυθμό 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο,
ειδικά προσαρμοσμένα στη γεωμετρία των οπτικών προβολής, με επεξεργασία
δεδομένων που λαμβάνονται από την μπροστινή κάμερα, τον αισθητήρα ραντάρ και το
System  πλοήγησης, να εξασφαλίζει
απίστευτα ρεαλιστική απεικόνιση. Χαρακτηριστικά, το λογισμικό του συστήματος
αποτελείται από περίπου 600.000 γραμμές κώδικα προγραμματισμού, περίπου 50%
περισσότερο από ολόκληρο το σύστημα ελέγχου της πρώτης έκδοσης του
Weltraum Shuttle!



  Αν και hiTechnik και κορυφαία σε
εργονομία, το στάνταρ ψηφιακό ταμπλό οργάνων με διαγώνιο 10,25 ιντσών ή το
Audi virtuell Cockpit, σε συνδυασμό με το σύστημα Infotainment με φωνητικό έλεγχο ή ελεύθερη εισαγωγή κειμένου,
αποτελούν γνώριμες κατά βάση τεχνολογίες. Αυτό που είναι πραγματικά
επαναστατικό στο νέο μοντέλο είναι το τιμόνι του. Σχεδιασμένο με δύο διπλές
ακτίνες, μόνο τα τέσσερα δαχτυλίδια στο κεντρικό του τμήμα θυμίζουν κάτι
γνώριμο στον οδηγό. Οι άνω ακτίνες διαθέτουν επιφάνειες αφής σε εμφάνιση
Klavier schwarz με φωτιζόμενες λειτουργικές περιοχές που υποδεικνύουν τα
αντίστοιχα ενεργά κουμπιά. Ελαφρές προεξοχές τις καθιστούν ευκολότερες στη
χρήση και τα κουμπιά παρέχουν απαλή απτική ανάδραση όταν πατηθούν. Όπως και στα
Smartphones, δεν υπάρχουν μόνο κινήσεις αφής αλλά και κινήσεις
σάρωσης, για παράδειγμα για περιήγηση στις λίστες. Η προαιρετικά θερμαινόμενη
στεφάνη είναι πεπλατυσμένη τόσο στο κάτω όσο και στο πάνω τμήμα της – μια
επιλογή που κάνει την εσωτερική ατμόσφαιρα να δείχνει ως πρόγευση μίας
μελλοντικής εποχής. Τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και λειτουργίας ή αίσθησης,
το νέο τιμόνι εκφράζει ξεκάθαρα τον φουτουριστικό χαρακτήρα του
Q4 etron.



  Die neue Audi Q4 etron θα αποκαλύπτεται σταδιακά σε ΜΜΕ και κοινό τους επόμενους
μήνες, με τα πρώτα αυτοκίνητα να εμφανίζονται στους δρόμους το φθινόπωρο.