Live η Κίνηση στους δρόμους
CFO VW

Volkswagen: Οι περικοπές κόστους και όχι οι δασμοί θα προστατεύσουν την Ευρώπη από τα κινεζικά EVs

Ο οικονομικός διευθυντής Arno Antlitz δηλώνει ότι το σχέδιο της ΕΕ για πρόσθετους εμπορικούς περιορισμούς ενέχει τον κίνδυνο επιζήμιων αντιποίνων

Ο όμιλος Volkswagen ανέφερε ότι οι υψηλότεροι εισαγωγικοί δασμοί για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα προσφέρουν μόνο μια σύντομη ανάπαυλα. Αντιθέτως το να πετύχουμε χαμηλότερο κόστος είναι αναγκαίο για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί μακροπρόθεσμα.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να αρχίσουν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή Arno Antlitz, ο οποίος δήλωσε ότι το σχέδιο της ΕΕ για πρόσθετους φραγμούς ενέχει τον κίνδυνο οδυνηρών αντιποίνων.

Την Τετάρτη, η Κίνα διαμήνυσε ότι είναι έτοιμη να επιβάλει δασμούς έως και 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες, καθώς κλιμακώνονται οι εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Είναι πολύ αμφίβολο οδηγεί προς τη σωστή κατεύθυνση

«Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα επόμενα δύο με τρία χρόνια για να γίνουμε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί από την πλευρά του κόστους», δήλωσε ο Antlitz σε ανάρτησή του στο LinkedIn. «Είναι πολύ αμφίβολο αν η τρέχουσα συζήτηση για τους δασμούς οδηγεί προς τη σωστή κατεύθυνση».

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται και πάλι στο στόχαστρο της μεταβαλλόμενης παγκόσμιας εμπορικής τεκτονικής, με κατασκευαστές όπως η VW, η BMW και η Mercedes-Benz να είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι σε αντίποινα. Και οι τρεις υπολογίζουν την Κίνα ως τη μεγαλύτερη αγορά τους – και η Mercedes εισάγει όλα τα πολυτελή μοντέλα S-Class και Maybach που πωλεί στην Κίνα.

Η ΕΕ αναμένεται να ενημερώσει τους κινέζους εξαγωγείς για τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στις αρχές Ιουνίου, και οι υψηλότεροι δασμοί πέραν της τρέχουσας εισφοράς 10% θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ ένα μήνα αργότερα.

Η εμπορική ένταση ΕΕ – Κίνας πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία

Οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας έχουν εκτοξευθεί στα ύψη από τότε που ανακοινώθηκε πέρυσι η έρευνα για EV, αφού η επίσκεψη του προέδρου Σι Τζινπίνγκ στην Ευρώπη αυτόν τον μήνα δεν φαίνεται να ανακούφισε ιδιαίτερα την ένταση.

Τα EV που κατασκευάζονται από κινεζικές μάρκες όπως η MG Motors και η BYD αντιπροσώπευαν πέρυσι μόλις το 9% των πωλήσεων οχημάτων μόνο με μπαταρία, σύμφωνα με την Dataforce, αν και το ποσοστό αυτό πρόκειται να αυξηθεί σε περίπου ένα πέμπτο μέχρι το 2027, δήλωσε τον Μάρτιο η ομάδα πίεσης Transport & Environment.

Η BYD, η οποία έχει δύο εργοστάσια στην Ευρώπη, σχεδιάζει να παρουσιάσει το Seagull hatchback της στην περιοχή το επόμενο έτος σε τιμή κάτω των 20.000 ευρώ (21.657 δολάρια). Αυτό θα υποβιβάσει τις προτάσεις της VW, της Stellantis και της Renault, ενώ ο κλάδος ήδη μάχεται με την επιβράδυνση της υιοθέτησης των EV.

«Τα επόμενα χρόνια παρουσιάζουν μια σημαντική ευκαιρία να προωθήσουμε την ανταγωνιστικότητα του κόστους μας», δήλωσε ο Antlitz της VW. Αυτό θα «βελτιώσει την προσιτή τιμή των EV μας, εξασφαλίζοντας παράλληλα τα περιθώρια κέρδους που χρειαζόμαστε για να χρηματοδοτήσουμε τον μετασχηματισμό που έρχεται».