Live η Κίνηση στους δρόμους

VW: Πλήρως εξηλεκτρισμένη μόνο στην Ευρώπη από το 2033 – Το 2026 το ηλεκτρικό μοντέλο των 25.000 ευρώ

Η μάρκα VW σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά την κατασκευή αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη έως το 2033, αρκετά νωρίτερα από τον προηγούμενο στόχο της.

Η Volkswagen θα παράγει μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2033, δήλωσε ο επικεφαλής της Thomas Schaefer, δεσμευόμενος για μια ημερομηνία νωρίτερα από τον προηγούμενο στόχο της για το 2033-2035.

Η μάρκα της VW θα λανσάρει επίσης 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2026, συμπεριλαμβανομένου ενός βασικού μοντέλου που η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να πουλήσει για λιγότερο από 25.000 ευρώ, επεσήμανε ο Schaefer την Τετάρτη.

Το βασικό EV θα έχει δύο αμαξώματα, hatchback και ένα crossover, ανέφερε. Τα αυτοκίνητα αναμένεται να φέρουν τις επωνυμίες ID1 και ID2.

Ο Schaefer τόνισε επίσης ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα παρουσιάσει στο επόμενο έτος ένα λίφτινγκ του κόμπακτ hatchback ID3, του πρώτου της νέας γενιάς πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων της.

Το μοντέλο θα κάνει «ένα σημαντικό και αξιοσημείωτο άλμα προς τα εμπρός όσον αφορά την ποιότητα, τα υλικά και τη σταθερότητα του συστήματος», είπε.

Η VW εργάζεται επίσης εντατικά σε μια crossover έκδοση του ID3, αποκάλυψε ο Schaefer.

Η εισαγωγή της VW στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε με ανώμαλο τρόπο με την εξ ολοκλήρου ηλεκτρική σειρά ID που είχε σκοπό να προκαλέσει την Tesla. Το ID3 ξεκίνησε τις παραδόσεις εγκαίρως μόνο το 2020, επειδή οι πρώτοι αγοραστές συμφώνησαν να περιμένουν μήνες για να βελτιωθούν ορισμένες ατέλειες.

Τα συνεχιζόμενα προβλήματα λογισμικού με τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας συνέβαλαν στο να αποπεμφθεί ο Herbert Diess από CEO του Ομίλου VW και να αντικατασταθεί από το αφεντικό της Porsche, Oliver Blume, την 1η Σεπτεμβρίου.

Ο Schaefer ανέφερε ότι η μάρκα VW θα μετακινήσει την προσοχή της στην παραγωγή από την εστίαση σε ένα μόνο μοντέλο ανά εργοστάσιο σε “πλατφορμική σκέψη”, χρησιμοποιώντας τον ίδιο βασικό σχεδιασμό για διαφορετικά μοντέλα για να επιτρέψει οικονομίες κλίμακας.

Η μεταφορά οχημάτων από διαφορετικές μάρκες στο ίδιο εργοστάσιο εξοικονομεί κόστος, είπε: «Έχουμε ιστορικά πολλά απόβλητα στο σύστημα που μπορούμε να αφαιρέσουμε».

Ο Schaefer είπε ότι την επόμενη δεκαετία οι μάρκες όγκου του VW Group θα περιορίσουν τον αριθμό των μοντέλων που προσφέρονται για να επικεντρωθούν στα βασικά μοντέλα, με στόχο την αύξηση του περιθωρίου κέρδους για όλες τις mainstream μάρκες, VW, Seat, Skoda και επαγγελματικά οχήματα στο 8% έως το 2025. «Λιγότερα, αλλά καλύτερα», επεσήμανε .

Η βελτίωση και η τυποποίηση της χημείας και της μορφής της μπαταρίας ήταν το κλειδί για την επίτευξη αυτού του στόχου, καθώς και για την παραγωγή σε κλίμακα, ανέφερε ο Schaefer. «Η μόνη εταιρεία που μπορεί να επεκταθεί σε αυτήν την περιοχή αυτή τη στιγμή είμαστε εμείς», είπε. «Η εστίαση είναι ένα σαφές πρότυπο σε όλες τις επωνυμίες και σε πλήρη κλίμακα».