Το ID.7 είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen για την ανώτερη μεσαία κατηγορία, με αξιοσημείωτη αυτονομία έως και 700 χιλιομέτρων (WLTP), καθιστώντας το έτσι πρωταθλητή στην απόδοση. Αυτή η εντυπωσιακή εμβέλεια είναι αποτέλεσμα μιας νέας γενιάς μηχανισμών μετάδοσης κίνησης, καθώς και της ανώτερης αεροδυναμικής, η οποία περιλαμβάνει χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (τιμή Cd) 0,23, μετωπική επιφάνεια 2,46 m² και αεροδυναμικά ευνοϊκή μορφή βάσης, που επιτυγχάνονται όλα με τη στενή συνεργασία των τμημάτων Σχεδιασμού και Ανάπτυξης.
Για οχήματα όπως το ID.7, το σχήμα του αμαξώματος αντιπροσωπεύει περίπου το 50% της τιμής του Cd, ενώ οι τροχοί και τα ελαστικά συνεισφέρουν περίπου το 30%, το κάτω δάπεδο το 10%, και τα λειτουργικά ανοίγματα για τη ροή του αέρα στα καλοριφέρ του οχήματος επίσης 10%. Η αεροδυναμική επιτυχία του ID.7 είναι εμφανής όταν κοιτάξετε τη σιλουέτα του οχήματος, η οποία εκτείνεται σε μήκος σχεδόν πέντε μέτρων. Σύμφωνα με τον σχεδιαστή της Volkswagen, Daniel Scharfschwerdt, η σχεδίαση του ID.7 έδωσε σημαντική έμφαση στην αεροδυναμική. Αυτό είναι εμφανές σε χαρακτηριστικά όπως το χαμηλό μπροστινό άκρο, η ομαλή μετάβαση στο καπό, το παρμπρίζ, η μορφή οροφής που μοιάζει με κουπέ και το κωνικό πίσω άκρο, όλα σχεδιασμένα για βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση.
Στα αρχικά στάδια ανάπτυξης, η εξωτερική σχεδίαση, το κάτω αμάξωμα, οι τροχοί και άλλες λεπτές λεπτομέρειες εξετάστηκαν διεξοδικά. Για την επίτευξη βέλτιστων αποτελεσμάτων, η στενή συνεργασία μεταξύ προγραμματιστών και σχεδιαστών ήταν ζωτικής σημασίας. Ο μηχανικός του έργου, Stephan Lansmann, περιγράφει την προσέγγισή τους ως προσπάθεια για ιδανικές λύσεις σε μια επαναληπτική διαδικασία που περιλαμβάνει τακτική διαβούλευση μεταξύ των τμημάτων Ανάπτυξης και Σχεδιασμού και διάφορα μικρά βήματα που αποδίδουν συλλογικά στο τέλος. Η διαδικασία ανάπτυξης περιλαμβάνει πολυάριθμες προσομοιώσεις υπολογιστή για τον υπολογισμό της ροής, που συμπληρώνονται από δοκιμές αεροδυναμικής σήραγγας.
Το ID.7 παρουσιάζει πολλαπλά αεροδυναμικά πλεονεκτήματα, όπως ένα σχεδόν εντελώς κλειστό κάτω μέρος του αμαξώματος, πρόσφατα αναπτυγμένες αεροτομές τροχών για τους μπροστινούς τροχούς, αεροκουρτίνες στα πλαϊνά του μπροστινού προφυλακτήρα, φουσκωτά πλαϊνά μαρσπιέ, μικρές αεροτομές και επενδύσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Στο ID.7, η ροή του αέρα ελέγχεται ενεργά από ένα ενεργό άνοιγμα ψυγείου, το οποίο ανοίγει μόνο όταν απαιτείται ψύξη των μονάδων ισχύος και της μπαταρίας. Στο πίσω μέρος, η αεροδυναμική απόδοση διασφαλίζεται από την ιδανικά διαμορφωμένη πίσω πόρτα και τη σχεδίαση του διαχύτη και των πλευρικών διαχωριστικών άκρων.
Το πρώτο έτος ανάπτυξης επικεντρώνεται σε προσομοιώσεις υπολογιστή με ενημερώσεις κάθε δύο εβδομάδες. Η ομάδα σχεδιασμού παρέχει δεδομένα CAD (Computer-Aided Design) και αρκετές χιλιάδες επεξεργαστές υπολογίζουν τις τιμές ροής αέρα. Μπορεί να χρειαστούν έως και ενάμιση χρόνο από την έναρξη της ανάπτυξης προτού ξεκινήσει η δοκιμή της αεροδυναμικής σήραγγας. Η ομάδα χρησιμοποιεί πήλινα μοντέλα της Volkswagen του αρχικού μεγέθους του ID.7 για αυτές τις δοκιμές. Οι αλλαγές που βασίζονται σε νέα ευρήματα γίνονται με ακρίβεια χιλιοστού σε αυτά τα μοντέλα, για παράδειγμα, αλλαγές στο πίσω μέρος και στις διαχωριστικές άκρες. Τα πρωτότυπα από τον 3D εκτυπωτή βοηθούν επίσης στη δοκιμή πολλών παραλλαγών. Αυτή η λεπτομερής διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα μια τιμή Cd 0,23, που είναι ο καλύτερος συντελεστής οπισθέλκουσας σε ολόκληρη την οικογένεια Volkswagen ID. .