Η ολομέτωπη
ηλεκτρική επίθεση του Volkswagen Group, κερδίζει συνεχώς έδαφος. Oι παραδόσεις ηλεκτρικών μοντέλων των μαρκών του Group στην Ευρωπαϊκή Ένωση,
συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Νορβηγίας και της Ισλανδίας,
αυξήθηκαν περισσότερο από τέσσερις φορές το 2020, σε συνολικά 315.400 ηλεκτρικά
οχήματα (2019: 72.600). Το ποσοστό αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) και plug–in
υβριδικών (PHEV) στις συνολικές παραδόσεις, αυξήθηκε σε 9,7%
(2019: 1,7%).
Σύμφωνα
με τα επίσημα στοιχεία για το 2020, το Volkswagen Group είναι ο ξεκάθαρος ηγέτης της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση στη Δυτική Ευρώπη,
αντιπροσωπεύοντας μερίδιο περίπου 25% (2019: 14%). Οι κύριοι παράγοντες αυτής
της εξέλιξης ήταν η άνοδος των Volkswagen (κλάδος επιβατικών) και Audi, οι οποίες υπερκάλυψαν τους στόχους εκπομπής
ρύπων CO2 για τους στόλους τους,
κυρίως λόγω της μεγάλης επιτυχίας που γνώρισαν τα ηλεκτρικά μοντέλα ID.3 και e–tron. Με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία, το Volkswagen Group μείωσε
κατ’ αυτόν τον τρόπο τον Μ.Ο. εκπομπών ρύπων CO2,
για τον στόλο νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε., κατά περίπου 20% σε
σύγκριση με το 2019, στα 99,8 γρμ./χλμ..
Παράλληλα,
ο αυστηρός στόχος που έχουν θέσει από κοινού το Volkswagen Group με άλλους μεγάλους κατασκευαστές της Γηραιάς
Ηπείρου για τη μείωση του CO2 –
δημιουργώντας μία δεξαμενή μοντέλων όπου ο Μ.Ο. προκύπτει συνολικά για όλες τις
μάρκες τους – δεν επιτεύχθηκε για μόλις 0,5 γρμ./χλμ.. Το τελευταίο, αφενός
είναι πολύ ενθαρρυντικό για το μέλλον, αφ’ ετέρου δεν επηρέασε τα οικονομικά αποτελέσματα
του Group καθώς είχαν γίνει οι σχετικές προβλέψεις. Σημειώνεται ότι οι εκπομπές Bentley και Lamborghini μετρώνται
μεμονωμένα, για αυτό δεν περιλαμβάνονται στους παραπάνω υπολογισμούς.
Αναφορικά
με τις επιμέρους μάρκες, η Volkswagen το 2020 παρήγαγε περίπου έξι εκατομμύρια γραμμάρια λιγότερο CO2 από ό, τι προέβλεπε ο στόχος. Ο στόλος νέων επιβατικών
αυτοκινήτων της Volkswagen στην Ε.Ε. πέτυχε μέσες εκπομπές CO2
92 γρμ./χλμ., ενώ ο στόχος για τη μάρκα ήταν 97 γρμ./χλμ.. Ως αποτέλεσμα, οι
εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 22% σε
σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Συνολικά,
περίπου 212.000 BEV ή PHEV οχήματα Volkswagen παραδόθηκαν σε πελάτες κατά το παρελθόν έτος, από τα οποία περίπου 134.000 αμιγώς
ηλεκτρικά. Το ID.3 ήταν το μοντέλο κλειδί για την επίτευξη του
στόχου. Με εμπορική καριέρα μόλις λίγων μηνών (από τον Σεπτέμβριο), σημείωσε
παραδόσεις 56.500 μονάδων μέχρι το τέλος του χρόνου, με τη ζήτηση να αυξάνεται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το ID.3 ήταν το best–seller ηλεκτρικό
αυτοκίνητο σε πολλές χώρες το τελευταίο τρίμηνο του 2020 ενώ στη Σουηδία, τον περασμένο
Δεκέμβριο, ήταν το best–seller σε όλη την αγορά αυτοκινήτου – όχι μόνο στα
ηλεκτρικά.
Η Audi είχε
επίσης πολύ σημαντική συμβολή στην επίτευξη από το Volkswagen Group του στόχου εκπομπής ρύπων CO2 για
το 2020. Η μάρκα συνεχίζει τη μετατροπή της σε πάροχο αειφόρου premium κινητικότητας.
Πέρυσι ήταν μακράν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων ανάμεσα στις
τρεις γερμανικές premium μάρκες. Το Audi e–tron (συμπεριλαμβανομένου του Audi e–tron Sportback) σημείωσε σημαντική αύξηση της ζήτησης κατά το
προηγούμενο έτος (47.300 μονάδες, +79,5%). Σε όλο τον κόσμο, το Audi e–tron είναι το ηλεκτρικό όχημα με τις μεγαλύτερες
πωλήσεις μεταξύ των Γερμανών premium κατασκευαστών.
Το Volkswagen Group θα ενισχύσει την ηλεκτρική
επίθεσή του το 2021 με ένα μεγάλο αριθμό νέων ηλεκτρικών οχημάτων, με βάση την
Αρθρωτή Πλατφόρμα για την Ηλεκτροκίνηση (MEB). Η Volkswagen έχει ήδη βγάλει στην κυκλοφορία το ID.4, το ηλεκτρικό της SUV, η
Audi θα
ξεκινήσει φέτος με τα Q4 e–tron και Q4 e–tron Sportback, ενώ και η SKODA λανσάρει το ENYAQ iV την άνοιξη. Τα παραπάνω,
δημιουργούν τη βεβαιότητα στα στελέχη του Volkswagen Group ότι το 2021 θα επιτευχθούν όλοι οι στόχοι σχετικά
με περαιτέρω μείωση της εκπομπής ρύπων CO2
από τα νέα αυτοκίνητα του Group που θα τεθούν στην κυκλοφορία.