unnamed 19 Τρεις managers (Hyundai, Toyota, Ford) του Ράλλυ Ακρόπολις μιλούν για την... εμπειρία τους

Τρεις managers (Hyundai, Toyota, Ford) του Ράλλυ Ακρόπολις μιλούν για την… εμπειρία τους

Συνέντευξη των τριών manager:

Julien Moncet (Hyundai Motorsport)

Jari-Matti Latvala (Toyota Gazoo Racing)

Richard Millener (M-Sport Ford)

Ε:

Julien, πες μας για την εξέλιξη της σημερινής δραματικής ημέρας.

J.M.:

Η αλήθεια ήταν ότι σήμερα ζήσαμε δραματικές στιγμές… Ήμουν ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα που σημειώσαμε χθες, κάτι που μας επέτρεψε να έχουμε καλή σειρά εκκίνησης για σήμερα. Αυτό μας έδινε τη δυνατότητα να σημειώσουμε ένα καλό αποτέλεσμα, αλλά δε φανταζόμουν ότι θα κάναμε το «1-2-3». Βέβαια ζήσαμε δύσκολες στιγμές, αλλά σε αντίθεση με το παρελθόν, σήμερα η αξιοπιστία των αυτοκινήτων μας αποδείχθηκε το ισχυρό μας στοιχείο. Σίγουρα αντιμετωπίσαμε κάποια προβλήματα, αλλά τελικά καταφέραμε να τα λύσουμε. Και στο τέλος της ημέρας είμαστε στις τρεις πρώτες θέσεις. Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Θέλω να είμαι σε αυτή την καρέκλα και αύριο. Χθες ήταν η μέρα της M-Sport, αλλά σήμερα είναι της Hyundai. Ελπίζω να διατηρηθεί το ίδιο και αύριο.

Ε:

Αν ο Ott παραμείνει δεύτερος, θα έχετε μια δύσκολη επιλογή να κάνετε αύριο;

J.M.:

Όχι, δεν υπάρχει καμία δύσκολη απόφαση. Ο κύριος στόχος για εμάς είναι να εξασφαλίσουμε το «1-2-3». Αυτό είναι κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ στην ιστορία της Hyundai Motorsport και θα είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα. Τόσο για τη φίρμα όσο και για την ομάδα. Αυτός είναι ο πρώτος μας στόχος, και τα υπόλοιπα θα τα δούμε.

Ε:

Ο Dani μπορεί να είναι τρίτος, αλλά ο Elfyn τον έχει πλησιάσει επικίνδυνα. Σας ανησυχεί αυτό;

J.M.:

Όπως είπα και πριν από το «1-2-3», είναι ο βασικός μας στόχος. Η διαφορά μεταξύ τους δεν είναι μεγάλη, και αύριο αναμένεται σπουδαία μάχη. Θα πιέσουμε για να μείνει μπροστά και να κερδίσουμε και τις τρεις θέσεις στο βάθρο. Ο Dani έκανε καλό αγώνα σήμερα. Είναι ένας πολύ έμπειρος οδηγός, αξιόπιστος, και είναι ικανός να υποστηρίξει την ομάδα, αλλά και τους ομόσταβλούς του. Ο στόχος του είναι να τερματίσει, και θα είμαστε ικανοποιημένοι αν το καταφέρει από την 3η θέση.

Ε:

Jari-Matti, από πού να ξεκινήσουμε; Τι μέρα και αυτή! Ας μιλήσουμε για τον Kalle. Πώς ήταν η μέρα του;

J.-M.L.:

Ως οδηγός έχω βιώσει κάποιες πολύ δύσκολες μέρες. Όμως, σήμερα μπορώ να πω ότι ήταν η πιο δύσκολη που έχω βιώσει ως επικεφαλής ομάδας. Δεν ήταν και η καλύτερη μέρα για εμάς. Δυστυχώς, ο Kalle αντιμετώπισε κάποια προβλήματα. Έκανε ένα μικρό λάθος. Βρέθηκε στην άκρη του δρόμου και χτύπησε το πίσω μέρος σε ένα δέντρο, με αποτέλεσμα να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στο πίσω μέρος. Την ίδια ώρα δημιούργησε πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση, στα πίσω φρένα, στοιχείο που προκάλεσε ζημιά σε ολόκληρο το σύστημα πέδησης. Κατάφερε να φτιάξει τα φρένα και συνέχισε στην επόμενη ειδική, όπου και έσπασε η ανάρτηση. Έφτασε στο σέρβις και επισκευάσαμε το αυτοκίνητο, κάτι που οφείλεται στην εξαιρετική προσπάθεια της ομάδας και των μηχανικών. Όμως, ο Kalle έχασε πολύ χρόνο και ουσιαστικά τέθηκε εκτός διεκδίκησης βαθμών.

Ε:

Θα είναι δύσκολο να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο σε αυτό τον αγώνα;

J.-M.L.:

Ναι, δυστυχώς, είχε δύο δύσκολους αγώνες στη σειρά. Όπως είπα και στο Βέλγιο, όλοι οι πρωταθλητές έχουν δύσκολες στιγμές σε μια σεζόν. Σε μία χρονιά είναι φυσιολογικό να έχεις δύο συνεχόμενα κακά αποτελέσματα. Και σίγουρα δεν είναι ωραίο όταν συμβαίνει. Όπως και να έχει η κατάσταση, θα παραμείνει επικεφαλής της κατάταξης και μετά το τέλος του αγώνα. Όμως, ύστερα από το Ακρόπολις δεν μπορεί να φύγει από αγώνα χωρίς συγκομιδή.

Ε:

Και το πρόβλημα με την αντλία καυσίμου για τον Esapekka;

J.-M.L.:

Ναι. Όλοι είδατε τον Esapekka να τραβάει ένα καλώδιο από την αριστερή του πλευρά. Αυτή είναι η εφεδρική βαλβίδα της FIA, η οποία υπάρχει για επείγουσες καταστάσεις. Δεν ήταν ένα σημαντικό πρόβλημα, αλλά είχε να κάνει με τον ανεφοδιασμό του καυσίμου. Σε αυτό το αυτοκίνητο δεν ξέρουμε γιατί ο κινητήρας δεν έπαιρνε καύσιμο. Σε κάθε περίπτωση, αυτός ήταν ο λόγος που εγκατέλειψε.

Ε:

Ο Elfyn είναι 4ος και κοντά στον Dani. Ποιο είναι το πλάνο για αυτόν;

J.-M.L.:

Ξέρω ότι ο Julien (Moncet) έχει μπροστά του μια σπουδαία πρόκληση, μια κατάσταση στην οποία πολύ σπάνια βρίσκεται μια ομάδα. Δηλαδή να βρίσκεται μπροστά στο απόλυτο. Ο Sordo είναι μόλις 10 δλ. μπροστά από τον Elfyn. Όμως, με όλα όσα έχουν συμβεί σε αυτό τον αγώνα, θέλουμε και εμείς από την πλευρά μας μία θέση στο βάθρο. Για αυτό και θα πάει στις ειδικές αύριο για να τη διεκδικήσει.

Ε:

Rich, χθες ήταν μια ονειρική μέρα, αλλά άλλαξε πολύ νωρίς σήμερα…

R.M.:

Ναι, δυστυχώς η σημερινή ημέρα δεν ήταν ονειρική για εμάς. Ο Seb σημείωσε έναν εκπληκτικό χρόνο στην πρώτη ειδική και έδειξε ότι θα έχει μια εξαιρετική μέρα. Οι πρώτοι που έμαθαν ότι έχει πρόβλημα ήταν οι δημοσιογράφοι της τηλεόρασης. Όπως αποδείχθηκε, το λουρί είχε φύγει από τη θέση του και είχε προκαλέσει πρόβλημα στο δυναμό. Όσο και αν προσπάθησε να το επισκευάσει, δεν τα κατάφερε. Και μάλιστα είναι πολύ καλός μηχανικός… Απλώς, ήταν αδύνατο. Αυτό έδωσε τέλος στις όποιες ελπίδες μας για ένα ονειρικό αποτέλεσμα. Όλοι είναι πολύ στενοχωρημένοι, και είναι κρίμα που δεν καταφέραμε να σημειώσουμε ένα καλό αποτέλεσμα για την ομάδα.

Ε:

Θα δούμε τον Seb αύριο;

R.M.:

Δυστυχώς, όχι.

Ε:

Γιατί;

RM:

Το διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα σε αυτόν και της Νέας Ζηλανδίας είναι πολύ μικρό, ενώ θα άνοιγε το δρόμο για τους υπόλοιπους, κάτι που πιθανότατα να προσέθετε ρίσκο και πιθανή δουλειά για την ομάδα. Πάντως τον απόλαυσε τον αγώνα, αλλά είναι δύσκολο όταν διεκδικείς τον αγώνα να επιστρέφεις για τις τρεις μικρές ειδικές. Και για αυτό πήραμε την απόφαση να μην επανεκκινήσει ο Seb.

E:

Όμως, έχετε ακόμη τον Pierre-Louis Loubet στη μάχη.

R.M.:

Ναι, αν και σήμερα είχε αρκετά προβλήματα, όπως όλοι μας οι οδηγοί. Όλα αυτά αποτελούν μέρος της διαδικασίας μάθησης στην οποία βρίσκεται. Είχε ένα κλατάρισμα, μία μικρή έξοδο, αλλά είναι ακόμη εδώ. Ξυπνήσαμε σήμερα στις δύο πρώτες θέσεις και θα πέσουμε για ύπνο στην 5η και την 6η. Πάντως, θα γίνει μάχη στην κορυφή. Ο Ott θα προσπαθήσει να διεκδικήσει τη νίκη και ο Elfyn θα πιέσει για μία θέση στο βάθρο. Όσον αφορά εμάς, οι δικές μας θέσεις μάλλον έχουν κλειδώσει.

Οδηγοί

Thierry Neuville (Hyundai Motorsport)

Ott Tänak (Hyundai Motorsport)

Dani Sordo (Hyundai Motorsport)

Ε:

Thierry, είσαι επικεφαλής. Πώς αισθάνεσαι;

T.N.:

Σίγουρα, είμαι κουρασμένος. Ήταν μια μεγάλη, κουραστική και ζεστή μέρα. Είμαι ικανοποιημένος, είχαμε καλό ρυθμό όλη τη μέρα και μία σημαντική διαφορά. Αισθάνομαι καλά στο αυτοκίνητο, και αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας. Οι συνθήκες ήταν δύσκολες, αλλά όταν νιώθεις καλά με το αυτοκίνητο όλα δείχνουν πιο εύκολα.

Ε:

Πόσο σημαντικό ήταν το πρόβλημα με την τάση του ρεύματος που αντιμετώπισες;

T.N.:

Δεν είναι κάτι καινούργιο. Μου έχει συμβεί ήδη δύο φορές φέτος. Αλλά εκείνη τη στιγμή έδειχνε και ήταν σοβαρό. Όταν το είδα ήμουν σίγουρος ότι το λουρί του δυναμό είχε φύγει από τη θέση του. Παρ’ όλα αυτά, δεν ήταν σημαντικό πρόβλημα και είχε να κάνει περισσότερο με το σύστημα που εξασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία του. Σίγουρα είχε αυξηθεί η θερμοκρασία στο αυτοκίνητο, αλλά ευτυχώς και οι τρεις μας καταφέραμε να συνεχίσουμε.

E:

Όμως, ο οδηγός που ακολουθεί παλεύει για το Πρωτάθλημα…

T.N.:

Και εγώ. Όχι;

Ε:

Έχεις ακόμη μαθηματικά ελπίδες;

T.N.:

Ναι, έχω.

Q:

Στο Rally Ypres μου είπες ότι όλα τελείωσαν…

T.N.:

Όχι, το Πρωτάθλημα έχει τελειώσει επειδή ο Kalle έχει πολύ εύκολο έργο μπροστά του μέχρι το τέλος της σεζόν. Δε νομίζω ότι μπορεί κανείς να τον προβληματίσει. Ο αγώνας δεν έχει τελειώσει. Αύριο είναι μια δύσκολη μέρα και όλα μπορούν να συμβούν. Είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για τέτοιου είδους στρατηγικές.

Ε:

Άρα, δε θα τον βοηθήσεις;

T.N.:

Δεν είπα όχι, αλλά ούτε και ναι…

Ε:

Υπάρχει πιθανότατα διαπραγματεύσεων, Ott;

O.T.:

Κάθε διαπραγμάτευση με τον Thierry είναι πολύ ακριβή!

Ε:

Ott, σημείωσες κάποιες καλές επιδόσεις σήμερα. Πώς ήταν η μέρα σου;

O.T.:

Στο τέλος της ημέρας είμαι ικανοποιημένος και, όπως είδαμε, η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά. Εγώ από την πλευρά μου δυσκολεύτηκα λίγο το πρωί, αλλά στο ενδιάμεσο σέρβις το διορθώσαμε. Το απόγευμα σημειώσαμε και πάλι καλούς χρόνους. Αρκετά αυτοκίνητα αναγκάστηκαν να σταματήσουν, αλλά εμείς συνεχίσαμε, και τώρα είμαστε στις τρεις πρώτες θέσεις.

Ε:

Πόσο σε ανησύχησε το πρόβλημα που είχες το απόγευμα;

O.T.:

Πολύ σύντομα καταλάβαμε ότι είχε σχέση με υψηλή θερμοκρασία και πολύ σύντομα είχε τόση ζέστη στο αυτοκίνητο, που θα μπορούσες να μαγειρέψεις. Είχε πολλή ζέστη και οι ταχύτητες ήταν πολύ χαμηλές, κάτι που καθιστούσε ακόμα πιο δύσκολο το έργο μας.

Ε:

Είστε ικανοποιημένοι που είμαστε πίσω στην Ελλάδα;

O.T.:

Ναι, σίγουρα. Μπράβο στους οργανωτές. Η πρώτη μέρα στο Ολυμπιακό Στάδιο μας έκανε να νιώσουμε σαν αστέρες της ροκ! Ήταν τρομερό που βρέθηκαν τόσο πολλοί θεατές σε ένα σημείο. Κατά τα άλλα, οι ειδικές ήταν απαιτητικές και σκληρές. Επίσης, βλέπουμε πόσος κόσμος είναι εδώ και στις ειδικές. Είναι ένας αγώνας που πρέπει να βρίσκεται στο πρόγραμμα του WRC κάθε χρόνο. Είναι ένας κλασικός αγώνας.

Ε:

Dani, πώς αισθάνεσαι;

D.S.:

Όπως όλοι. Αρκετά κουρασμένος. Ήταν πολύ δύσκολα μέσα στο αυτοκίνητο. Οι θερμοκρασίες ήταν πάρα πολύ υψηλές. Στην τελευταία ειδική έχασα λίγο χρόνο από τον Elfyn, αλλά είχα ένα θέμα με την μπαταρία και τα ελαστικά. Δεν ξέρω πόσο θα μπορούσα να πιέσω στην τελευταία. Αλλά αύριο θα κάνω ό,τι μπορώ για να κρατήσω τον Elfyn πίσω μου.

Ε:

Ο Julien θέλει το «1-2-3»…

D.S.:

Όπως κάθε φορά, θα κάνω το καλύτερο δυνατό.

Ε:

Πόσο δύσκολη ήταν η ειδική των 33 χλμ.;

D.S.:

Η μεγάλη ειδική ήταν εξαιρετικά απαιτητική, και σίγουρα αναπτύχθηκαν πολύ υψηλές θερμοκρασίες στο αυτοκίνητο. Έμοιαζε να μην τελειώνει ποτέ. Και μάλιστα ανάμεσα σε κάποιες ειδικές δεν είχαμε πολύ χρόνο. Ήταν πολύ δύσκολα…

Topspeed Θα θέλαμε να σας εμφανίζουμε ειδοποιήσεις για τα τελευταία νέα και ενημερώσεις.
Απορρίψτε το
Επιτρέψτε ειδοποιήσεις