Live η Κίνηση στους δρόμους
Honda

Το Honda e:Ny1, ήρθε στην Ελλάδα

Honda

Το νέο Honda e:Ny1 είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (EV) της μάρκας για την Ευρώπη. Συνδυάζει μία νέα σχεδιαστική προσέγγιση με εξαιρετική ποιότητα εσωτερικού και προηγμένη τεχνολογία, στοιχεία που το καθιστούν ένα συναρπαστικό σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο, το e:Ny1 εισάγει νέες αξίες και προσφέρει νέες συγκινήσεις και εμπειρίες τόσο για τους υπάρχοντες όσο και για τους νέους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων.

Ακολουθώντας μία ανθρωποκεντρική φιλοσοφία σχεδίασης, ο πρωταρχικός στόχος της ομάδας εξέλιξης του e:Ny1 ήταν να πετύχει την απολαυστική, δυναμική οδηγική συμπεριφορά ενός Honda σε συνδυασμό με μια ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία και την ευχρηστία/ευελιξία που αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας. Για το λόγο αυτό, η πρόκληση για τους μηχανικούς ήταν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Το e:Ny1 χρησιμοποιεί την πρόσφατα εξελιγμένη πλατφόρμα  υψηλών επιδόσεων e:N Architecture F της Honda με κίνηση στους εμπρός τροχούς, η οποία θα χρησιμοποιηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο σε ηλεκτρικά οχήματα της μικρής και μεσαίας κατηγορίας. Η νέα τεχνολογία διαχείρισης της μπαταρίας της μάρκας παρέχει αυτονομία 412km (WLTP) και ταχεία φόρτιση από το 10% στο 80% σε περίπου 45 λεπτά. Η συμπαγής αρχιτεκτονική επέτρεψε επίσης μεγαλύτερη ελευθερία στην διάταξη χώρων με όλα τα εξαρτήματα του συστήματος ηλεκτροκίνησης να βρίσκονται πάνω από τον μπροστινό άξονα.

Για να ξεχωρίζει ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το e:Ny1 υιοθετεί ένα εκλεπτυσμένο στυλ που καθορίζεται από ομαλές, ρέουσες γραμμές. Τα κομψά, εκφραστικά φωτιστικά σώματα είναι ενσωματωμένα με τάξη στην τολμηρή μετωπική επιφάνεια, που ενσωματώνει ένα έξυπνο πάνελ μάσκας το οποίο παρέχει πρόσβαση στην κρυμμένη θύρα φόρτισης. Τα πίσω φώτα συνδέονται με μια φωτεινή μπάρα LED σε όλο το πλάτος της πίσω πόρτας, ενώ η παλέτα χρωματικών επιλογών περιλαμβάνει το εντυπωσιακό νέο Aqua Topaz.

Ως ένα ακόμα στοιχείο που αντικατοπτρίζει τη μοναδική του θέση στη γκάμα της Honda, το μοντέλο εισάγει μία νέα ταυτότητα EV. Το λευκό λογότυπο “H” μπροστά γίνεται το νέο σύμβολο της ηλεκτροκίνησης της Honda, μαζί με μια κομψή, νέα γραμματοσειρά για το όνομα της μάρκας στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των εξαρτημάτων του συστήματος ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και άνετο για όλους τους επιβάτες. Τα υψηλής ποιότητας υλικά της καμπίνας και τα πολυτελή καθίσματα συνθέτουν μια εξαιρετική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής προβάλλουν μια ολοκληρωμένη γκάμα λειτουργιών που κρατούν τους επιβάτες συνδεδεμένους και ενημερωμένους εν κινήσει.

Το e:Ny1 είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό τη σουίτα τεχνολογιών ασφαλείας Honda SENSING για αποτελεσματική προστασία σε όλων των ειδών τις συγκρούσεις και μείωση του φόρτου του οδηγού μέσω μιας σειράς προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης.

«Μετά την πρόσφατη επέκταση της γκάμας των υβριδικών οχημάτων e:HEV, το e:Ny1 αποτελεί το επόμενο βήμα στη διεύρυνση της προσφοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων για τους πελάτες μας» δηλώνει ο Tom Gardner, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Honda Motor Europe Ltd. «Απαντώντας στην ευρωπαϊκή ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά SUV, το νέο μοντέλο συνδυάζει την πελατοκεντρική μας φιλοσοφία με το πνεύμα δυναμικής οδήγησης της Honda. Πρόκειται για ένα compact SUV που συνδυάζει την πρακτικότητα, τη χρηστικότητα και την άνεση με την άμεση απόκριση και τη συναρπαστική εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία.»

 

 

Εξωτερικό

Το e:Ny1 υιοθετεί μία τολμηρή, έξυπνη και εκλεπτυσμένη σχεδίαση που το διαφοροποιεί στη γκάμα της Honda ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Ο κοντός εμπρός πρόβολος, οι μεγάλοι τροχοί και τα διευρυμένα μετατρόχια διαμορφώνουν μία SUV σιλουέτα γεμάτη αυτοπεποίθηση αποτελώντας καθοριστικά στοιχεία στην ιδιαίτερη αισθητική του.

Οι κομψοί, εκφραστικοί προβολείς και η ομαλή, απέριττη μάσκα συνθέτουν το τολμηρό πρόσωπο του e:Ny1 δημιουργώντας τη βάση για τις ρέουσες επιφάνειες ολόκληρου του αυτοκινήτου.

Μια λεπτή οριζόντια λωρίδα LED κάτω από τη γραμμή του καπό συνδέει τους προβολείς και δημιουργεί μια μοναδική φωτεινή υπογραφή κατά τη φόρτιση. Το σπορ χείλος του εμπρός σπόιλερ μοιάζει να αιωρείται κάτω από το κατώτερο τμήμα της μάσκας, το οποίο κλείνει για να κρύψει το ψυγείο όταν το e:Ny1 είναι σταθμευμένο. Η κάτω μάσκα έχει ένα κομψό, γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα για μία πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση.

Η θύρα φόρτισης βρίσκεται πίσω από ένα ανασυρόμενο πάνελ στην εμπρός μάσκα, ενώ η κεντρική της θέση επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση και από τις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.

Σε προφίλ όψη, η σιλουέτα του e:Ny1 μοιάζει με αυτή του HR-V, με παρόμοια κουπέ γραμμή οροφής, αυστηρά καθορισμένες μεσαίες και χαρακτηριστικές γραμμές αλλά και λείες, απέριττες επιφάνειες. Η καθαρή και λιτή σχεδιαστική προσέγγιση ενσωματώνει κρυφές πίσω και πλήρως ενσωματωμένες εμπρός χειρολαβές θυρών που συνεισφέρουν στη σχεδιαστική συνοχή και ροή των γραμμών του αμαξώματος από εμπρός προς τα πίσω.

Τα πίσω φλας, τα φώτα φρένων και τα φώτα όπισθεν ενσωματώνονται όλα σε μια ενιαία μονάδα, μαζί με μια εκτεταμένη φωτιζόμενη μπάρα που τονίζει το πλάτος και τη στιβαρότητα του e:Ny1.

Το e:Ny1 εισάγει μία νέα σχεδιαστική ταυτότητα για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Honda, με λευκά λογότυπα “H” σε όλο το όχημα, όπως στο ρύγχος, στα κεντρικά καλύμματα των τροχών και στο τιμόνι. Επιπλέον, η λέξη “Honda” στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται με νέα γραμματοσειρά ως στοιχείο της φρέσκιας premium εμφάνισης όλων των μελλοντικών EV της μάρκας.

Το e:Ny1 βασίζεται σε μια ειδική πλατφόρμα ενώ οι διαστάσεις του είναι παρόμοιες με του HR-V: ύψος 1.584 mm, πλάτος 1.790 mm και μήκος 4.387 mm, με μεταξόνιο 2.607 mm. Οι κομψές, νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών είναι στάνταρ σε όλη την γκάμα, συμβάλλοντας στην επιβλητική εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Με την έναρξη της διάθεσηςτου, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πέντε χρώματα, μεταξύ των οποίων μία ολοκαίνουργια πρόταση Aqua Topaz πέραν των Platinum White, Crystal Black, Urban Grey και Vermilion Red.

 

Παρακολούθηση κατάστασης φόρτισης

Προκειμένου να προσφέρει μια βελτιωμένη εμπειρία φόρτισης, το e:Ny1 διαθέτει ένδειξη κατάστασης που διευκολύνει τους οδηγούς να ελέγχουν την πρόοδο της φόρτισης από απόσταση.

Η μαύρη λωρίδα πλήρους πλάτους στο πάνω μέρος της θύρας φόρτισης φωτίζεται κατά τη διάρκεια της χρήσης της, ενώ η κατάσταση φόρτισης είναι εύκολα αντιληπτή με μια ματιά. Η οριζόντια λωρίδα κάτω από τη γραμμή του καπό πάλλεται απαλά από αριστερά και δεξιά όταν η φόρτιση βρίσκεται σε εξέλιξη για την δημιουργία ενός “ψηφιακού καρδιακού παλμού”, και μόλις ολοκληρωθεί, η λωρίδα παραμένει αναμμένη υποδεικνύοντας ότι η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη. Επιπλέον, αναβοσβήνει με κόκκινο χρώμα εάν εντοπιστεί σφάλμα, και αφού η φόρτιση ολοκληρωθεί και αφαιρεθεί το καλώδιο, το αυτοκίνητο ‘κλείνει το μάτι’ ως ένδειξη αποχαιρετισμού.

 

 

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του e:Ny1 δόθηκε έμφαση στην επίτευξη υψηλών επιπέδων άνεσης και ποιότητας σε σύγκριση με άλλα compact SUV. Εμπνευσμένη από τη φύση, η καμπίνα προσφέρει μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα με απαλό φωτισμό, ανανεωμένα σχέδια καθισμάτων με ενισχυμένη επένδυση και στήριξη, και χάρη στο χαμηλό ταμπλό και την απρόσκοπτη ορατότητα, οι επιβάτες απολαμβάνουν μία ανεμπόδιστη θέα από τα παράθυρα.

Για μία αναβαθμισμένη εμπειρία ταξιδιού τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες, η ορατότητα και η λειτουργικότητα αποτέλεσαν κορυφαίες προτεραιότητες κατά τη διαδικασία εξέλιξης, όπως φαίνεται από τη νέα σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και την απλή διάταξη των μπουτόν επιλογής ταχυτήτων Drive, Park και Neutral. Όλα αυτά είναι τοποθετημένα με τάξη δίπλα στον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου, σε θέση άμεσης πρόσβασης από τον οδηγό, όπως και η βάση ασύρματης φόρτισης.

Στο ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 15,1”, η οποία παρέχει πρόσβαση στα μενού του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέσω μιας νέας διεπαφής χωρισμένης σε ζώνες, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το νέο μοντέλο. Μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, η οθόνη αποτελεί την επιτομή της καθαρής και απέριττης σχεδιαστικής φιλοσοφίας του εσωτερικού.

Τα μπροστινά καθίσματα έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και την πολυτέλεια, με παχιά επένδυση ουρεθάνης που βελτιώνει το επίπεδο οδηγικής άνεσης και την πλευρική στήριξη του σώματος κατά την επιτάχυνση και στις στροφές. Διαθέσιμο σε μαύρο ή ανοιχτό γκρι συνθετικό δέρμα, ανάλογα με το εξωτερικό χρώμα, το φινίρισμα της ταπετσαρίας προάγει την έννοια της σπορ αισθητικής.

Οι εκδόσεις Advance διαθέτουν κομψές ραφές με μοναδικό μοτίβο, ενώ τα καθίσματα της έκδοσης Elegance διατίθενται μόνο σε μαύρο χρώμα, που συμπληρώνει το ανοιχτό γκρι της οροφής.

Στο πίσω μέρος, η άνεση και η ευρυχωρία των καθισμάτων πληρούν τα πρότυπα μοντέλων ανώτερης κατηγορίας, χάρη στον αναθεωρημένο σχεδιασμό των μαξιλαριών της βάσης τους, που τώρα διαθέτουν ενισχυμένη επένδυση και χαμηλότερο hip point (σημείο H).

Το Σύστημα Διάχυσης Αέρα (Air Diffusion System) της Honda, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο HR-V, κατευθύνει τον αέρα μακριά από τους επιβάτες και τους προστατεύει από τη θερμή και ψυχρή ακτινοβολία από τα πλαϊνά παράθυρα, ενώ παράλληλα προσφέρει την αναζωογονητική αίσθηση του φυσικού αέρα. Το σύστημα διοχετεύει τη ροή του αέρα στα πλευρικά παράθυρα και την οροφή του οχήματος, δημιουργώντας μια ήπια δίνη ώστε η ροή του αέρα να μην πέφτει απευθείας πάνω στους επιβάτες, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ή χωρίς τους στάνταρ αεραγωγούς.

Στις εκδόσεις Advance, μία πανοραμική οροφή επιτρέπει να εισέρχεται άπλετο φως στην καμπίνα και δημιουργεί μια ευάερη και ευρύχωρη αίσθηση, που παραπέμπει στην οδήγηση ενός κάμπριο. Το μπροστινό σκιάδιο και το ανοιγόμενο πίσω σκιάδιο δύο τμημάτων επιτρέπουν τον απόλυτο έλεγχο της ποσότητας του φωτός που εισέρχεται στην καμπίνα. Χάρη στη χειροκίνητη λειτουργία, δεν υπάρχει ανάγκη για ηλεκτρικά εξαρτήματα, γεγονός που μεγιστοποιεί τον χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών και την επιφάνεια του κρυστάλλου.

Η πανοραμική οροφή χρησιμοποιεί, για πρώτη φορά σε μοντέλο Honda, ενεργειακό γυαλί νέας γενιάς αποκαλούμενο και ως γυαλί χαμηλής εκπομπής (low-E). Πρόκειται για ένα εξαιρετικά εξελιγμένο υλικό το οποίο φέρει επίστρωση μικροσκοπικών μεταλλικών οξειδίων, για τη βελτίωση της θερμικής απόδοσης, καθώς και για τη μείωση των επιπέδων υπέρυθρης και υπεριώδους ακτινοβολίας που μπορεί να περάσει στην καμπίνα, δημιουργώντας ένα πιο άνετο περιβάλλον για τους επιβάτες.

 

Πρακτικότητα και διάταξη χώρων

Ο έξυπνος σχεδιασμός και η διάταξη χώρων του e:Ny1 βελτιστοποιούν την προσβασιμότητα, την ευελιξία και την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ενώ παράλληλα βελτιώνουν τον χώρο για τα πόδια και το κεφάλι χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο.

Για να προσφέρει την εξαιρετική ευελιξία που προσδοκούν οι πελάτες από τα σημερινά μοντέλα της Honda, το e:Ny1 διευκολύνει τη διαδικασία φόρτωσης μέσω ενός χαμηλού ανοίγματος της πίσω πόρτας και ενός επίπεδου δαπέδου φόρτωσης. Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, το e:Ny1 έχει μέγιστη χωρητικότητα 361 λίτρων – η οποία αυξάνεται στα 801 λίτρα μέχρι τη γραμμή του παραθύρου όταν αυτά είναι αναδιπλωμένα, και στα 1.176 λίτρα όταν είναι φορτωμένο μέχρι την οροφή.

 

 

Τεχνολογία

Το e:Ny1 εισάγει μια εντελώς νέα φιλοσοφία HMI για τη Honda, με προηγμένες τεχνολογίες που εστιάζουν στον χρήστη και προσφέρουν μια πιο διαδραστική διεπαφή. Στο επίκεντρο αυτής της βελτιωμένης εμπειρίας βρίσκονται η νέα οθόνη αφής 15,1” της κεντρικής κονσόλας και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25”. Μαζί, παρέχουν πρόσβαση σε μια ολοκληρωμένη σουίτα λειτουργιών οδήγησης και ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και συνδέουν απρόσκοπτα τους κατόχους με το αυτοκίνητό τους και με τον υπόλοιπο κόσμο.

Η κεντρική οθόνη αφής είναι εύχρηστη με τη δομή του μενού οργανωμένη σε τρεις διακριτές οριζόντιες ζώνες για διαισθητικό και γρήγορο χειρισμό με ελάχιστη διάσπαση της προσοχής. Η επάνω ζώνη “Connect” φιλοξενεί τις ενδείξεις πλοήγησης, ρολογιού και κάμερας, οι οποίες βρίσκονται κατά προτεραιότητα στην κορυφή, στην πιο εμφανή θέση στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Το μεσαίο επίπεδο φιλοξενεί τη ζώνη “Driver Assist”, η οποία παρουσιάζει την κατάσταση και τις ρυθμίσεις του οχήματος για το ηχοσύστημα και τις επικοινωνίες, συμπεριλαμβανομένων των εφαρμογών και των ρυθμίσεων του οχήματος, καθώς και το μενού που αφορά την ηλεκτρική λειτουργία EV και τα χειριστήρια τηλεφώνου, ενώ η κάτω ζώνη “A/C” εμφανίζει όλα τα χειριστήρια του κλιματισμού και του συστήματος διάχυσης αέρα που παραμένει σε μόνιμη οθόνη. Οι λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνά προβάλλονται πάντα σε πιο εμφανές σημείο για ευκολία στη χρήση και μπορούν να εξατομικευτούν ανάλογα με τις προτιμήσεις του χρήστη. Το σύστημα επιτρέπει την απλή ενσωμάτωση εφαρμογών τρίτων, όπως το ασύρματο Apple Car Play και το ενσύρματο Android Auto

 

Υποστήριξη φόρτισης

Το e:Ny1 χρησιμοποιεί το Honda Connect για την εύκολη διαχείριση της φόρτισης στο σπίτι ή σε σταθμό φόρτισης, από το εσωτερικό του αυτοκινήτου

Το σύστημα κλιματισμού μπορεί να ρυθμιστεί και να ενεργοποιηθεί πριν από την αναχώρηση ή κατά την προγραμματισμένη ώρα εκκίνησης ενός ταξιδιού.

Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται τις παραμέτρους φόρτισης της μπαταρίας του e:Ny1, εφόσον το επιθυμούν ή αυτό κρίνεται απαραίτητο. Προκειμένου να προσαρμόζεται σε διαφορετικά περιβάλλοντα φόρτισης και να αποφεύγεται η αποτυχία φόρτισης εξ αιτίας διακυμάνσεων της τάσης του δικτύου ή υπερβολικής ισχύος, το Honda Connect επιτρέπει στους χρήστες να ρυθμίζουν το μέγιστο ρεύμα φόρτισης ανάλογα με την υποδομή για τις ρυθμίσεις “Home” και “Away”. Προσφέρονται τρία επίπεδα, από το “LOW”, το οποίο περιορίζει το ρεύμα στα 6 αμπέρ, έως το “HIGH”, το οποίο επιτρέπει τη φόρτιση με το μέγιστο ρεύμα του συνδεδεμένου φορτιστή μέχρι τη μέγιστη φόρτιση που επιτρέπεται από την μπαταρία.

Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει το μέγιστο ρεύμα για την φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) ώστε να αποτρέψει την ενεργοποίηση του διακόπτη ασφαλείας σε τοποθεσίες όπου δεν χρησιμοποιείται ειδικός διακόπτης ισχύος για φορτιστές AC.

 

 

Σύστημα κίνησης

Το πλαίσιο και το σύστημα μετάδοσης κίνησης του e:Ny1 έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν μια απολαυστική οδηγική εμπειρία που εμπνέει εμπιστοσύνη και συνδυάζει το πνεύμα επιδόσεων της Honda με τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης. Το ‘κλειδί’ σε όλο αυτό είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εφαρμογή της πλατφόρμας υψηλών επιδόσεων e:N Architecture F της Honda.

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της μάρκας, η e:N Architecture F αποτελεί μια αρθρωτή προσέγγιση στο σχεδιασμό ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Η θεμελιώδης αρχή είναι ότι τα κοινά αρθρωτά εξαρτήματα υποστηρίζονται από μια κατάλληλη, υψηλής ακαμψίας βασική δομή αμαξώματος για εξαιρετικά δυναμικές επιδόσεις. Στο e:Ny1, η ονομασία “F” (από το Front) της αρχιτεκτονικής υποδηλώνει την εγκατάσταση του κινητήρα μπροστά και την μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς υποστηρίζοντας τα μικρά και μεσαίου μεγέθους EV της Honda στο μέλλον.

Άλλες πλατφόρμες του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου θα προσφέρονται επίσης με επιλογές τετρακίνησης και μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς, όλες βασισμένες στις ίδιες αρχές που έχουν στο επίκεντρό τους μια μπαταρία υψηλής απόδοσης και πυκνότητας, η οποία είναι εγκατεστημένη στο κέντρο, σε συνδυασμό με έναν συμπαγή ηλεκτροκινητήρα υψηλής ισχύος ή ηλεκτροκινητήρες για εφαρμογές AWD.

Για την εφαρμογή στην πλατφόρμα F, η έξυπνη διάταξη του συστήματος κίνησης “τρία σε ένα”, η οποία περιλαμβάνει τη μονάδα μετάδοσης ισχύος, τον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, έχει συνολικό βάρος μόλις 77,4 kg και τοποθετείται πάνω από τον μπροστινό άξονα. Ο υψηλών επιδόσεων ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 204 PS και διαθέτει εξαιρετική αποδοτικότητα που φτάνει 92%, παράγοντας ροπή έως 310 Nm. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h διαρκεί μόλις 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα του e:Ny1 είναι 160 km/h με τη χρήση περιοριστή. Η προηγμένη θερμική διαχείριση επιτυγχάνεται μέσω ενός υδρόψυκτου κυκλώματος, το οποίο εξασφαλίζει σταθερή παροχή ισχύος χωρίς την εμφάνιση φαινομένων υπερθέρμανσης.

Αυτή η δυναμική διάταξη υποστηρίζει ένα ελαφρύ αλλά άκαμπτο πλαίσιο αμαξώματος που είναι κατασκευασμένο από ένα μείγμα χαλύβων υψηλής αντοχής, με το 47% (κατά βάρος) του αμαξώματος του μοντέλου να αποτελείται από αυτά τα υλικά. Η στρατηγική χρήση τους γύρω από το όχημα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας και τη μείωση του βάρους, με το e:Ny1 να είναι πάνω από 100 κιλά ελαφρύτερο από ορισμένους ευρωπαίους ανταγωνιστές του.

Σε σύγκριση με το HR-V, το e:Ny1 διαθέτει πρόσθετες ενισχύσεις υψηλής αντοχής στον εφελκυσμό στα τμήματα του δαπέδου και της οροφής, καθώς και γύρω από τους θόλους των μπροστινών τροχών, παρέχοντας μια πιο σταθερή βάση για την κατασκευή ενός δυναμικού ηλεκτρικού οχήματος.

 

Εντυπωσιακή απόδοση μπαταρίας με ευελιξία και σταθερότητα φόρτισης

Η συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 68,8 kWh, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του e:Ny1, παρέχει αυτονομία έως 412 km (WLTP), ενώ η δυνατότητα ταχείας φόρτισης επιτρέπει την επαναφόρτιση από το 10% στο 80% σε περίπου 45 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή DC και υποδοχή CCS. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την προσθήκη 100 km αυτονομίας σε μόλις 11 λεπτά. Όταν χρησιμοποιείται ένας στάνταρ οικιακός φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), η φόρτιση 10-80% μπορεί να επιτευχθεί σε 6 ώρες.

Με ενσωματωμένο σύστημα υδρόψυξης, η μπαταρία υψηλής πυκνότητας αποτελείται από κυψέλες 195Ah, τοποθετημένες στο κέντρο του e:Ny1 κάτω από το δάπεδο. Αυτή η διάταξη συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο βάρους με στόχο το βελτιωμένο κράτημα στο δρόμο, καθώς και στη συνολική αεροδυναμική απόδοση χωρίς την ανάγκη για πρόσθετα εξωτερικά εξαρτήματα.

Αν και η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι παρόμοια με εκείνη των κορυφαίων μοντέλων της κατηγορίας, το νέο EV της Honda ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του για τον υψηλότερο ρυθμό φόρτισης. Παρά το γεγονός ότι ορισμένοι ανταγωνιστές προσφέρουν μεγαλύτερη μέγιστη ισχύ φόρτισης, αυτό το επίπεδο επιτυγχάνεται σπάνια λόγω των διακυμάνσεων στους ρυθμούς φόρτισης στα διάφορα στάδια του κύκλου φόρτισης της μπαταρίας.

Το e:Ny1 διαθέτει ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα επαναφόρτισης που επιτρέπει σταθερά υψηλότερο ρυθμό φόρτισης σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Ενώ ορισμένοι κατασκευαστές έχουν δώσει προτεραιότητα στις μέγιστες ταχείας φόρτισης, το e:Ny1 είναι σε θέση να διατηρήσει έναν υψηλότερο μέσο ρυθμό για μεγαλύτερο διάστημα της διαδικασίας φόρτισης. Ο γραμμικός, υψηλότερος ρυθμός φόρτισης διατηρείται για περισσότερο από το ήμισυ της φόρτισης, με την πτώση να είναι πολύ μικρή όσο πλησιάζει η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας.

Αυτή η προσέγγιση είναι επωφελής για τους πελάτες, καθώς συμβάλλει στην πρόληψη της πρόωρης φθοράς της μπαταρίας και στη διατήρηση της αυτονομίας κατά τη διάρκεια της ζωής του οχήματος. Η ισχύς φόρτισης και η στρατηγική φόρτισης είναι δύο θεμελιώδη στοιχεία που επηρεάζουν σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Ως εκ τούτου, η Honda προσπάθησε να δημιουργήσει μία βέλτιστή ισορροπία μεταξύ της πρακτικότητας του χρήστη και της αντοχής της μπαταρίας μέσω εξελιγμένων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας και θερμικού ελέγχου.

 

Δυναμική συμπεριφορά σύμφωνα με το πνεύμα επιδόσεων της Honda

Η ομάδα εξέλιξης του e:Ny1 επεδίωξε μία ποιοτική και χωρίς ενοχλητικούς θορύβους εμπειρία που αναβαθμίζει το επίπεδο άνεσης των επιβατών, προσφέροντας παράλληλα μέγιστη ευελιξία και οδηγική απόλαυση. Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που είναι βελτιστοποιημένο δυναμικά για όλες τις ευρωπαϊκές συνθήκες χρήσης και για ένα ευρύ φάσμα οδοστρωμάτων, με συναρπαστική συμπεριφορά και αξιόπιστη σταθερότητα, ώστε να το προτιμήσουν οι πελάτες αντί ενός μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας της Honda διασφαλίζει μία ομαλή και γραμμική αίσθηση του τιμονιού, παρέχοντας αρκετή ανατροφοδότηση ώστε οι οδηγοί να αντιλαμβάνονται τη διαθέσιμη πρόσφυση και να προσαρμόζουν ανάλογα τις εντολές τους. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και ευέλικτο στις χαμηλές ταχύτητες, με πιο σφικτή αίσθηση στις υψηλότερες ταχύτητες – μια εξέλιξη ειδικά για την ευρωπαϊκή έκδοση του e:Ny1.

Προς όφελος των επιβατών και για τον περιορισμό του φαινομένου της ναυτίας στους επιβάτες, το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Honda έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ομαλή και άνετη επιτάχυνση και επιβράδυνση, χωρίς να περιορίζεται η συναρπαστική αίσθηση της ισχυρής και άμεσης απόκρισης που χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η χαλαρωτική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό διατηρείται εν κινήσει, εν μέρει χάρη στην έμφαση που δόθηκε για την καταστολή των εισερχόμενων θορύβων σε επίπεδα που συναντά κανείς σήμερα σε οχήματα ανώτερων κατηγοριών. Ο θόρυβος από το δρόμο στις χαμηλές και μεσαίες συχνότητες είναι σημαντικά μειωμένος χάρη στα μοναδικά αντηχεία τροχών της Honda, τον πρόσθετο δυναμικό αποσβεστήρα στη δοκό H και το χαμηλό βάρος του υποπλαισίου. Σε αυτά έρχεται να προστεθεί η στρατηγικά τοποθετημένη μόνωση της καμπίνας που μειώνει τους υψίσυχνους θορύβους και κραδασμούς.

Οι τρεις ειδικές προκαθορισμένες λειτουργίες οδήγησης (Sport, Normal και Econ Drive) επιτρέπουν στους οδηγούς να προσαρμόζουν χειροκίνητα τις ρυθμίσεις απόδοσης του αυτοκινήτου για να εξισορροπούν τα οδηγικά χαρακτηριστικά και την κατανάλωση ενέργειας. Η λειτουργία Econ μειώνει την απόκριση του γκαζιού, δίνοντας προτεραιότητα στην εξοικονόμηση ενέργειας, ρυθμίζοντας ταυτόχρονα τον κλιματισμό, τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι ώστε να διατηρείται μία ευχάριστη θερμοκρασία για πιο οικονομική οδήγηση. Αντίθετα, η λειτουργία Sport προσφέρει μια πιο συναρπαστική εμπειρία με ιδιαίτερα άμεση επιτάχυνση, ενώ η λειτουργία Normal παρέχει μια βέλτιστη ισορροπία επιδόσεων και πλήρους άνεσης στην καμπίνα.

 

 

Ασφάλεια

Το e:Ny1 γίνεται το νεότερο μοντέλο που διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό τη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING, η οποία χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη τεχνολογία κάμερας και σόναρ της μάρκας.

Το εμπρόσθιο σύστημα κάμερας διαθέτει ευρυγώνιο φακό με οριζόντια γωνία θέασης 100 μοιρών, ο οποίος συνδυάζεται με ένα τσιπ επεξεργασίας εικόνας υψηλής ταχύτητας που στόχο έχει τη βελτίωση της ακρίβειας ανίχνευσης αντικειμένων για το Collision Mitigation Braking System και άλλα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Μια άλλη κάμερα είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος του οχήματος και μία σε κάθε εξωτερικό καθρέπτη, με αποτέλεσμα κάλυψη 360 μοιρών για τις εκδόσεις Advance.

Το σύστημα που βασίζεται σε κάμερα υποστηρίζουν δώδεκα αισθητήρες σόναρ που βρίσκονται γύρω από το αυτοκίνητο – τέσσερις σε κάθε προφυλακτήρα και δύο σε κάθε πλευρά. Αυτοί μπορούν να ανιχνεύουν αντικείμενα όπως κτίρια και άλλα οχήματα με μεγάλη ακρίβεια. Τα συστήματα κάμερας και σόναρ συνεργάζονται για τη βελτίωση της συνολικής ασφάλειας, επιτρέποντας στο e:Ny1 να αναγνωρίζει με ακρίβεια την οδική σήμανση και τα όρια δρόμων χωρίς διαγραμμίσεις, καθώς και μοτοσυκλέτες, ποδηλάτες και άλλα οχήματα.

Ένας συνδυασμός μαλακών και άκαμπτων δομικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένου του χάλυβα υψηλής αντοχής σε εφελκυσμό, αποτελούν μέρος ενός ισχυρού αμαξώματος που παρέχει εξαιρετική προστασία από εμπρόσθια, οπίσθια και πλευρική σύγκρουση, διαχέοντας την ενέργεια μακριά από την καμπίνα σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτή η στρατηγική προστασίας από σύγκρουση μεγιστοποιεί επίσης την ασφάλεια των ηλεκτρικών εξαρτημάτων υψηλής τάσης, τα οποία απενεργοποιούνται αυτόματα σε περίπτωση σύγκρουσης.

 

Χαρακτηριστικά του Honda SENSING

Το Honda SENSING αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα τεχνολογιών ασφαλείας στην αυτοκινητοβιομηχανία, εκμεταλλευόμενο έναν συνδυασμό δεδομένων από αισθητήρες κάμερας, ραντάρ και σόναρ για να προειδοποιεί και να υποστηρίζει τον οδηγό σε ενδεχόμενες επικίνδυνες καταστάσεις.”

Το Road Departure Mitigation System της Honda προειδοποιεί τους οδηγούς εάν ανιχνεύσει παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας. Κάνοντας χρήση του Lane Keep Assist System, το όχημα μπορεί να ασκήσει αυτόματα ελαφριά ροπή στο σύστημα διεύθυνσης για να βοηθήσει τον οδηγό να διατηρήσει τη σωστή θέση στη λωρίδα του και / ή να χρησιμοποιήσει τα φρένα για να επιβραδύνει την απομάκρυνση του e:Ny1 από μία εντοπισμένη λωρίδα.

Το όχημα είναι επίσης εξοπλισμένο με την τελευταία τεχνολογία Traffic Jam Assist. Αυτή μειώνει το φόρτο του οδηγού σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με χαμηλές ταχύτητες, διατηρώντας το όχημα στη λωρίδα του από 0 km/h. Όταν η ροή της κυκλοφορίας αποκατασταθεί, το αυτοκίνητο μεταβαίνει απρόσκοπτα στο Lane Keeping Assist System από τα 60 km/h – ταχύτητα που είναι χαμηλότερη σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα.

Επιπλέον, το Traffic Sign Recognition System αναγνωρίζει τις πινακίδες οδοσήμανσης και τις προβάλλει στον πίνακα οργάνων. Το σύστημα εκδίδει μία πρώτη ειδοποίηση για να βοηθήσει  τον οδηγό να προετοιμαστεί όταν πλησιάζει σε διασταυρώσεις ή για επερχόμενες αλλαγές στο όριο ταχύτητας, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με το Adaptive Cruise Control (ACC), χρησιμοποιώντας προσαρμογή της ταχύτητας με ένα άγγιγμα, ώστε να ταιριάζει με το ισχύον όριο ταχύτητας.

Το Driver Attention Monitor ειδοποιεί τους οδηγούς όταν ανιχνεύει ότι η προσοχή τους στο δρόμο είναι μειωμένη. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα που καταγράφει τις διορθωτικές κινήσεις του οδηγού στο τιμόνι προκειμένου να διατηρήσει το αυτοκίνητο στη σωστή θέση στη λωρίδα κυκλοφορίας. Εάν διαπιστωθεί ασυνήθιστη δραστηριότητα με συνεχείς διορθωτικές παρεμβάσεις, το σύστημα θα προτρέψει τον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα.