
Μικρή πτώση στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τον Φεβρουάριο του 2025 έδειξε η ανακοίνωση της ACEA αναφορικά με τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Παράλληλα ενδιαφέρον προκαλεί το μερίδιο που αντιστοιχεί στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ειδικότερα, τον Φεβρουάριο του 2025 από το έτος μέχρι σήμερα (YTD), οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024. Ειδικότερα, οι μεγάλες αγορές του μπλοκ σημείωσαν πτώση, με την Ιταλία (-6%), τη Γερμανία (-4,6%) και τη Γαλλία (-3,3%). Αντίθετα, η Ισπανία κατέγραψε αύξηση κατά 8,4%.
Τον Φεβρουάριο του 2025, η μείωση σε ετήσια βάση (YOY) ήταν 3,4%, με τη γερμανική αγορά να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη μείωση όγκου κατά 6,4%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-6,2%).
Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αντιπροσώπευαν το 15,2% του συνολικού μεριδίου της αγοράς της ΕΕ, γεγονός που σηματοδοτεί αύξηση από το χαμηλό επίπεδο βάσης του 11,5% κατά τη συγκρίσιμη περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2024. Τα πλήρως υβριδικά οχήματα σημείωσαν αλματώδη άνοδο, καταλαμβάνοντας το 35,2% της αγοράς και παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 38,8%, από 48,5% κατά την ίδια περίοδο του 2024.
Εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα
Κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2025, οι πωλήσεις νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 28,4%, σε 255.489 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 15,2% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 64% του συνόλου των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, κατέγραψαν ισχυρά διψήφια ποσοστά αύξησης: Γερμανία (+41%), Βέλγιο (+38%) και Κάτω Χώρες (+25%). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Γαλλία, η οποία σημείωσε ελαφρά μείωση κατά 1,3%.
Τα στοιχεία του Φεβρουαρίου 2025 για το YTD έδειξαν ότι οι νέες ταξινομήσεις πλήρως υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,7%, χάρη στη σημαντική αύξηση στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+51,4%), Ισπανία (+31,5%), Ιταλία (+10,4%) και Γερμανία (+9,8%). Αυτό οδήγησε σε 594.059 μονάδες που ταξινομήθηκαν το πρώτο δίμηνο του 2025, αντιπροσωπεύοντας το 35,2% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.
Οι ταξινομήσεις των plug-in-υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5% σε όλη την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, με συνολικά 124.947 μονάδες. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως σε σημαντικές μειώσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (-65,3%) και η Γαλλία (-49,3%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in-υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή του Φεβρουαρίου 2025 έδειξε αύξηση 23,7% για τα ηλεκτρικά με μπαταρία και 19% για τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα plug-in-υβριδικά ηλεκτρικά παρουσίασαν μικρή μείωση 1,4%.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Μέχρι τον Φεβρουάριο 2025 ΥΦΥ, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων παρουσίασαν σημαντική μείωση κατά 20,5%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να κατακρημνίζονται κατά 27,5%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-24,9%), την Ιταλία (-19%) και την Ισπανία (-13%).
Με 489.838 νέα αυτοκίνητα να έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης έπεσε στο 29,1%, από 35,5% την ίδια περίοδο πέρυσι. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 28%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων οχημάτων να ανέρχεται σε 9,7% τον Φεβρουάριο του 2025. Συνολικά, παρατηρήθηκε διψήφια μείωση στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.
Επιπλέον, η μεταβολή του Φεβρουαρίου 2025 σε ετήσια βάση έδειξε μείωση 22,4% για τη βενζίνη και 28,8% για το ντίζελ.