Live η Κίνηση στους δρόμους
Dodge Damon

Stellantis: Πως η Dodge «ανοίγει την όρεξη» για νέα ευρωπαϊκά Coupe/Roadster

Ένα Coupe/Roadster από την Dodge, φέρνει στο προσκήνιο φήμες για νέα Fiat/Abarth, Peugeot, Opel και φυσικά Alfa Romeo

Dodge Damon

Ο CEO της Dodge, Matt McAlear σκέφτεται ένα σπορ αυτοκίνητο με λιγότερα από 30.000 ευρώ, όπως αποκάλυψε «ανοίγοντας την όρεξη» των Fiat/Abarth για νέα Coupe/Roadster… ενδεχομένως και ολόκληρης της Stellantis για ένα σπέσιαλ μοντέλο, που θα φέρει πολλαπλά σήματα και θα ανταγωνιστεί το Miata σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος της Dodge, Matt McAlear, άφησε πρόσφατα να εννοηθεί η πιθανότητα λανσαρίσματος ενός νέου σπορ αυτοκινήτου με τιμή κάτω των 30.000 δολαρίων στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο «The InEVitable Podcast». Ενώ η Dodge επικεντρώνεται στο να συνεχίσει να προσφέρει υψηλές επιδόσεις, ο McAlear είναι πεπεισμένος ότι ένα προσιτό σπορ αυτοκίνητο για χρήση το Σαββατοκύριακο θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντικό ενδιαφέρον στην αγορά.

«Υπάρχει σίγουρα μια αγορά για ανθρώπους που αναζητούν ξανά ένα αυτοκίνητο για το Σαββατοκύριακο, ίσως ένα Viper, αλλά δεν έχουν στη διάθεσή τους αυτά τα 100.000 ή 120.000 δολάρια». Αν και η Dodge επικεντρωνόταν πάντα σε muscle cars και οχήματα επιδόσεων, ο McAlear άφησε να εννοηθεί ότι η μάρκα διερευνά διαφορετικές πηγές έμπνευσης για ένα πιθανό νέο σπορ μοντέλο. «Νομίζω ότι υπάρχει κάτι που μπορούμε να μάθουμε από αυτό που έχουν κάνει κάποιες εταιρείες powersports».

Τα Concept που έμειναν στα χαρτιά

Η Dodge έχει εξερευνήσει και στο παρελθόν την ιδέα ενός προσιτού σπορ αυτοκινήτου. Το 2002, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το Dodge Razor Concept, ένα ελαφρύ διθέσιο κουπέ που σχεδιάστηκε για να προσφέρει μια καθαρή οδηγική εμπειρία με εκτιμώμενη τιμή τότε μόλις 14.500 δολάρια (ή περίπου 25.900 δολάρια όταν προσαρμοστεί στον πληθωρισμό). Το Razor διέθετε έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,4 λίτρων απόδοσης 250 ίππων, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο είχε μινιμαλιστική σχεδίαση, εμπνευσμένη από τα κλασικά ευρωπαϊκά σπορ αυτοκίνητα, αλλά δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή.

Ένα άλλο αξιοσημείωτο concept ήρθε το 2007 με το Dodge Demon Concept. Σε αντίθεση με το Razor, το Demon σχεδιάστηκε ως roadster, στοχεύοντας σε αυτοκίνητα όπως το Mazda MX-5 Miata και το Pontiac Solstice. Με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,4 λίτρων που απέδιδε 172 ίππους και ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το Demon ήταν ένα οικονομικό σπορ αυτοκίνητο χωρίς πολλά περιττά στοιχεία, το οποίο αναδείκνυε την ικανότητα της Dodge να κατασκευάζει ένα ελκυστικό και ταυτόχρονα οικονομικό όχημα υψηλών επιδόσεων. Ωστόσο, όπως και το Razor, το Demon παρέμεινε concept και δεν είδε ποτέ έκδοση παραγωγής.

Με τα τελευταία σχόλια του McAlear, η Dodge φαίνεται να επιστρέφει στην ιδέα ενός οχήματος που είναι ταυτόχρονα προσιτό και εστιασμένο στις επιδόσεις. Παρόλο που οι λεπτομέρειες είναι ακόμη ασαφείς, οι δηλώσεις του CEO υποδηλώνουν ότι το νέο μοντέλο θα μπορούσε να ξεφύγει από το παραδοσιακό καλούπι του muscle car, διατηρώντας παράλληλα το αδιαμφισβήτητο επιθετικό στυλ και το ήθος των επιδόσεων που χαρακτήριζαν πάντα τη μάρκα

«Πρέπει να είμαστε τόσο πρωτότυποι όσο ήταν και το Viper. Αυτό το νέο μοντέλο πρέπει να έρθει στην αγορά και να ξεχωρίζει, να είναι μοναδικό και βαθιά Dodge», τόνισε ο McAlear. «Δεν πρέπει να είναι αντίπαλος της Corvette ή της Mustang. Γι’ αυτό δεν έχουμε δηλώσει ποτέ ότι θέλουμε να ανταγωνιστούμε άμεσα τη Mustang ή την Camaro, σωστά; Πάντα ακολουθούσαμε το δικό μας δρόμο, με ένα εντελώς διαφορετικό είδος επιδόσεων».

Η ευρωπαϊκή ευκαιρία

Προφανώς, η ανάπτυξη ενός προσιτού σπορ μοντέλου από την Dodge, με βάση την επένδυση που θα απαιτηθεί δεν θα περιοριστεί αποκλειστικά στην Αμερική, αλλά θα δώσει και στις ευρωπαϊκές μάρκες της Stellantis την ευκαιρία για μία ευρεία πρόταση σπορ μοντέλων, με την κίνηση στον πίσω άξονα, τα οποία θα απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό. Πρώτη στη λίστα είναι η Fiat/Abarth. Ο σκορπιός δεν έχει κρύψει ποτέ τις διαθέσεις του για έναν αντικαταστάτη του 124 Spider, αλλά το γεγονός πως δεν θα παράγει αυτόνομα μοντέλα, βάζει στο κάδρο και την Fiat. Ενδεχομένως μία νέα γενιά των 124 σε Coupe και Spider ή των Coupe και Barcetta, θα σήμανε την επιστροφή στις σπορ ρίζες και την αναθέρμανση του ενδιαφέροντας των Fiatistas.

Παράλληλα η Peugeot θέλει να κρατήσει τα Sport ηνία της Stellantis, οπότε είναι εφικτό να δούμε μία νέα γενιά του εντυπωσιακού RCZ, αλλά και το Opel να αναβιώσει το θρυλικό GT. Τέλος και το πιο εφικτό είναι το νέο μοντέλο της Dodge να γίνει η καλύτερη βάση για τις νέες Alfa Romeo Spider και GTV, διακαή πόθο των Alfisti.

Ερωτηματικό ο χρόνος

Με… απειλή την ενεργειακή μετάβαση στην Ευρώπη και παράλληλα την τεχνολογική ουδετερότητα να βρίσκεται στον αέρα, ο χρόνος που θα δούμε το αυτοκίνητο της Dodge είναι καθοριστικός για το σύστημα κίνησης που θα έχουν τα υπόλοιπα σπορ μοντέλα, εφόσον εγκριθούν. Η λογική δείχνει πως αν θα τα δούμε γύρω στο 2028, είναι εφικτό να υπάρχουν και υβριδικές επιλογές. Εάν τελικά τα μοντέλα θα παρουσιαστούν πιο μετά, τότε είναι σχεδόν σίγουρο πως θα επιλεγεί αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.