Renault

Renault 5 E-Tech electric : Το Renaulutionary pop icon

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech αποτελεί μια τολμηρή απάντηση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας - ενεργειακή νηφαλιότητα, βιωσιμότητα και μικρό αποτύπωμα άνθρακα.

Renault

Τι καλύτερο από ένα pop icon για να μεταφέρει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή mainstream τάση;

Το Renault 5 ήταν ένα μοναδικό αυτοκίνητο που φημιζόταν για την πρωτοποριακή σχεδίαση, την ευελιξία και τη λιτότητα στην κατανάλωση καυσίμου. Αντιμετώπισε τις προκλήσεις της εποχής του για εκατομμύρια οικογένειες, ανταποκρινόμενο στην πετρελαϊκή κρίση, την αλλαγή του τρόπου ζωής και την ανάγκη για ένα δεύτερο αυτοκίνητο. Συνεχίζοντας αυτή την εξαιρετικά σύγχρονη κληρονομιά, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech αποτελεί μια τολμηρή απάντηση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας – ενεργειακή νηφαλιότητα, βιωσιμότητα και μικρό αποτύπωμα άνθρακα.

Με σχεδιασμό που κερδίζει την καρδιά, ηλεκτρικά και ψηφιακά χαρακτηριστικά φτιαγμένα για τη λειτουργία και τη διασκέδαση, και ένα κυκλικό σύστημα παραγωγής που είναι τόσο τοπικό όσο και υπεύθυνο, έχει όλα όσα χρειάζονται για να θέσει το νέο πρότυπο στα αυτοκίνητα πόλης για την ενεργειακή μετάβαση.

 

Ένα αυτοκίνητο νέας γενιάς που γεννήθηκε από την Renaulution

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Για τον όμιλο Renault, αντιπροσωπεύει τη στρατηγική ανάκαμψης Renaulution, καθώς και τη βιομηχανική ανανέωση και την ηλεκτρική στροφή της εμβληματικής μάρκας του.

Αναπτυγμένο μέσω καινοτόμων μεθόδων εργασίας, το μοντέλο παραγωγής έχει όλη τη μαγεία και τη γοητεία του show-car. Αναπτύχθηκε σε μόλις τρία χρόνια, σε σύγκριση με τα συνήθη τέσσερα. Γεμάτο με ηλεκτρική και ψηφιακή τεχνολογία και κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στη Γαλλία, έχει επίσης ανταγωνιστική τιμή, που ξεκινά από περίπου 25.000 ευρώ.

Για να επιτύχει αυτό το αποτέλεσμα στην κατηγορία των μικρών, προσιτών αυτοκινήτων πόλης, ο Όμιλος αξιοποίησε όλο το φάσμα της τεχνογνωσίας του, και ιδιαίτερα την τεχνογνωσία της Renault, της Ampere, της οντότητας του Ομίλου Renault που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα και το λογισμικό, και της Mobilize.

Για το έργο αυτό, ο Όμιλος στηρίχθηκε στη νέα του οργάνωση πολλαπλών ειδικοτήτων, η οποία δημιουργήθηκε για να συμβαδίζει με τις τεχνολογικές αλλαγές σε αυτόν τον τομέα μέσω μιας ευέλικτης, καινοτόμου και αποτελεσματικής προσέγγισης. Για παράδειγμα, η Ampere έφερε στη Renault ένα αδιαμφισβήτητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, με την ταχεία ανάπτυξη μιας πρωτότυπης πλατφόρμας αφιερωμένης στα μικρά ηλεκτρικά οχήματα, μαζί με ένα ισχυρό ευρωπαϊκό βιομηχανικό οικοσύστημα. Ως αποτέλεσμα, η Renault είναι σε θέση να αναπτύξει μια νέα σειρά ελκυστικών ηλεκτρικών οχημάτων, με αιχμή του δόρατος σήμερα το Renault 5 E-Tech electric.

 

Ένας μοναδικός και συναισθηματικός σχεδιασμός

Όταν το Renault 5 λανσαρίστηκε το 1972, τράβηξε τα βλέμματα με την πρωτότυπη και μοντέρνα σχεδίασή του. Οι πλαστικοί προφυλακτήρες του, το έντονα χρωματισμένο αμάξωμα και οι προβολείς του έδιναν μια σκανταλιάρικη, σχεδόν ανθρώπινη εμφάνιση. Τοποθετημένο έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει το μεταβαλλόμενο πρόσωπο της κοινωνίας, είχε άμεση επιτυχία στους Γάλλους αγοραστές, ιδιαίτερα στις γυναίκες και τους νέους, μια νέα πελατειακή βάση για την εποχή. Ήταν μια ανάσα φρέσκου αέρα, που συμβόλιζε την ελευθερία και τη χαρά της ζωής.

Πώς λοιπόν αναβιώνει ένα σύμβολο του οποίου η δημοτικότητα δεν έχει μειωθεί ποτέ; Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να το μετατρέψεις σε ένα νέο αντικείμενο πόθου, όχι μόνο για όσους θυμούνται την περιπέτεια του αρχικού Renault 5, αλλά και για τις νεότερες γενιές με διαφορετικές προσδοκίες, σε έναν κόσμο που βρίσκεται στη δίνη μιας ηλεκτρικής και ψηφιακής μετάβασης; Ποιες αξίες πρέπει να διέπουν αυτή την αναγέννηση; Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα που καθοδήγησαν το έργο της ομάδας έργου, από τις οπτικές πτυχές μέχρι την ανάπτυξη και την παρουσίαση αυτού του νέου Renault 5 για τον 21ο αιώνα.

Η ομάδα σχεδιασμού είχε τόσα πολλά για να παίξει. Ακολούθησαν μια βαθιά συναισθηματική προσέγγιση στο έργο τους, υιοθετώντας ένα ” retrofuturistic ” στυλ. Έντονα χρώματα, προβολείς με νάζι, κάθετα πίσω φώτα, σμιλευμένα φτερά, χρωματιστή οροφή, μάσκα εξαερισμού στο καπό και πολλά άλλα: Το Renault 5 E-Tech electric κάνει πολλές νεύσεις στο σκανδαλιάρικο στυλ του προκατόχου του. Η ιδέα ήταν να δοθεί μια νέα πινελιά στις λεπτομέρειες που ζουν στο μυαλό των ανθρώπων, σύμφωνα με τον 21ο αιώνα και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Η γρίλια εξαερισμού στο καπό του αρχικού αυτοκινήτου επαναπροσδιορίστηκε για να συμβαδίζει με την εποχή. Σήμερα, είναι μια ένδειξη φόρτισης με τη μορφή του εμβληματικού αριθμού 5. Όταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα, ανάβει, απεικονίζοντας τη στενή αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Ένα άλλο παράδειγμα εξανθρωπισμένης διεπαφής είναι η ακολουθία καλωσορίσματος των προβολέων LED σε σχήμα κόρης, οι οποίοι “κλείνουν το μάτι” στον οδηγό. Απουσιάζουν από το αρχικό Renault 5, αλλά είναι απαραίτητα σήμερα για τη βέλτιστη απόδοση, τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά. Σήμερα, είναι παρόντα αλλά αόρατα, όπως το βελτιωμένο γυαλί που τοποθετείται πάνω από τα πίσω φώτα για τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα.

Το συναίσθημα που εμπνέει ο εξωτερικός σχεδιασμός αντικατοπτρίζεται και στο εσωτερικό. Ο οδηγός δέχεται ένα ιδιαίτερα θερμό καλωσόρισμα. Το Renault 5 E-Tech electric διαθέτει μια μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων 10,1″ με φωτεινό, ρέον περιβάλλον εργασίας. Ο γραφικός και ηχητικός σχεδιασμός της ακολουθίας καλωσορίσματος αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μουσικής και Ήχου Ircam και με τον Jean-Michel Jarre. Ο διάσημος καλλιτέχνης, συνθέτης και συγγραφέας είναι πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής μουσικής με πάθος για την τεχνολογία. Ο ίδιος ανέπτυξε επίσης τα ηχητικά τοπία επί του οχήματος και το VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), έναν εξωτερικό ήχο προειδοποίησης που εκπέμπεται από το αυτοκίνητο σε ταχύτητες κάτω των 30 km/h για να προειδοποιεί τους πεζούς.

 

Μια ηλεκτρική πλατφόρμα νέας γενιάς, μοναδική στην Ευρώπη

Για να διασφαλιστεί ότι το μοντέλο παραγωγής θα έχει όλη τη γοητεία του show car που παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2021, οι ομάδες σχεδιασμού, μηχανολογίας και προϊόντων συνεργάστηκαν σε κατάσταση κομάντο στο πλαίσιο μιας αντίστροφης διαδικασίας “από το σκίτσο στο δρόμο”. Ο σχεδιασμός ενός οχήματος προσαρμόζεται συνήθως στην πλατφόρμα πάνω στην οποία πρόκειται να κατασκευαστεί. Σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, οι μηχανικοί εργάστηκαν αντίστροφα, αναπτύσσοντας την πλατφόρμα για το σχέδιο που κέρδισε την καρδιά του Luca de Meo: μια μακέτα από ρητίνη που δημιουργήθηκε από το τμήμα Advanced Design. Το Renault 5 E-Tech electric είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στην AmpR Small, τη νέα πλατφόρμα Ampere που προορίζεται για τα ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας B. Αυτό το καθιστά ένα μοναδικό όχημα με πραγματικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως επίπεδο δάπεδο, μακρύ μεταξόνιο (2,54 m), βελτιστοποιημένο εσωτερικό χώρο και χωρητικότητα χώρου αποσκευών (326 λίτρα), χαμηλότερο κέντρο βάρους και μειωμένο βάρος (λιγότερο από 1.500 kg). Η πλατφόρμα AmpR Small έχει επίσης επιφέρει οικονομίες κλίμακας σε πολλούς τομείς χωρίς συμβιβασμούς στα ηλεκτρικά εξαρτήματα ή στις τεχνολογίες που είναι χρήσιμες για τους πελάτες. Μέσω αυτής της ανατρεπτικής προσέγγισης, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, η Renault κατάφερε να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης σε μόλις τρία χρόνια.

Το Renault 5 E-Tech electric παρουσιάζει έναν νέο αμφίδρομο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατό με τις τεχνολογίες V2L (vehicle-to-load) και V2G (vehicle-to-grid). Αυτό το πρωτοποριακό σύστημα πρόκειται να γίνει ευρέως διαδεδομένο. Θα καταστήσει το όχημα πραγματικό παίκτη στο ενεργειακό οικοσύστημα μέσω των υπηρεσιών του Mobilize, τροφοδοτώντας ηλεκτρική ενέργεια χωρίς άνθρακα πίσω στο δίκτυο. Ως αποτέλεσμα, οι χρήστες θα απολαμβάνουν σημαντική εξοικονόμηση στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.

Κάτω από το καπό, ο κινητήρας του Renault 5 E-Tech electric είναι πιο συμπαγής από τους κινητήρες των Megane E-Tech electric και Scenic E-Tech electric, στα οποία βασίζεται. Παραμένει πιστός στην προτιμώμενη από τη Renault σύγχρονη τεχνολογία του τυλιγμένου δρομέα. Καθώς δεν διαθέτει μόνιμους μαγνήτες, δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες, μειώνοντας έτσι τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του. Βασιζόμενος στην εμπειρία των προκατόχων του όσον αφορά την αντοχή, ο κινητήρας θα είναι διαθέσιμος με τρεις κατηγορίες ισχύος: 110, 90 και 70 kW.

 

Εξαιρετική οδηγική απόλαυση για να ενθαρρύνει την προτίμηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα ευέλικτο αυτοκίνητο, που αισθάνεται άνετα στην πόλη ή στον ανοιχτό δρόμο, χάρη στον φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW, τον φορτιστή συνεχούς ρεύματος 80 ή 100 kW και την μπαταρία έως 52 kWh που του δίνει αυτονομία έως 400 km WLTP. Μια σπανιότητα στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης, μπορεί να ρυμουλκήσει ακόμη και ρυμουλκούμενο, με ικανότητα ρυμούλκησης 500 kg.

Πάνω απ’ όλα, είναι εξαιρετικά ευκίνητο, με τη βελτιστοποιημένη μπροστινή ανάρτηση και τον μικρό κύκλο στροφής του. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, δανεισμένη από τα ανώτερα μοντέλα της αγοράς, προσφέρει ένα επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και επιδόσεων άγνωστο μέχρι πρότινος σε αυτή την κατηγορία. Όλα αυτά συνθέτουν μια εξαιρετική οδηγική απόλαυση, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση.

Το επίτευγμα αυτό αποδεικνύει την υπεροχή του Ομίλου Renault στο σχεδιασμό και την παραγωγή των μικρών, ελαφρών, ανταγωνιστικών και δημοφιλών ηλεκτρικών οχημάτων που πρόκειται να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο στην ηλεκτρική μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Μια εμπειρία που ενισχύεται από τεχνολογίες με προστιθέμενη αξία για τον άνθρωπο

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα αυτοκίνητο υψηλής τεχνολογίας γεμάτο με καινοτομίες αιχμής, που χρησιμοποιούνται έξυπνα για να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο με πρακτικά οφέλη για την άνεση και την ασφάλεια τόσο του οδηγού όσο και των επιβατών. Αυτή η λειτουργική mainstream προσέγγιση της καινοτομίας αποτελεί μέρος του DNA των “voitures à vivre” της Renault, μιας μάρκας που πάντα προσπαθούσε να κάνει την καλύτερη τεχνολογία διαθέσιμη σε όλους.

Αντανακλώντας αυτή την προσέγγιση, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι:

  • Συνδεδεμένο

Το Renault 5 E-Tech electric διαθέτει το σύστημα OpenR Link τελευταίας γενιάς με ενσωματωμένο το Google, μαζί με περισσότερες από 50 εφαρμογές και πρακτικές υπηρεσίες, όπως η ενσωμάτωση της ηλεκτρικής φόρτισης στο προγραμματισμένο ταξίδι.

  • Διαισθητικό και φιλόξενο

Παράλληλα με τις συνδεδεμένες υπηρεσίες της Google, το Renault 5 E-Tech electric κάνει το ντεμπούτο του Reno, του επίσημου avatar της Renault, ενός έξυπνου, χρήσιμου και συμπαθητικού ταξιδιωτικού συντρόφου. Αναπτυγμένο από τη Renault για να προσφέρει στους πελάτες μια πιο ευχάριστη και διαισθητική ηλεκτρική εμπειρία, το avatar Reno έχει πραγματική προσωπικότητα. Σχεδιασμένο για να ανταποκρίνεται στις ερωτήσεις και τις εντολές του χρήστη (πχ: “Γεια σου Reno, προγραμμάτισε μια φόρτιση για αύριο στις 8 το πρωί” ή “Γεια σου Reno, πώς μπορώ να αυξήσω την αυτονομία μου;”), δίνει στο όχημα μια σχεσιακή υπογραφή γεμάτη ενσυναίσθηση.

  • Άνετο

Η ηχητική άνεση βελτιστοποιείται με το κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σύστημα ηχομόνωσης smart cocoon και ένα ακουστικό παρμπρίζ, ένα χαρακτηριστικό που δανείστηκε από πιο πάνω στην αγορά. Για τη θερμική άνεση, μια οικονομική αντλία θερμότητας εξοικονομεί ενέργεια της μπαταρίας.

  • Ασφαλές

Στην αιχμή της ασφάλειας, το Renault 5 E-Tech electric διαθέτει βοηθήματα οδήγησης (ADAS) δανεισμένα από μεγαλύτερα μοντέλα της αγοράς, όπως το Intelligent Adaptive Cruise Control που διαβάζει το δρόμο και το Active Driver Assist, μια τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2. Περιλαμβάνει επίσης καινοτόμες τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο των υπηρεσιών διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος (Fireman Access, Pyroswitch και QRescue). Το νέο δυναμικό σύστημα πέδησης μειώνει στο μισό το χρόνο αντίδρασης για το αυτόματο φρενάρισμα. Τέλος, το Safety Coach υποστηρίζει τον οδηγό στη μείωση του κινδύνου ατυχήματος.

  • Απλό

Η φόρτιση είναι πιο εύκολη και έξυπνη με το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech, χάρη στο ευρύ φάσμα υπηρεσιών που παρέχει το οικοσύστημα Mobilize: Mobilize Power Solutions για να παραγγείλετε μέσω του δικτύου αντιπροσώπων της Renault μια λύση φόρτισης που θα τοποθετηθεί στο σπίτι του πελάτη, Smart Charge για την παροχή έξυπνης οικιακής φόρτισης με χαμηλότερο κόστος και Charge Pass για πρόσβαση σε πάνω από 600.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε 25 ευρωπαϊκές χώρες με μία μόνο κάρτα. Το σύστημα αυτό λειτουργεί σε λειτουργία hands-free σε πολλά συμβατά σημεία φόρτισης του δικτύου DC. Απλά συνδέστε το Renault 5 E-Tech electric στην πρίζα για να ξεκινήσει η φόρτιση και η ασφαλής χρέωση χωρίς κάρτα ή κωδικό, χάρη στη λειτουργία Plug & Charge.

 

Σχεδιασμένο με βιώσιμο τρόπο σε ένα είδος ” Electric Valley ” με ευρωπαϊκή εμβέλεια

Ο όμιλος Renault δεσμεύεται να παράγει το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech – και την μπαταρία του – στη Γαλλία από το καλοκαίρι του 2025. Τα οχήματα και οι μπαταρίες θα συναρμολογούνται στο εργοστάσιο του Douai, το οποίο ήταν ένας από τους χώρους παραγωγής του αρχικού Renault 5. Ο κινητήρας (ηλεκτρική μηχανή, μειωτήρας, ηλεκτρονικά ισχύος) θα κατασκευάζεται στο Cléon και οι μονάδες θα παράγονται από το Gigafactory του Douai (σύμπραξη Envision AESC) από το καλοκαίρι του 2025. Μέχρι το 2030, το ανθρακικό αποτύπωμα των μονάδων θα είναι 35% μικρότερο από ό,τι για το ZOE.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech θα κατασκευαστεί στη βόρεια Γαλλία, χρησιμοποιώντας ένα συμπαγές οικοσύστημα προμηθευτών που βρίσκεται σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων από το συγκρότημα ElectriCity. Αυτή η δέσμευση για ανταγωνιστική τοπική παραγωγή αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη μιας ευρωπαϊκής ηλεκτρικής κοιλάδας, που θα εξειδικεύεται στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων. Θα συμβάλει στη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και στη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος.

Πάντα μπροστά από την εποχή του, το Renault 5 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έριξε την κατανάλωση καυσίμου κάτω από το συμβολικό όριο των 5 λίτρων/100 χλμ. στα 90 χλμ. την ώρα… και ήταν διαθέσιμο ακόμα και σε ηλεκτρική έκδοση ήδη από το 1974, με αυτονομία 110 χλμ.! Σηματοδότησε επίσης τις απαρχές του οικολογικού σχεδιασμού, με μια οροφή κατασκευασμένη από συγκολλημένες φυσικές ίνες για τη βελτίωση της ηχομόνωσης, του εσωτερικού χώρου, του σχεδιασμού και της κατανάλωσης καυσίμου. Οραματιστής μέχρι τέλους, έθεσε στον εαυτό της μια τελευταία πρόκληση το 1986, επιχειρώντας να εισέλθει στην κυκλική οικονομία με ανακατασκευασμένα μοντέλα Renault 5.

Αυτό το πρωτοποριακό πνεύμα παραμένει ζωντανό σε όλη την αλυσίδα αξίας του ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech. Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της The Future is NEUTRAL, της θυγατρικής του Ομίλου Renault που ειδικεύεται στην κυκλική οικονομία, και σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της μάρκας, το Renault 5 E-Tech electric θα επιτύχει συνολικό επίπεδο ανακυκλωσιμότητας 85%, ενσωματώνοντας 19,4% ανακυκλωμένα υλικά (πρότυπο ISO14021) και 26,6% υλικά που ανακτώνται από την κυκλική οικονομία, συμπεριλαμβανομένων 41 kg ανακυκλωμένων πολυμερών. Τα υφάσματα των καθισμάτων θα είναι κατασκευασμένα από πλήρως ανακυκλωμένο υλικό στα επίπεδα εξοπλισμού Techno και Iconic Cinq. Αυτό το τελευταίο θα περιλαμβάνει επίσης υλικά βιολογικής προέλευσης για το τιμόνι και τη μόνωση του εσωτερικού του.

 

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech έχει όλα όσα χρειάζεται για να αφήσει το στίγμα του στο σήμερα

Ένα έξυπνο, συνδεδεμένο, ανταγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης made in France / made in Europe, το Renault 5 E-Tech electric είναι έτοιμο να κερδίσει τις καρδιές. Όπως ακριβώς και ο προκάτοχός του στην εποχή του, αποτελεί μια αφοσιωμένη και χαρούμενη απάντηση στις τεχνολογικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της σύγχρονης κινητικότητας. Θα λανσαριστεί τον Σεπτέμβριο του 2024.