Pagani Huayra BC Roadster, το νέο κόσμημα της αυτοκίνησης

H Pagani, είναι κάθε άλλο παρά ένας συνηθισμένος κατασκευαστής αυτοκινήτων. Είναι κάτι μεταξύ κατασκευαστή αυτοκινήτων και έργων τέχνης. Ίσως είναι και ένας συνδυασμός των δύο. Στη Pagani, δεν υπάρχουν “πρέπει”, ούτε ανάγκη για μεγάλο όγκο πωλήσεων. Όλα είναι φτιαγμένα και συναρμολογημένα στο χέρι, σε πολύ περιορισμένο αριθμό αντιτύπων.

Το Huayra, είναι το δεύτερο μοντέλο της, μετά το Zonda. Αρχικά είχε παρουσιαστεί σε coupe έκδοση, το Μάρτιο του 2011, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Παρήχθησαν αρχικά 100 αριθμημένα Coupe (2012-2018), 100 Roadster (2017-σήμερα, δεν έχει ολοκληρωθεί η παραγωγή όλων) και 20 BC Coupe (2017-2019).

To BC είναι η πιο track-oriented έκδοση του “απλού” Huayra. Το όνομα BC βέβαια, δεν δόθηκε τυχαία. Είναι τα αρχικά του πρώτου πελάτη της Pagani και προσωπικού φίλου του ίδιου του Horacio Pagani, Benny Caiola, ενάς ιταλού επιχειρηματία και συλλέκτη αυτοκινήτων ο οποίος απεβίωσε το 2010 και ήταν γνωστός μεταξύ άλλων, για την μεγαλύτερη και πιο εκτενή σε γκάμα ιδιωτική συλλογή Ferrari στο κόσμο.

Μετά το Coupe όμως, άρχισε να υπάρχει και ζήτηση για ένα BC Roadster, εν έτη 2017. Πήρε στη Pagani 2 χρόνια και 6 διαφορετικών προδιαγραφών πρωτότυπα, για να τελειοποιήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σύμφωνα με τα δικά της standard, πρωτού μας το παρουσιάσει σήμερα. Λόγω της τεράστιας ζήτησης απο νέους πελάτες, αλλά και προκειμένου να μπορούν οι κάτοχοι των 20 BC Coupe να έχουν και τα δύο στη συλλογή τους, η Pagani ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσει 40 BC Roadster.

Η τέλεια διαχείριση της ροής του ανέμου

Η Pagani κατάφερε να μεταφέρει την αεροδυναμική του BC Coupe στο BC Roadster, σχεδόν απαράλλαχτη. Το εμπρός μέρος είναι σχεδιασμένο με τρόπο τέτοιο ώστε να ομαλοποιεί τη ροή του αέρα γύρω απο όλο το εμπρός μέρος και να τη κατευθύνει προς τα πίσω, είτε με σταθερά αεροδυναμικά μέρη (για παράδειγμα τα cannards στον προφυλακτήρα) ή με ενεργά αεροδυναμικά μέρη, που εστιάζουν περισσότερο προς τη ροή του αέρα για τη ψύξη και για τη ροή του κάτω απο το αυτοκίνητο.

Το πίσω μέρος εστιάζει αεροδυναμικά στη σταθερότητα του αυτοκινήτου συνολικά, αλλά και στις ανάγκες ψύξης του V12, οι οποίες κάθε άλλο παρά μικρές είναι. Η πίσω αεροτομή παράγει ήδη ένα αισθητό αεροδυναμικό φορτίο ακόμη και σε κανονικές ταχύτητες οδήγησης, με αυτό να αυξάνεται σημαντικά, καθώς αυξάνεται και η ταχύτητα.

Στα 280 χιλιόμετρα/ώρα, το BC Roadster παράγει 500 κιλά αεροδυναμικό φορτίο, και σε συνδυασμό με τα ενεργά αερροδυναμικά μέρη αλλά και τα ενεργά αμορτισέρ, φροντίζει για τη καλύτερη δυνατή σταθερότητα του αυτοκινήτου.

Πιο άκαμπτο πλαίσιο, καλύτερα υλικά

Ο Horacio Pagani, πριν ιδρύσει την δική του εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων, δούλευε σε έναν άλλο κολωσσό του χώρου, τη Lamborghini. Εκεί έμαθε μεταξύ άλλων, αρκετά πράγματα γύρω απο το carbon. Όταν ίδρυσε τη Pagani, έμμελε να γίνει ο πρωτοπόρος στην εκτενή αρχικά, αποκλειστική στη συνέχεια, χρήση του συγκεκριμένου υλικού, για τη κατασκευή των αυτοκινήτων του.

Μετά απο 20 και πλέον χρόνια εκτενής έρευνας και ανάπτυξης διαφόρων μορφών και διαφοροποιήσεων του συγκεκριμένου υλικού, στο BC Roadster παρουσιάζουν δύο νέα “υβρίδια” carbon, το Carbo-Triax HP62 και το Carbon-Titanium HP62 G2, τα οποία αυξάνουν τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου κατά 12% σε σχέση με το κορυφαίο εως τώρα Pagani, BC Coupe, και την ευκαμψία κατά 20%.

Όταν οι σχεδιαστές παρουσίασαν στον Horacio Pagani, τα νέα αυτά υλικά, μαζί με τη λεπτομέρια ότι είναι κατά 450% πιο ακριβά απο τα υπάρχοντα υλικά, η απόκριση του ήταν “ο πελάτης αξίζει ακόμη περισσότερα”.

Η καρδιά του BC, δια χειρός AMG

Η AMG ήταν απο τη πρώτη στιγμή, η αποκλειστική πάροχος κινητήρων στη Pagani. Εδώ βέβαια, έδινε πάντα κατά αποκλειστικότητα V12 κινητήρες. Με 125 χρόνια εμπειρίας απο τη Mercedes Benz, 50 απο την AMG και 20 απο τη μεταξύ τους συνεργασία, γεννήθηκε ο νέος κινητήρας της Pagani, με πρώτη τοποθέτηση του, στο BC Roadster.

Δύο νέα turbo, μία νέου σχεδιασμού πολλαπλή εξαγωγής, δύο throttle-bodies και τέσσερα air-to-water intercoolers, φροντίζουν για τη καλύτερη και υψηλότερη απόδοση του νέου V12 της AMG. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 800 ίππους και 1050Nm ροπή, απο τις 2000 σαλ. Ξανά. 1050Nm ροπή, απο τις 2000 σαλ !

Ανανεωμένος λοιπόν, και συμβατός σύμφωνα με όλες τις νέες νόρμες ρύπων ανά τον κόσμο, ο θηριώδης V12 Bi-Turbo δεν έχασε τίποτα σε χαρακτήρα, παρά τις αλλαγές που υπέστη. Για άλλη μία φορά, η AMG κατάφερε να κάνει ένα κινητήρα τόσο “καθαρό”, που να μη χρειαστεί κάποια υβριδική υποβοήθηση. Και φυσικά, όπως και στις AMG, δεν έχασε τον υπέροχο ήχο του.

Το κιβώτιο είναι ένα old-school 7ρι σειριακό, κατασκευής της Xtrac, με 3-δισκο συμπλέκτη και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο limited-slip διαφορικό. Το κιβώτιο αυτό είναι κατά 35% ελεφρύτερο με ένα αντίστοιχο dual-clutch και η τοποθέτηση του έχει γίνει σε τέτοιο τρόπο, ώστε να συμβάλει και αυτό στη σταθερότητα του πίσω μέρους, μέσο της καλύτερης κατανομής του βάρους στο πίσω μέρος.

Ανάρτηση, ελαστικά, φρένα, μόνο απο τους κορυφαίους

 

Η ανάρτηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της οδηγικής εμπειρίας ενός αυτοκινήτου.

Η Pagani έδωσε μεγάλη βάση στο να κάνει το αυτοκίνητο όχι μόνο ακριβές και σταθερό στο όριο αλλά και άνετο σε συνθήκες κανονικής οδήγησης. Τα αμορτισέρ του είναι ίδια με αυτά του BC Coupe, καθώς η Pagani θεώρησε πως οι αλλαγές που έγιναν στο λογισμικό του συστήματος της ανάρτησης, είναι αρκετές προκειμένου να δώσουν την ίδια οδηγική εμπειρία, χωρίς να χρειαστούν κάποιες άλλες αλλαγές

Όπως γνωρίζουμε, το παν σε ένα αυτοκίνητο είναι το μοναδικό σημείο επαφής μεταξύ αυτού και του δρόμου, τα ελαστικά. Όπως για το Coupe, έτσι και για το Roadster, η Pagani στράφηκε για άλλη μία φορά στη Pirelli, η οποία κατασκεύασε μία tailor made εκδοχή του Trofeo R, με ένα μείγμα ειδικά για τις ανάγκες του BC Roadster. Οι αριθμοί μιλούν απο μόνοι τους. 1,9G σε σταθερή επιτάχυνση (με peak στα 2,2) και 2,2G στην επιβράδυνση, δείχνουν το εκπληκτικό επίπεδο πρόσφυσης των Trofeo R.

Οι ζάντες του BC δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την APP και είναι κατασκευασμένες απο κράμα Avional, με τεχνολογία center-lock.

Τα φρένα είναι φυσικά κεραμικά, κατασκευής της Brembo, 398x36mm 6-πίστονα μπροστά και 380x34mm 4-πίστονα πίσω.

Εσωτερικό, ή καμπίνα διαστημόπλοιου ;

Τα Pagani μπορεί να είναι πανέμορφα εξωτερικά, άκρως εντυπωσιακά. Υπάρχουν όμως και άλλα αυτοκίνητα που είναι έτσι. Εκεί όμως που πραγματικά κανείς δεν μπορεί να τους φτάσει, είναι το εσωτερικό. Το λόγια είναι περιττά, οι εικόνες μιλούν απο μόνες τους…

All in all

Το BC Roadster δεν είναι αυτοκίνητο, όχι τουλάχιστον με τη χρηστική έννοια του όρου. Είναι ένα έργο τέχνης εν κινήσει.

Είναι το όραμα και η αγάπη ενός ανθρώπου για το τι είναι το ιδανικό hypercar και το ιδανικό δεν είναι απαραίτητα αριθμοί.

Για αυτό και δεν είναι απαραίτητο να το συγκρίνουμε με κάποιο άλλο hypercar σε οποιαδήποτε μορφή.

Το μόνο που θα πω, είναι πως θα ήθελα έστω για μία φορά, να δω ένα απο κοντά, κατα προτίμηση εν κινήσει, για να απολαύσω και τον ήχο του V12…