Το νέο Opel Insignia OPC θα είναι άνω των 400 ίππων

Η Opel έδωσε στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για το νέο Insignia Grand Sport που θα κάνει πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2017. Όμως, όσο ωραίο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο να είναι το νέο Insignia, η Opel κρατά μυστικό το -για κάποιους- σημαντικότερο σημείο: Αυτό των κινητήρων, αλλά και της ισχυρότερης έκδοσης. Όχι από το TopSpeed.gr, το οποίο έχει κάποιες πληροφορίες από τη Γερμανία, οι οποίες θα κάνουν τους φαν της Opel να αρχίσουν να μαζεύουν λεφτά…

Σε ό,τι αφορά το Grand Sport, οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η Opel θα προσφέρει μια γκάμα κινητήρων από 1,5 ως 2,0 λίτρα στη βενζίνη (turbocharged) και από 1,6 ως 2,0 λίτρα στα turbodiesel, οι οποίοι θα έχουν ως κορυφαίο έναν βενζίνης απόδοσης 250 ίππων που θα εφοδιάζει το τετρακίνητο Insignia Grand Sport. Σε ό,τι αφορά τα κιβώτια, θα προσφέρονται σε χειροκίνητο 6 σχέσεων και σειριακό οκτώ σχέσεων.

Τα μεγάλα νέα όμως, αφορούν το Insignia OPC. Πληροφορίες του TopSpeed.gr από γερμανική πηγή, αναφέρουν ότι η Opel έχει κρατήσει “ρεζερβέ” για την πιο hot έκδοση της ναυαρχίδας της, έναν ολοκαίνουριο supercharged εξακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος θα έχει απόδοση “τουλάχιστον 400 ίππων“. Η ίδια πηγή αρνήθηκε να επιβεβαιώσει εάν ο κινητήρας είναι σε διάταξη V, καθώς και να σχολιάσει το αν θα είναι μεγαλύτερος στη χωρητικότητα από τα 2,8 λίτρα του απερχόμενου OPC (απέδιδε 325 ίππους).  

Σε ό,τι αφορά τη μετάδοση της κίνησης, έχουμε και εδώ μεγάλα νέα. Μαθαίνουμε ότι θα χρησιμοποιηθεί το ολοκαίνουριο 9άρι σειριακό της GM, το οποίο επιτυγχάνει γρηγορότερες αλλαγές, αλλά και μεγάλη οικονομία καυσίμου, καθώς επιτρέπει το cruising με τον κινητήρα να δουλεύει σε ιδιαίτερα χαμηλές στροφές. Με δεδομένο ότι το 9άρι αυτόματο δημιουργήθηκε για να χρησιμοποιηθεί σε προσθιοκίνητα αυτοκίνητα, η (λογική) πληροφορία ότι το Insignia OPC θα είναι τετρακίνητο, παύει να είναι… αντικρουόμενη, καθώς οι άνθρωποι της General Motors σημειώνουν με νόημα ότι το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο είναι ήδη four-wheel-drive-ready.

Βέβαια, Insignia δεν είναι μόνο το OPC, καθώς το Grand Sport κάθε άλλο παρά… αμελητέο είναι. Και οι πληροφορίες γι’ αυτό, δείχνουν ότι η Opel ξεπέρασε τον εαυτό της και επαναπροσδιόρισε στόχους και κατηγορίες.  

Το νέο Insignia Grand Sport βασίζεται σε μία νέα αρχιτεκτονική. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 92 mm, αυξάνοντας την ευρυχωρία εσωτερικού προς όφελος κυρίως των πίσω επιβατών. Επίσης επέτρεψε στους σχεδιαστές να δώσουν στο νέο Insignia Grand Sport εξαιρετικές, νέες, αθλητικές αναλογίες και την εικόνα μιας γνήσιας ναυαρχίδας: δείχνοντας πολύ μακρύτερο και χαμηλότερο, διαθέτει τη λεπτή, απέριττη σιλουέτα ενός coupé και το τολμηρό στήσιμο μοντέλου ανώτερης κατηγορίας. Αυτό συνδυάζεται με κορυφαία αεροδυναμική και CD μόλις 0,26. Στο εσωτερικό, το νέο Insignia Grand Sport ικανοποιεί τον οδηγό με ένα ποιοτικό, οδηγοκεντρικό ταμπλό και κατά τρία εκατοστά χαμηλότερη θέση καθίσματος, που προσφέρει μεγαλύτερη αμεσότητα και πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Στην πραγματικότητα όμως, το νέο Insignia Grand Sport δεν δείχνει απλά πιο δυναμικό – είναι πιο δυναμικό. Όπως στο Opel Astra, η απόδοση ήταν βασικό κριτήριο στη φάση εξέλιξης του νέο Insignia. Η βελτιστοποιημένη διάταξη χώρων και η χρήση ελαφρών υλικών συνετέλεσαν στην εξοικονόμηση βάρους έως 175 kg, προς όφελος της οδηγικής ακρίβειας και ευελιξίας. Νέα, high-tech χαρακτηριστικά όπως το σύστημα all-wheel drive με torque vectoring (έλεγχο κατανομής ροπής) – το πιο προηγμένο στην κατηγορία – ή το νέο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο επιτρέπουν στους οδηγούς να αξιοποιούν στο έπακρο τις ικανότητές τους.

Το Insignia Grand Sport είναι δυναμικό στην οδήγηση όσο και στην εμφάνιση. Θα διατίθεται με μία ευρεία γκάμα υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων και κιβωτίων τελευταίας γενιάς όταν λανσαριστεί επίσημα του χρόνου. Το πολύ αποδοτικό οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με χαρακτηριστικά βελτιστοποιημένης τριβής, είναι νέο στη γκάμα. Εντυπωσιάζει με την κορυφαία άνεση αλλαγών σχέσεων και αρχικά θα διατίθεται μόνο με all-wheel drive. Το νέο, ευφυές σύστημα all-wheel drive του Insignia με torque vectoring (έλεγχο της κατανομής ροπής) είναι το πιο προηγμένο στην κατηγορία του. Συνδυάζεται με νέα, high-tech πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων. Δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι πολύδισκοι συμπλέκτες στο σύστημα AWD αντικαθιστούν το σύνηθες πίσω διαφορικό, παρέχοντας πολύ πιο ακριβή μετάδοση ισχύος σε κάθε τροχό ξεχωριστά, ανεξάρτητα αν το οδόστρωμα έχει χαλίκια, νερό, πάγο ή χιόνι. Στις στροφές, πρόσθετη ροπή μεταδίδεται στον εξωτερικό, πίσω τροχό, μειώνοντας αισθητά την υποστροφή και επιτρέποντας μεγαλύτερη ακρίβεια ελέγχου. Το σύστημα αντιδρά μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, με το πάτημα του γκαζιού, διασφαλίζοντας σταθερότητα και ευκολότερους ελιγμούς διεύθυνσης σε κάθε περίπτωση.

Το αναβαθμισμένο πλαίσιο FlexRide αποτελεί τη βάση για τη βέλτιστη οδηγική συμπεριφορά ανάλογα με τις συνθήκες. Αυτό προσαρμόζει τους αποσβεστήρες, το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών σχέσεων (στα αυτόματα κιβώτια) ανεξάρτητα ή μέσω των επιλέξιμων προγραμμάτων ‘Standard’, ‘Sport’ και ‘Tour’. Ανάλογα με το επιλεγμένο mode, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού είναι πιο άμεσα και το σύστημα ευστάθειας ESP παρεμβαίνει νωρίτερα ή αργότερα. Το νέο λογισμικό ‘Drive Mode Control’ είναι η καρδιά και η ψυχή του προσαρμοζόμενου πλαισίου. Αυτό αναλύει συνεχώς τις πληροφορίες που παρέχουν οι αισθητήρες και οι ρυθμίσεις και αναγνωρίζει το ατομικό οδηγικό στυλ.

«Η Opel κάνει και πάλι μία κίνηση ματ με το νέο Insignia Grand Sport. Η νέα μας ναυαρχίδα προάγει τις αναγνωρισμένες αρετές του επιτυχημένου Astra στο επόμενο επίπεδο. Κανένα άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία του Insignia δεν διαθέτει τόσες πολλές υπερσύγχρονες τεχνολογίες. Το κάναμε ελαφρύ, ευέλικτο και καταπληκτικό στην οδήγηση. Και οι σχεδιαστές μας δημιούργησαν έναν εξαιρετικό συνδυασμό φινέτσας και σπορτίφ στυλ που θα κάνει ακόμα και μοντέλα ανώτερων κατηγοριών και τιμών να ζηλέψουν. Το νέο Insignia πραγματικά αγγίζει νέα ύψη. Είναι ένα Grand Sport με όλη τη σημασία της λέξης,» δήλωσε ο CEO της Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann.

Το Insignia Grand Sport έρχεται εξοπλισμένο με μία σειρά κορυφαίων τεχνολογιών που κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη, πιο ξεκούραστη και πιο άνετη από ποτέ.  Βασισμένοι στο αναγνωρισμένο σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού LED matrix του Astra, οι μηχανικοί της Opel έχουν ήδη εξελίξει τη δεύτερη γενιά φώτων IntelliLux LED® για το Insignia: είναι ταχύτερη, ακριβέστερη και ισχυρότερη με εμβέλεια μέχρι 400 m για τη μεγάλη σκάλα. Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με αυτοματοποιημένη διόρθωση διεύθυνσης, νέο σύστημα head-up display και κάμερα 360° προστίθενται σε άλλα χαρακτηριστικά όπως τα premium καθίσματα με πιστοποίηση AGR, τα εμπρός / πίσω θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο παρμπρίζ και αναβαθμίζουν τα πρότυπα άνεσης του νέου Insignia. Το όχημα προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα infotainment και συνδεσιμότητας χάρη στην τελευταία γενιά συστημάτων IntelliLink και το σύστημα προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar, που, με το λανσάρισμα του Insignia, θα προσφέρει τη νέα υπηρεσία Personal Assistant. Όμως το νέο Insignia Grand Sport δεν ενδιαφέρεται μόνο για την ασφάλεια των δικών του επιβατών: είναι το πρώτο Opel με ενεργό αλουμινένιο καπό, που σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό, ανασηκώνεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, για να αυξήσει την απόσταση από τα σκληρά εξαρτήματα του κινητήρα, βελτιώνοντας αισθητά την προστασία των πεζών.

Ήταν απόλυτα φυσιολογικό, το διάσημο Monza Concept να λειτουργήσει σαν πηγή έμπνευσης για τη σχεδίαση εσωτερικού και εξωτερικού του νέου Insignia Grand Sport: το Monza ήταν το μοντέλο – πρότυπο για τους σχεδιαστές στο στούντιο, στη φάση δημιουργίας της νέας ναυαρχίδας της Opel. Αποστολή τους ήταν να αποτυπώσουν στο νέο Insignia το πολυτελές, απέριττο αλλά και αθλητικό στυλ του πρωτοτύπου.

Το αποτέλεσμα μιλά από μόνο του. Το νέο Insignia Grand Sport δείχνει λεπτό και πανάλαφρο. Παρά την ελάχιστη αύξηση μήκους (4897 mm) συγκριτικά με τον προκάτοχό του, κατάφερε να απαλλαγεί από 60 kg μόνο από το αμάξωμα. Συνολικά, η νέα γενιά ζυγίζει 175 kg λιγότερα από το απερχόμενο μοντέλο. Ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 92 mm, οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί αισθητά και τα μετατρόχια έχουν διευρυνθεί κατά 11 mm. Το γεγονός αυτό χαρίζει στο Insignia Grand Sport αναλογίες εφάμιλλες πισωκίνητων μοντέλων ανώτερων κατηγοριών. Μία αεροδυναμική οροφή χαμηλωμένη κατά 29 mm συντελεί στη συναρπαστική σχεδίαση του Insignia: διαθέτει την αθλητική και κομψή σιλουέτα ενός coupé.

Η περίοπτη μάσκα και οι λεπτοί προβολείς, εμπνευσμένοι κατευθείαν από το Monza Concept αναδεικνύουν το φαρδύ, οριζόντιο εμπρός τμήμα και του προσδίδουν μία τολμηρή εμφάνιση. Η μάσκα τοποθετείται χαμηλότερα και τονίζει το στιβαρό στήσιμο.

Τα παράθυρα φέρουν πάνω χρωμιωμένη λωρίδα αντί για ολόκληρο πλαίσιο, με αποτέλεσμα η οροφή τύπου coupé να μειώνει οπτικά το ύψος και να αυξάνει το μήκος του αμαξώματος. Η χαρακτηριστική ‘λεπίδα’ παίζει με το φως στο κάτω τμήμα των θυρών, οδηγώντας το βλέμμα προς τα πίσω. Το νέο Insignia Grand Sport είναι αεροδυναμικό όσο φαίνεται: με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 πρόκειται για ένα από τα πιο αεροδυναμικά οχήματα στην κατηγορία του.

Πίσω, καθαρές και απλές γραμμές σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά ‘διπλά φτερά’ των φώτων LED χαρίζουν στο όχημα μεγαλύτερο οπτικό πλάτος. Το νέας σχεδίασης, κεντρικά και ψηλά τοποθετημένο φως στοπ LED έχει ενσωματωθεί στη γραμμή οροφής. Αυτό προσδίδει στο πίσω τμήμα μία πιο high-tech εμφάνιση, που παραπέμπει σε premium μοντέλα.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, το νέο Insignia έχει τα εξής πρόσθετα συστήματα υποστήριξης οδηγού:

Head-up-Display: πληροφορίες για την ταχύτητα, τα σήματα της κυκλοφορίας, τα όρια ταχύτητας στον περιοριστή ή την κατεύθυνση πλοήγησης προβάλλονται στο παρμπρίζ και στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, ώστε ότι ο ίδιος να παραμένει προσηλωμένος στο δρόμο.

Κάμερα 360°: αποτελείται από τέσσερις ατομικές κάμερες σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου. Έτσι επιτυγχάνεται μία πανοραμική εικόνα 360 μοιρών που διευκολύνει τον όποιο ελιγμό παρκαρίσματος.

Adaptive Cruise Control (ACC): μετρά την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα. Το ACC θα ενεργοποιήσει το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης εάν η απόσταση μειωθεί απότομα.

Lane Keep Assist με αυτοματοποιημένη διόρθωση διεύθυνσης και Lane Departure Warning (LDW): προσφέρει διακριτικές διορθωτικές παρεμβάσεις μέσω του τιμονιού (και προειδοποιήσεις LDW αν χρειαστεί) για να βοηθήσει τους οδηγούς να αποφύγουν την τυχαία απομάκρυνση από τη λωρίδα τους.

Rear Cross Traffic Alert: το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στον πίσω προφυλακτήρα για την ανίχνευση αντικειμένων σε απόσταση έως 20 m σε γωνία 90 μοιρών αριστερά ή δεξιά πίσω από το αυτοκίνητο, μία εξαιρετικά χρήσιμη λειτουργία βγαίνοντας με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης με περιορισμένη ορατότητα.