Όταν θα χρειαστεί να ανταγωνιστούμε τους Κινέζους στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, “οι σκέψεις μου στρέφονται στο Panda“. Έτσι επανήλθε ο Olivier François, διευθύνων σύμβουλος της Fiat, για να μιλήσει για το μικρό αμιγώς hatchback που θα παρουσιαστεί τους επόμενους μήνες. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Repubblica, το νούμερο ένα του Lingotto έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς θα μοιάζει το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, προβλέποντας ότι “απροσδόκητα προϊόντα” θα έρθουν το 2024 και το 2025.
Δύο λέξεις που κάνουν ήδη τη φαντασία των οπαδών να τρέχει σε πολυαγαπημένα μοντέλα του παρελθόντος, όπως το Uno, αλλά και -γιατί όχι- σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως μια υποθετική αδελφή της Fiat με το σήμα της Alfa Romeo Tonale και το Dodge Hornet που θα μπορούσε να είναι (σε ορισμένες αγορές εκτός Ευρώπης). Από την άλλη πλευρά, η Fiat δεν έχει θέσει στον εαυτό της όρια, ούτε καν όσον αφορά τη σχεδίαση. Τους τελευταίους μήνες, μάλιστα, ο κατασκευαστής κυκλοφόρησε μια σειρά από renderings με έντονες γραμμές που δείχνουν τις στιλιστικές μελέτες που θα εμπνεύσουν το Fiat του αύριο. Ήρθε η ώρα “για μια νέα Fiat (εννοείται ως μάρκα, σ.σ.) που θα είναι πιο πρωτότυπη”, κατέληξε ο François.
Αυτή η νέα εποχή θα εγκαινιαστεί πιθανότατα από το ηλεκτρικό χάτσμπακ που θα παρουσιαστεί το επόμενο έτος, το οποίο θα αναγεννήσει την ψυχή του αρχικού Panda, εκείνου της δεκαετίας του 1980. Πρέπει να σκεφτούμε, συνεχίζει ο Φρανσουά, “ένα ηλεκτρικό Panda που θα επαναφέρει τις ίδιες αρχές με τις αρχικές. Η Fiat μπορεί και πρέπει να αναπτύξει μια λύση που να προκαλεί τους Κινέζους. Η ιδέα Centoventi κινείται προς την ίδια κατεύθυνση. Ένα λιγότερο πλούσιο αυτοκίνητο, πιο ουσιαστικό, όπου η συνεισφορά αναπαράγει αυτό που ήταν το εμβληματικό Panda σε ένα ηλεκτρικό κλειδί, φθηνότερο από τα άλλα, που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, αν όχι στην Ιταλία”.
Όσον αφορά τον τόπο παραγωγής, υπάρχουν τρεις βασικές υποθέσεις. Η πρώτη είναι το σερβικό εργοστάσιο στο Kragujevac, όπου παράγεται το 500L και το οποίο θα μετατραπεί σε ηλεκτρικό. Η δεύτερη είναι το εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο – όπου παράγονται σήμερα το 500e και οι Maserati Ghibli, Levante και Quattroporte – και το οποίο έχει ακόμα παραγωγική ικανότητα που πρέπει να διατεθεί. Η τελευταία, από την άλλη πλευρά, είναι η πιο προφανής, αλλά και η λιγότερο πιθανή: η μετατροπή των γραμμών παραγωγής του σημερινού Panda για να γίνει η ηλεκτρική εξέλιξή του. Αυτό που είναι σχεδόν βέβαιο είναι το πλαίσιο του νέου μικρού αυτοκινήτου από το Τορίνο: κάτω από το δέρμα θα υπάρχει η νέα πλατφόρμα Stla Small, που προέρχεται από την Cmp του πρώην ομίλου PSA.
Η Porsche προσθέτει για πρώτη φορά μια μπαταρία στο σπορ αυτοκίνητο 911, με τον ηλεκτροκινητήρα…
Με τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εκφράζουν γενικευμένες αντιδράσεις από την επιβράδυνση των πωλήσεων αμιγώς…
Με ιδιαίτερη χαρά η Ford Performance ανακοινώνει σήμερα τη συμμετοχή της στο Ράλι Ντακάρ 2025,…
Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Το μικρομεσαίο αμιγώς ηλεκτρικό hatchback της Volkswagen, Διαφέρει αισθητικά και…
Η νέα Mercedes-Benz G 580, εξοπλισμένη με τεχνολογία EQ, συνεχίζει την κληρονομιά των προκατόχων της…
Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport πηγαίνουν ακόμα παραπέρα το σπορ ιδεώδες…