Η Volkswagen τολμά να προσθέσει στη γκάμα της ένα πολύ ιδιαίτερο μοντέλο, κάνοντας τη διαφορά στην κατηγορία των B-SUV με ένα Cabrio αμάξωμα!
Η γερμανική εταιρεία συνήθιζε να πλαισιώνει τα πιο δημοφιλή μοντέλα της γκάμας της με ανοιχτές εκδόσεις. Οι εποχές έχουν αλλάξει και η αγορά επιλέγει SUV. Εμπορικά, τη θέση του κραταιού Golf την έχει πάρει πλέον το T-ROC και η VW το φροντίζει λίγο περισσότερο, εφοδιάζοντας το με ένα εντελώς νέο αμάξωμα με πλήρως ανοιγόμενη οροφή! Η εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του, μας αποκαλύπτει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πιο καλοκαιρινής εκδοχής του SUV!
Γνωριμία
Η VW παρουσίασε το 2017 την πρόταση της στην κατηγορία των B-SUV, το T-Roc, το οποίο γρήγορα έγινε Best – Seller, και πλέον είναι το πιο «καλοπουλημενο» VW της νέας εποχής! Τρία χρόνια αργότερα, το 2020 η γερμανική εταιρεία, αποφάσισε να εξαργυρώσει την επιτυχία αυτή παρουσιάζοντας την ανοιχτή εκδοχή του δημοφιλούς μοντέλου!
Εξωτερική σχεδίαση
Το αυτοκίνητο στο μεγαλύτερο μέρος του είναι ανασχεδιασμένο, σε τέτοιο βαθμό που θα μπορούσε να αποτελεί αυτόνομο μοντέλο στη γκάμα της Volkswagen!
Ειδικότερα, το μπροστινό τμήμα είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το συμβατικό T-Roc. Τα κάθετα νεύρα με τις ακμές πάνω στο ελαφρά κεκλιμένο καπό, το οποίο ξεκινάει από το παρμπρίζ, με ομαλή συνέχεια κύλισης δίνει ζωντάνια. Καταλήγει στη νέας σχεδίασης μάσκα, η οποία χωρίζεται σε δυο τμήματα με μια επινικελωμένη λωρίδα στη μέση, όπου δεσπόζει το νέο λογότυπο της VW, ενώ στο πάνω μέρος της πλαισιώνεται με τα χαρακτηριστικά τραπεζοειδή φώτα. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τον ογκώδη προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει μια Off-Road ποδιά στο κέντρο, τονίζοντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα!
Επιπλέον, οι ουσιαστικές αλλαγές εντοπίζονται ακόμα περισσότερο στο προφίλ του αυτοκινήτου. Παρόλο που διατηρεί αναλλοίωτες σε μεγάλο βαθμό τις γραμμές που κάνουν αναγνωρίσιμο το T-Roc, οι λεπτομέρειες είναι αυτές που σφραγίζουν το ιδιαίτερο αμάξωμα! Οι πίσω πόρτες έχουν καταργηθεί, ενώ οι μπροστινές είναι χωρίς πλαίσιο. Οι ογκώδεις θόλοι των τροχών ενισχύουν τον δυναμισμό του αυτοκινήτου, ειδικά στα πίσω φτερά που δίνουν την εικόνα ενός πάνθηρα που ετοιμάζεται για επίθεση!
Η οροφή όταν είναι κλειστή, δίνει μια Coupe αίσθηση, ενώ αντίθετα όταν είναι κατεβασμένη προβάλλει μια γοητευτική και θελκτική σιλουέτα!
Ωστόσο, αλλαγές εντοπίζονται επίσης και στο πίσω μέρος. Το μικρό πλέον πορτμπαγκάζ ενσωματώνει τα μεγάλα φωτιστικά σώματα με τα νέα γραφικά Led και στο πάνω μέρος υπάρχει μια στιλιστική διακριτική αεροτομή που τονίζει την γραμμή του αυτοκινήτου! Το σχεδιαστικό σύνολο ολοκληρώνεται με τον όμορφο προφυλακτήρα με τις νίκελ πινελιές και φυσικά τον Off – Road διάχυτη στο κέντρο!
Εσωτερικό
Η γερμανική εταιρεία έχει επιμεληθεί το εσωτερικό του T-Roc Cabriolet με κορυφαίας ποιότητας μαλακά υλικά με καλή αίσθηση αφής και άψογο φινίρισμα!
Στην καμπίνα υπάρχουν παραχωρήσεις και πλέον είναι 2 + 2 θέσεων, εστιάζει στο ευχάριστο περιβάλλον, και στην όμορφη σχεδίαση!
Ιδιαίτερα στο ταμπλό δεσπόζει το Active Info Display 10,25 ιντσών με τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και το Discover Media αφής μεγέθους 8,5 ιντσών!
Τα καθίσματα παρέχουν πολύ καλή στήριξη του σώματος και των 4 επιβατών και προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση με ανοιχτή την οροφή!
Η Volkswagen έχει επιλέξει εξαιρετικής ποιότητας υλικά και για την οροφή και ένα προηγμένο ηλεκτρουδραυλικό μηχανισμό που ανοίγει την οροφή αυτόματα σε σχήμα Ζ μόλις σε 9 δευτερόλεπτα και την κλειδώνει σε 11!
Ο χώρος αποσκευών περιορίζεται μόλις στα 284 λίτρα!
Κινητήρας
Κάτω από το καπό φιλοξενεί τον νέο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1,5 λίτρου της οικογένειας TSI Evo 2, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους στις 5.000-6.000 σ.α.λ και με ροπή 250 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ, το οποίο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων!
Η καινοτομία που εισάγει ο εν λόγω κινητήρας είναι η βελτιωμένη λειτουργία του ACTplus, ή αλλιώς της «Ενεργής Διαχείρισης Κυλίνδρων». Το σύνολο σε συνθήκες που δεν απαιτείται ισχύς από τον κινητήρα, απενεργοποιεί τους δυο κυλίνδρους με στόχο την οικονομία και την περαιτέρω μείωση των ρύπων!
Στον δρόμο
Σίγουρα δεν είναι συνηθισμένο να βλέπει κανείς ένα SUV Cabriolet, και η οδηγική εμπειρία φαντάζει μοναδική! Ας γνωρίσουμε το VW T-Roc Cabriolet, σε πραγματικές συνθήκες για να βγάλουμε τα συμπεράσματα μας!!
Στην πόλη είναι αρκετά ευέλικτο και ευκολοδήγητο χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις. Η υψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με την απουσία πλαισίων παραθύρων, του προσφέρουν εξαιρετική περιμετρική ορατότητα ακόμα και στη νεκρή γωνία! Παράλληλα, εξαιτίας του μοναδικού του χαρακτήρα ως SUV Cabriolet έλκει τα βλέμματα των περαστικών! Ιδανική σε αίσθηση είναι η απογευματινή ή η βραδινή βόλτα με ανοιχτή την οροφή!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο μπορεί να ανακηρυχτεί ως το ιδανικό αυτοκίνητο βόλτας! Σε αυτό συμβάλει το πλαίσιο MQB A1, το πολύ καλό στήσιμο και η ισορροπημένη ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και σύστημα πολλαπλών (πέντε) συνδέσμων πίσω που είναι υπεύθυνη για καλή οδηγική συμπεριφορά, ενώ ταυτόχρονα δεν αφήνει τις έντονες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων να περάσουν στην καμπίνα, πετυχαίνοντας τον καλύτερο συνδυασμό στην σχέση άνεσης / κρατήματος! Όλα αυτά σε συνδυασμό με το ισχυρό μηχανικό σύνολο των 150 ίππων και 250 Nm ροπής, που μετατρέπουν το πέρασμα μέσα από τις όμορφες διαδρομές της ελληνικής φύσης σε πραγματική ευχαρίστηση, ιδίως με την οροφή κατεβασμένη! Το αυτοκίνητο παραμένει πολύ σταθερό ακόμα και στις απότομες στροφές και το τιμόνι είναι ακριβέστατο! Επίσης η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος στα 156 χλστ, δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του SUV και του προσφέρει δυνατότητες για ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές!
Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει πιστό στην παράδοση της Volkswagen και αναδεικνύεται η κορυφαία ποιότητα κύλισης! Ο Γερμανός κατασκευαστής πέτυχε πολύ υψηλά επίπεδα ηχομόνωσης, όταν έχει κλειστή την οροφή, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Γεγονός πρωτόγνωρο για Cabrio, που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ποιότητα υλικών και συναρμογής της οροφής! Με ανοιχτή την οροφή το ταξίδι μπορεί να γίνεται ενοχλητικό, λόγω του ανέμου, των υψηλών ταχυτήτων και του θορύβου, για αυτό στον αυτοκινητόδρομο, η οδήγηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι πιο απολαυστική με κλειστή την οροφή!
Γενικά το T-Roc Cabriolet δίνει έμφαση στην άνεση, ως «αυτοκίνητο βόλτας». Το κινητήριο σύνολο είναι αποδοτικό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι σπορ. Άλλωστε η VW δεν έχει αυτόν τον προσανατολισμό για αυτό το μοντέλο! Ωστόσο, ο ήχος του TSI των 150 είναι ευχάριστος, γεμίζοντας με ικανοποίηση τον οδηγό όταν το οδηγάει με ανοιχτή την οροφή! Η μέση τιμή κατανάλωσης της δοκιμής άγγιξε τα 9,3 λίτρα στα 100 χλμ!
Σε ποιους απευθύνεται
Προφανώς το Volkswagen T-Roc Cabriolet δεν είναι το αυτοκίνητο που στοχεύει σε όγκους πωλήσεων, αλλά ασκεί γοητεία σε ένα ειδικό κοινό, που η εμπειρία οδήγησης σε ανοιχτούς ουρανούς είναι αδιαπραγμάτευτη. Φυσικά όλα αυτά τα αβαντάζ με παραχωρήσεις στην πρακτικότητα και εστιάζοντας σε έναν Life Style προσανατολισμό! Το T-Roc Cabriolet θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως από νέους οικογενειάρχες και εργένηδες, που δεν απαιτούν χώρους για τις μετακινήσεις τους, αλλά επιδιώκουν να τραβούν τα βλέμματα στις μετακινήσεις τους! Επίσης είναι ιδιαίτερα ελκυστικό σε ελληνικές εταιρείες Rent a Car, που προσφέρουν στους τουρίστες ένα ιδανικό αυτοκίνητο για εξερεύνηση και να απολαύσουν στο έπακρον τον ελληνικό ήλιο και τη θάλασσα!
Τιμή
Η Volkswagen προσφέρει το T-Roc Cabriolet των 150 ίππων στην πλούσια έκδοση Style στην ελληνική αγορά με την τιμή να αγγίζει τα 39.900 ευρώ. Τιμή λογική για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου! Ωστόσο σε όσους φαίνεται «αλμυρή» η τιμή του αυτοκινήτου, η γερμανική εταιρεία διαθέτει το T-Roc Cabriolet με τον χιλιάρι TSI των 110 ίππων στην τιμή των 34.200€!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Cabrio – SUV |
Καθίσματα |
4 |
Πόρτες |
2 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
6.4 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
144 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.4 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
203 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
EURO 6d-ISC FCM |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
10.3 κιλά/Hp, 97 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
10.3 κιλά/Nm, 97 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
Ισχύς |
150 Hp @ 5000-6000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
100.1 Hp/l |
Ροπή |
150 Nm @ 1500-3500 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Κυβισμός κινητήρα |
1498 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4.3 l |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα – Φίλτρο σωματιδίων |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1546 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
364 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
284 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
50 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα |
1700 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
80 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4271-4286 mm |
Πλάτος |
1811 mm |
Ύψος |
1527 mm |
Μεταξόνιο |
2630 mm |
Εμπρός ίχνος |
1538-1548 mm |
Πίσω ίχνος |
1541-1551 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.9 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Πίσω ανάρτηση |
Ημι-εξαρτώμενος δόκος με σταθεροποιητή πλευρικής σταθερότητας |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
215/55 R17 ή 215/50 R18 |
Photo Gallery