Στην εποχή που «κυριαρχούν» τα SUVs και τα Crossovers, έχουν μείνει ελάχιστοι εκπρόσωποι της πραγματικής Off-Road σχολής. Μια εβδομάδα με το Suzuki Jimny ήταν αρκετή για να μας μυήσει στην Extreme φιλοσοφία της Off-Road οδήγησης!
Γνωριμία
Η Suzuki είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες με την πιο υψηλή τεχνογνωσία στην τετρακίνηση και τα πραγματικά σκληροτράχηλα Off-Roads! Η ονομασία Jimny βρίσκεται στην αγορά από το 1970, ως το πιο ελαφρύ Off-road των Ιαπώνων. Η πρώτη γενιά του μοντέλου έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1981, όπου αντικαταστάθηκε από την πιο πετυχημένη δεύτερη γενιά η οποία παρέμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1998 και στην Ευρώπη γνώρισε την επιτυχία με το όνομα «Samurai». Η τρίτη γενιά επανέφερε το όνομα Jimny στη Γηραιά Ήπειρο το 1998 και παρήχθη έως το 2018, όπου αντικαταστάθηκε από τη σημερινή γενιά! Λόγω των υψηλών ρύπων του βενζινοκινητήρα σε συνάρτηση με το νέο αυστηρότερο νομικό πλαίσιο της ΕΕ για τις εκπομπές, η Suzuki αναγκάστηκε να σταματήσει την εισαγωγή του Jimny στην ευρωπαϊκή αγορά, βρίσκοντας όμως παραθυράκι να συνεχίσει να το διαθέτει, αποκλειστικά σε επαγγελματική LCV έκδοση!
Εξωτερική σχεδίαση
Με τετράγωνη αισθητική και απλή, λιτή σχεδίαση το Suzuki Jimny διαθέτει μια διαχρονική περιπετειώδη εμφάνιση!
Το μπροστινό μέρος πλαισιώνεται από μια μεγάλη ορθογώνια μάσκα με πέντε κάθετες γρίλιες στην οποία ενσωματώνονται οι στρογγυλοί προβολείς και τα φλας. Ο προφυλακτήρας διαθέτει Off – Road εμφάνιση.
Το προφίλ σχηματίζει μια απλή τετράγωνη σιλουέτα, τονισμένη από τους φουσκωμένους μαύρους θόλους των τροχών και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος.
Το πίσω μέρος διαθέτει μια μεγάλη πόρτα που ανοίγει από τα αριστερά προς τα δεξιά και ενσωματώνει την ρεζέρβα, τοποθετημένη εξωτερικά, ενώ τα φώτα βρίσκονται χαμηλά στον πίσω προφυλακτήρα!
Εσωτερικό
Η καμπίνα έχει… τα απολύτως απαραίτητα. Απλή και λιτή, χωρίς περιττό εξοπλισμό, όπως αρμόζει σε ένα «σπαρτιάτικο» Off-Road! Η απουσία σύγχρονου συστήματος πολυμέσων είναι ολοφάνερη, μονάχα με ένα απλό ραδιόφωνο κεντρικά στο ταμπλό!
Η τετράγωνη αισθητική πρωταγωνιστεί και στο εσωτερικό, με τα σκληρά πλαστικά να ολοκληρώνουν την εικόνα του. Η συναρμογή τους ωστόσο είναι ικανοποιητική. Εργονομικά, ο οδηγός θα πρέπει να συνηθίσει κάποιες ιδιαιτερότητες, όπως η τοποθέτηση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων χαμηλά κεντρικά στο ταμπλό!
Ανάμεσα στα δύο καθίσματα ξεχωρίζουν ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων και πίσω από αυτόν, ο επιλογέας τετρακίνησης.
Τα καθίσματα ρυθμίζονται μόνο εμπρός και πίσω. Ωστόσο χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, την τετραγωνισμένη σχεδίαση και την υψηλή θέση οδήγησης, προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, δίνοντας στον οδηγό ακριβή εκτίμηση για τα όρια του αυτοκινήτου.
Η αυστηρά διθέσια διάταξη παρέχει χώρο αποσκευών 863 λίτρων, κατάλληλη τόσο για μεταφορά αγαθών, όταν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται για επαγγελματική χρήση, καθώς και για τον απαραίτητο εξοπλισμό, σε extreme αποδράσεις!
Κινητήριο σύνολο
Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.5 VVT που αποδίδει 102 PS και 130 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα νέο πεντατάχυτο κιβώτιο, με την τετρακίνηση All Grip Pro.
Στον δρόμο
Εμφανισιακά σε προδιαθέτει για extreme αποδράσεις και Off-Road εμπειρίες! Ας το γνωρίσουμε λοιπόν σε κάθε συνθήκη… εντός και εκτός δρόμου!
Στη πόλη οι συμπαγείς διαστάσεις είναι ο καλύτερος σύμμαχος για κίνηση στον αστικό ιστό. Η εξαιρετική περιμετρική ορατότητα ενισχύεται από τους μεγάλους πλαϊνούς καθρέπτες, δίνοντας στον οδηγό τα σαφή όρια του οχήματος!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο κινείται αξιοπρεπώς χάρη στο μικρό του βάρος σε συνδυασμό με τη ροπή των 130 Nm. Στις στροφές το αμάξωμα παρουσιάζει έντονες κλίσεις, που ωστόσο είναι φυσιολογικό να συμβαίνει χάρη στον καθαρά off – road χαρακτήρα του, τη μαλακή ανάρτηση και τις κάθετες επιφάνειες!
Εκτός δρόμου το Suzuki Jimny ξεδιπλώνει το ταλέντο του, αποκαλύπτοντας τις ικανότητες του. Διαθέτει πλαίσιο τύπου σκάλας, άκαμπτους άξονες και απόσταση από το έδαφος που φτάνει στα 210mm, σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους, που του δίνουν μεγάλες γωνίες προσέγγισης στις 37°, ράμπας 28° και διαφυγής 49°. Παράλληλα, οι κοντές σχέσεις και η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, του προσφέρουν εξαιρετικές ικανότητες εκτός δρόμου, σε συνδυασμό με την κατ’ επιλογή τετρακίνηση AllGrid Pro.
Στην πράξη το Suzuki Jimny μετατρέπεται σε ένα πολύ ευχάριστο όχημα σε εκτός δρόμου διαδρομές, το οποίο διασχίζει κάθε ανωμαλία που θα βρει μπροστά του, όπως λάσπες, πέτρες και βράχους! Η εξελιγμένη τετρακίνηση του δίνει την κατάλληλη πρόσφυση, γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση τον οδηγό, ο οποίος αν βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, το διαφορικό κλειδώνει, ώστε το αυτοκίνητο να έχει την απαραίτητη δύναμη να ξεκολλήσει από οπουδήποτε! Προσοχή όμως, το κλείδωμα πρέπει να γίνεται μόνο όταν υπάρχει ανάγκη, και σε χαμηλές ταχύτητες, παράλληλα κατά τη χρήση αυτής της λειτουργίας απενεργοποιούνται και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ADAS!
Στον αυτοκινητόδρομο έχει ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Η μειωμένη αεροδυναμική απόδοση και τα χαμηλά επίπεδα ηχομόνωσης έχουν ως αποτέλεσμα το βουητό να περνάει μέσα στην καμπίνα. Δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο για ταξίδια, ούτε για υψηλές ταχύτητες. Η τελική του περιορίζεται μόλις στα 145 χλμ/ώρα.
Γενικά το Suzuki Jimny είναι πιο ευχάριστο στις εκτός δρόμου διαδρομές, όπου δείχνει τις αρετές του. Παράλληλα, οι συμπαγείς διαστάσεις και η καλή ορατότητα είναι ένα πλεονέκτημα για κίνηση στον αστικό ιστό. Ωστόσο, για την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό δίκτυο, χρειάζεται συμβιβασμός! Η μέση κατανάλωση βρίσκεται σε φυσιολογικά επίπεδα που αγγίζει τα 8.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Εκτός δρόμου όμως και με την χρήση τετρακίνησης, αυτή ανεβαίνει στα 8.9 λίτρα!
Σε ποιους απευθύνεται
Είτε πρόκειται για επαγγελματίες που πραγματοποιούν μεταφορές σε δυσπρόσιτες περιοχές, είτε για νέους που αρέσκονται σε extreme αποδράσεις με εξοπλισμό και έχουν την περιπέτεια στο αίμα τους, το Suzuki Jimny LCV απευθύνεται σε όλους όσους χρειάζονται ένα προσιτό σκληροτράχηλο Off-Road για κίνηση σε κάθε έδαφος!
Τιμή
Η μια και μοναδική έκδοση του Suzuki Jimny διατίθεται στην τιμή των 21.630€, ενώ χωρίς το ΦΠΑ το κόστος είναι μόλις 16.380€.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
off-road όχημα |
Καθίσματα |
2 |
Πόρτες |
3 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
173-174 g/km |
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (WLTP) |
6.1 l/100 km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Μέγιστη ταχύτητα |
145 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6 |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
10.7 κιλά/Hp, 93.6 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
8.4 κιλά/Nm, 119.3 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
102 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
69.8 Hp/l |
Ροπή |
130 Nm @ 4000 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, κατά μήκος |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
K15B |
Κυβισμός κινητήρα |
1462 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
74 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
85 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
10 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
VVT |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
3.6 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1090 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
345 κιλά |
Όγκος χώρου αποσκευών |
863 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
40 l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
3645 mm |
Πλάτος |
1645 mm |
Ύψος |
1720 mm |
Μεταξόνιο |
2250 mm |
Εμπρός ίχνος |
1395 mm |
Πίσω ίχνος |
1405 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
210 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
9.8 m |
Γωνία προσέγγισης |
37° |
Γωνία φυγής |
49° |
Γωνία ράμπας |
28° |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
5 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός ανάρτηση |
Σπειροειδές ελατήριο, άκαμπτος άξονας |
Πίσω ανάρτηση |
Άκαμπτος άξονας, Σπειροειδές ελατήριο |
Εμπρός φρένα |
Δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Τάμπουρα |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Σκουλήκι κώνου με μπάλες ανακυκλοφορίας |
Τροχοί |
195/80 R15 |
Photo Gallery