Η Mercedes – Benz γνωρίζει καλά το «παιχνίδι» των SUV και των Off – Road, ειδικά εάν το εκάστοτε μοντέλο διαθέτει τετρακίνηση. Έτσι λοιπόν στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε την τύχη να έχουμε στα χέρια μας την πετρελαιοκίνητη και τετρακίνητη GLC 220d 4matic, η οποία μας παρέδωσε μαθήματα πολυτελείας.
Πετυχημένη Συνταγή
Παρόλο που η Mercedes-Benz GLC είναι ένα σχετικά καινούργιο μοντέλο, δεδομένου πως παρουσιάστηκε το 2015 και η δεύτερη γενιά που είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε, λανσαρίστηκε το 2022. Βασίζεται στην πλατφόρμα MRA, στην οποία έχει χτιστεί η εξαιρετική C-Class. Έτσι λοιπόν, η GLC διαθέτει την πετυχημένη συνταγή από την τεχνογνωσία της εταιρείας στα SUV και την παρακαταθήκη της στα μεσαία Sedan. Επομένως, εκ του προοιμίου η Mercedes ήταν σίγουρο πως θα κατασκεύαζε ένα εξαιρετικά αξιόλογο μεσαίο SUV.
Οι κλασικές γραμμές στις αναλογίες των SUV
Οι σχεδιαστές της Mercedes είχαν να αντιμετωπίσουν την πρόκληση, να μην παρεκκλίνουν των κλασικών χαρακτηριστικών γραμμών της εταιρείας και να της προσαρμόσουν στο ογκώδες SUV αμάξωμα. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία μιας κομψής και διαχρονικής σιλουέτας.
Αρχίζοντας από το σχεδόν κάθετο μπροστινό μέρος, το βλέμμα τραβάει η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, φαρδύτερη στο κάτω μέρος, η οποία δημιουργεί μια επιβλητική εικόνα. Πλαισιώνεται από έναν ογκώδη προφυλακτήρα με σπορτίφ λεπτομέρειες, καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε το προαιρετικό πακέτο της AMG. Τα τραπεζοειδή Full Matrix Led φωτιστικά σώματα με ανοδικές γραμμές, δίνουν μια πνοή σοβαρότητας, ενώ η ακόμα ολοκληρώνεται με το μακρύ οριζόντιο καπό με τα χαρακτηριστικά κάθετα νεύρα.
Στο προφίλ οι σχεδιαστές της Mercedes ανέπτυξαν ολόκληρη την φιλοσοφία του μοντέλου, μέσα από μια κομψή και ογκώδες σιλουέτα, που αποτελείται από καμπύλες γραμμές και μυώδεις επιφάνειες, προσδίδοντας φινέτσα και κύρος στην GLC, φλερτάροντας με κλασικά σχήματα και κυρίως χωρίς να προκαλεί, μένοντας διαχρονική!
Το πίσω μέρος είναι το πλέον χαρακτηριστικό, καθώς ενσωματώνει τα νέα δυναμικά χαρακτηριστικά των Mercedes – Benz. Σε αυτό ξεχωρίζουν ως σπορτίφ νότα τα νέα ελλειπτικά φωτιστικά σώματα με γραφικά Led που εκτείνονται προς το κέντρο και ενώνονται με ένα πλαίσιο. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενισχύει την πρακτικότητα. Ο προφυλακτήρας, επινικελωμένος στην ποδιά, έχει έναν Off – Road προσανατολισμό, ενώ οι δυο μεγάλες τραπεζοειδείς απολήξεις στις άκρες, τονίζουν τον δυναμισμό του.
Συναρπαστική εμπειρία… φιλοξενίας
Η είσοδος στην καμπίνα, εμπίπτει στο συναίσθημα της συναρπαστικής εμπειρίας, καθιστώντας το εσωτερικό περιβάλλον από τα πλέον εντυπωσιακά και φιλόξενα στην κατηγορία.
Τα υλικά, στην πλειοψηφία τους μαλακά και αφρώδη, με κορυφαία αίσθηση αφής επιλέχθηκαν από το πάνω ράφι, αφήνοντας την αίσθηση ποιότητας να διαχέεται στο σύνολο, αγγίζοντας το απόλυτο. Το φινίρισμα και τα χρώματα ολοκληρώνουν ένα φιλόξενο περιβάλλον σαν χώρος χαλάρωσης.
Η Mercedes για τον σχεδιασμό έχει επιλέξει απλές και λιτές πληθωρικές γραμμές, οι οποίες αναδεικνύουν την πολυτέλεια, χωρίς να κουράζουν με ακρότητες.
Το ταμπλό σε μεγάλο βαθμό διαθέτει ομοιότητες αντίστοιχες με την Sedan C Class, στην οποία βασίζεται αποτελώντας ουσιαστικά την SUV εκδοχή του μεσαίου μοντέλου. Δημιουργεί έτσι ένα διάκοσμο σε σχήμα Τ, στο κέντρο του οποίου έχει τοποθετηθεί σε κάθετη θέση η οθόνη του συστήματος πολυμέσων που θυμίζει τάμπλετ με διαγώνιο 12,3 ιντσών με κορυφαία ευκρίνεια και προηγμένες λειτουργίες που άπτονται στη νέα γενιά του infotainment MBUX.
Στην εποχή της ψηφιοποίησης η Mercedes θέλει να πρωταγωνιστεί, για τον λόγο αυτό έχει αντικαταστήσει όλους τους φυσικούς διακόπτες με μπάρες αφής, ακόμα και για την ηλιοροφή, δημιουργώντας την αίσθηση ενός ταξιδιού στο μέλλον. Οι υπόλοιπες λειτουργίες ελέγχονται από το MBUX, με το αυτοκίνητο να συμμορφώνεται στις ανάγκες διευκόλυνσης του οδηγού, ενώ παράλληλα, όσο και αν ακούγεται υπερβολικό με το καιρό μαθαίνει τις οδηγικές συνήθειες του χρήστη, χάρη σε υπερσύγχρονους αλγορίθμους που διαθέτει. Έτσι δημιουργείται ένας προηγμένος Hi-Tech διάκοσμος.
Τα παραπάνω στοιχεία, συμβάλλουν στην αύξηση των επιπέδων εργονομίας, κάνοντας την ζωή οδηγού και επιβατών πιο εύκολη, και ειδικά στον τομέα της ασφαλείας, ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο.
Οι διαθέσιμοι χώροι είναι άπλετοι και άνετοι ακόμα και για υψηλόσωμους επιβάτες. Οι πίσω θέσεις έχουν χαρακτηριστικά «limo», προσφέροντας μια πολυτελή εμπειρία μετακίνησης. Ενώ δεν υπολείπεται και στον τομέα της πρακτικότητας, με πληθώρα θηκών που αυξάνουν την διαθέσιμη χωρητικότητα για μεταφορά αντικειμένων.
Και οι πέντε θέσεις πετυχαίνουν εξαιρετικά επίπεδα οσφυϊκής στήριξης του σώματος των επιβατών, αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης και παρέχοντας μια εμπειρία πολυτελούς ταξιδιού, με καλή ορατότητα και τον διάκοσμο του εσωτερικού.
Που και σε αυτό το σημείο, η Mercedes επιφυλάσσει μια εντυπωσιακή έκπληξη, με τον νυχτερινό φωτισμό «Ambient», ο οποίος είτε σε μονόχρωμες αποχρώσεις με κύριο το μωβ led φως, είτε με συνδυασμό χρωμάτων δημιουργεί την απόλυτη ατμόσφαιρα νυχτερινής οδήγησης, χαλαρώνοντας οδηγό και επιβάτες.
Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 620 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα (με το πάτημα ενός κουμπιού), η χωρητικότητα θα φτάσει τα 1.640, και ενισχύεται ως προς την πρακτικότητα, χάρη στο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης!
Αιχμή του δόρατος… το πετρέλαιο
Σε αντίθεση με την μόδα της εποχής, η Mercedes εξακολουθεί να πιστεύει και να εμπιστεύεται τους κινητήρες Diesel. Πως άλλωστε να μην το κάνει, καθώς οι πετρελαιοκινητήρες με το τριάκτινο αστέρι είναι διαχρονικό συνώνυμο αξιοπιστίας και απόδοσης και οικονομίας!
Στην περίπτωση μας η GLC 220d, κάτω από το καπό φοράει έναν προηγμένο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2.0 λίτρων common-rail, ο οποίος διαθέτει δύο υδρόψυκτα turbo μεταβλητής γεωμετρίας με αντιτριβική επίστρωση Nanoslide στους κυλίνδρους. Επίσης, χάρη στην προηγμένη τεχνολογία στο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων, πετυχαίνει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές μόλις 136g/km που είναι λιγότερα από τα αντίστοιχα του δίλιτρου κινητήρα βενζίνης, στέλνοντας το μήνυμα στους Ευρωπαίους πολιτικούς, πως οι πετρελαιοκινητήρες με σωστή διαχείριση μπορούν να συμβάλουν στην μείωση των εκπομπών ρύπων.
Η απόδοση του είναι 197 ίπποι και 440 Nm ροπής και ενσωματώνει ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, το οποίο όταν χρειαστεί του προσφέρει επιπλέον 23 ίππους. Συνδυάζεται με το εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων 9G-Tronic και διαχέει την κίνηση μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς σε ποσοστό 45-55 εμπρός-πίσω αντίστοιχα.
Για κάθε συνθήκη
Το κύρος που αποπνέει, σε συνάρτηση με την κομψή σιλουέτα, το πολυτελές hi-tech εσωτερικό και τα κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά, η GLC 220d υπόσχεται μια μοναδική οδηγική εμπειρία και προκαλεί με αυτοπεποίθηση να αποκαλύψει όλα τα μυστικά της σε κάθε συνθήκη και δίκτυο!
Στην πόλη ο όγκος και οι πληθωρικές διαστάσεις λειτουργούν ανασταλτικά, περιορίζοντας τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Οι κεντρικές αρτηρίες αποδεικνύονται σωτήριες στον αστικό ιστό. Ωστόσο, τραβάει τα βλέμματα των περαστικών και η περιμετρική ορατότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης και τις γωνιές του αμαξώματος.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκηρύσσει τον χαρακτηρισμό του SUV, θυμίζοντας σε συμπεριφορά ένα δυναμικό Sedan. Το κράτημα και η αίσθηση στον δρόμο, είναι απερίγραπτα, ενώ η ροπή είναι η ιδανική για κίνηση σε ορεινό δίκτυο, χωρίς το αυτοκίνητο να ζορίζεται, προσφέροντας ένα ευχάριστο ταξίδι στην φύση και σε δίκτυο με στροφές!
Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση δεν χρειάζονται συστάσεις. Το αυτοκίνητο βρίσκεται στα κορυφαία επίπεδα της κατηγορίας, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Εστιάζει στην άνεση και την ασφάλεια, επιχειρώντας έμμεσα να καλύψει το κενό μεταξύ Premium και Luxury αγοράς.
Εκτός δρόμου χάρη στην μόνιμη τετρακίνηση 4matic και την σημαντική απόσταση από το έδαφος, το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα χαρισματικό σε Off-Road διαδρομές, τις οποίες μάλιστα ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει ψηφιακά, μέσω του ανάλογου προφίλ οδήγησης, προσαρμόζοντας όλα τα συστήματά και παράλληλα, παραμένοντας εξίσου άνετο στην καμπίνα, χωρίς οι ανωμαλίες του οδοστρώματος να επηρεάζουν τους επιβάτες στην καμπίνα.
Γενικά η Mercedes GLC διαθέτει πέντε προφίλ οδήγησης. Το ECO για πιο οικονομική οδήγηση, το κανονικό, Normal, το Sport εστιάζοντας στις πιο δυναμικές επιδόσεις, το εξατομικευμένο, το οποίο το καθορίζει ο οδηγός ανάλογα με τις ανάγκες και το στυλ οδήγησης και τέλος το Off-Road… Σε όλες τις συνθήκες το αυτοκίνητο αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις. Η ισορροπημένη ανάρτηση και το σύστημα τετραδιεύθυνσης, είναι από τα τα χαρακτηριστικά που δίνουν το αυτοκίνητο την ξεχωριστή και μοναδική αίσθηση οδήγησης. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση, εξαιρετικά χαμηλά για τα δεδομένα της κατηγορίας μα μόλις 6,6 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Αδιαπραγμάτευτο κύρος
Πιστή στην παρακαταθήκη του τριάκτινου αστεριού, η GLC αποπνέει το αδιαπραγμάτευτο κύρος, απευθυνόμενη στους παραδοσιακούς λάτρεις της εταιρείας, οι οποίοι το αναζητούν. Ένα στοιχείο που περιλαμβάνει την κομψότητα και την πολυτέλεια στο έπακρο! Αλλά το μεσαίο SUV της γερμανικής εταιρείας, αποκαλύπτει την τεχνογνωσία του στον Off Road προσανατολισμό, στην πρακτικότητα και την διαχείριση του χώρου, αφουγκραζόμενο τις ανάγκες των καταναλωτών, που τείνει να ικανοποιήσει υπερκαλύπτοντας τις απαιτήσεις τους και στοχεύοντας στην συναρπαστική εμπειρία! Επομένως, το αυτοκίνητο θα γίνει η βασική επιλογή όσων πληρώνουν, αλλά δεν συμβιβάζονται με το μέτριο!
Δικαιολογημένο
Για όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, ο δυνητικός αγοραστής θα κληθεί να καταβάλει ένα ποσό που ξεκινάει από τις 76.449,99 €, για την 220d το οποίο αν και υψηλό, εμπίπτει στην σχέση τιμής / αξίας, δικαιολογώντας το τίμημα με φόντο την ικανοποίηση του πελάτη.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.2-5.9 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
136-155 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Πετρέλαιο |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
8 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
219 km/h |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
9.8 κιλά/Hp, 102.3 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
4.4 κιλά/Nm, 228.6 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
197 Hp @ 3600 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
98.8 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
440 Nm @ 1800-2800 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, κατά μήκος |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
OM 654 M |
Κυβισμός κινητήρα |
1993 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
82 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
94.3 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
15.5 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Σύστημα Ντίζελ κοινής γραμμής (common-rail) |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Twin Turbo, Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ηλεκτρική ισχύς της γεννήτριας |
23 Hp |
Ηλεκτρική ροπή |
200 Nm |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Τάση μπαταρίας |
48 V |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1925 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
625 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
620 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1640 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
62 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
2500 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
100 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4716 mm |
Πλάτος |
1890 mm |
Ύψος |
1640 mm |
Μεταξόνιο |
2888 mm |
Εμπρός ίχνος |
1627 mm |
Πίσω ίχνος |
1640 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.29 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
9 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων G-TRONIC |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά συστήματος διεύθυνσης |
4 στρεφόμενοι τροχοί (πίσω στρεφόμενοι τροχοί) (Τετραδιεύθυνση) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
Μπροστά: 235/55 R19 Πίσω: 255/50 R19 |