Η BMW έχει καθιερωθεί επάξια στην συνείδηση μας ως εμπορικό σήμα με κύριο χαρακτηριστικό την διάκριση της στα δυναμικά και σπορτίφ αυτοκίνητα. Υπάρχει, όμως χώρος στην γκάμα της για ένα πολυμορφικό, χωρίς να αλλοιωθεί το DNA της; Η εβδομαδιαία συμβίωση με την BMW 220i Active Tourer δίνει απάντηση σε αυτό το ερώτημα!
Γνωριμία
Η BMW καθυστέρησε να ενστερνιστεί την μόδα των πολυμορφικών αυτοκινήτων. Η πρώτη προσπάθεια έγινε μόλις το 2014 με την πρώτη γενιά της Σειράς 2 Active Tourer. Παρόλο, που τα πολυμορφικά είναι πλέον ξεπερασμένα και οι περισσότεροι κατασκευαστές εγκαταλείπουν την κατηγορία για χάρη των Crossovers, η BMW τολμά και από τον Οκτώβριο του 2021 παρουσίασε την δεύτερη γενιά της Σειράς 2 Active Tourer, διαφοροποιώντας την αισθητικά τόσο από το απερχόμενο μοντέλο, όσο και από τα υπόλοιπα MPV!
Εξωτερική σχεδίαση
Σχεδιασμένη από λευκό χαρτί, η νέα BMW σειρά 2 Active Tourer διατηρεί μόνο το όνομα της προκατόχου της. Το ομοιόμορφο οβάλ σχήμα με τις μυώδεις επιφάνειες δείχνει σύγχρονο και μοντέρνο!
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα, σήμα κατατεθέν της BMW, που καταλαμβάνει το ευρύτερο μέρος της πρόσοψης και πλαισιώνεται από λεπτούς σφηνοειδείς προβολείς με γραφικά LED, που την κάνουν να δείχνει ακόμα πιο μεγαλειώδη.
Το προφίλ της παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς οι μυώδεις επιφάνειες και τα ανοδικά νεύρα, που ξεκινούν από το κάτω μέρος των εμπρός φτερών και ενσωματώνονται στις άκρες των πίσω παραθύρων του προσδίδουν την χαρακτηριστική και αναγνωρίσιμη σιλουέτα.
Το πίσω μέρος δείχνει πιο λιτό και σοβαρό, με την κάθετη πέμπτη πόρτα στην οποία ενσωματώνονται τα οριζόντια σφηνοειδή φωτιστικά σώματα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε το σπορ πακέτο M Sport που σημαίνει ζάντες 18 ιντσών, πιο ογκώδεις προφυλακτήρες, με τον πίσω να φέρει έναν διακριτικό αεροδυναμικό διαχύτη. Επίσης, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η μικρή αεροτομή στην πέμπτη πόρτα. Ωστόσο αυτό που εκτιμήσαμε περισσότερο είναι η πανοραμική διπλή οροφή!
Συνολικά, η νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer είναι ισορροπημένη σχεδιαστικά, προβάλλοντας για πρώτη φορά σε MPV έναν σπορτίφ και δυναμικό χαρακτήρα.
Εσωτερικό
Ο σχεδιασμός της καμπίνας είναι μοντέρνος και δείχνει φουτουριστικός, αφού οι επιβάτες αισθάνονται σαν να περνάνε σε άλλη διάσταση, κάνοντας ένα ταξίδι στο μέλλον! Το πρώτο χαρακτηριστικό είναι το «BMW Curved Display», το οποίο φιλοξενεί τις δύο έγχρωμες οθόνες στο μερικώς κυρτό και ενιαίο πλαίσιο. Η πρώτη για τον πίνακα οργάνων είναι διάστασης 10,7 ιντσών και της κονσόλα 10.25 ιντσών, συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto!
Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι το αιωρούμενο υποβραχιόνιο, αεροπορικού τύπου, με τις έξυπνες θήκες, τους διακόπτες του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, τον διακόπτη της ηλεκτρικής μίζας και του ηχοσυστήματος! Μπροστά από το υποβραχιόνιο και κάτω από την οθόνη της κονσόλας υπάρχει ένας ορθοστάτης για το κινητό τηλέφωνο ή το τάμπλετ!
Όπως αρμόζει σε μια BMW, η επιλογή των υλικών είναι κορυφαία με καλή αίσθηση αφής! Οι επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες είναι από μαλακό δέρμα, σε συνδυασμό με τις λεπτομέρειες αλουμινίου. Ο διάκοσμος του εσωτερικού είναι πολυτελέστατος με πολύ καλή συναρμογή, με γνώμονα την αίσθηση ποιότητας!
Αν και η BMW αποφεύγει να το αποκαλεί MPV και το προσομοιάζει ως Crossover, το αμάξωμα του ενός όγκου προδίδει τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου! Με επίκεντρο την πρακτικότητα και την εργονομία, οι σχεδιαστές της BMW δημιούργησαν ένα ευχάριστο εσωτερικό διάκοσμο με πληθώρα λύσεων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σύγχρονου οικογενειάρχη! Το διαιρούμενο πίσω κάθισμα είναι συρόμενο μέχρι και 13 εκατοστά, αυξάνοντας την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία κυμαίνεται ανάλογα με την διαμόρφωση από 415 έως1.405 lt με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα!
Τα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα του πακέτου M Sport προσφέρουν την ιδανική στήριξη του σώματος των επιβατών, διαθέτοντας πληθώρα ρυθμίσεων με θέσεις μνήμης!
Συνολικά η ευρυχωρία και η άνεση είναι τα ισχυρά πλεονεκτήματα της BMW 220i Active Tourer. Αξίζει να αναφέρουμε πως η ευήλια καμπίνα, χάρη στην διπλή πανοραμική οροφή, λούζει με άπλετο φως το εσωτερικό!
Κινητήρας
Κάτω από το καπό συναντάμε το ήπιο υβριδικό σύνολο 48 Volt Twin Power Turbo, που αποτελείται από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων απόδοσης 156 ίππων /4.700-6.500 σ.α.λ. και ροπή 240 Nm/1.500-4.400 σ.α.λ. και έναν ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια 19 ίππων και 55 Nm ροπής, τοποθετημένο εντός του κιβωτίου ταχυτήτων! Συνδυαστικά η ισχύς του είναι 170 ίπποι και η μέγιστη ροπή του 280 Nm. Το υβριδικό σύστημα δίνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω του εφτατάχυτου αυτόματου κιβωτού.
Στον δρόμο
Μήπως αναρωτιέστε εάν ένα πολυμορφικό με τον έλικα στο καπό, μπορεί να είναι αντάξιο της βαυαρικής φίρμας; Δεν έχουμε παρά να το γνωρίσουμε σε πραγματικές συνθήκες!
Στην πόλη κινείται με ευελιξία χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις. Η υψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με το αμάξωμα ενός όγκου, προσφέρουν εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Παράλληλα οι κάμερες που προσφέρουν οπτική 360 μοιρών, κάνουν το παρκάρισμα παιχνίδι και διευκολύνουν την κίνηση σε κατάσταση κυκλοφοριακής συμφόρησης, αφού βοηθάει σε ελιγμούς και στην εκμετάλλευση του τελευταίου εκατοστού διαθέσιμου χώρου!
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο η συμπεριφορά είναι αντάξια ενός αυτοκινήτου με τον έλικα στο καπό. Ο οδηγός νιώθει πως πατάει πολύ καλά στον δρόμο, ευνοώντας την δυναμική οδήγηση, παρότι πρόκειται για μια BMW με την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Παράλληλα, αναδεικνύεται το νέο στιβαρό πλαίσιο «FAAR» («Frontantriebsarchitektur»).
Στον αυτοκινητόδρομο γίνεται αντιληπτός ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα της κατηγορίας, με την άνεση να είναι κορυφαία ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια. Τέλος, η απουσία αεροδυναμικών θορύβων ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, θα εκτιμηθεί από τον οδηγό.
Γενικά η BMW 220i Active Tourer, παρά το ύψος και το αμάξωμα ενός όγκου, προσφέρει δυναμική οδήγηση, σύμφωνα με τα πρότυπα της βαυαρικής εταιρείας. Το κράτημα είναι εξαιρετικό, αλλά εάν πιεστεί έχει τάσεις υπερστροφής, παραμένοντας ωστόσο προβλέψιμη και ανεβάζοντας την αδρεναλίνη! Σε κάθε συνθήκη οδήγησης, οι επιβάτες θα εκτιμήσουν την υποδειγματική ποιότητα κύλισης, που προσφέρει αεροπορικού τύπου άνεση, με την ανάρτηση να απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή άγγιξε τα 8.2 λίτρα / 100 χιλιόμετρα!
Σε ποιους απευθύνεται
Η BMW δημιούργησε ένα αυτοκίνητο ιδανικό για δραστήριους οικογενειάρχες, που αρέσκονται σε ταξίδια, λατρεύουν την δυναμική οδήγηση και επιζητούν χώρους, εργονομία και ασφάλεια.
Τιμή
Για όσους ενδιαφέρονται να την αποκτήσουν, η τιμή της BMW 220i ξεκινάει από τα 36.450 ευρώ!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
MPV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.9-6.5 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
133-148 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
8.1 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
221 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
8.9 κιλά/Hp, 111.8 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
5.4 κιλά/Nm, 184.2 Nm/τόνος |
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Τάση μπαταρίας |
48 V |
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
19 Hp |
Ηλεκτρικό μοτέρ ροπής |
55 Nm |
Θέση του κινητήρα |
Ηλεκτροκινητήρας, ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
156 Hp @ 4700-6500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
104.1 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
240 Nm @ 1500-4400 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
B38 |
Κυβισμός κινητήρα |
1499 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
3 |
Θέση των κυλίνδρων |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
82 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
94.6 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
11.1 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Twin-power turbo, Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
VALVETRONIC, Double-VANOS |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4.5 l |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop |
Συνολική ισχύς συστήματος |
170 Hp |
Ροπή συστήματος |
280 Nm |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1520 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
555 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
415 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1405 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
45 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1300 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4386 mm |
Πλάτος |
1824 mm |
Ύψος |
1576 mm |
Μεταξόνιο |
2670 mm |
Εμπρός ίχνος |
1586 mm |
Πίσω ίχνος |
1587 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
171 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.26 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.4 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic |
Εμπρός ανάρτηση |
Γόνατο ανάρτησης |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Εμπρός φρένα |
Δισκόφρενα |
Πίσω φρένα |
Δισκόφρενα |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
205/65 R16 |