Live η Κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε Subaru Crosstrek 2.0i e-BOXER 136 HP AWD: Γιατί θέτει νέα πρότυπα στην Off-Road οδήγηση

Το περιπετειώδες παρουσιαστικό του Subaru Crosstrek δεν στέκεται μόνο στην εικόνα, αλλά επιβεβαιώνεται στην πράξη

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;3 Votes
7
7.8

Η τεχνογνωσία της Subaru στα συστήματα μόνιμης τετρακίνησης, της δίνει το συγκριτικό πλεονέκτημα, προκειμένου να εξελίξει αυτοκίνητα με «προσωπικότητα». Ένα από αυτά είναι και το Subaru Crosstrek, το οποίο διαθέτει περιπετειώδες παρουσιαστικό, αλλά δεν στέκεται μόνο στην εικόνα, καθώς επιβεβαιώνεται στην πράξη, θέτοντας νέα πρότυπα στην Off-Road οδήγηση. Στο Topspeed.gr είχαμε την ολιγοήμερη ευκαιρία να οδηγούμε την ήπια υβριδική έκδοση 2.0i eBoxer με τους 136 ίππους και την μόνιμη τετρακίνηση AWD και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις… τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου.

Από το Outback στο Crosstrek

Για πολλούς το Crosstrek είναι η συνέχεια του θρυλικού Impreza , λόγω της απουσίας του τα τελευταία χρόνια από την ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο, το 2012 που παρουσιάστηκε η πρώτη του γενιά , αντικατέστησε ένα άλλο εμβληματικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, το Outback. Πλέον διανύει την τρίτη του γενιά, δείχνοντας ως σχεδιαστική εξέλιξη του Impreza, σε Crossover εκδοχή.

Έχει την περιπέτεια στο αίμα του… και το δείχνει

Στιλιστικά οι σχεδιαστές εστιάζουν στο να αναδείξουν τον περιπετειώδη προσανατολισμό του, χωρίς να αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης.

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη επιβλητική τραπεζοειδής μάσκα, που ενσωματώνεται στον Off-Road προφυλακτήρα και πλαισιώνεται από τους Full LED προβολείς σε σχήμα C, οι οποίοι ενώνονται με μια νίκελ λωρίδα που φιλοξενεί το σήμα, σχηματίζοντας ένα επιθετικό πρόσωπο.

Στο προφίλ η κλασική Hatchback σιλουέτα, ενισχύεται από τις μυώδεις επιφάνειες, τα έντονα νεύρα και τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και τα μαρσπιέ και σε συνδυασμό με την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, προϊδεάζει για τις Off Road ικανότητες.

Το πίσω μέρος διαθέτει μια άγρια κομψότητα, χάρη στην ελαφριά κλίση της πέμπτης πόρτας, που φιλοξενεί τα μεγάλα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, τα οποία αγκαλιάζουν το αμάξωμα και τον ογκώδη Off – Road προφυλακτήρα.

Σοβαρό και στιβαρό

Το εσωτερικό είναι φιλόξενο, με όμορφο διάκοσμο, κερδίζοντας τους επιβάτες. Οι έντονες γραμμές, συνθέτουν μια σοβαρή και στιβαρή καμπίνα, με εξαιρετική συναρμογή, που αντανακλά την ποιότητα των υλικών κατασκευής, με καλή αίσθηση αφής και ιδανικό φινίρισμα.   

Το ταμπλό τονίζει τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, με μοντέρνο διάκοσμο και καθαρές γραμμές. Κεντρικά δεσπόζει η κάθετη οθόνη των 11,6 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Πίσω από το δυναμικό τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων σε οθόνη 4,2 ιντσών.

Δίνει έμφαση στην εργονομία με τους διακόπτες στα σωστά σημεία, διευκολύνοντας τις απαιτήσεις της οδήγησης. Για αυτόν τον λόγο διαθέτει το σύστημα Driver Monitoring System DMS, συμβάλλοντας στην ασφάλεια. Αυτό σκανάρει το βλέμμα του οδηγού, ειδοποιώντας με ηχητικό εάν ανιχνεύσει απόσπαση προσοχής, ή υπνηλίας του οδηγού.

Γενναιόδωρο είναι και σε χώρους, τόσο μπροστά, όσο και πίσω. Τα επίπεδα πρακτικότητας βρίσκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο, διαθέτοντας αρκετές ευρύχωρες θήκες.

Δεν υστερεί ούτε στον τομέα της άνεσης, καθώς τα εργονομικά καθίσματα παρέχουν κορυφαία οσφυϊκή και πλευρική στήριξη.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 315 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης, ιδανικός για μεγάλα αντικείμενα.

Εξελιγμένη τεχνογνωσία

Κάτω από το καπό βρίσκεται το ήπιο υβριδικό σύστημα Subaru e-boxer το οποίο συνδυάζει τον γνωστό επίπεδο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού των δύο λίτρων, απόδοσης 136 ίππων και 182 Nm ροπής, εξελιγμένο σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής, καθώς συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 16,7 ίππων και 66 Nm ροπής, προσαρμόζοντάς την κατανομή ισχύος ανάλογα με τις συνθήκες. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο CVT Lineatronic 7 σχέσεων. Τόσο ο ηλεκτροκινητήρας όσο και η μπαταρία του υβριδικού συστήματος, έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος του κεντρικού άξονα πετυχαίνοντας εξαιρετική σταθερότητα και ισορροπία του οχήματος που οφείλεται κυρίως στο χαμηλό κέντρο βάρους, συμβάλλοντας έτσι στη λειτουργία του συμμετρικού AWD.

Ξεπερνώντας τις προσδοκίες

Όλες οι καινοτομίες του Subaru Crosstrek που πλαισιώνουν το Symmetrical All Wheels Drive, αφήνουν μεγάλες υποσχέσεις, προκαλώντας να το γνωρίσουμε στην πράξη, σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.

Στην πόλη η αίσθηση είναι ενός τυπικού μικρομεσαίου αυτοκινήτου. Στον αστικό ιστό είναι ευκολοδήγητο και αρκετά νευρικό, χάρη κυρίως στην πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο το αυτοκίνητο βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, αποτελώντας το απόλυτο εργαλείο αποδράσεων. Αιχμή του δόρατος η στιβαρή παγκόσμια πλατφόρμα της Subaru που εισάγει καινοτόμες τεχνολογίες στήριξης της ανάρτησης, συμβάλλοντας στην καλύτερη δυναμική οδήγηση μέσω του συστήματος τετρακίνησης Symmetrical All Wheel Drive. Στην πράξη η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και το αυτοκίνητο διαθέτει κορυφαίο κράτημα. Το τιμόνι είναι ακριβέστατο, ενώ ο επίπεδος βενζινοκινητήρας μειώνει τους κραδασμούς. Το Crosstrek αναδεικνύεται σε ανηφορικούς ή κατηφορικούς δρόμους με στροφές του ορεινού δικτύου, προσφέροντας μια απολαυστική εμπειρία οδήγησης.

Στον αυτοκινητόδρομο διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Ιδιαίτερα άνετο προκαλώντας για πιο μεγάλα ταξίδια και αποδράσεις, χάρη στο ισορροπημένο πάτημα.

Εκτός δρόμου είναι μια ευχάριστη έκπληξη, παρόλο που δεν είναι καθαρόαιμο off-road αυτοκίνητο. Η απόσταση από το έδαφος των 220 mm σε συνδυασμό με την αποδοτική συμμετρική μόνιμη τετρακίνηση και τις γωνίες διαφυγής και ράμπας, του προσφέρουν εντυπωσιακές ικανότητες, ξεπερνώντας τις προσδοκίες. Το αυτοκίνητο δεν σταματά ούτε σε δύσκολα σημεία. Η ενεργή κατανομή ροπής στους δύο άξονες, ρυθμίζεται αυτόματα για να ανταποκριθεί σε συνθήκες πρόσφυσης σε πραγματικό χρόνο. Όλα οφείλονται στη διπλή λειτουργία του X-Mode με προγράμματα για λάσπη, άμμο και χιόνι.

Γενικά το Subaru Crosstrek είναι ένα αυτοκίνητο – εργαλείο, κατάλληλο για κάθε στιγμή και διάθεση. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, Evo, Normal και Sport. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 7.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Μόνο μελανό σημείο οι αργές αλλαγές του κιβωτίου CVT, που περιορίζει τον εξαιρετικό Boxer βενζινοκινητήρα.

Για εκδρομές και αποδράσεις

Το Subaru Crosstrek «φωνάζει» με τον ασυμβίβαστο και περιπετειώδη χαρακτήρα του, πως δεν απευθύνεται στον τυπικό οικογενειάρχη, αλλά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που στοχεύει σε πιο δραστήριους χαρακτήρες, οι οποίοι λατρεύουν τις εκδρομές, τις αποδράσεις και τις βόλτες στην φύση. Ένα αυτοκίνητο ιδανικό επίσης για παρέες, φυσιολάτρες και όσους λατρεύουν τα Extreme Sports.

Για ειδικό κοινό

Με τιμή από 38.850€ στην εισαγωγική έκδοση Style δεν θεωρείται προσιτό, αντιθέτως η τιμή του αφορά ένα ειδικό κοινό, που ενδιαφέρεται κυρίως για τις δυνατότητες και την δυναμική οδική συμπεριφορά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Crossover

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)

7.7 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

174 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

10.8 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

198 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6d-ISC-FCM

Αναλογία βάρους/ισχύος

11.2 κιλά/Hp, 89.5 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

8.4 κιλά/Nm, 119.7 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ

Ισχύς

136 Hp @ 5600 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

68.2 Hp/l

Ροπή του κινητήρα

182 Nm @ 4000 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, κατά μήκος

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

FB20

Κυβισμός κινητήρα

1995 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

4

Διαμόρφωση κινητήρα

μπόξερ

Διάμετρος κυλίνδρου

84 mm

Διαδρομή εμβόλιου

90 mm

Βαθμός συμπίεσης

12.5:1

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας

Συστήματα κινητήρα

Start & Stop Σύστημα

Φίλτρο σωματιδίων

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα

17 Hp

Ηλεκτρική ροπή

66 Nm

Θέση ηλεκτρικού κινητήρα

Ενσωματωμένο στη μετάδοση

Τύπος ηλεκτροκινητήρα

Σύγχρονος

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τάση μπαταρίας

118.4 V

Τεχνολογία μπαταρίας

Ιόντων λιθίου (Li-Ion)

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1520-1553 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

547-580 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

315 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

48 l

Μέγιστο φορτίο

80 κιλά

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

1270 κιλά

Μέγιστο φορτίο στήριξης

80 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4495 mm

Πλάτος

1800 mm

Ύψος

1600 mm

Μεταξόνιο

2670 mm

Εμπρός ίχνος

1555 mm

Πίσω ίχνος

1555 mm

Απόσταση από το έδαφος

220 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

11.8 m

Γωνία προσέγγισης

19.3°

Γωνία φυγής

31.2-31.3°

Γωνία ράμπας

20.8°

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Σε όλους τους τροχούς (4×4)

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Lineartronic CVT 7 Σχέσεων

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Υδραυλικό τιμόνι

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

225/60 R17 ή 225/55 R18

Photo Gallery

Συμπέρασμα
Η Subaru προσφέρει στην αγορά το μόνο crossover με εντυπωσιακές εκτός δρόμου ικανότητες, χάρη στις τεχνολογίες και την σχεδίαση που πλαισιώνουν την συμμετρική μόνιμη τετρακίνηση. Παράλληλα, πετυχαίνει μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και αίσθηση. Το υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται οικονομικό στην πράξη. Συνοψίζοντας το Crosstrek είναι ένα εργαλείο οδήγησης που προσαρμόζεται στις διαθέσεις του οδηγού, θέτοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία του.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7.2
Τρεχούμενα έξοδα
8
Οδική συμπεριφορά
8.2
Επιδόσεις
7.6
Παράγοντας απόλαυσης
8.4
Value for money
6.9
Άνεση
8.2
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;3 Votes
7
ΣΥΝ
Οδική Συμπεριφορά
Συστήματα ασφαλείας
Εκτός δρόμου ικανότητες
Ταξιδιάρικος χαρακτήρας
Τεχνολογία τετρακίνησης
Κινητήρας
ΠΛΗΝ
Αυτόματο κιβώτιο CVT
Τιμή
7.8