Με ανέλπιστα σπορ τρόπο η MG επιστρέφει στις σπορ ρίζες της, στοχεύοντας στο Segment B με ένα Best Value for Money μοντέλο. Το MG 3 Hybrid + με τους 195 ίππους, το οποίο είχαμε στην κατοχή μας στο topspeed.gr στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση.
Στο κενό της αγοράς
Το νέο MG3 παρουσιάστηκε το 2024 αποτελώντας την πρόταση της βρετανοκινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο δημοφιλές B-Segment. Πρόκειται συνολικά για την δεύτερη γενιά, αλλά την πρώτη που βλέπουμε στην ευρωπαϊκή αγορά. Η εταιρεία εντόπισε το κενό της αγοράς και εισήλθε με ένα σπορτίφ και ευέλικτο αστικό Hatchback, προκαλώντας τον ανταγωνισμό. Το όνομα MG3 υπήρξε και παλαιότερα, αποτελώντας την σπορτίφ έκδοση του τότε μικρομεσαίου Rover 25.
Εμπνέοντας δυναμισμό
Οι σχεδιαστές ενσωμάτωσαν τις δυναμικές γραμμές της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της MG στις συμπαγείς διαστάσεις του αστικού της μοντέλου.
Το μπροστινό μέρος υιοθετεί έντονες γραμμές σε ένα κοίλο καπό που καταλήγει σε ένα λεπτό ρύγχος, το οποίο πλαισιώνεται από τους μεγάλους σφηνοειδείς Led προβολείς.
Στο προφίλ το χαρακτηριστικό είναι το μεγάλο μεταξόνιο με τους τροχούς να είναι τοποθετημένοι στις άκρες του αμαξώματος. Ο σχεδιασμός παραπέμπει σε σχήμα αυγού, ενώ τα έντονα νεύρα με τις μυώδεις επιφάνειες δίνουν ζωντάνια στο αυτοκίνητο.
Το πίσω μέρος είναι πιο απλό, τονίζοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό με τα μεγάλα σφηνοειδή φωτιστικά σώματα με γραφικά LED, πετυχαίνοντας ένα μοντέρνο αποτέλεσμα.
Σύγχρονη νεανική αισθητική
Η καμπίνα είναι σύγχρονη με ευχάριστο διάκοσμο και νεανική αισθητική. Η συναρμογή είναι ικανοποιητική με προσεγμένο φινίρισμα, πετυχαίνοντας καλή αίσθηση αφής, καλύπτοντας τα σκληρά πλαστικά, ιδίως στο κάτω μέρος.
Το ταμπλό διαθέτει καθαρές γραμμές και επιφάνειες που θυμίζουν ανθρακονήματα. Κεντρικά είναι τοποθετημένη η ευδιάκριτη οθόνη αφής 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, το οποίο είνα εύχρηστο και οι κύριες λειτουργίες του οχήματος περνάνε από εκεί.
Πίσω από το σπορτίφ και μίνιμαλ τιμόνι, υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό.
Στην κονσόλα μεταξύ των δυο μπροστινών καθισμάτων ξεχωρίζει ο φουτουριστικός κυκλικός επιλογέας ταχυτήτων.
Οι χώροι είναι οι τυπικοί ενός πεντάθυρου Hatchback, χωρίς να εστιάζει στην πρακτικότητα. Ωστόσο είναι λειτουργικό με καλό και σύγχρονο επίπεδο εργονομίας.
Τα καθίσματα πετυχαίνουν καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη και ικανοποιητική άνεση για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 293 λίτρα, ενώ τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 983 λτ.
Απόδοση και οικονομία
Κάτω από το καπό φιλοξενεί έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων απόδοσης 105 ίππων και 128 Nm ροπής, που λειτουργεί στον κύκλο Attkinson και συνεργάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 250 Nm, ο οποίος παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,83 kWh που λειτουργεί σε υψηλή τάση 350V. Το σύστημα ολοκληρώνεται με μία γεννήτρια και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων που στέλνει την ισχύ στον μπροστινό άξονα.
Ανέλπιστη έκπληξη
Ένα Hatchback του B-Segment με 195 ίππους αφήνει υποσχέσεις για καυτές επιδόσεις. Ωστόσο το MG3 αποδεικνύει πως είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα Hot Hatch, αφήνοντας την δική του σφραγίδα. Ας το γνωρίσουμε σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη είναι θρασύ και νευρικό. Εξαιρετικά ευέλικτο, καθώς χωράει παντού, εκτρέποντας τους ελιγμούς, οπότε αυτοί χρειάζονται και σύμφωνα με τον ΚΟΚ . Έχει μικρό κύκλο στροφής και καλή περιμετρική ορατότητα, ανταποκρινόμενο στην αποστολή του στον αστικό ιστό.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο θα εκπλήξει ανέλπιστα τον οδηγό, καθώς πατάει πολύ καλά στον δρόμο. Το πολύ καλό κράτημα οφείλεται στο μεγάλο μετατρόχιο και στην σφιχτή ανάρτηση, η οποία είναι μεν ενοχλητική σε δρόμους με ανωμαλίες, ωστόσο αυξάνει τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Η λειτουργία του κινητήρα είναι ελαστική και η υψηλή ροπή ιδανική για μεγάλες ανηφόρες, δίνοντας το περιθώριο για σβέλτη οδήγηση.
Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται το νέο προηγμένο πλαίσιο και η δουλειά που έχει γίνει στο τεχνικό τμήμα της MG. Η ηχομόνωση βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ η ποιότητα κύλισης ξεπερνάει τα πρότυπα της κατηγορίας, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.
Γενικά είναι ευχάριστο, αναβιώνοντας το Sport πνεύμα της MG σε ένα συμπαγές σχήμα. Σαφές πλεονέκτημα του δίνει η μεγάλη για την κατηγορία μπαταρία και η εύκολη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να είναι σχεδόν πάντα φορτισμένο, αποδίδοντας τα μέγιστα. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, Eco, Standard και Sport, καθορίζοντας το στυλ οδήγησης ανάλογα με τις διαθέσεις και τις ανάγκες. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 5.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, πολύ κοντά στις τιμές του κατασκευαστή. Τέλος, όταν αδειάσει η μπαταρία, το αυτοκίνητο λειτουργεί ως ατμοσφαιρικό, χάνοντας τη σπιρτάδα που το χαρακτηρίζει. Ωστόσο η γρήγορη ανάκτηση και η καλή διαχείριση της ενέργειας, μετριάζει το μειονέκτημα αυτό.
Απόλυτα νεανικό
Το MG3 έρχεται σε μια κατηγορία που τείνει να εκλείψει. Ως εξέλιξη των δυναμικών Hatchback με σαφή νεανικό προσανατολισμό. Ένα αυτοκίνητο για νέους και την παρέα τους, προκειμένου να ικανοποιήσει τις ανάγκες των αστικών μετακινήσεων, αλλά και ανησυχίες για αποδράσεις, με επίκεντρο την οικονομία και την προσιτή τιμή.
Το κάτι παραπάνω
Μια προσιτή που βρίσκεται πάνω στο ψυχολογικό φράγμα της αγοράς με τιμή εκκίνησης από 20.450€ στην εξοπλιστική έκδοση Excite, ενώ η κορυφαία Luxury κοστίζει 23.450 €. Παρόλο που δεν είναι το φτηνότερο της αγοράς, εντούτοις χάρη στην ιπποδύναμη και τον εξοπλισμό θεωρείται Best Value για τους καταναλωτές, δίνοντας ουσιαστικά το κάτι παραπάνω.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος κουπέ |
Hatchback |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
4.4 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
100 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
8 δευτ |
μέγιστη ταχύτητα |
171 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6e |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
6.7 κιλά/Hp, 149.5 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
10.1 κιλά/Nm, 98.6 Nm/τόνος |
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
102 Hp |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
68.5 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
128 Nm |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Κυβισμός κινητήρα |
1490 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα |
136 Hp |
Ηλεκτρική ροπή |
250 Nm |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Συνολική ισχύς συστήματος |
194 Hp |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
1.83 kWh |
Τάση μπαταρίας |
350 V |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Θέση μπαταρίας |
Κάτω από το πάτωμα, κάτω από τα πίσω καθίσματα |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1298 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
293 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
983 l |
Τεχνικά επιτρεπτό μέγιστο φορτίο (kg) |
1733 |
Τεχνικά επιτρεπτό μέγιστο φορτίο στον εμπρός άξονα (kg) |
926 |
Τεχνικά επιτρεπτό μέγιστο φορτίο στον πίσω άξονα (kg) |
807 |
Μέγιστο επιτρεπτό βάρος ρυμούλκησης (kg) |
500 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4113 mm |
Πλάτος |
1797 mm |
Ύψος |
1502 mm |
Μεταξόνιο |
2570 mm |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στον μπροστινό άξονα |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
3 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
185/65R15 ή 195/55R16 |