Η Mercedes Benz φέρνει στο προσκήνιο το νέο της μεσαίο Coupe, την CLE με στόχο να διατηρήσει τον διαχρονικό χαρακτήρα των προκατόχων της, πρεσβεύοντας τον θρύλων των μεσαίων Coupe του τριάκτινου αστεριού. Στο Topspeed.gr για την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την CLE 200 με τους 227 ίππους.
Εξορθολογισμός
Η σύγχρονη φιλοσοφία των μεσαίων Coupe της Mercedes-Benz κάνει την εμφάνιση της με την «New Generation Models» δηλαδή την W114 280 CE το 1969, η οποία αντικαταστάθηκε το 1977 με την W123 280 CE. Το 1987 είναι η σειρά της W124 Coupe, η οποία αντικαταστάθηκε από την εμβληματική CLK. Ωστόσο το 2000 ήρθε στο προσκήνιο η μικρότερη C Class Sportcoupe, σε τρίθυρο αμάξωμα, προκειμένου η γερμανική εταιρεία να έχει πρόσβαση σε μεγαλύτερο εύρος της αγοράς, η οποία αντικατέστησε από το ίδιας φιλοσοφίας CLC το 2008. Από το 2011 και έπειτα, με τις W205 και W206 η Mercedes καταργεί το τρίθυρο αμάξωμα και επιλέγει να παρουσιάσει την C Class Coupe με κλασικό δίθυρο αμάξωμα. Η συρρίκνωση ωστόσο της κατηγορίας των παραδοσιακών Coupe, ανάγκασε την Mercedes-Benz να περάσει σε έναν προϊοντικό εξορθολογισμό, παρουσιάζοντας την CLE το 2024 αντικαθιστώντας παράλληλα τις E Class Coupe και C Class Coupe, αλλά προσδοκώντας να διατηρήσει την διαχρονικότητα όλων των δίπορτων Mercedes του παρελθόντος.
«Ψαρωτική»
Οι Γερμανοί έχουν εξελίξει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που διακρίνει τις Sedan C Class και E Class σε ένα θελκτικό δίθυρο αμάξωμα με σαγηνευτικές αναλογίες.
Το εμπρόσθιο μέρος με το μακρύ καπό με τα κάθετα χαρακτηριστικά νεύρα, είναι τοποθετημένο χαμηλά και φιλοξενεί τη νέα ανάποδη τραπεζοειδή μάσκα με μοτίβο από μικρά τριάκτινα αστέρια, η οποία πλαισιώνεται από νέους λεπτούς σφηνοειδείς Full Led προβολείς και νέο δυναμικό χαρακτήρα, πετυχαίνοντας μια επιθετική και άγρια όψη.
Έντονα νεύρα, καμπύλες γραμμές και μυώδεις επιφάνειες, σχηματίζουν μια μοναδική και αναγνωρίσιμη σιλουέτα με χαμηλό ύψος που αναδεικνύεται από το δίθυρο αμάξωμα, υπογράφοντας την σπορ φύση του.
Το πίσω μέρος ενστερνίζεται τις δυναμικές γραμμές της σύγχρονης σχεδιαστικής γλώσσας της Mercedes-Benz σε συνδυασμό με την διαχρονική αισθητική και γοητεία του αυθεντικού Coupe αμαξώματος. Η οροφή πέφτει ομαλά στο πίσω μέρος, το οποίο χαρακτηρίζεται από το ενιαίο φωτιστικό σώμα με γραφικά Led και καταλήγει στον δυναμικό προφυλακτήρα με τις δύο μεγάλες τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης στα άκρα, ενδιάμεσα από τις οποίες βρίσκεται ένας διακριτικός και λειτουργικός αεροδυναμικός διαχύτης.
Οδηγοκεντρική πολυτέλεια
Η είσοδος στην καμπίνα δεν υπολείπεται σε τίποτα από τις υπόλοιπες Mercedes -Benz, πέρα από την διαμόρφωση, που είναι αποκλειστικά 2+2 θέσεων. Διαθέτει κορυφαία ποιότητα υλικών και υποδειγματική συναρμογή. Πετυχαίνει κορυφαίο φινίρισμα με την ιδανική αίσθηση αφής.
Αισθητικά, διατηρεί την ταυτότητα, αλλά με πιο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό λόγω της χαμηλής θέσης οδήγησης και της ελαφριάς κλίσης του προς τα αριστερά.
Τα βλέμματα κερδίζει η τοποθετημένη κάθετα εικόνα αφής 11,9 ιντσών που βρίσκεται στην βάση της κονσόλας με κλίση 6 μοιρών προς τον οδηγό. Εντυπωσιακός είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και πληροφοριών, με οθόνη υψηλής ευκρίνειας 12,3 ιντσών, πίσω από το μίνιμαλ και σπορτίφ τιμόνι τριών ακτίνων.
Τα μπροστινά καθίσματα χωρίζονται από μια όμορφη κεντρική κονσόλα με δύο μεγάλες θήκες, παρόμοια με τα Sedan μοντέλα, ενώ ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκεται στον μοχλό δίπλα από τιμόνι, κλασική θέση για τις Mercedes.
Εργονομικά όλα βρίσκονται στην σωστή θέση και σε τάξη, εξυπηρετώντας τον οδηγό και αυξάνοντας τα επίπεδα λειτουργικότητας, συμβάλλοντας ώστε να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο. Η εκτεταμένη χρήση τεχνολογίας διεπαφής και εντολών τεχνητής νοημοσύνης, εστιάζει σε αυτόν τον τομέα.
Όπως κάθε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, υστερεί σε πρακτικότητα και χώρους, ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Προκειμένου να εισέλθει κανείς στις πίσω θέσεις, χρειάζεται μια ευελιξία. Ωστόσο, πιο άνετα κάθονται πιο μικροκαμωμένοι και μικρά παιδιά.
Αντιθέτως, οι μπροστά επιβάτες απολαμβάνουν κορυφαία άνεση, χάρη στα εργονομικά μπάκετ καθίσματα, με ενσωματωμένο προσκέφαλο, που προσφέρουν ιδανική οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος, ενώ παράλληλα διαθέτουν λειτουργία κίνησης, ώστε να «»ξεπιάνονται οι επιβάτες σε πολύωρα ταξίδια.
Αξιοσημείωτο είναι να αναφέρουμε τον νυχτερινό Ambient φωτισμό, που δημιουργεί μια χαλαρή ατμόσφαιρα για βραδινή οδήγηση, διαθέτοντας 64 χρωματικές επιλογές.
Γενικά, εκτός από χώρους, δεν υστερεί σε τίποτα από τα Sedan αδέρφια του, εστιάζοντας στην ποιότητα και την πολυτέλεια, ως συνώνυμα της μάρκας.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι ικανοποιητικός για τα δεδομένα της κατηγορίας, αγγίζοντας τα 420 λίτρα.
Στο πνεύμα της εποχής
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των δύο λίτρων, απόδοσης 204 ίππων και 320 Nm, ο οποίος ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής ενισχύεται από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 23 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στη μετάδοση και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων G-Tronic, στέλνοντας την ισχύ στον πίσω άξονα.
Απολαυστική…
Ξεκινώντας από την σαγηνευτική εμφάνιση, την οδηγοκεντρική αίσθηση και το αποδοτικό κινητήριο σύνολο, η CLE αφήνει υποσχέσεις για μια μοναδική εμπειρία οδήγηση. Ας το γνωρίσουμε σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη η συμπεριφορά είναι τυπική ενός μεσαίου αυτοκινήτου. Το μακρύ καπό και η χαμηλή θέση οδήγησης περιορίζουν την ορατότητα. Ωστόσο, ο μικρός κύκλος στροφής του προσφέρει μια σχετική ευελιξία σε σχέση με το μέγεθος του. Ιδανική είναι η κίνηση στις κεντρικές αρτηρίες. Σε κάθε περίσταση έλκει τα βλέμματα των περαστικών στο πέρασμα της.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει κάθε πτυχή της. Σε δρόμο με στροφές, μοιάζει να κολλάει στο έδαφος, δείχνοντας επιθετική, ενώ ο οδηγός νιώθει το άμεσο και σαφές τιμόνι σαν επέκταση του χεριού του. Η χαμηλή θέση οδήγησης, προσφέρει καλύτερη αίσθηση του δρόμου, γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση και ικανοποίηση τον οδηγό. Όλα ξεκινάνε από την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και συνεχίζουν στα εξαιρετικής απόδοσης φρένα. Τόσο στις αναβάσεις, όσο και στις καταβάσεις το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο, γεμίζοντας με αίσθημα ασφάλειας τον οδηγό, ενώ ο κινητήρας είναι ελαστικός και γραμμικός από τις χαμηλές στροφές, χάρη στην υβριδική τεχνολογία.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι απολαυστική, πρεσβεύοντας την κατηγορία των αυτοκινήτων μεγάλου τουρισμού, με υποδειγματική ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία στο ταξίδι για όλους τους επιβάτες.
Γενικά η Mercedes Benz CLE είναι ένα ολοκληρωμένο Coupé για οδήγηση σε κάθε συνθήκη, συναρπαστικό και σπορτίφ. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort και Sport). Στο σπορ αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, αποδίδοντας τα μέγιστα και με συναρπαστικό ήχο. Η κίνηση στον πίσω άξονα, προκαλεί για «παιχνίδια», με ήπια και ελεγχόμενη υποστροφή, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση της δοκιμής, άγγιξε τα 9,3 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, που ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο βρίσκεται αισθητά χαμηλότερα.
Έμφαση στο συναίσθημα
Η Mercedes Benz CLE είναι το αυτοκίνητο που θα εκτιμήσουν οι λάτρεις της συναρπαστικής Sport οδήγησης. Που η απόκτηση αυτοκινήτου είναι συναίσθημα, χρειάζονται βασικούς χώρους και να έχουν την αίσθηση πως το αυτοκίνητο γίνεται ένα μαζί τους. Ένα δυναμικό αυτοκίνητο, που δεν υπολείπεται σε πολυτέλεια και ποιότητα, με σαγηνευτική εμφάνιση και κορυφαία οδική συμπεριφορά με σπορ υπόβαθρο.
Στο πλαίσιο της λογικής
Η Mercedes-Benz προσφέρει την βασική CLE 200 στο πλαίσιο της λογικής με αρχική τιμή τις 65.800€, αναλογιζόμενοι την σπέσιαλ και ιδιαίτερη κατηγορία του αυτοκινήτου, καθώς και τα υψηλά ποιοτικά πρότυπα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Coupé |
Καθίσματα |
4 |
Πόρτες |
2 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
6.4-7.1 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
145-162 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
7.4 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
240 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
204 Hp @ 5800 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
102.1 Hp/l |
Ροπή του κινητήρα |
320 Nm @ 1600-4000 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, κατά μήκος |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
M 254 |
Κυβισμός κινητήρα |
1999 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
6 l |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Φίλτρο σωματιδίων |
|
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα |
23 Hp |
Ροπή |
200 Nm |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Ενσωματωμένο στη μετάδοση |
Τάση Μ παταρίας |
48 V |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1.790 kg |
Χώρος αποσκευών |
420 l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4850 mm |
Πλάτος |
1860 mm |
Ύψος |
1428 mm |
Μεταξόνιο |
2865 mm |
Εμπρός ίχνος |
1605 mm |
Πίσω ίχνος |
1616 mm |
Εμπρός πρόβολος |
888 mm |
Πίσω πρόβολος |
1097 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.7 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στον πίσω άξονα |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
9 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων G-TRONIC |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
Μπροστά 245/40 19R Πίσω 275/35 R19 |