Live η Κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε Citroen C3 MAX 1.2 PureTech 100 HP: Γιατί είναι η καλύτερη entry level επιλογή

Η γαλλική εταιρεία επιστρέφει στην «απλότητα» της κληρονομιάς των αστικών μοντέλων της

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;1 Ψήφοι
7.2
7.3

Σε μια εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάζονται να αυξήσουν τις τιμές των μοντέλων τους, λόγω των επενδύσεων στην ηλεκτροκίνηση και της ρευστής γεωπολιτικής κατάστασης, οι καταναλωτές αναζητούν την καλύτερη entry level επιλογή για την αγορά καινούριου αυτοκινήτου. Για τον λόγο αυτό η Citroen επιστρέφει στην «απλότητα» της κληρονομιάς των αστικών μοντέλων της, λανσάροντας την τέταρτη γενιά του C3 που βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car της Stellantis. Στο Topspeed.gr για την εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την πλούσια εξοπλιστική έκδοση MAX με τον βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων.

103 χρόνια προσιτά καινοτόμα αυτοκίνητα

Ξεκινώντας από το θρυλικό 2CV του 1948, η Citroen διαθέτει 77 χρόνια εμπειρίας στην προσιτή αστική κινητικότητα με μοντέλα στο Citroën Dyane του 1967 και στο Visa του 1978. Από εκεί και πέρα, σταδιακά άρχισε να αλλάζει την φιλοσοφία των μοντέλων της με το Citroën Axel του 1984 και τα Citroën LN και LNA του 1985, το οποίο προλόγισε το ΑΧ του 1986, το οποίο παραμένει μέχρι σήμερα το δεύτερο σε αριθμό αντιτύπων μοντέλο, μετά το Citroen. Η συνέχεια γνωστή με το Saxo το 1996, μέχρι την πρώτη γενιά του C3 το 2003 για να φτάσουμε στην φυσική εξέλιξη της 4ης γενιάς του μοντέλου της δοκιμής μας, που παρουσιάστηκε το 2024 με αποστολή να επιστρέψει στις ρίζες των αστικών προσιτών μοντέλων της γαλλικής μάρκας. Εάν σε αυτή την μακρόχρονη ιστορία συμπεριλάβουμε και τον πρόγονο του 2CV, το Type C 5CV, με το παρατσούκλι «petite citron» (μικρό λεμόνι), το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το 1922, από τον ίδιο τον Αντρέ Σιτροέν ως το πρώτο ελαφρύ αυτοκίνητο πόλης μαζικής παραγωγής, η ιστορία αγγίζει τα 103 χρόνια.

Αλλαγή πλεύσης

Αισθητικά, οι καμπύλες του απερχόμενου μοντέλου δίνουν την θέση τους στις έντονες ακμές, εισάγοντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που θα δούμε και στα μελλοντικά μοντέλα της γαλλικής εταιρείας. Η έμπνευση αντλείται από το πρωτότυπο oli που παρουσιάστηκε το 2022.

Το μπροστινό μέρος δείχνει μοντέρνο, ακολουθεί τετράγωνη αισθητική με τη νέα διακριτική μάσκα και το ανανεωμένο ευκρινές λογότυπο, που πλαισιώνονται από τα σύγχρονα Led φωτιστικά σώματα. Το καπό Διαθέτει τα χαρακτηριστικά κοιλα νεύρα της Citroen.

Απλές και λιτές γραμμές σχηματίζουν ένα συμπαγές και ψηλό προφίλ, που παίρνει ζωντάνια από τα έντονα νεύρα, δείχνοντας σύγχρονο και όμορφο.

Το κάθετο πίσω μέρος είναι το πλέον χαρακτηριστικό και υπογράφει τον χαρακτήρα του μοντέλου, στο οποίο ξεχωρίζουν τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, στο ύφος των μπροστινών, ενώ με τις αισθητικές λεπτομέρειες αποκτά χαριτωμένο και παιχνιδιάρικο στυλ.

Ωδή στην λειτουργική απλότητα

Η καμπίνα ακολουθεί νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, εστιάζοντας στην απλότητα με τους σχεδιαστές να επιλέγουν καθαρές και λιτές γραμμές, δίνοντας μια ρετρό αίσθηση από ιστορικά αστικά μοντέλα της μάρκας.

Το ταμπλό δύο επιπέδων προσανατολίζεται στην λειτουργικότητα, δείχνοντας όμορφο οπτικά μέσα από την απλότητα. Στο πάνω μέρος κερδίζει τις εντυπώσεις το έξυπνο ψηφιακό Citroen Head – Up Display, στη θέση του παραδοσιακού πίνακα οργάνων, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό. Η επίπεδη επιφάνεια χρησιμεύει για την τοποθέτηση μικρών και ελαφρών αντικειμένων, όπως βιβλία, περιοδικά ή φακέλους.

Κεντρικά δεσπόζει η έγχρωμη οθόνης αφής 10,25 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.

Το δεύτερο επίπεδο είναι ουσιαστικά ένα σκαλοπάτι με επένδυση από μαλακό ύφασμα και επίπεδη επιφάνεια. Από την δεξιά πλευρά υπάρχει και θήρα φόρτισης κινητού type C.

Συνολικά έχουν χρησιμοποιηθεί έξυπνα προσιτά υλικά, ικανοποιητικής ποιότητας και με καλό φινίρισμα αποβάλλοντας την αίσθηση του «φτηνού».

Λειτουργικά και εργονομικά διαθέτει όλους τους διακόπτες σε κλασικά σημεία, στοχεύοντας στην εξοικείωση του οδηγού, ώστε να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο.

Οι χώροι είναι περιορισμένοι, ειδικά για τους πίσω επιβάτες, ωστόσο στον τομέα της πρακτικότητας βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Χάρη στο ύψος του αμαξώματος, η πρόσβαση είναι εύκολη στην καμπίνα, τόσο μπροστά, όσο και πίσω, ακόμα και για τους πιο ψηλούς επιβάτες.

Όπως κάθε Citroën, έτσι και το νέο C3 εστιάζει στον τομέα της άνεσης, διαθέτοντας καινοτόμα καθίσματα με πρόσθετο αφρώδες υλικό πετυχαίνοντας ιδανική οσφυϊκή και πλευρική στήριξη.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 310 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, φτάνει τα 1.180 λτ.

Βελτιωμένος στα σημεία

Κάτω από το καπό, βρίσκεται ο ανασχεδιασμένος και βελτιωμένος στα σημεία, τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων της οικογένειας PureTech απόδοσης 101 ίππων και 205 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην πράξη είναι αρκετά ελαστικός, οικονομικός και φιλικός στον χρήστη.

Εστιάζοντας στην καθημερινότητα

Το νέο Citroen C3 είναι από τα πλέον αναμενόμενα μοντέλα της ελληνικής αγοράς, κτίζοντας ήδη το δικό του κοινό. Από την θεωρία περνάμε στην πράξη, αξιολογώντας το προσιτό αυτοκίνητο πόλης σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.

Στην πόλη βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, ευέλικτο και νευρικό, κινείται με ευκολία στον αστικό ιστό και στα στενά των πόλεων, διευκολύνοντας τη ζωή οδηγού και επιβατών. Η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, πετυχαίνουν κορυφαία περιμετρική ορατότητα.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο έχει την αίσθηση ενός αυτοκινήτου βόλτας. Κινείται με άνεση και ισορροπημένα, χάρη στην ανάρτηση Citroën Advanced Comfort.

Στον αυτοκινητόδρομο κινείται τυπικά, όπως οφείλει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, παρέχοντας την απαιτούμενη ασφάλεια.

Γενικά το νέο Citroën C3 είναι ευχάριστο και άνετο, εστιάζοντας στις βασικές ανάγκες και στην καθημερινότητα του χρήστη. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 7,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, επιβεβαιώνοντας τον οικονομικό του χαρακτήρα. Χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος, είναι εφικτή η κίνηση σε ανώμαλο έδαφος, χωματόδρομους και ήπιο Off – Road διαδρομές.

Επαναπροσδιορίζοντας τις βασικές ανάγκες

Σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν, με εξοπλισμό εντυπωσιασμού, η Citroën επαναπροσδιορίζει τις βασικές ανάγκες, απευθυνόμενη σε όσους επιζητούν ένα κάλο καινούργιο αυτοκίνητο, χωρίς περιττό εξοπλισμό που ανεβάζουν κατακόρυφα την αξία, αλλά απλά να έχει ότι ακριβώς χρειάζεται για την καθημερινότητα.

Το ψυχολογικό φράγμα

Με τιμή από 16.900€ στην εξοπλιστική έκδοση «You» σπάει το ψυχολογικό φράγμα των καταναλωτών, χτυπώντας τον ανταγωνισμό στην κατηγορία του B-Segment. Στην έκδοση Plus κοστίζει 18.500€, ενώ στην πλούσια έκδοση Max της δοκιμής μας, που έχει τα πάντα κοστίζει 19.500€, κάτω από τις 20.000€, καθιστώντας το μια πλήρη και προσιτή επιλογή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Crossover – Hatchback

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)

5.6 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

126-127 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

10.6 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

183 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6e

Αναλογία βάρους/ισχύος

11.4 κιλά/Hp, 87.7 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

5.6 κιλά/Nm, 178.1 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

101 Hp @ 5500 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

84.2 Hp/l

Ροπή του κινητήρα

205 Nm @ 1750 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

HNP EB2ADT

Κυβισμός κινητήρα

1199 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

3

Διαμόρφωση κινητήρα

Σε σειρά

Διάμετρος κυλίνδρου

75 mm

Διαδρομή εμβόλιου

90.5 mm

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ

Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα

3.5 l

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1151-1198 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

422-469 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

310 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

44 l

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα

600 κιλά

Μέγιστο φορτίο στήριξης

61 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4015 mm

Πλάτος συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών

1813 mm

Ύψος

1567-1577 mm

Μεταξόνιο

2540 mm

Εμπρός ίχνος

1498 mm

Πίσω ίχνος

1518 mm

Εμπρός πρόβολος

790 mm

Πίσω πρόβολος

685 mm

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στους μπροστινούς τροχούς

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Εμπρός φρένα

Δίσκοι

Πίσω φρένα

Δίσκοι

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα Διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

205/55 R16 90

Photo Gallery

Συμπέρασμα
Ο κλιμακούμενος ανταγωνισμός και η πίεση που δέχονται οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, ιδίως από την Κίνα, ανάγκασε την Citroën να αναθεωρήσει, επιστρέφοντας στις ρίζες της. Έτσι λοιπόν, η Citroën επιμελείται με φροντίδα την Entry Level πρόταση της, κτίζοντας ένα προσιτό και λειτουργικό αυτοκίνητο. Δίνει έμφαση στην άνεση και την οικονομία πάντα με στυλ και με ρετρό αισθητική. Η οδική συμπεριφορά είναι η τυπική των σύγχρονων αυτοκινήτων, χωρίς να υπολείπεται σε ασφάλεια. Βέβαια δεν συστήνεται για οδήγηση στα όρια, αλλά θα ικανοποιήσει ως αυτοκίνητο για χαλαρές βόλτες. Για αυτούς τους λόγους το νέο Citroën C3 θεωρείται μια από τις καλύτερες Entry Level επιλογές της ευρωπαϊκής αγοράς, επιτρέποντας να κάνουμε την εκτίμηση πως θα αναδειχθεί ως ένα από τα μελλοντικό Best Seller.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
6.6
Τρεχούμενα έξοδα
8.4
Οδική συμπεριφορά
6.7
Επιδόσεις
6.4
Παράγοντας απόλαυσης
6.9
Value for money
8.9
Άνεση
7.5
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;1 Ψήφοι
7.2
ΣΥΝ
Σχέση τιμής / αξίας
Οικονομία
Εξωτερική σχεδίαση
Άνεση
Καθημερινότητα
ΠΛΗΝ
Εξοπλισμός στη βασική έκδοση
7.3