Η Ferrari δεν εισπράττει μεγάλες επιτυχίες στις πίστες της Formula 1, όσον αφορά όμως τις οικονομικές επιδόσεις, η πρωτοκαθεδρία είναι δεδομένη και χωρίς ανταγωνισμό. Αυτό αποδεικνύεται και από τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, το οποίο έκλεισε με μια ακόμη διψήφια αύξηση των εσόδων, των περιθωρίων και των κερδών, καθώς και από τη συνεχή επιτυχία των μοντέλων της στις αγορές όλου του κόσμου. Αριθμοί που νομιμοποιούν τον διευθύνοντα σύμβουλο Benedetto Vigna να κάνει λόγο για “άλλο ένα εξαιρετικό τρίμηνο” μετά τα ρεκόρ που σημειώθηκαν το 2022.
Παραδόσεις και κύκλος εργασιών
Οι παραδόσεις, για παράδειγμα, αυξήθηκαν κατά 9,7% σε 3.567 μονάδες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, χάρη κυρίως στην Portofino M, την 296 GTB και την 812 Competizione καθώς και στην ισχυρή ανάπτυξη σε όλες σχεδόν τις γεωγραφικές περιοχές: στην Αμερική, +46,2%, στην ηπειρωτική Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν, +38,9%, και στην υπόλοιπη περιοχή Apac, +19,5%, αντισταθμίζοντας με το παραπάνω την πτώση 12% που υπέστη στην περιοχή EMEA. Ο κύκλος εργασιών, στα 1,429 δισ. ευρώ, αυξήθηκε περισσότερο από αναλογικά με την αύξηση του όγκου (+20,5%) λόγω του βελτιωμένου συνδυασμού προϊόντων, τιμών και γεωγραφικών περιοχών και της συμβολής της προσαρμογής. Μόνο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 23,2% σε 1,24 δισεκατομμύρια.
Περιθώρια και κέρδη
Ακόμη ισχυρότερη ήταν η αύξηση των κύριων δεικτών κερδοφορίας. Το Ebitda, δηλαδή το μικτό λειτουργικό περιθώριο κέρδους, ανήλθε σε 537 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 27% και αναλογία 37,6% προς τον κύκλο εργασιών (35,6% πριν από ένα χρόνο), ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 25% σε 385 εκατ. ευρώ, για ένα περιθώριο κέρδους που βελτιώθηκε από 25,9% σε 26,9%. Ως αποτέλεσμα, τα κέρδη ανήλθαν σε 297 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 24%, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν από 1,29 ευρώ σε 1,62 ευρώ, πολύ πάνω από τα 1,44 ευρώ που ανέμεναν κατά μέσο όρο οι χρηματιστηριακοί αναλυτές. Οι ταμειακές ροές ήταν επίσης καλές, θετικές στα 269 εκατ. ευρώ, αν και μειωμένες από τα 299 εκατ. ευρώ πριν από ένα χρόνο, ενώ η καθαρή χρηματοοικονομική θέση έδειξε μια κατάσταση κοντά στο μηδέν για τις βιομηχανικές δραστηριότητες – το καθαρό χρέος στις 31 Μαρτίου ήταν 53 εκατ. ευρώ, μειωμένο σημαντικά από τα 207 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022. Τέλος, η Maranello μπορεί να υπολογίζει σε σημαντικούς χρηματοοικονομικούς πόρους, με συνολική ρευστότητα 2,059 δισ. ευρώ.
Αισιόδοξη προοπτική
Ως εκ τούτου, η Ferrari επιβεβαίωσε τους ετήσιους στόχους, λαμβάνοντας επίσης υπόψη ένα πελατολόγιο που καλύπτει περισσότερα από δύο χρόνια παραγωγής, ένα όλο και πιο πλούσιο συνδυασμό προϊόντων και μια αύξηση των τιμών που κατέστη αναγκαία λόγω του πληθωρισμού στην πλευρά του κόστους. Έτσι το 2023 θα πρέπει να κλείσει με έσοδα 5,7 δισ. ευρώ, EBITDA μεταξύ 2,13 και 2,18 δισ. ευρώ (περίπου 38% του κύκλου εργασιών), λειτουργικά κέρδη στα 1,45 με 1,5 δισ. ευρώ (26%), κέρδη ανά μετοχή στα 6/6,2 ευρώ και ταμειακές ροές 900 εκατ. ευρώ. “Το απόθεμα παραγγελιών μας εκτείνεται μέχρι το 2025, χάρη σε μια σειρά προϊόντων που έχει κερδίσει σημαντικά βραβεία”, εξήγησε ο Vigna, αποκαλύπτοντας την επαναλειτουργία της παραγγελιοληψίας για μία από τις τελευταίες, μεγάλες καινοτομίες της Cavallino Rampante: “Αποφασίσαμε να επαναλειτουργήσουμε τις παραγγελίες για την Purosangue, οι οποίες είχαν ανασταλεί μετά από πρωτοφανή αρχική ζήτηση. Ο πρώην διευθυντής της Stm υπενθύμισε στη συνέχεια την πρόσφατη παρουσίαση της “Roma Spider για τον περαιτέρω εμπλουτισμό της γκάμας μας” και, τέλος, υπογράμμισε μια τελευταία πτυχή που συνδέεται με το μέλλον της εταιρείας: “Είμαστε σε καλό δρόμο με την πορεία μας προς την ηλεκτροκίνηση, τόσο στην ανάπτυξη των σπορ αυτοκινήτων όσο και στις υποδομές του Maranello.