RETRO

Ιταλικό άρωμα από το Neckarsulm: η NSU Lambretta

Η Lambretta, ένα διάσημο σκούτερ της δεκαετίας του 1950, ήταν γνωστή για το μελωδικό της όνομα και την αύρα της “la dolce vita”. Δεν αποτελούσε πρωτότυπο δημιούργημα της NSU, αλλά μια παραγωγή με άδεια παραγωγής που βασίστηκε στο σχέδιο του Ιταλού κατασκευαστή Innocenti, ο οποίος εκείνη την εποχή πουλούσε άδειες παραγωγής σε διάφορους κατασκευαστές σε διάφορα έθνη.

Το 1950, η πόλη Neckarsulm είδε μια σειρά από απώλειες θέσεων εργασίας όταν το τοπικό εργοστάσιο σταμάτησε να παρέχει υπηρεσίες επισκευής οχημάτων για τον αμερικανικό στρατό που υπηρετούσε στη Γερμανία εκείνο το έτος. Η διοίκηση της NSU βρισκόταν σε μια τρομερή προσπάθεια να διατηρήσει το εργοστάσιο σε πλήρη λειτουργία – και ευτυχώς, βρήκε μια λύση σε σύντομο χρονικό διάστημα: Τα μηχανοκίνητα σκούτερ ήταν στη μόδα στη Γερμανία εκείνη την εποχή, μια τάση που η NSU ήταν έτοιμη να εκμεταλλευτεί. Η εταιρεία με έδρα το Neckarsulm σύναψε συμφωνία αδειοδότησης με την Innocenti και ξεκίνησε την κατασκευή της NSU Lambretta το 1950. Το όνομα του σκούτερ ήταν μια υπόδειξη της καταγωγής του, καθώς η Innocenti, η ιταλική εταιρεία αδειοδότησης, βρισκόταν στο προάστιο Lambrate του Μιλάνου.

Κατά την περίοδο παραγωγής της Lambretta, η NSU παρουσίασε δύο μοντέλα: Μέχρι το 1954, ένα σκούτερ με κινητήρα 123 κ.εκ. και μέγιστη ταχύτητα 70 km/h – και στη συνέχεια, από το 1954, ένα μοντέλο 150 κ.εκ. με μέγιστη ταχύτητα 81 km/h. Η μικρότερη έκδοση είχε απόδοση 4,5 PS, ενώ η πιο ισχυρή Lambretta απέδιδε 6,2 PS. Και τα δύο μοντέλα κινούνταν από έναν μονοκύλινδρο δίχρονο κινητήρα. Μεταξύ 1950 και 1956, παρήχθησαν περίπου 117.000 μονάδες και των δύο μοντέλων.

Τα σκούτερ ήταν διαθέσιμα σε τέσσερα χρώματα: πράσινο lime, μπεζ, μεσαίο γκρι και ανοιχτό γκρι. Όταν η συμφωνία αδειοδότησης με την Innocenti έληξε το 1956 όπως είχε προγραμματιστεί, η NSU επέλεξε να συνεχίσει την παραγωγή σκούτερ – τώρα ως ιδιόκτητη εξέλιξη που θα μπορούσε να διατεθεί και αλλού. Κατά συνέπεια, η Lambretta εξελίχθηκε στο NSU Prima, το οποίο κυκλοφόρησε σε τέσσερις παραλλαγές. Μέχρι να ολοκληρωθεί η παραγωγή σκούτερ στο Neckarsulm το 1964, είχαν κατασκευαστεί συνολικά 160.000 σκούτερ Prima, γεγονός που σήμαινε την παύση της παραγωγής σκούτερ στο Neckarsulm.

TopSpeed.Gr Newsroom

Recent Posts

Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport: Με τον άερα του Mille Miglia (Βίντεο)

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport πηγαίνουν ακόμα παραπέρα το σπορ ιδεώδες…

7 ώρες ago

Bugatti Baby II Type 35 Centenary Edition: Γιορτάζοντας μια θρυλική αγωνιστική κληρονομιά

Σε στενή συνεργασία με την Bugatti, η The Little Car Company παρουσίασε για πρώτη φορά…

10 ώρες ago

Subaru Crosstrek, Forester, Solterra & Outback, με όφελος έως 5.000€

H ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS A.E., επίσημη αντιπροσωπεία της SUBARU στην Ελλάδα, ανακοίνωσε εκπτώσεις έως 5.000€ (ανάλογα…

14 ώρες ago

Η Nissan ανακοινώνει νέες επιπλέον εκπτώσεις για το Ariya

Η Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ είναι στην ευχάριστη θέση  να ανακοινώσει νέες επιπλέον…

15 ώρες ago

Διπλό βάθρο για την Hyundai στο Ράλι Πορτογαλίας

Το προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών κατέκτησε η Hyundai Motorsport διευρύνοντας παράλληλα το προβάδισμα της και…

16 ώρες ago

Mercedes-Benz: Διακόπτει την εξέλιξη της ηλεκτρικής πλατφόρμας για αυτοκίνητα πολυτελείας

Η Mercedes-Benz αποφάσισε να διακόψει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αφιερωμένης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών…

17 ώρες ago