Η
ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ή με πιο ευρύ πνεύμα η ανάκτηση ενέργειας
όταν το αυτοκίνητο γενικά επιβραδύνει, αυξάνει σημαντικά την αυτονομία οποιουδήποτε
ηλεκτρικού οχήματος. Στα νέα Volkswagen ID.3 e ID.4, έχει
υιοθετηθεί μια προσέγγιση που στοχεύει στη μέγιστη ενεργειακή απόδοση.
Il
ερώτημα είναι απλό και συνάμα δύσκολο: τι πρέπει να συμβεί όταν ο οδηγός ενός
ηλεκτρικού αυτοκινήτου σηκώσει το πόδι από το δεξί πεντάλ; Πρέπει ο
ηλεκτροκινητήρας να λειτουργήσει ως γεννήτρια, μετατρέποντας την κινητική
ενέργεια σε ηλεκτρική για να φορτίσει τις μπαταρίες ή πρέπει να λειτουργήσει
χωρίς να κάνει ανάκτηση ενέργειας, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να ρολάρει και η ορμή
του να χρησιμοποιηθεί πλήρως για τον ελεύθερο τροχασμό του;
Il
απαντήσεις στο θεμελιώδες αυτό ερώτημα για μηχανικούς αλλά και οδηγούς
ποικίλλουν, ανάλογα με τον κατασκευαστή και το μοντέλο. Μερικά ηλεκτρικά
οχήματα ανακτούν πάντα ενέργεια κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε φάσης κίνησης.
Στην περίπτωση των ολοκαίνουργιων ηλεκτρικών της μοντέλων, ID.3 και ID.4, η Volkswagen επέλεξε μια διαφορετική, πιο αποτελεσματική στρατηγική: ο ελεύθερος
τροχασμός έχει προτεραιότητα επειδή οποιαδήποτε μετατροπή ενέργειας αναπόφευκτα
οδηγεί σε απώλειες. Αυτό ισχύει για τη θέση D (Guida), την κύρια λειτουργία του αυτοκινήτου, η οποία
ενεργοποιείται αυτόματα σε κάθε εκκίνηση.
Η
λειτουργία ελεύθερου τροχασμού (ρολαρίσματος), στην οποία ο οδηγός σηκώνει το
πόδι του από το πεντάλ γκαζιού νωρίς, καθιστά την οδήγηση χαλαρή και
προβλέψιμη. Εάν ο οδηγός θέλει να επιβραδύνει περισσότερο, πατά το πεντάλ
φρένου και ενεργοποιεί έτσι την ανάκτηση ενέργειας φρένων. Για έως περίπου 0,25
g, με άλλα
λόγια στην πλειονότητα των καθημερινών ενεργειών πέδησης, ο ηλεκτροκινητήρας
είναι αυτός που εκτελεί το φρενάρισμα, ενώ το ηλεκτρικό σερβόφρενο ενεργοποιεί
τα μηχανικά φρένα των τροχών μόνο σε καταστάσεις που απαιτούν μεγαλύτερη
επιβράδυνση. Η μετάβαση από την πέδηση με τον κινητήρα στο υδραυλικό φρενάρισμα
γίνεται σχεδόν απαρατήρητα, χάρη στον εξαιρετικά ακριβή και γρήγορο έλεγχο των
συστημάτων κίνησης και πέδησης. Αυτά τα συστήματα διασφαλίζουν επίσης ότι οι
πίσω τροχοί, όπου λαμβάνει χώρα ανάκτηση ενέργειας φρένων, έχουν πάντα επαρκή
adesione.
Κάθε
μοντέλο της οικογένειας ID. διαθέτει την προγνωστική υποστήριξη Eco Assistenza στο βασικό
εξοπλισμό. Αυτή αναλύει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες
του αυτοκινήτου και παρέχει στον οδηγό αποτελεσματική υποστήριξη για αποδοτική
και χαλαρή οδήγηση. Μόλις το ID.3 ή το ID.4 πλησιάσει μια ζώνη που
απαιτεί αργές ταχύτητες – όπως κατοικημένες περιοχές, διασταυρώσεις ή στροφές –
τo Eco Assistenza ειδοποιεί τον οδηγό να σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού. Από αυτή
il momento e dopo, il sistema gestisce la laminazione e il recupero ottimali.
energia senza bisogno dell'intervento del conducente. L'auto risponde
simile quando ci si avvicina a un veicolo che precede e che viaggia a una velocità inferiore
velocità.
Ο
Il conducente può utilizzare il selettore della modalità di guida sulla destra.
del quadro strumenti per passare dalla posizione D (Guida) in una posizione B (Freno) e viceversa, per
in qualsiasi momento. In funzione B, il ID.3
e ID.4
recuperano quasi sempre l'energia durante il movimento, ma non fino a quando la
veicolo per arrestarsi completamente. Il limite è impostato a 0,13 g - abbastanza da poter chiaramente
un sensibile rallentamento, ma non così tanto da dare il sottile senso di
utilizzando esclusivamente il pedale dell'acceleratore per l'accelerazione e la frenata del veicolo, una funzione
conosciuto anche come uno–pedale guida di un'auto elettrica. Si trattava di un
scelta deliberata di Volkswagenpoiché vuole offrire ai propri clienti il
la possibilità di una guida più rilassata e piacevole.
A
alcuni modelli ID., il conducente può basarsi su un secondo strumento oltre a quello del
Il selettore della modalità di guida può influenzare il funzionamento tra le modalità di rotolamento e di
recupero dell'energia, attraverso la scelta del profilo di guida (parte del pacchetto sportivo). In più). Il profilo Sport supporta il recupero
energia di frenata - anche in questo caso Dma non nella stessa misura che in B. In alcuni
Anche il livello di carica della batteria gioca un ruolo importante: è inteso che la batteria
che se è completamente carica, non può più memorizzare i dati recuperati.
energia.
Il ID.3 και ID.4, il primo dei quali è
già disponibile in Grecia e il secondo previsto per il primo trimestre di quest'anno.
anno, sono i primi due modelli della famiglia dei modelli elettrici ID. Volkswagen. Design intelligente, forte personalità e
tecnologie innovative, sono le DNA di ID. modelli. Η Volkswagen investirà undici miliardi di euro nel
elettrificazione entro il 2024, come parte della strategia Trasformazione 2025+.